Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Motor CFHC 2.0 tdi CR cu DPF..... Baga la aproximariv 5000 km motorina in baia de ulei. Am inteles ca e de la post injectie. Se poate face ceva? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog daca ma poate lumina cineva(iertati nepriceperea).Tot urmarind valorile DPF-ului,am observat

ca sunt 4 exhaust gas temperature sensor ,iar la mine cel cu Nr.2 e cu valoare 0,inclusiv valoarea voltajului aferent lui.

E normal sau nu,ca nu prea-nteleg rolul lor si pe unde sunt pozitionati fizic pe masina.

Masina din semnatura cu un Oil Ash de 0,18 la 280.000Km si cu regenerari la aprox.450 Km regim mixt.

Multumesc

Modificat de Dumitru I
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal sa fie 0 fiindca nu exista fizic pe masina la modelul tau. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

de aproximativ 2 luni am cumparat un Leon 2 2007 2.0 TDI BMM, prima masina cu DPF, masina merge foarte bine, trage foarte bine(intra eps cu tr a2a de la 2000rpm), dar nu stiu daca DPF este activ sau nu. 

Tevile sunt afumate(nu afuma bara), nu scoate fum nici la pornire la rece, nici in ture, scoate doar un puf negru la pornire la cald.

Cand am luat-o am pus VCDS-ul pe ea si avea Load 0% si Mass: 77, Distance from last regen: 20km, Consumption since: 0.8

Timp de 1000km, cat am mers pana acum, nu am simtit nicio regenerare( nu 1000rpm, nu ventilator pornit), ieri am pus VCDS iar si avea aceleasi valori(0% si 77)

doar Distance se modificase: 90km si consum: 4.9

Atasez cateva poze, imi poate spune cineva daca mai e activ DPF? m-as bucura daca nu este :)

20210314_161909.jpg

20210314_161914.jpg

20210314_161925.jpg

20210314_161932.jpg

20210314_161944.jpg

20210314_164629.jpg

Modificat de gogu1989
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea diferentiala cat este? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presiune diferentiala 0.00 iar offset este -10.20

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o glumă?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina din semnatura, Audi A3 2007, acelasi motor BMM, kilometraj 265.500 km, incarcare similara, 76 g masa cenusa, acelasi offset de 10.2, regenerari la fiecare 340 km. Gluma sau nu, nu stiu daca e ceva in neregula.

Screenshot_20210317-160724_OBDeleven.jpg

 

Modificat de dasefx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offset-ul ideal e 0 (sau cat mai aproape de 0 )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scotocit tot internetul si n-am gasit nimic concret in sensul asta.  Din explicatiile gasite, atat cat am inteles eu, valoarea indicata de offset poate varia tocmai ca sa-ti arate valoarea reala a presiunii diferentiale. Fiind obsedat la un moment dat de aspectul asta si avand un OBDEleven, am urmarit multe regenari live si la cateva am observat, chiar in momentul finalizarii lor, ca scadea pentru o secunda sau doua valoarea offset pe la -7,5, dar automat scadea cu acceasi valoare si presiunea diferentiala, ajungand la minus, exemplu -1,5, ceea ce e imposibil. Dar imediat se autoregla offsetul la -10,2 si presiunea diferentiala la 2,55. 

N-am gasit ce problema ar genera valoarea mare a presiunii offset, dar nu cred ca e senzorul de vina. Probabil incarcarea mare cu masa de cenusa, ceea ce in cazul meu se explica, avand 76 g (cantitatea maxima indicata de interfata e 60g).

Dar atat timp cat isi face regenari la un rezonabil interval de 340 km, n-am martori aprinsi, nu bate, nu troncane, nu cred ca e de intervenit.

Modificat de dasefx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când spuneam despre glumă, mă refeream că presiunea diferențială nu poate fi zero la ralanti și să spui că este bine. Și da, ideal este să fie zero offset-ul. Zero trebuie să fie presiunea diferențială cu contact pus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai poate fi zero pentru ca senzorul (in cazul lui) are o deviatie de -10,2 mbar fata de valorea reala. Cu contacul pus si motorul oprit ar trebui sa arata -10,2 mbar si atunci valorea diferentei de presiune la ralanti este de fapt 0 - (-10,2 mbar) = + 10,2 mbar o valorea putin cam maricica, dar probabil este de la varsta filtrului de particule. 

 

Problema asta a fost transata si s-au dat explicatii tehnice foarte bune chiar pe topicul asta cu cateva (zeci de) pagini in urma. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesantă explicația, nu glumesc. Totuși nu este normal să corecteze ecu o problemă la senzor ori cablu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind la problema mea, am sau nu filtru de particule activ pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai, iar incarcarea de 77 g sugereaza un autovehicul cu un rulaj de vreo 270.000 km.

Pentru siguranta, la urmatoarea diagnoza, cu motorul pornit, urmareste grupul 67 câmpul 3, unde in printul postat apare 0 valoarea la presiune. Pe masura ce filtrul se incarca, valoarea aia trebuie sa creasca. Daca e 0 si cand apesi acceleratia, posibil sa nu mai existe filtrul, doar carcasa goala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Găurit ori topit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiune  0 apare și în mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnoză făcută cu interfață originală? Din câte am auzit, clonele mai dau rateuri la acuratețea datelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiriac Daniel

Buna seara. Sunt un nou posesor de VW Pasat B8 2.0, 150CP, an fabricatie 2015, km 166000 si am o intrebare legata de DPF(eu trecand de la o masina din 2002 pe banzina). La acest model apare in bord simbolul de DPF cand incepe regenerarea sau asa cum am citit pe forul "trebuie simtit" momentul?  Nu as vrea sa am probleme cu masina. Multumesc pentru raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clona interfață,  dar într-o mie de km nu trebuia sa simt o regenerare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de simțurile tale. Eu am început să le simt după vreun an de condus, după ce am învățat bine comportamentul mașinii. Nu le simți decât in oraș, in trafic, in treaptele 2-3.... zici ca ai stage 1 făcut, presupun ca de la postinjecție. Daca se regenereaza la drum intins, la viteza constanta, nu simti nimic. La ralanti se suspenda regenerarea, nu creste turația la 1000. Am acelasi motor 2.0 BMM. Dar in cazul tau, cu presiunea diferentiala 0, sunt ceva probleme. Trebuie investigat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantincatalin

Salut ! Am o nelamurire si anume ca daca opresti motorul in timpul regenerarii mai spre sfarsitul ei cum ar fi sa fi scazut pe la 10 grame,  la urmatoarea pornire incepe regenerarea din nou sau ramane ca si facuta si se asteapta sa urce din nou pana peste 20 grame ?? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!