Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

1 hour ago, sNaKeyy said:

Eu de exemplu am SCR cu Adblue inaintea DPF-urilor si foarte probabil fiind curatate gazele deja de catre SCR aloca un nivel de incarcare mai mare al dpf-ului.

SCR nu are treabă cu încărcarea DPF. Se ocupă numai de neutralizarea oxizilor de azot (gaze invizibile care nu se depun în DPF).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 km sunt 75% extraurban si 25% urban (Bucuresti).

Face regenerari pasive destule, chiar si in oras am prins cateva, a scazut de la 17g la 11g dupa terminarea unei regen pasive.

@lupo_bv Sigur ai dreptate. Stiam ca se ocupa de neutralizarea NOx care in urma acestui proces chimic ajung sa fie mai mici decat la o benzina, dar credeam ca poate ajuta si la aceste depuneri. Inseamna ca am DPF cu o capacitate mai mare tinand cont ca merg lejer spre 800-1000 intre regenerari.

De asemenea am softul dieselgate si senzorul NOx schimbat, motorul fiind unul implicat in scandalul dieselgate (da, motoarele 3.0tdi au fost implicate si ele :)) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/20/2021 at 10:08 AM, passat19tdi said:

Ce parere aveti despre filtrul de particule, o mai duce? Deocamdata am facut cam 3000 de km cu masina, majoritatea in oras si n-am avut probleme. Masina in cauza audi a3, 2006, motor BMM, 270k km.

 

dpf.jpg

?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detin acelasi auto ca si tine, Audi A3 8P, motor BMM, 263k km actual. La mine sta putin mai bine la masa de carbon acumulata la acest rulaj, valoarea din grupul 068, campul 2 fiind de 75 g. Oricum, este depasita valoarea maxima de 60g, dupa cum specifica diagnoza, astfel ca nu cred ca e predictibila durata de "viata" pe care o mai are. Din discutiile din topic am inteles ca s-au constat cazuri in care DPF-ul isi facea treaba bine chiar la o acumulare dubla de masa de carbon. Apropo, ai urmarit constant regenerarile? La mine isi face regenerare la fix 340 km, indiferent de gradul de incarcare, si nu inteleg de ce acest comportament. La tine la fel?

Am un ODBEleven si am urmarit in ultimul an aproape fiecare regenerare, e ca un ceas elevetian. La fiecare 340 km, dpf-ul intra in regenerare. Si niciodata nu am ajuns la 40% incarcare, maxim 17-18% (grup 68, campul 1).

Nu s-a incarcat niciodata la 40% inainte de 340 km ca sa-si faca regenerare eventual mai repede de atat.

Nu aveam diagnoza cat ma aflam in limita celor 60g, dar imi amintesc vag, fara sa fiu sigur, de la scanari ocazionale pe la service, ca isi facea regenerare conform incarcarii, ceea ce se traduce prin distante mai mari, si intuiesc ca regenerarea la 340 km s-a setat automat dupa ce a depasit pragul de 60g, dar nu am gasit nicio discutie pe internet cu privire la acest aspect. 

Daca ai posibilitatea, chiar te rog sa verifici daca la tine se comporta la fel.

Modificat de dasefx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantincatalin

Si la mine am observat ca indiferent de incarcare intre 300 si 400 km incepe regenerarea !! Habar nu am de  ce face asa , motorul merge foarte bine fara sa consume gram de ulei sau alte probleme !! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ok presiunea ? Dupa regenerare a ramas la 44.

Screenshot_20210124-122654_VAG DPF.jpg

Screenshot_20210124-123046_VAG DPF.jpg

Screenshot_20210124-123919_VAG DPF.jpg

Modificat de maistoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis sa revin  si dupa prima regenerare ''naturara'' dupa curatarea homemade DPF , sa realizat  banuiesc dupa  ~ 450 Km   (80% extern)

Mai jos 2 fotografii una pe la  380 Km  si una dupa regenerare  pe la  40 Km , printuri facute cam pe la aceleasi regimuri de temperatura  antigel si turatii .

Pot sa incerc sa zic ca chear daca sunt cu asa multi de minus pe la acele valori date de presiunea diferentiala  regeerarea se face   ... ce am mai observat este ca la relanti si i urmatorii km dupa regenerate pe la semafoare am avut consum la relanti de 0.5-0.6 l/ora ceia ce eu nu am prins  niciodata inainte de cand am masina  , mai jos de 0.7 l /ora nu a coborat niciodata in aceleasi conditii de consumatori activi .

Masina trage bine  , nu pot spune ca mult mai bine  sau ca ar fi un consum mai mic de combustibil  ca inainte ... de obicei pentru asa ceva este placebo .  

2021-01-27 (1).png

2021-01-27 (2).png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am un prieten cu Golf 6 2.0 și eu zic că are softul manarit că își face regenerarea foarte des și la cantitate funingine am mereu aceleași valori 6.96g respectiv 0.09g.Iar cantitate cenușă e mereu 0 !

