Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Adrian_Pintilie

Pe tester cica s ok si am inteles ca trebuie alta metoda de verificare mai complicata, dar atat timp cat nu are nicio balbaiala, merge rotund, trage bine, consum ok, nu ar avea sens s-o faca.

Modificat de Adrian_Pintilie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna " ca-s ok"  ??,parca voiau sa scape de tine! Sunt aici pe forum colegi care te pot ajuta ......@Excalade  @Florin  @Al Bundy  @Spido ...multi alti  ....care fac/stiu cat 50 de mecanici la care ai fost tu

 

Modificat de Crawest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adrian_Pintilie DPF-ul este spart/crapat/topit ,cauza....o problema la motor care genereaza acel fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 14 ore, DeViAnS a scris:

Deja vad ca a lansat inca un update la vagdpf: 3.12.3

Am cautat.. imi apare doar 3.11.3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/4/2020 at 10:45 PM, powershot said:

Am cautat.. imi apare doar 3.11.3.

VAG DPF

Release 3.2.0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce rol au bujiile in timpul regenerarii? Pornesc in timpul regenerarii si de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am si eu o problema la un 1.6TDI CAYC DSG.

Am shimbat acum ~3000 km egr (am pus original in service vw), dar de vreo 2-3 saptamani masina a inceput sa scoata iar fum cand accelerez brusc in Drive (pe Sport nu am vazut sa scoata fum). Ieri am fost cu injectoarele la verificat pentru ca masina imi intrerupea in mers si le-am reconditionat pentru ca pe toate 4 aveam erori (2 injectoare au fost puse din dezmembrari pentru ca ale mele nu au mai putut fi recalibrate). Insa tot ieri am aflat ca masina si-a facut ultima regeneraree acum >3000km (probabil cand mi-a fost scgimbat egr-ul). Ce cauze ar putea fi sa nu isi faca regenerarea la filtrul de particule?

Am fost cu ea de-a lungul timpului la zeci de mecanici cred si nu am reusit sa ii dau de cap, in general problemele pe care le-am avut si inca le mai am sunt ca scoate fum si zmuceste in mers (mai ales la rece). Acum ca am curatat injectoarele sper sa se rezolve problema cu intreruperile, dar cu fumul tot nu stiu ce e. Prin service-uri au fost date cam toate jos de pe ea si verificate si singura eroare pe care o are este pe debitmetrul de aer, care a fost schimbat acum 2ani, dar nimeni nu a stiut sa imi spuna de la ce vine eroare pe debitmetu (unii ca e de la egr, alti ca de la dpf infundat, alti mecanici au zis ca nu conteaza la nimic debitrmetriul si tot asa). Precizez ca nu ma pricep sa fac eu diagnoza sau sa fac investigatii amanuntite la masina. In caz ca e cineva care se pricepe sunt din Bucuresti. Multumesc!

Modificat de vladandreiG6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui vazut care e presiunea diferentiala, sa vezi daca mai e intreg filtrul, caci teoretic de filtru nu ar trebui sa treaca fumul daca acesta e ok. Unele persoane au raportat probleme cu eroare pe debitmetru dupa ce au scos acel con montat pe admisie, montat cand sa facut update la dieselgate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ar fi trebuit sa se aprinda becul in bord daca DPFul nu isi mai facea regen-ul? un caz destul de ciudat si inca o dovada de cat de necesara e o interfata pe bluetooth si o aplicatie pe telefon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când se aprinde martorul dpf în bord, filtrul este încărcat la limita maximă, deoarece nu s-a putut face regenerarea din diverse motive (deplasări frecvente prea scurte, defecțiuni etc). Regenerarea lui în acest moment devine obligatorie, altfel  urmează "limp mode".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, trebuie neaparat sa faci o diagnoza; sunt simptome care pot avea cauze multiple si nimeni nu o sa iti dea altfel un raspuns concret. Pentru asta, poti cauta in aria de prestari servicii sau sa iti cumperi tu o interfata sa faci un log si sa citesti niste parametrii - nu trebuie sa fii vreun specialist, dar poti macar sa ai o baza cand ceri ajutorul colegilor de pe forum sau te duci in service sa iti rezolvi problema.

Ai mentionat ca ai schimbat debitmetrul, ce eroare ai avut pe el? EGR-ul in baza carei disfunctionalitati l-ai schimbat? Ce erori au avut cele 4 injectoare?

Trebuie mare atentie pentru ca risti sa faci niste investitii fara sa cunosti cu adevarat cauza problemei; nu mai pun la socoteala timpul pierdut si stresul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cele mai multe cazuri, am vazut ca Soot Mass Calculated ajunge prima la 24 g si porneste regenerarea. Eh la mine, dupa circa 250 km de la regenerare, Mass Calculated este la 15 g, iar Mass Measured este la 21, ceea ce inseamna ca in scurt timp o sa porneasca regenerarea. Presiunea la rece dupa astia ~250 km este 10 hPa, la cald ajunge pe la 7-8 hPa.  Motor CGLC 177+ soft + Quattro. Pareri?   

