Jump to content

Schimbare Lichid Frana La 2 Ani


Thheo
 Share

Postare recomandată

Salutare , in decembrie se face 3 ani de cand am masina si eu nu am schimbat pana acuma lichidul de frana , si nici nu stiu cand a fost ultima data schimbat :blink: . Se poate intampla ceva rau ? Mersi . :icon_thumright:

Incearca sa cobori Transfagarasanul vezi mai ai frane pana jos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma enerveaza cind vad exagerari de genul acesta. Sa nu facem din tantar armasar...cu daciile am mers si pe acolo cu lichid de frina care nu era asa de evoluat si nu era schimbat la 2 ani.

E bine sa fie schimbat la 2 ani dar e mai mult o chestie comerciala decit una reala. Posibilitatea de a se intimpla ceva din cauza lichidului e ca si inexistenta in comparatie cu slabirea eficientei frinarii din cauza supraincalzirii discurilor si ferodourilor !

Asadar cind se coboara orice panta mai lunga se foloseste FRINA DE MOTOR !

Se invata la scoala de soferi ( nu se pune la cei din AG ) si se aplica toata viata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mare atentie unde si cum schimbati lichidul de frana. Evitati garajul lui 'nea Gigi. Aerisirea trebuie facuta cu un dispozitiv special, nu ca la Dacia 1300 la pedala.

Mai bine nu-l schimbi, decat sa faci improvizatii si sa bagi aer in istalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corect hiro dar daca imi permiti mai pot adauga ceva.Cantitatea crescuta de apa in lichid duce la o compresare mai mare a lichidului de frana si implicit o franare mai proasta. Dupa cate am vazut pare ca noua technologie DOT 5.o si 5.1 sunt pe baza de silikon ceea ce poate duce cred la marirea intervalului de schimbare. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandarea e schimbul odata la 2 ani. In cazul tau iti recomand sa il schimbi. Poate vei pati ceva, sau poate nu. Deci e un risc. Depinde cat de mult si-a pierdut lichidul eficienta. Se poate testa lichidul cu aparate speciale. Insa pt 100 lei aproximativ nu are rost sa stai pe jar. Schimba-l, fa o aerisire ca la carte, verifica si placutele de frana si poti sta linistit, mai ales ca e vorba de viata ta si a celorlalti participanti in trafic. Succes

Placute noi-noutze TRW , discuri rectificate .

PS: Ma da nu ma mai luati ca incearca , etc , ziceti-mi si voi care e efectul negativ , ce proprietati pierde lichidul , ce afecteaza , etc .

Mai am ceva neclar . Uitati-va la prima pagina , la postul 2 si zice baiatu` ca "si ambreiajul foloseste acelasi lichid..." Daca va uitati puteti citi tot ce a scris . Asta inseamna ca ambreiajul foloseste lichid de frana ?! :blink:

Modificat de C_R_I_S_T_I
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul este da. Iar de restul ce sa zic, iar ajungem la concluzia tot romanul e mai inteligent decat inginerul neamt. Daca era o cheltuiala enorma mai intelegeam, dar pentru 50 de lei sa te joci cu viata ta atunci nu ai decat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul este da. Iar de restul ce sa zic, iar ajungem la concluzia tot romanul e mai inteligent decat inginerul neamt. Daca era o cheltuiala enorma mai intelegeam, dar pentru 50 de lei sa te joci cu viata ta atunci nu ai decat.

50 lei pe dreacu`! Ca am vazut pe net` o juma` de kg la 60 de lei ! :huh: , si un litru parca trebuie , eu asi putea sa il schimb ?

Modificat de C_R_I_S_T_I
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50 de lei e chiar cu tot cu manopera mai cauta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50 de lei e chiar cu tot cu manopera mai cauta.

Serios ?? Nopai atunci :lol: ce sa zic ... nu e prea mare filozofie ... Dar... eu nu asi putea sa il schimb ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Gasesti aici toata procedura. E relativ simplu. Trebuie sa ai un minim de cunostiinte de mecanica. E f importanta si ordinea aerisirii(dr spate,st spate, dr fata,st fata, ambreiajul). E nevoie de 2 insi. Unul face pedala iar celalalt aeriseste. Metoda cea mai folosita pt inlocuire lichid e sa scoti cu o seringa lichidul vechi din vas pana la minim. Completezi cu cel nou. Apoi la fiecare cilindru de la roata lasi sa curga lichidul vechi pana apare cel nou. Vei vedea cu siguranta diferenta de culoare intre cele 2. Intre timp atentie sa nu se goleasca vasul complet, completezi cu cel nou ca sa nu prinda aer. 1 l de lichid e suficient. I-a ceva de calitate, nu te uita la 10-20 in plus. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa si procedura de aerisire cu motorul pornit se face , banuiesc , nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Cu motorul oprit. Dar daca mi-ai pus o astfel de intrebare atunci iti recomand sa mergi la un mecanic. Acum fara suparare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul oprit. Dar daca mi-ai pus o astfel de intrebare atunci iti recomand sa mergi la un mecanic. Acum fara suparare.

