Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Sa ma plang si eu: de cateva luni incep sa am regenerari foarte dese, chiar imediat dupa drumuri lungi. Acum 5 zile am venit de la CT, tot drumul mergand la un regim de turatie perfect pentru regenerare. Apoi masina a stat 5 zile parcata (pana astazi). Astazi am scos-o prin oras si, dupa nici 5 km, deja turometrul statea in 1000 rpm (semn ca a inceput regenerarea).

Iar acum 2 saptamani, tot dupa un drum lung de 120 de km (si cativa km prin Buc.), mi s-a aprins becul galben cu DPF (care apoi s-a stins cu ocazia drumului la CT).

Coincidenta sau nu, problema a inceput sa apara cam dupa schimbul injectoarelor (23H9).

Pana la schimbul injectoarelor, mi s-a mai aprins o singura data DPF-ul galben, dar asta pe timpul iernii cand mergeam numai prin oras, drumuri scurte.

Care ar putea fi cauza?

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noi majoritatea masonilor cu dpf, ajung sa mearga fara ! Anulare fizica si soft !

Tu din ce povestesti , nu ai mers subturat ... ce incarcare ai pe filtru ? Cat de repede creste valoarea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o pacoste pe masina si o grija in plus, acel nenorocit de dop (altfel nu am cum sa-l numesc).

Da-l jos, fara mila si ai sa scapi de un stres.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta as face si eu , daca ar incepe problemele la o masina cu dpf !

Acum stii cum e : fiecare are dreptul sa faca ce doreste .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am DSG pe masina, deci nu cred ca merg subturat (si chiar daca as merge, tot nu e normal ca dupa un drum de 500 km la turatie optima pt. regenerare, sa inceapa iar regenerarea dupa numai 5 km...).

Eu mai suspectez si alte bube la masina (ex: cu debitmetrul scos trage la fel de "bine" pana la 180 km/h - de fapt nu prea trage bine peste 120, te cam rogi de ea). Plus ca in continuare consuma destul de mult.

Nu as vrea sa scot DPF-ul, intrucat acesta functioneaza corect (cel putin deocamdata). Probabil ca vine fum mult "din deal" si din cauza asta se umple mai repede (deci alta e cauza).

O sa pun VCDS-ul pe masina in w/e asta si revin ;)

merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... sa stii exact cand iti va veni.

 

De acum și bărbații au ciclu lunar. Ne-am scos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dpf-ul e dependent de maf, de clapeta de admisie, de senzorii de temepratura, de ala de presiune diferentiala, etc.

 

Eu cred ca astea mai noi injecteaza ceva mai mult combustibil, de aici fumul mai mult strans in filtru. In locul tau as verifica temeinic maf-ul, eventual l-as schimba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te referi la injectoarele mai noi (cele montate cu 23h9) parerea mea este ca ar tb.sa injecteze aceeasi cantitate, insa mult mai fin si mai uniform decat cele vechi si uzate.

Oricum consumul a scazut SIGUR dupa sch.injectoarelor (cel putin in oras se simte bine de tot)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu litri in rezervor e o prostie. Cand ii trebuie atunci isi face. Si nu tine cont nici de km, ci de incarcatura filtrului !

 

Poti sa faci 200 km intr-un trafic infernal si fii sigur ca o sa-si faca curatirea, sau poti face 6-700 km in oras fara sa-si faca curatirea. Totul tine de stilul de mers, de trafic, motorina..etc. Nu poti stabili un algoritm al curatirii !

 

Si in mod sigur nu are legatura cu motorina din rezervor ! Nu va bazati pe asa ceva !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoare, maf, clapeta, senzori, draci-laci, etc... iei toata masina la puricat pentru o nenoricire de dop pus pe evacuare. 

Dpf-ul ala merge bine atat timp cat toate componentele motorului sunt noi si in parametrii. Cand apare uzura la motor si da un pic de fum, se infunda si nenorocirea mult mai des.

Lasati masina in pace si scoateti porcaria aia de filtru de particule. Sa vedeti ce bine este cand scapati de o grija in plus si nu va mai stresati.

O sa ajungeti la un moment dat sa vindeti masina buna, ca sa scapati de problemele cauzate de aceasta prostie de filtru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca esti pe rezerva, nu isi face regeneratea nici cu testerul cuplat.

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant dar al meu polonic nu stie de asa ceva. Adica aveam mai putin de 7 litri in rezervor (se aprinsese becul) si a inceput sa-si faca curatirea..si nu mi s-a intamplat doar o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru masina din antet stie cineva la cat se face regenerarea filtrului de particule . Afiseaza ceva la bord ?



am mers 2500 km in vacanta si sincer nu stiu daca a facut regenerarea .......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

regenerarea se face cand atinge o anumita valoare de incarcare , nu tine cont de numarul de kilometri. Daca bine tin minte cand ajunge la incarcare 35% se porneste procesul de regenerare.

 

Daca e totul in regula nu afiseaza nimic, eventual la  relanti o sa observi ca sta turata pe la 1000rpm in loc de 800 cat e normal.

