Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

La mine este 2 mbar imediat după regenerare. De la 6 mbar deja filtrul are multa cenusa și trebuie curățat. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mentionata in paginile anterioare. NU o modifica daca nu ai pus dpf nou sau curatat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul bogdanjitaru spunea că după curățarea filtrului a pus 0 și avea regenerări dese. După modificarea valorii raportată la km reali a fost mai bine. Cum este mai bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logic ar trebui sa fie zero după curățare dpf, dar eu nu cred ca un filtru curățat după 300000 km, este ca nou! Nu sfătuiesc pe nimeni sa modifice valoarea oil ash. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am curățat dupa care l-am setat ca filtru nou, fapt ceea ce a determinat regenerari mai dese decat inainte de curatare chiar daca presiunea diferențială ramane mică,  de asta voiam sa il setez la mai multi km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care este diferenta intre soot masurat si soot calculat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri dupa regenerare am dat adaptare la G450 .. senzor dpf.

Totul a fost in ideea sa nu mai vad acea diferenta mare intre soot mass measured si calculat.

Degeaba .. se incaoataneaza sa ramana la - 5.

Ad5aptare facuta si cu tester online .. pe langa vcds.

Am sa incerc cu launch si autocom.

Daca nici asa nu vad 0 .. proba cu un G450 nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și cum ar trebui sa fie cele doua valori, aproximativ egale sau cu diferențe între ele? . La mine sunt aproape la fel. 

Crăciun fericit, tuturor! 

Modificat de bogdanjitaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 24.12.2019 at 18:41, CRiCU90 a scris:

Care este diferenta intre soot masurat si soot calculat?

Soot măsurat reprez. cantitatea de funingine stabilită folosind presiunea diferențială (calculată ca diferența dintre presiunea de intrare și cea de ieșire). Cu cât filtrul este mai încărcat, cu atât presiunea diferențială este mai mare.

Soot calculat reprezintă cantit. de funingine stabilită de ECU, folosind mai mulți parametri de funcționare a motorului.

În general soot calculat este mai mare decât cel măsurat și valoarea lui e mult mai precisă decât cea pt. soot măsurat.

Prin arderea funinginei (soot) rezultă cenușă (ash), ce se depune pe filtru și care nu poate fi eliminată. Când valoarea pt ash ajunge la limita prescrisă pt dpf-ul respectiv, acesta trebuie schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rog o parere asupra valorilor de mai jos pentru un Golf VI motor 1,6 CAYC, cu 171 000 km (teoretic, cumparat de curand...)

Motorul se tureaza uneori  la ralanti in jurul  valorii de 980 rot/min insa nu porneste ventilatorul  frontal ca pentru regenerare. Acest fenomen l-am observat de cele mai multe ori cand temperatura motorului este mult sub 90 grade.  L-am lasat sa functioneze in cateva situatii pana a ajuns la temperatura de 90 grade si inca vreo 15 minute dupa. Nici in aceste cazuri nu a pornit ventilatorul ca atunci cand face regenerare iar turatia a scazut la normal doar dupa o scurta accelerare.

Am dezactivat Load management insa nu s-a schimbat nimic...

Valorile sunt luate in una din aceste situatii, temperatura fiind la aprox 80 grade C.

Voltaj  13.9 V

Turatie motor  982/min

Filtru de particule:diferenţă de presiune-DIP_PF 8.96 hPa
  Filtru particule: deviaţie diferenţă de presiune-DIP_PF_AD[0] -3.07 hPa
  Filtru particule: stare regenerare dinamică-STATE_RGN_PF 0 
  Filtru particule:  stare regenerare oprită-LV_STATE_TEST_RGN_PF_INH_HLD 00000000             

Filtru particule: cantitate cenuşă ulei-MASS_ASH_PF  54.7882779 g
  Filtru de particule :volum funingine:valoare calculată 18.54 g

Filtru de particule :volum funingine:valoare masurata   8.30 g
  Filtru particule:  km parcurşi de la ultima regenerare- RGN-DST 187.6 Km

Motorul trage bine, nu am becuri aprinse sau erori pe motor.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai dezactivat Load Management?

Daca nu pornesc ventilatoarele din fata te gandesti aproape automat la baterie, ca i-a crescut rezistenta interna si load management-ul creste turatia in incercarea de a o incarca.

Ai vreo eroare pe baterie?

 

Pe de alta parte, ce versiune de soft ai la motor, una "dieselgate"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsul prompt!

In Central Electric, am  debifat Load Management active (Bit 5) din Byte 23.

Bateria nu mi-a facut probleme, nu a dat simptome de oboseala insa, intr-adevar am sesizat o anomalie in sensul ca "ochiul magic" uneori e verde, alteori nu... Am incarcat-o la un moment dat insa comportarea a fost la fel in continuare si a motorului si a "ochiului magic". Erorile pe baterie unde sunt stocate?

Nu stiu cum sa verific softul dar baiatul meu a verificat pe nu stiu ce site si mi-a spus ca masina a avut rechemare pentru resoftare...

