Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

1 hour ago, florilar1 said:

Poti descrie ce inseamna "o cam ia razna"?

In sensul ca acum il resetez/adaptez in 0, si dupa ce pornesc arata diferite valori, cu motorul oprit arata 5 hPa, si cu furtunul scos arata tot 5 hPa. E normal ca daca transmite 5 hPa din burta la care se mai adauga 5-6-7 hPa presiunea  reala si normala, ajunge in total la 13 hPa fapt ce provoaca cresterea soot measured. Cand am rulat cu furtunul scos acesta varia intre -5 si +17 si tot asa. La voi in mers cam la ce valori ajunge presiunea diff, de exemplu la 2000 rpm? La mine sta cam la 20-25.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai suflat in furtunul in care intra? In manualul service zice sa suflii cu aer comprimat la schimbarea senzorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DeViAnS pare mai mult o problema electrica - ECU sau contacte imperfecte pe traseu. Variaza putin tensiunea de alimentare care ajunge la senzor. Normal ECU ar trebui sa trimita o tensiune de valoare fixa situata intre 4,9 si 5,1 V indiferent daca motorul e pornit sau oprit, cald sau rece. Vezi cat e valoarea diferentiala seara imediat dupa ce opresti motorul si fa-i adaptare. A doua dimineata vezi ce valoare ai la diferentiala fara sa pornesti motorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman
2 hours ago, florilar1 said:

@vlahdacoroman, dupa dezbaterea noastra instructiva si documentele puse la dispozitie am reusit sa te conving cu cenusa, funinginea si toate alea? Vad ca si tu studiezi mult, ai o contributie serioasa si ar fi util pentru forum acum parerea ta, oricare ar fi ea. Promit ca nu te contrazic si nu comentez oricare ar fi raspunsul tau.

am citit documentul si  ai avut drepate,exista un continut de cenusa in combustibil...deci iata ca va influenta clar si calitatea combustibilului!

nu imi explicam niciodata dc gasesc cenusa in dpf si am desfacut si la o coreeanca,la fel aceeasi cenusa,insa era in stare de pulbere lucru care a dus la o curatare doar cu aer,practic era imbacsit cu  cenusa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am suflat cu aer comprimat si chiar am dat cu putin spray de curatat frane pe furtun. Am verificat cablajul vizual si nu are nici o zona prin care sa fie iesit din locasul special, sau sa se fi frecat de ceva. Cel mai teama imi este ca softul stage 1 este facut anapoda.. fara sa ii fi acordat atentie DPF, dat fiind ca tunerul PowerTech de la Buzau cat si partenerul sau, sunt foarte impotriva filtrelor de particule, ei sfatuiesc pe toata lumea sa le dea jos. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

cablajul se masoara nu se da "seen" nu ai ce sa vezi cu ochii!

Cred ca am raspuns  cu cateva zile in urma unui coleg cu o problema asemanatoare,ca e o problema de contact imperfect,cablaj si/sau senzor!

aia de la buzau au dat rateuri de multe ori,am reparat cateva prostii facute de ei....si altii,nu sunt singurii!

Este mult mai usor sa faci off decat sa repari...oricum cunostintele lor in reparatii sunt zero barat!Ei nu repara masini, fac stage 1 si off,dar si acolo au dat rateuri majore!este simplu sa faci copy paste la o fila luata cu 11 lire!

pune o fila stock si verifica cablajul apoi pune un senzor oe si o sa vezi efectul!

vad ca mai este un coleg (florilar1 )care este de aceeasi parere!!!

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, DeViAnS a scris:

Ieri m-am jucat cu senzorii de presiune diff (cel vechi OEM si cel nou Bosch), si am observat ca cel bosch se resetează si adaptează pe 0 offset si 0 diff pressure cu motorul oprit, dar dupa ce rulez cu masina cativa km o cam ia razna, asadar am revenit la cel original (are 190.000km) care este mai constant, dar pe care in urma resetarii/adaptarii nu il pot aduce la 0 offset press cu 0 diff press. La  acesta cu motorul oprit, am 2 hPa diff press. N-ar fi o problema sa cumpar un senzor nou original,  dar imi e ca il cumpar degeaba.  Păreri?

 

PS: am încercat si eu schema lui @nicusan si am rulat cu furtunul scos din senzor si la fel, soot measured a scăzut foarte frumos, dar dupa conectare a crescut accelerat.

