Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

28 minute în urmă, xfg8 a scris:

O parere va rog si la mine despre starea DPF-ului ? Cod motor DFGA, 2.0 TDI, euro 6 cu AdBlue, rulaj 151.000 km

267892096_Screenshot_20240124_172056_VAGDPF.thumb.jpg.2dbc7ce1ac49641968b060b101c3b50e.jpg1526921174_Screenshot_20240124_174654_VAGDPF.thumb.jpg.d684310f731829fa99e6cd1c0ef32303.jpg

 

A facut regenerare la 150 km, mers destul in aglomeratie mare in oras si temperaturi sub -5 grade. A durat vreo 25 min regenerarea, nu am oprit motorul. Am avut si termostatul defect si apa nu se incalzea la 90 grade. Am inlocuit termostatul, s-a mai incalzit si afara, acum am vreo 185 km de la ultima regenera si arata ca este la 92%, Soot Mass Calculated a ajuns pe la 22 si ceva, deci in curand iar va face regenerare. Traficul a fost ceva mai lejer de data asta, dar oricum mi se pare ca face destul de des regenerare. Asa e la toate motoarele diesel euro 6 cu AdBlue de la VAG ?

 

Multumesc anticipat !

Mie mi se pare mare presiunea diferentiala dupa regenerare daca este la relanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lvio Te referi la a doua poza ?  Ma gandesc ca eram la relanti ca altfel nu puteam face screenshot la telefon. Vad ca fluctueaza destul de mult valoarea la presiunea diferentiala. Am alte poze in care valoarea este 7 sau chiar 0. Cat ar trebui sa fie o valoare normala pt rulajul asta la relanti cand motorul nu face regenerare la DPF ?

Modificat de xfg8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mishu achihaitei
44 minute în urmă, xfg8 a scris:

O parere va rog si la mine despre starea DPF-ului ? Cod motor DFGA, 2.0 TDI, euro 6 cu AdBlue, rulaj 151.000 km

267892096_Screenshot_20240124_172056_VAGDPF.thumb.jpg.2dbc7ce1ac49641968b060b101c3b50e.jpg1526921174_Screenshot_20240124_174654_VAGDPF.thumb.jpg.d684310f731829fa99e6cd1c0ef32303.jpg

 

A facut regenerare la 150 km, mers destul in aglomeratie mare in oras si temperaturi sub -5 grade. A durat vreo 25 min regenerarea, nu am oprit motorul. Am avut si termostatul defect si apa nu se incalzea la 90 grade. Am inlocuit termostatul, s-a mai incalzit si afara, acum am vreo 185 km de la ultima regenera si arata ca este la 92%, Soot Mass Calculated a ajuns pe la 22 si ceva, deci in curand iar va face regenerare. Traficul a fost ceva mai lejer de data asta, dar oricum mi se pare ca face destul de des regenerare. Asa e la toate motoarele diesel euro 6 cu AdBlue de la VAG ?

 

Multumesc anticipat !

este DPF incarcat mult, trebuie dat la firme de curatat,sau inlocuit cu altul aftermarket bun nou. Nu lua orice ieftinatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

34 minute în urmă, xfg8 a scris:

@lvio Te referi la a doua poza ?  Ma gandesc ca eram la relanti ca altfel nu puteam face screenshot la telefon. Vad ca fluctueaza destul de mult valoarea la presiunea diferentiala. Am alte poze in care valoarea este 7 sau chiar 0. Cat ar trebui sa fie o valoare normala pt rulajul asta la relanti cand motorul nu face regenerare la DPF ?

Ideal 0 imediat dupa regenerare.La mine este 1 si cam 10 cand incepe regenerarea la aproximativ 500 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

57 minutes ago, mishu achihaitei said:

este DPF incarcat mult, trebuie dat la firme de curatat,sau inlocuit cu altul aftermarket bun nou. Nu lua orice ieftinatura.

