Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Constantincatalin

Din pacate nu pot incarca poza ca este prea mare !! Engine , security code 12233 apoi adaptation dpf instruments !! Si eu tot de la baietii de pe forum am invatat !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O poți încarca,doar dacă o trimiți pe whatsup sa se redimensionare. 

Unde scrie valoarea oil ash, în bara de valori 68?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut   , am nevoie de o indrumare  de la cineva mai experimentat  in ''ash'' !

Vreau sa  dau jos filtrul  DPF de pe  un Golf  7 -  2.0  TDI  ~280.000 Km -  si sa il curat doar cu aer comprimat  , am inteles ca ar functiona  ( constructiv modelul ar permite curatarea  cu aer comprimat daca se insista si  este precautie  ... ar fi mai bine si pentru el daca nu bag apa sau chimicale pentru curatare ) .

 Motivul ar fi ca masina are oil ash mass peste 90 grame si limita  data de VCDS ar fi 80 grame  ,  un alt motiv ar fi martor in bord aparut in urma cu ceva timp de la drumuri scurte  dar rezolvat dupa un drum mai lung . 

Intrebarea ar fi  cam la cate grame sa fac adaptarea  in Adaptatio - 10  pentru  :  IDE7903 - Adaptatio of oil ash mass  ?  ,  in asa fel incat sa citeasca corect  presiunile diferentiale  pentru asi face regenerarile  ~ cand trebuie  si cum trebuie  . 

 

Sau de ce parametri ar trebui sa tin cont cand fac calculele de ash mas  ? 

 

(Nu ma gandesc ca o sa il curat perfect  dar ma gandesc sa il scot la  ~70% mai bine  fata de cum este   ....  la  ~ 20 grame  masa ar fi ok  ? ) 

Modificat de Blaser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu il arzi in cuptor dedicat, orice interventie cu solventi, lichide , aer mai rau il strica. depunirele nu se curata decat prin ardere controlata, vrei profi il trimiti la Odorhei il face ca nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin ardere  cenusa nu se elimina  (este compusa in principal de metale care nu trec de peretii fagurilor  ) , arderea ajuta  dar in final tot cu aer sunt suflate  de cenusa in sens invers .  ... practic si regeneratea se face cam tot  la aceasi temperatura la cat le ard ei la curatare   . 

Practic  funinginea este arsa si rezulta cenusa  care nu poate fi elimita din filtru decat in sens invers  fata de cum a intrat in fagure   .

Cum am zis nu intentionez sa iasa la 98%  cum  le  curata  prin ardere  .

Ce ma roade e  cat sa setez  ~ masa  de cenusa   sa isi faca  calculele cat mai corecte ... in cazul unui filtru nou sau curatat profi stiu ca e adaptata la 0  .

 

Modificat de Blaser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am la passat 80g, limita fiind 70g. ( circa 113% full )

din informatiile adunate, daca isi face regenerarile ok nu are rost sa il demontezi si sa il cureti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat ai presiunea diferentiala inainte de regenerare si dupa , la relanti, motor cald ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blaser Masa de cenusa se reseteaza la 0 numai atunci cand pui dpf nou ,sau foarte bine curatat.

Nimeni nu poate ghici ce procent o sa reusesti tu sa cureti.

La ce vrei tu safaci ...lasa masa de cenusa actuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

35 minutes ago, maistoru said:

eu am la passat 80g, limita fiind 70g. ( circa 113% full )

din informatiile adunate, daca isi face regenerarile ok nu are rost sa il demontezi si sa il cureti.

Am vazut Passat ( B8 2.0BITDI ) la 290k km, cu ~90g, regenerari normale, masina mergea fara probleme.

Din cate am inteles, daca nu sunt probleme, limita de oil ash, poate fi depasita, si totul sa functioneze in parametrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

43 minutes ago, powershot said:

Cat ai presiunea diferentiala inainte de regenerare si dupa , la relanti, motor cald ?

nu m-am uitat dupa acest aspect. apare in vagdpf ? sau trebuie folosit vagcom ?

42 minutes ago, EEXCALADE said:

@Blaser Masa de cenusa se reseteaza la 0 numai atunci cand pui dpf nou ,sau foarte bine curatat.

Nimeni nu poate ghici ce procent o sa reusesti tu sa cureti.

La ce vrei tu safaci ...lasa masa de cenusa actuala.

prin ce metoda se poate face curatare foarte bine? recomanzi vre-un centru care face curatare foarte bine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apare in vag dpf.