Nu ma supar , n-am mai facut pana acum asa ceva , nici nu stiu pe unde trebuie aerisite . Nu ma supar pentru ca orice sfat e bine primit , nu vreau sa fac ceva mai nasol decat acuma .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

De aceea ti-am scris mai sus ca e nevoie de un minim de cunostinte. Mai bine dai la cineva 50 lei si gata, decat sa rupi cilindrii sau sa aerisesti gresit si sa te trezesti pe drum fara frana ( Doamne fereste).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am facut asa ceva nici nu stiu cum trebuie aerisit deci mai bine mecanic . :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut acesta operatie acum o luna la garaj cu un aparat pentru schimbat lichidul de frana. Operatia a fost foarte simpla ( se face cu motorul oprit) si nu a durat mai mult de 15 minute. Se deface capacul de la vasul de pompei de frana, se extrage lichidul vechi din vas, se pune un capac din aluminiu care se cupleza la aparat, se baga lichidul de frana nou cu 0.4 Bar, se desfac aerisitoarele de la etriere ( le-am desfacut pe toate 4 simultan, fara a respecta vreo ordine cum este necesar la aerisirea clasica) cand apare lichidul curat la etrier se inchide aerisitorul. Aceasi operatie se poate face si cu VCDS-ul, recomandat deoarece se poate aerisi si pompa ABS( nu stiu daca la toate masinile VW). Cel putin la Sharan ambreiajul se alimenteaza din acelasi vas, dar atentie la aerisit ambreiajul ptr ca conducta ptr ambreiaj este foarte sus si poti prinde rapid aer pe instalatie, deaceea la aerisirea ambreiajului vasul trebuie sa fie plin pana sus si reumplut dupa fiecare deschidere a aerisitorului de ambreiaj ( daca se face prin metoda clasica). Dupa schimbarea lichidului de frana am observat o inbunatatire a franarii, adica elasticitatea pedalei de frana dispare, franarea este mai prompta, iar la ambreiaj (zice sotia ) ca pedala se apasa mai usor. Parerea mea despre schimbarea lichidului de frana la 2 ani: Un lucru necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cat a costat manopara ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Vreau sa va intreb daca ati folosit lichid de frana Mintex dot 4,eu vreau sa fac un schimb de lichid de frana,ce pareri aveti despre acest lichid?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost la un mecanic super bun,care facea motoare, schimba suzineti,tot. mi-a spus ca nu stie sa schimbe lichidul de frana, ca nici nu a auzit de asa ceva. nu am mai zis nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc,o sa caut ceva mentionat mai sus,nici mie nu imi inspira prea multa incredere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt multi mecanici buni si vechi in bransa care fac motoare,distributii,linii..din 2 motoare 1..etc,dar daca-i pui sa faca lucruri elementare sau sa le pui interfata in fata habar nu au.Sunt mecanici care daca le iei interfata din fata..i-ai omorat.Pune un mecanic batran sa lucreze cu interfata... :lol: .Am relatat in alt topic patania unei cunostinte cu un MB caruia tiriac si MB reprezentanta de pe cheiul dambovitei doareau sa-i trimita masina in Germania..si masina a fost facuta de un mosulica cu ochelari cat fundul de sifoane de la service diham.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanicii sunt specializati fiecare pe ce au facut toata viata si aoclo se pricep. Fiecare buicatica din masina are secretele ei si nu va asteptati ca un mecanic sa stie tot. Multi mecanici dastia vechi nu stiu sa tasteze o adresa de web ca sa invete intr-un an cat au invatat ei in 10 la nivel teoretic. Deci daca omu ala nu stie de lichid de frana e doar ca nu a avut norocul sa se loveasca de pb cu frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am cumparat lichid de frana ATE,am inteles ca ATE este lichidul ce este original la VW

Este la flacon de 500ml iar in fundul flaconului se gaseste o serie cu care se poate verifica autencitatea produsului

1L a costat 40 ron,un pret mai mult decat bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu as vrea sa-l schimb anul asta, cine stie daca a fost schimbat vreodata in cei 103.000km cat are masina

dar mi-e teama pentru ca daca nu se face de cineva care se pricepe, sa nu ma trezesc cu ambreiaj cu probleme, sa cupleze prea sus sau prea jos

la T5 n-am schimbat niciodata lichidul si are ceva km la bord si 8 ani vechime :)

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!