Din ce ti-ai dat seama ca DPF-ul e incarcat mult ? Oil Ash Residue e la 44g, am inteles ca doar la 80 se considera DPF-ul terminat. Am mai citit pe topic si la euro 6 pare ca si la altii se fac regenerarile la mers prin oras intre 100 si 200 km. Am si un prieten cu euro 6 fara AdBlue si a zis ca i-a facut regenerare la 175 km intr-un oras mai putin aglomerat decat Cluj.

 

 

27 minutes ago, lvio said:

Ideal 0 imediat dupa regenerare.La mine este 1 si cam 10 cand incepe regenerarea la aproximativ 500 km

Ce cod motor ai ? Euro 5  cumva?  500 km rulaj intre regenerari probabil la mers majoritar in afara orasului...

Modificat de xfg8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

39 minute în urmă, xfg8 a scris:

Din ce ti-ai dat seama ca DPF-ul e incarcat mult ? Oil Ash Residue e la 44g, am inteles ca doar la 80 se considera DPF-ul terminat. Am mai citit pe topic si la euro 6 pare ca si la altii se fac regenerarile la mers prin oras intre 100 si 200 km. Am si un prieten cu euro 6 fara AdBlue si a zis ca i-a facut regenerare la 175 km intr-un oras mai putin aglomerat decat Cluj.

 

 

Ce cod motor ai ? Euro 5  cumva?  500 km rulaj intre regenerari probabil la mers majoritar in afara orasului...

Cfhc si sa zicem regim mixt cu toate ca in timpul saptamanii fac zilnic drumuri foarte scurte 4-5 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

Dupa spalarea filtrului de particule mai trebuie resetat ceva cu VCDS sau facuta vreo adaptare? Am spalat DPF-ul pentru ca a trebuit sa-l dau jos ca sa ii sudez racordul flexibil. El nu avea nici o  problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, 

 

Este cineva amabil sa ma ajute cu o interpretare sau poate niste explicații mai în amănunt la ce reprezinta fiecare valoare.

 

Valori luate la relanti și din ce am citit, pare a fi în regula. Totuși, nu înțeleg diferenta dintre volum 21.69g și masurat 3.30g.

 

Presupun ca 3.30g este valoarea actuala dar 21.69?

 

Passat B7, 2.0 TDI, CBBF, 185000 KM

 

Mulțumesc 

 

20240217_202419.thumb.jpg.c9f818982bebc125ea50c2486594e908.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@UNHleaSHD: daca DPF nu avea nimic de ce l-ai spalat? "Preventiv"? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca masina avea 200k km si tot l-am demontat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In functie de chimicalele folosite  e posibil sa-l fi “curatat” de tot .

Masa de cenusa o pui in functie de cat % a fost curatat.

Pui 0 daca stii ca e curat ca nou 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mishu achihaitei

cadillac escalade , cel mai bine de trimis DPF-ul la firme profi, nu de luat solutii de curatat dpf dupa ureche din comert

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,firme specializate cu feedback-uri pozitive/recomandari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, EEXCALADE said:

In functie de chimicalele folosite  e posibil sa-l fi “curatat” de tot .

Masa de cenusa o pui in functie de cat % a fost curatat.