Daca ai pres dif mare din cauza oil ash, nu e ok.

Poate fi si din cauza G450 obosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/4/2021 at 7:44 PM, calin.g said:

Daca nu il arzi in cuptor dedicat, orice interventie cu solventi, lichide , aer mai rau il strica. depunirele nu se curata decat prin ardere controlata, vrei profi il trimiti la Odorhei il face ca nou.

sa nu exageram, avem mai multi colegi care au raportat ca cei de la Odorhei le-au spus ca trebuie sa cumpere altul ca operatia nu a reusit.

Or avea succes de multe ori, dar sa nu exageram cu ridicatul in slavi ca nu e nimic perfect si sigur 100%.

Mai bine vandut la cei care le cumpara second hand si montat unul nou, masina va va multumi.

 

Oricum costa trambalarea cu demontatul, trimisul, curatatul, remontatul fara sa stii cu adevarat ce ai obtinut.

 

Ce inseamna "ca nou"? cum poti fi sigur de asta... evident, e doar o opinie personala a mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut 2 la Odorhei, unul la BMW , unul de Audi, care o luase turbina pe ulei, au venit ok, cu fisa garantie, tot ce trebuie, e parere personala, gasesti nou la pret bun tot la ei , dar marita incercata inainte  curatarea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, vand si noi, si in cel putin 2 cazuri au spus ca nu a reusit curatarea si au oferit solutia de a vinde unul nou. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca cei de la Odorhei vand dpf marca JMJ. A montat cineva ?

La mine presiunea diferentiala este 18-19 hPa inainte de regenerare iar dupa scade la 4-5 hPa. Masina are 225000 km si regenereaza intre 200 si 300 km, depinde cum merg cu ea, asta dupa ce am curatat dpf-ul la Odorhei in vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantincatalin

Salut ! Astazi am observat ceva ciudat in legatura cu dpf ul si anume ca dupa 210 km aveam 10 g cenusa calculat si 13 g cenusa masurat iar presiune 7hpa - 2hpa iar dupa 100km de mers pe dn1 medie viteza 80 , 100 pe ora a pornit regenerarea !! Intrebarea este de ce sar putea incarca asa de repede dupa ce trece pragul de 10 grame ?? Nu consuma ulei iar injectoarele sunt foarte bune !! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu detalii :

Am facut operatia  ieri   ,  destul de mult ca timp pentru asa ceva  nu sa gandit neamtu sa mai puna un colier la acel filtru sa fie dat mai usor jos sub forma de cartus  cum e pe la tiruri , este mult de demontat  si cam greu , ai nevoie cam de o zi sa faci treaba  asta montat si demontat si mai nu poti sa o faci in  1 om  ... in final nu am dat complet filtrul jos de pe masina  ca ntervenise ceva si nu mai aveam suficient timp pentru montare asa ca l-am demontat  in 2 parti la pozitie in asa fel incat sa il pot sufla pe masina  .

... am suflat cam ~ 1 ora la el , au fost momente de prafaraie vai vai  , maronie deschisa cenusa asta  , a trebuie sa adaptez o suflatoare sa ajung  la fiecare pachet de celule , in asa fel incat sa nu le degradez  desi par destul de tari , ce e interesant e ca cenusa nu se depune pe fundul celulei ci pe peretii laterali pe toata lungimea lasand un orificiu in centrul celulei  , este destul de dura la inceput  de nu vroia sa iasa , dar dupa ce incepe sa se desprinda incepe sa plece relativ usor de pe celula  .

In filmul de mai jos sunt celule care inca se curata in partea de jos dar in pachetul  de mai sus este aproape curatat si se observa ca trece aerul usor  in sens invers si nu mai iese mai nimic din el . 

Filtru DPF Golf 7 - 2.0 TDI - 2014 curatat cu aer

 

Initial am adaptat ash la 10  , dar dupa pornire am observat ca dupa ce a urcat apa mi-a bagat regenerare  .... am fost putin  ingrijorat  asa  ca am readaptat la  60  si la fel  dupa  cativa  km a mai bagat o regenerare  .