A crescut cât? Eu merg cu el de o săptămână scos, și rămâne la 9.05 în timpul mersului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

37 minutes ago, nicusan said:

A crescut cât?

A revenit la valoarea precedenta ~ 17-18 gr. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O harababură în calculatoarele acestea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mult mai destepte ca Bosch.  nu stim noi cati parametri influenteaza de fapt buna functionare a dpf.

Bosch.. e in general un numitor comun... printre meseriasi .. dar Continental.. Simens.. Vdo... e altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cautand prin calculator, am gasit o poza de prin 2017 de pe vremea pe cand nu prea stiam cum trebuie sa lucreze dpf si implicit  inainte de a face stage1 si observ ca si pe atunci avea acelasi comportament, adica soot mass measured este cel ce ajunge primul la 24, asadar  imi retrag suspiciunile asupra softului stage1 facut de Ginel ~ PowerTech.

In plus, am mai gasit postari ale altor proprietari de CGLC sau CGLC Quattro care se confrunta cu aceeasi situatie, asadar se pare ca nu sunt un caz singular, SAU poate asa trebuie sa lucreze DPF pe masinile astea... nu stiuu ce sa mai cred. 

 

clubaudi2.jpg

Untitled.jpg

20170831_222205_IMG_7884.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul e OK.

A doua poza e horror.

A treia e cum face și la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, Alextz said:

Tie pare ca-ti face dupa measured. Ma mira ca dupa regen nu-ti scade foarte mult measured.

Pai dupa prima a fost de la 22 la 7, a doua de la nush cat la 1.37, cat de mult tre sa scada? Nush ce sa cred, daca ma iau dupa alte poze postate, mi se par ok valorile. Ma insel ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

A tinut cineva vreo evidenta daca combustibilul premium ajuta la marirea intervalului intre regenerari?Ultimul plin l-am facut cu motorina MOL premium iar acum as baga OMV Premium sa vad daca e vreo diferenta.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vlahdacoroman  - ai tot respectul meu !!! Si eu invat lucruri noi aproape in fiecare zi si le accept daca sunt argumentate stiintific.

Referitor la soot measured care creste rapid in oras, teoria spune ca asa e normal la motoarele care se vor cu NOx redus (EA189 cu dieselgate, EA288 si EURO6)... reducerea temperaturii in cilindri se obtine doar prin inrautatirea eficientei arderii (exces mai mic de aer cu grad de recirculare de gaze arse mai mare) ce conduce la generarea de particule in mod excesiv si de asemenea la temperaturi mai reduse in DPF care face ca regenerarea pasiva sa fie aproape imposibila in oras si este nevoie de regenerari active mai frecvente. Avantaj au cele cu AdBlue deoarece se combina chimic cu particulele combustibile nearse din SOOT si le reduce temperatura de aprindere astfel incat regenerarea pasiva poate incepe la temperaturi mai scazute decat la cele fara.

Intrebarea importanta: care ar fi media de kilometri acceptata la care ar fi normal sa se faca regenerarea activa in oras la cele cu NOx redus si fara Adblue?

@aysmen - sa stii ca toate motorinele pleaca aditivate din rafinarie ca sa respecte minim standardul EN590. Calitatea motorinei difera la acceasi rafinarie de la lot la lot functie de titeiul folosit. La statiile de carburanti se mai adauga o cantitate infima de aditivi in motorina superioara care pe timp cald au efect minim deoarece oricum cantitatea care se adauga e infima gen cativa litri la cisterna. Posibil efect in motor... scad putin nearsele dar creste putin cenusa remanenta datorita continutului mai mare din aditivi. Mai importanti sunt aditivii de iarna care nu lasa sa se conglomereze fractiunile grele din motorina (gen parafina).

Acum 2 ani am avut o discutie cu un mecanic din UK care mi-a spus mandru ca si-a pus pe masina personala inainte de DPF un senzor de temperatura care arata cu 30°C mai putin decat in mod real (Senzorul arata 200°C dar real erau vreo 230°C). Atunci n-am inteles ce vrea sa spuna dar cred ca asa a pacalit ECU si a obtinut temperaturi mai mari in DPF pentru regenerare pasiva. Nu mai stiu detalii si nici nu mai am contactul lui. Ar fi fost interesant sa aflam ce senzor a pus si cum l-a ales.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, aysmen said:

Salutare,

A tinut cineva vreo evidenta daca combustibilul premium ajuta la marirea intervalului intre regenerari?Ultimul plin l-am facut cu motorina MOL premium iar acum as baga OMV Premium sa vad daca e vreo diferenta.