Plus că are fum alb la relantiu foarte înecăcios și toba neagra...

Screenshot_20210202-010053.png

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara! Are cineva idee de ce incepe regenerarea dpf la o incarcare de 16 g, adica la o incarcare de 75%?

Mentionez ca softul este pre-dieselgate. Passat 2.0 tdi, dsg, 2012, 230. 000 km. 

Vacmultumesc anticipat. 

 

Din cate am citit pe forum, ar trebui sa isi faca intre 20-24 grame. 

Screenshot_20210206_203006_com.applagapp.vagdpf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 02.02.2021 at 1:16 AM, mac23 said:

Salutare, am un prieten cu Golf 6 2.0 și eu zic că are softul manarit că își face regenerarea foarte des și la cantitate funingine am mereu aceleași valori 6.96g respectiv 0.09g.Iar cantitate cenușă e mereu 0 !

Plus că are fum alb la relantiu foarte înecăcios și toba neagra...

Screenshot_20210202-010053.png

Este este ia vezi nu ai gaura în el sau mai exista vreo bucățică din el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua sunt ok valorile dpf 

doar cantitate cenuşă ulei 87.0 g mi se pare prea mult dar masina merge bine

regenerari cam la 180 de km isi face mers drumuri scurte prin oras

 masina este un passat b7 2014  240000km motor de 2.0 140 cp

 

09:51:39
  IDE00432   Filtru particule: timp de la ultima regenerare 463 s
  IDE00433   Filtru particule: cantitate cenuşă ulei 0.21 l
  IDE00434   Filtru de particule :volum funingine:valoare calculată 5.95 g
  IDE00435   Filtru particule: volum funingine măsurat -3.53 g
  IDE00436   Filtru particule:  km parcurşi de la ultima regenerare 7245 m
  IDE04272   Numărător timp de regenerare filtru particule 0.00 s
  IDE04652   Flux de volum gaze în filtrul de particule 66.1 m3/h
  IDE04653   Temperatura simulată de suprafaţă filtru particule 206.8 °C
  IDE06059   Filtru particule:cantitate cenuşă ulei 87.0 g

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare lucru nu se poate spune doar din valorile astea, doar ca cantitatea aia de cenusa corespunde in general cu peste 300 000 km. E luata de la samasr ? Ai documente deste istoricul masinii ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e verificata masina km sunt reali doar ca pana miam dat eu seama cum e cu regenerarile probabil leam mai oprit fara sa-mi dau seama

 

ce valori trebuie sa mai adaug 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și eu zic că la acea cantitate de cenușă masina are în jur de 350.000 km. Pentru drumurile în oraș, softul dieselgate și kilometrajul pe care îl are masina, regenerarile la 180 km sunt normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, se dă un Seat Exeo din anul 2013 cod motor CJCA  cu ~205.000 km. Problema este următoarea, de ce se incarca dpf-ul atât de repede? (Regenerari la 300km sau mai puțin). Atașez mai jos niste imagini. Ideea este că majoritatea kilometrilor sunt făcuți pe drumuri in exterior și cam 30% in oraș mers nu chiar bara la bara. Mașina are oil ash 0,15 ceea ce ar corespunde cu km. Presiunea diferențială la relanti e 9 ceea ce se consideră ok, nu? EGR-ul a fost curățat preventiv acu ceva timp și cu el nu am probleme. Care ar fi explicația? As dori sa aud și părerile voastre. Știu că generația a doua de CR sunt făcute din soft sa se încarce mai repede din cate am citit pe forumuri dar chiar sa nu treacă peste 400 km intre regenerari macar? Vă mulțumesc și vă urez o săptămână cât mai bună! 

Screenshot_20210214_151400_com.applagapp.vagdpf.jpg

Screenshot_20210214_193250_com.applagapp.vagdpf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9hpa, la relanti e cam mare.

Sigur nu ai ceva modificari pe acolo ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modificări în ce sens? Mașina are pe ea un powerbox (așa a venit din Germania). Eu tind sa cred că regenerările atât de dese sunt de la softul dieselgate, totuși cam ce presiune este ok la relanti? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@danield79 eu am incetat sa o mai caut... Am CGLC quattro fara dieselgate insa cu stage1 la care am schimbat tot ce tine de senzori de temperatura, presiune diferentiala si EGR, dar tot la aprox 300-350 km regenereaza. Ii schimb uleiul la maxim 10.000 km si aia e...cat timp nu face probleme, asa o las. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am vazut minunea, la mine le face la 230-280 km, mers exclusiv prin oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

350 mediu.... mers mixt!

280 in mers urban e mai mult decat decent la un CGLC.

EA 288 are alt management fata de generatia anterioara...il face des dar dureaza extrem de putin,per total este mult mai bine😉

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

De un an detin o Skoda Octavia Octavia III productie septembrie 2014, motor 1.6 TDI 110 CP, cod motor CRKB, fara resoftare, cutie de viteze manuala in 6 trepte. Masina are 200.500 km din care 14.000km facuti de mine intr-un an de cand o am.