(chestiile astea au fost facute pe fuga fara sa analizez presiunea diferentiala sau cantitatea de soot  dar pe relanti parca erau pe la -1  si 2-3  hPa)

Astazi am facut 50 Km de oras fara sa mai bage alta regenerare  , ce am mai observat e ca odata readaptat ash  reseteaze si alti parametrii legati de regenerare  si ma gandesc ca baga de la el o regenerare sa isi refaca ceva calibrari  ... sper sa fie asa  sa nu fi decalibrat eu ceva  ca  demontasem priza de aer al lui G450 sa nu dau cu aer in ea . 

 

@powershot  -  Maine ar trebui sa  pot face printuri cu presiunia diferentiala , de preferat inainte  si dupa regenerare . (am un drum mai lung de facut)

@EEXCALADE - De acord , din ce mai stiu daca e prea mica isi face regenerari mai dese daca nu e potrivita , dar parca nici la 90 nu as lasa de asta incerc cu 60 

@maistoru - cea mai buna curatare e la cei care o fac termic (nu o fa la cei care folosesc lichite  / spalare )

 

Acum am in minte ca G450 imi arata parca -1 hPa cu contactul pus  si stiu ca ar trebui sa fie 0  .... voi ce parere aveti   ?  ... sau cum so rezolv ?

Si daca stiti cam in ce distante ar trebui sa bage Golf 7 - 2.0  2014  Euro 5  regenerare la oras si  in afara  ?  ... la astea mai noi parca e mai des fata de cele mai vechi . 

Image4.jpg

Modificat de Blaser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat a fost presiunea direrentiala imediat dupa montaj ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 @EEXCALADE   - Nu am apucat sa  o masor , a trebui sa plec sa ma ocum de alceva prioritar  , am adaptat imediat doar cenusa  ....  ar  fi trebuit sa o fac   ....  maine o fac  .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blaser Eu mi-am curatat filtrul (spalat cu apa fierbinte si in cuptor) la masina din profil. Imediat dupa curatare am adaptat filtrul cu valoarea 0 si facea regenerari pe la 120km (inainte de curatare le facea si la 35-40km). La sfatul unui coleg de forum, am adaptat DPF-ul corespunzator numarului de km, (vad 0.14l pe VagDPF) si imi face regenerari in medie la 220km (maximum a fost la 280) mergand exclusiv prin oras. Dupa fiecare adaptare a facut o regenerare imediat, pare un comportament normal.

 

procedura pentru motorul meu e urmatoarea, il citez pe coleg:

"Engine-security code 12233-adaptation-particle filter initialization. Acolo unde poti face modificarea si unde iti arata 0, pui valoarea km masinii. De exemplu daca pui 2 este echivalentul a 2.000 km, daca pui 190 egal 190.000 km"

Modificat de Irirat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 @EEXCALADE - mai jos prima imagine este cu motorul pornit cu turatia la relanti  si in dreapta putin turat pentru ca nu imi dai seama daca e bine sa fie cu - valorile 

A doua imagine e deja dupa 120 km la drum in afara cu motor oprit si langa cu el pornit la relanti  .

... nu pot spune ca ma pricep sa le interpretez  ... dar judec ca dupa ~ 200 Km as avea cam 3 hPa presiune diferentiala intre incinta DPF - catalizator si presiunea de afara   !!

 

@Irirat - cam asa ma gandesc si eu ar trebui sa fie cum zici  ,  numai ca eu am  facut adaptarea doar la cenusa ash , probabil e cam acelas lucru .

Screenshot (21).png

Screenshot (22).png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva e ciudat acolo ,prea multe valori cu minus.

7 hpa dupa 63 km nu e o valoare buna deloc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când sunt valori cu minus, în mod normal e defect senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE

Acolo unde este cu 7 hpa e motorul turat de mine intentionat sa vad ca poate da si valori cu + senzorul ... mai relevante sunt masuratorile din fotografia 2 la 176km.

Oare ar trebui sa ii fac o recalibrare si la senzor poate incepe sa ia ca valore de referinta cu motorul oprit 0 hPa ? .... oare o fi derutat de la adaptarea cenusii de la 90 la 60 ?

 

DiLiVio - tind sa iti dau dreptate , doar ca nu am intervenit in nici un fel asupra senzorului la curatare , priza de masura a fost desfiletata de pe filtru si cred ca pana acum a functionat corect .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seznorul tau ori e  mort, ori furtunurile intre el si DPF sunt sparte. Tu nu vezi ca ai aceeasi valoare raportata si cu motorul oprit si cu motorul stand la ralanti ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • albert
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!