 

Niciuna 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este că soot measured crescut peste 24 ca să pornească regenerarea nu a fost dintotdeauna. Asta am observat în ultimii 1000km, când probabil datorită senzorului de presiune diferențială ce îmi arată 2-3 hPa cu motorul oprit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

la ea 288 

15 minutes ago, florilar1 said:

@vlahdacoroman  - ai tot respectul meu !!! Si eu invat lucruri noi aproape in fiecare zi si le accept daca sunt argumentate stiintific.

Referitor la soot measured care creste rapid in oras, teoria spune ca asa e normal la motoarele care se vor cu NOx redus (EA189 cu dieselgate, EA288 si EURO6)... reducerea temperaturii in cilindri se obtine doar prin inrautatirea eficientei arderii (exces mai mic de aer cu grad de recirculare de gaze arse mai mare) ce conduce la generarea de particule in mod excesiv si de asemenea la temperaturi mai reduse in DPF care face ca regenerarea pasiva sa fie aproape imposibila in oras si este nevoie de regenerari active mai frecvente. Avantaj au cele cu AdBlue deoarece se combina chimic cu particulele combustibile nearse din SOOT si le reduce temperatura de aprindere astfel incat regenerarea pasiva poate incepe la temperaturi mai scazute decat la cele fara.

Intrebarea importanta: care ar fi media de kilometri acceptata la care ar fi normal sa se faca regenerarea activa in oras la cele cu NOx redus si fara Adblue?

la EA 288 un 200 de km mers urban este super ok,si da pentru a reduce NOX in oras,se recircula mai multe gaze...insa regenerarea mai deasa vine si din cantitatea dubla de motorina arsa: 10l/100 km urban fata de 5/100km extraurban aprox.

o cantitate mai mare de gaze arse recirculate si motorina arsa  va incaraca si dpf mai repede,deci e normal!

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EA288 cu 200km in oras poate sa fie doar un 1.6 TDI si fara porniri/opriri.

Un 184/190CP nu prea poate spera la asa ceva.

LE: evident ca iau in considerare orase mari cu blocaje in trafic. Banuiesc ca in Fagaras/Ramnicu Sarat etc poti obtine mai mult...

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, consumul mare + temperaturi mici = dezastru iminent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am sperial ca la al meu EA288 euro 6 fara adblue, mi-a facut in ultimul timp 2 regenerari conescutive prima pe la 230 km, a doua la 180 km, dar mers preponderent in oras drumuri scurte. Sa inteleg totusi ca e ok?

Nu am tinut evidenta din Vag-com, sau alte aplicatii, doar cand o prindeam dupa turatie si Engine must be running, resetam Trip la 0, si pana acuma imi facea tot la peste 400 km, cei drept drumuri mixt, mai mult exterior. In ultimul timp am ramas mai mult in oras si m-a speriat un pic cand am vazut ca face regenare la nici 200km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman
4 hours ago, Alextz said:

EA288 cu 200km in oras poate sa fie doar un 1.6 TDI si fara porniri/opriri.

Un 184/190CP nu prea poate spera la asa ceva.

LE: evident ca iau in considerare orase mari cu blocaje in trafic. Banuiesc ca in Fagaras/Ramnicu Sarat etc poti obtine mai mult...

te asigur ca asta e intervalul corect,fie ca e 2.0 sau 1.6 zic asta dupa cateva sute vazute nu doar unul de 190 cp!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vlahdacoroman probabil restul sub 180km le prind doar eu. Am găsit multe de 190 cp care și fac și la 90km după Soot mass calculated.

Pune și tu niste poze vagdpf cu 2.0 > 150 cp de prin București.

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Nu am decat ODIS original si vcds original....vagdpf il folosesc la biciclete!

Atentie mare la medie...180 km e ok, sa zicem o limita de 200km plus/minus 20 km!

daca ai gasit 90 km atunci acolo ai o problema...restul sunt povesti!

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, sunt ok valorile?

mentionez ca de vo doua ori in ultima luna am oprit masina in mijlocul regenerarii fara sa realizez.

Screenshot_20200725_155127.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!