Valorile DPF-ului cum ti se par?  Nu stiu sa le interpretez, in special diferenta de presiune, este la limita de a face regenerare? Exista o limita la care incepe regenerarea, sau depinde de mai multi factori?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica bateria... capacitatea in special.. dimineata inainte de pornire.

Teoretic regenerarea porneste la 24 g.. mass calculated.

Nu asta e cauza care tine motorul turat.

Scapa de softul dieselgate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil softul... revin dupa clarificarea problemei.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa face si la mine la polo, cand e frig si e dat drumul la caldura, creste automat turatia pana pe la 980 cum ai spus. Cand motorul e cald turatia scade pe la 750 la relanti cu masina pe loc.

Facea la fel si cu bateria veche, si cu asta noua.

Modificat de CRiCU90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal.

colegu spune ca sta turat și cu consumatori opriți și fără a fi in regenerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/29/2019 at 2:32 PM, Dolfin said:

ca i-a crescut rezistenta interna si load management-ul creste turatia in incercarea de a o incarca.

eu am testat si turatia nu creste, chiar daca pornesc toti consumatorii electrici posibili si imposibili (parbriz incalzit, dezaburire, faruri, incalzire scaune etc)

creste incarcarea, managementul de incarcare isi face treaba, dar turatia nu.

am si eu cresteri de turatie inexplicabile, dar doar vara, din ce am observat pana acum.

On 12/29/2019 at 4:23 PM, vasilegl said:

Nu stiu cum sa verific softul dar baiatul meu a verificat pe nu stiu ce site si mi-a spus ca masina a avut rechemare pentru resoftare...

incearca aici: http://info.volkswagen.com/ro/ro/home.html?faq=NOx&tab=check-own-car

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut downgrade la dieselgate si chiar merită, inainte aveam regenerari până în 250 km , iar după rescriere soft  prima regenerare   la 474 km , a doua la 575 km , drumuri mixte ,iar cele extraurbane relativ scurte până în 50 km .

Chiar dacă majoritatea posturilor unde se încurajează downgrade ul dispar ar trebui facuta de toti ,nu noi suntem de vina , VW trebuie să plătească. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, am citit putin mai in spate discutii legate de cantitatea cenusa mai mica decat nr reali de km.

In cazul meu un motor P.D Euro 4 cod BMN isi face regenerari intre 160-240 km ,(isi face regenerarea cand Particle Load Coeficient ajunge la 40-45 % cum scrie si in campul respectiv) este normal pt acest motor acest interval?

Masina are undeva la 168 000 Km iar masa cenusa este 16 g, deci a fost resetat de fostul proprietar.

Dacă i modific masa cenusa filtrul se va încărca mai greu?sa o las asa sau sa modific conținutul?

 

 

20191231_144134.jpg

Modificat de aysmen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, detinator a scris:

eu am testat si turatia nu creste, chiar daca pornesc toti consumatorii electrici posibili si imposibili (parbriz incalzit, dezaburire, faruri, incalzire scaune etc)

creste incarcarea, managementul de incarcare isi face treaba, dar turatia nu.

am si eu cresteri de turatie inexplicabile, dar doar vara, din ce am observat pana acum...

Am scris din experienta personala cu mai multe masini din grupul VW, toate au avut si eroare stocata "01598 - Drive Battery Voltage  - Intermittent".

La una din ele Load Management ridica turatia aproape la orice drum iarna (rezistenta interna crescuta), dar n-a cazut efectiv pana vara urmatoare cand a murit brusc, pur si simplu (intrerupere element), era OE de prima echipare.

Ideea este ca atunci cand intra Load Management si creste turatia pentru baterie, civilizat este sa o schimbi, n-are rost sa tragi de ea si sa nu porneasca candva cand n-ai timp de "prostii".

 

Este OT, se poate sterge ulterior.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, fishu26 a scris:

Am făcut downgrade la dieselgate si chiar merită, inainte aveam regenerari până în 250 km , iar după rescriere soft  prima regenerare   la 474 km , a doua la 575 km , drumuri mixte ,iar cele extraurbane relativ scurte până în 50 km .

Chiar dacă majoritatea posturilor unde se încurajează downgrade ul dispar ar trebui facuta de toti ,nu noi suntem de vina , VW trebuie să plătească. 

Faza e ca inca sint multi care nu realizeaza ce daunator e pt motor acest soft.

Eu cand am scris pe aici ce diferente am observat dupa resoftare imediat mi.au sarit in cap.

Urmareste dpf.ul daca ai apk vagdpf .. sa vezi diferente majore.

Modificat de powershot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare e mai important motorul sau sănătatea oamenilor? Inainte de update, daca lăsăm motorul sa mearga un minut, abia se mai putea respira in garaj. Fără un sistem de AdBlue, nu prea ai cum să scazi emisiile de NOx fara sa crești soot.                                                         Noile motoare au intervale scazute de regenerare din proiectare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!