Pui 0 daca stii ca e curat ca nou 

0 sa fie! Multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.
Passat b6 cbab, la 13.000km dupa schimb, se aprinde martor presiune ulei. Clientul cam inconstient si dupa ce a bagat multi bani cu schimb ulei la 30k km ca sa nu cheltuie mult, initial a crezut ca problema este la ax pompa ulei. A adus masina pentru reparatie(majorare hexagon, trimite pe curier), Se pare ca la rece avea 1bar presiune, la cald 0.5bari. Uleiul mirosea a motorina si era foarte subtire, si peste nivel.
Am decis sa verificam si injectoarele desi corectiile erau bune 0,8 maxim am vazut, asta in conditiile in care la inlocuirea unei bujii, electrodul lipsea, si acum la testul de compresie pe acel cilindru cred, compresie mai slaba cu 5 bari, 30 bari pe alte trei si 25 bari pe cil 1.
La demontarea injectoarelor se vede clar schimburile foarte rare dupa depunerile masive pe injectoare si pe alte piese vizibile. Banui ca injectoarele sunt bune si problema cu uleiul contaminat este de la dpf. Filtrul a fost curatat profesional nu cu mult timp in urma.
Avand in vedere toate cele de mai sus, credeti ca mai renteaza ca filtrul sa fie activ, eu cred ca motorul nu o mai duce mult asa. Oricum merge cu martor motor aprins fara sa-l deranjeze(eroare pompa auxiliara(pusa noua de mine dar ieftina), si posibil sonda lambda-semnal prea mare).
Blocul balansier este trimis la reconditionare si injectoarele la verificat, va anunt ce se mai intampla mai departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mishu achihaitei

Trebuia sa foloseasca engine flush de calitate,cu ulei de sacrificiu,filtru ulei nou, tinut cat scrie in instructiuni,dupa care dat jos si pus ulei nou si filtru nou.

Ptr curatat pompa de injectie si injectoare sa cumpere Liqui Moly Spulung, 2 furtune de cauciuc, un filtru mic de benzina transparent care il inseriaza pe retur, il leaga la turul si returul pompei si porneste motorul. Se tine la relanti pana se consuma toata solutia, se inlocuieste filtrul de motorina cu altul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi problema e alta. Pot sa intervin cu ceva idei la postarea de mai sus.
Detergent flush de la liqui moly in uleiul vechi, apoi un ulei nou ieftin cu filtru nou +flush de lunga durata de la Liqui Moly (acesta se tine 200km) in motor.
Pentru spalarea injectiei nu iti trebuie neaparat filtru transparent, furtunele pot fi si din silicon. Motorul nu se tine doar la ralanti, se accelereaza succesiv (aveti indicatii pe cutie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Un sfat,va rog? Regenerari dese aprox 50 km ,acelasi interval,mereu, indiferent de regimul de mers urban/autostrada. Masina are 300.000 km + ,golf 7 1.6 tdi cod motor CXX. Filtru demontat/curațat . 

Screenshot_20240220_173004_VAG DPF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrul a fost demontat si curatat?daca da,oil ash de ce este 101,44?ECU nu stie ca a fost curatat

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce pot face in sensul asta? Scuze ,dar acum incerc sa adun date despre dpf si motoarele diesel.  As adauga ca filtrul se "goleste" cam pana la 5gr si se incarca pana cam la 10gr apoi "sare" la incarcare 24gr 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ddo Nu mai da quote postării anterioare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 14 ore, ddo a scris:

Salutare. Un sfat,va rog? Regenerari dese aprox 50 km ,acelasi interval,mereu, indiferent de regimul de mers urban/autostrada. Masina are 300.000 km + ,golf 7 1.6 tdi cod motor CXX. Filtru demontat/curațat . 

Screenshot_20240220_173004_VAG DPF.jpg

in cazul tau dai filtrul jos și te duci să îl cureți unde crezi mai bine ....eu am fost la Odorhei ..înainte aveam regenerări la.80km după la un 300 in medie la.drum lung și 500. mai întâi verifica erori și senzoiri ...daca nu ai erori curata și scapi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul a fost curațat. Aveti cunostinte despre cineva priceput la  filtre dpf in Pitesti sau imprejurimi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 11 ore, ddo a scris:

se incarca pana cam la 10gr apoi "sare" la incarcare 24gr 

 

          Asta pentru ca mai ai un parametru "soot mass measured" care ajunge mult mai repede la 24 gr decat cel "soot mass calc." => se declanseaza regenerarea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, ddo said:

Filtrul a fost curațat. 

ok,in acest caz acel oil ash nu poate sa ramana 101.44,trebuie pusa o valoare spre 0 in fuctie cat de bine a fost curatat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • rusebobo
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!