Modificat de gh3pard
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la regenerarea DPF-ului am observant ca nu mai merge start&stop si clima , si  a crescut consumul de la 0.5la 1.0 l / h e normal ? cam cat dureaza aceasta regenerare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Start&stop este normal sa nu mai mearga, dar clima ?! N-am mai auzit de clima care sa se opreasca in momentul regenerarii..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am oprit  motorul dupa care era functionala ( am AC scuze nu clima )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai oprit motorul in timpul regenerarii, nu?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca l-a oprit, asta este... daca nu vb de procedura unei regenerari fortate, o sa isi reia ciclul, la urmatoarea pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin, nu exista nici o diferenta intre regenerarea fortata si cea nefortata. Asta daca inteleg eu bine la ce te referi cand spui fortata.

 

Exista regenerare pasiva, proces permanent si complet transparent pentru sofer. In timpul ei, normal, nu este nici o problema sa se opreasca motorul.

Si mai exista doar regenerarea activa. Aceasta poate fi initiata automat de catre ECU, sau poate fi initiata de catre "service" printr-o procedura pe care o stii foarte bine. Presupun ca la asta te-ai referit cand ai spus fortata.

 

Indiferent de modul de intiere a regenerarii active (automat sau prin VCDS/VAS), oprirea motorului in timpul acesteia nu este recomandabila. Din cauza opririi motorului, motorina injectata cu scopul arderii in catalizator nu mai ajunge acolo, ci condenseaza pe peretii cilindrilor. La urmatoarea pornire va ajunge sa contamineze uleiul, diluandu-l.

 

Cristi, in timpul regenerarii active temperatura lichidului de racire poate creste foarte mult, determinand oprirea temporara a compresorului instalatiei de AC. Sistemul Start-Stop cred ca este evident acum din ce motive se dezactiveaza in timpul regenerarii active. Durata regenerarii ai si consumul marit le-ai fi aflat daca ai fi citit manualul masinii sau chiar acest topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No, am vrut sa explic mai simplist faptul ca

 

...daca isi face regenerarea singurica.... si nu poti sa o lasi pana la final (nu ai timp sau chef sa te invarti prin cartier....) asta este..... o opresti si la repornire, procesul se reia. Acum sincer, eu care merg numai in oras cu ea.... nu am timp mereu sa stau pana-si termina regenerea. Asta este, procesul se va relua la pornire.

 

Fortata - am numit acea procedura initiata la cerere..... cand ECU nu mai poate initia regenerarea pasiva - daca opresti motorul pe timpul procedurii, iar pragul de umplere nu a ajuns sub nivelul la care ECU poate initia procedura - aceasta nu se va relua la ponire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-as acorda "best answer" lui vali pentru raspuns.. e o explicatie scurta dar cuprinzatoare privind procesul de regenerare activa.

 

O intregabare: daca oprim motorul 5-10-15 minute in timpul regenerarii active solicitate de ecu (nu prin vcds) mai apuca sa ajunga acea motorina in ulei? 

 

Regards!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin:

 

NU este asa. ECU nu initiaza regenerarea pasiva. Nimeni n-o initiaza, de asta ii si spune pasiva. Regenerarea pasiva apare datorita functionarii normale a motorului la sarcini medii/mari (fara interventia ECU), unde oxizii de azot fac ca particulele din filtru sa oxideze (in bioxid de azot). Repet, este un proces permanent, lent si nemonitorizat de ECU.

 

Cea activa se executa sub monitorizarea/controlul ECU si poate porni automat, cand un anumit prag de umplere a filtrului a fost depasit, sau prin intermediul unui soft de diagnoza

 

Iar daca te surprinde regenerarea cand esti in oras nu trebuie sa dai ture, e suficient sa astepti la ralanti pana termina. Totusi, daca obisnuiesti sa opresti motorul fara grija regenerarii, eu ti-as recomanda un interval de schimb al uleiului mai redus

 

LE:
 

O intregabare: daca oprim motorul 5-10-15 minute in timpul regenerarii active solicitate de ecu (nu prin vcds) mai apuca sa ajunga acea motorina in ulei? 

 

DA. Odata cu introducerea motorinei in cilindru prin postinjectie (ca aici se introduce), datorita temperaturii din cilindru, aceasta se evapora. Dar cum motorul a fost oprit, vaporii de motorina nu mai pleaca cu gazele arse prin evacuare, pana in catalizator, ci va ramane in cilindri. Datorita temperaturii mult mai scazute a peretilor cilindrilor, aceasta ajunge sa condenseze pe ei, iar la urmatoarea pornire va fi spalata de ulei

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, nu am timp mereu sa stau langa ea..... sa isi termine numarul - asta am vrut sa iti zic .... uleiul - al LL... si il schimb mereu la 10.000km, precum si toate filtrele... consider ca asa e bine, pt Romania.

 

Vali... daca ii dau sa ii fac regenerare la un filtru plin.... si o opresc cand ea este la 50%....la repornire o sa faca singura regenerarea si o sa stinga martorii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa reporneasca cand temperatura motorului creste din nou. Dar de ce o opresti, cat de mult dureaza regenerarea? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!