 

In ultimele luni, de 3 ori am patit sa mi se aprinda in bord "check engine" pentru eroarea "19226 - Particulate Trap Bank 1   P2002 00 [237] - Efficiency Below Threshold" de fiecare data fara alte simptome (nu a crescut consumul de carburant, nu limita puterea) asa ce de fiecare data am sters-o din VCDS.

 

Recent mi s-a aprins iar "check engine" de data asta cu alta eroare: "20169 - Exhaust Pressure Sensor 1   P0471 00 [237] - Implausibile Signal". Am verificat valorile date de senzor cu motorul oprit, contactul pus: avea offset 2 hPa iar valoarea adaptata -1.
Am cumparat un senzor nou, OEM (este facut de Denso Japonia) l-am montat, i-am dat adaptare din VCDS, dar nu am reusit sa sterg valorile inregistrate pentru ca nu aveam functia activa. Am verificat noile valori: offsetul a devenit -3 hPa si valaorea adaptata 2 hPa (tot cu motorul oprit)


Dupa 3 drumuri prin oras pe distante scurte, s-a aprins din nou "check engine" de data asta 3 erori pentru senzorul acela, pe care le postez mai jos, alaturi de valorile de la DPF.
image.thumb.png.af4e72f9802462d3529b53916e2d5f6a.png

3 Faults Found:
19226 - Particulate Trap Bank 1 
          P2002 00 [237] - Efficiency Below Threshold
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 200443 km
                    Date: 2021.02.18
                    Time: 13:49:54

                    Engine speed: 2171.00 /min
                    Normed load value: 51.8 %
                    Vehicle speed: 41 km/h
                    Coolant temperature: 93 °C
                    Intake air temperature: 79 °C
                    Ambient air pressure: 980 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.720 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Exhaust mass flow of low-pressure EGR: calculated: 23.568
                    Differential pressure ratio: low-pressure EGR: 34.3 kg/h
                    Exh.recircul. 2: differential pres.sensor 1 bank 1: adap. value: 158.6 hPa
                    Exhaust recirculat.2: different.press.sens.1 bank 1: raw value: 8.7 hPa
                    Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Act.value: 45.01 %
                    Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Act.value: 50.62 %

 

9764 - Exhaust Pressure Sensor 1 
          P0470 00 [032] - Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:00:00

                    Engine speed: 0.00 /min
                    Normed load value: 0.0 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 58 °C
                    Intake air temperature: 49 °C
                    Ambient air pressure: 980 mbar
                    Voltage terminal 30: 12.380 V
                    Unlearning counter according OBD: 38
                    Mass airflow sensor 1 bank 1 airflow: raw value: 0.0 mg/stroke
                    Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Spec.value: 0.00 %
                    Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Act.value: 0.00 %
                    Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback -Offset closed.: 0.18 %
                    Exhaust recirculation valve 2 bank 1: monitoring - status-Bits 0-7: 0
                    Exhaust recirculation valve 2 bank 1: monitoring - status-Bits 0-7: 0
                    Exhaust recirculation valve 2 bank 1: monitoring - status-Bits 0-7: 55
                    Exhaust recirculation valve 2 bank 1: monitoring - status-Bits 0-7: 0
                    Exhaust recirc.valve 2 bank 1: posit.feedback - Uncnd vlt: 693.8 mV

 

5253 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor 
          P2452 00 [032] - Elect. Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:00:00

                    Engine speed: 0.00 /min
                    Normed load value: 0.0 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 58 °C
                    Intake air temperature: 49 °C
                    Ambient air pressure: 980 mbar
                    Voltage terminal 30: 12.380 V
                    Unlearning counter according OBD: 38
                    Particle filter: air pressure sensor 1 bank 1: raw value: 1057 hPa
                    Particl.filt.: different.press.sensor 1 bank 1: adaptat. value: -7 hPa
                    Par.fil: diff.pr.sens.1 bank 1: offset: 7 hPa
                    Particl.filt.: differential pressur.sensor 1 bank 1: dyn.offset: 11 hPa
                    Extern.temp.sens.1 bank 1: raw value: 2.5 °C
                    Particle filter: soot mass measured: 13.76 g
                    Particle filter: soot mass calculated: 16.88 g

 

Ma poate ajuta cineva cu o parere, va rog?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erorile se remediaza imediat cum apar.

Ai mers luni de zile  cu erori lucru care a dus la colmatarea dpf-ului.

Inlocuieste urgent senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul a fost inlocuit. După schimbarea senzorului, la scurt timp au apărut cele 3 erori. Am specificat și mai sus acest lucru. As vrea sa mă îndrumați cu ce ar fi de făcut mai departe. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din 3 erori doar una se refera la dpf colmatat .

Celelalte 2 erori sunt defectiuni ce trebuie remediate .

 

Verifica ,posibil ca nu ai inlocuit senzorul care trebuia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!