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E pe dos fata de majoritatea.

In general soot mas calculated e mai mare.

Un soft scade in general disranta intre regenerari. Depinde cum e facut si stilul de mers.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine rar creste soot mass measured, in general creste cand merg in oras. Cand merg in exterior de obicei sta pe 0 iar ca regenerari am avut si intervale de 750 km intre ele, dar asta depinde puternic de cat de greu ai picioru. Mergi economic, fum mai putin si implicit regenerari mai rare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, am un Golf 6 2.0 TDI 140 hp si am o nelamurire. Am achizitionat de curand masina, luata pe licitatie din Franta. I-am realizat schimburile de ulei si distributie si in ultimul timp am observat ca isi face regenerari la 200 km. Am luat un obdII sa urmaresc acest lucru ca nu eram sigur si chiar asa le face. Am aceste valori, ceva pareri? E in regula masina sau are vreo problema? 

Screenshot_20200611-115506_VAG DPF.jpg

Modificat de AngelStoned
Greseala ortografica
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valoarea 0 la "oil ash residue" indică 3 posibilităţi: (1) maşină nouă, necirculată, (2) dpf nou şi adaptare în consecinţă, (3) "adaptare" făcută pe stilul samsar, ca să nu poti determina km reali ai maşinii. Din discuţiile de pe aici între colegii cu mai multă experienţă, eu am înțeles că este bine ca valoarea de oil ash să reflecte kilometrajul real, chiar dacă faci o curăţare a DPF, astfel că e indicat să modifici câmpul respectiv. Formula de calcul o găseşti mai în spate.

Modificat de dasefx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am observat, cand am pus vcds la un service nu a putut intra intr-o setare pentru vizualizare km reali. Acum cand zici asta, este posibil sa ai dreptate. Asta influenteaza ceva? 

Am mai observat acum ca am si update ul de soft facut. Din aceste motive sa se faca regenerarile asa dese? O sa apara probleme cu masina daca ramane asa?

In legatura cu celelalte valori, este totul ok?

20200612_005056.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa prind o regenerare live :) , mers relativ constant  pe o portiune de DN cu 90 - 100 km/h.

Deci limita de incarcare pentru DPF  la care porneste regen. este de 24 g. Fiind in mers, nu se simte absolut nimic.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Modificat de Miky_1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare

la un passat b7 alltrack  cu cffb  difera capacitatea dpf fata de un passat b7 variant cu acelasi motor?

ma gandesc ca daca au acelasi volum,datorita consumului putin marit la alltrack,oil ash ar putea fi mai mare

decat la b7 cu acelasi nr de kilometrii?

(asta cu conditia sa fi fost exploatate la fel)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AngelStoned ai facut 2 posturi in care nu ne-ai spus cati km are masina (in bord, ca reali nu se stie) si nici din ce an este. Detalii esentiale pentru unele intrebari...

Pare samsarita masina daca ai 0 la oil ash... Masina merge rotund? Urme de ulei pe undeva? Orice detaliu este important.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman
On 6/10/2020 at 10:28 AM, vladandreiG6 said:

Salut! Am si eu o problema la un 1.6TDI CAYC DSG.

 

cu erori pe debitmetru cum vrei sa mearga ?!rezolva problema MAF  altfel infunzi dpf de tot!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, ionut b said:

am si eu o intrebare

la un passat b7 alltrack  cu cffb  difera capacitatea dpf fata de un passat b7 variant cu acelasi motor?

ma gandesc ca daca au acelasi volum,datorita consumului putin marit la alltrack,oil ash ar putea fi mai mare

nu difera capacitatea DPF nici la motorul de 1.6 macar.

evident consum mai mare inseamna oil ash depus mai repede/mai mult. Nesemnificativ oricum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata la mine inainte de regenerare si dupa,

regenerarea porneste la 21.9 in particle filter carbon mass spec de fiecare data, iar la requested regeneration ajunge la 7 si porneste regenerarea, iar cand se termina ramane la 1.

Dupa regenerare la particle filter carbon mass spec ramane la 5.1 iar la carbom mass act 0.0.

In timpul regenerarii in functie de tuaratie in particle filter different pressure urca si la 180 - 220mbar. 

Motor cbbb 170cp 2009 , 272839km, euro 5 cu softul nou. 

O parere? 

IMG_20200603_110639_copy_744x992.jpg

IMG_20200603_114308_copy_744x992.jpg

Modificat de RLine 2009
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

180 ml oil ash... filtrul a depasit viata recomandata de producator, km par reali (vestea buna).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

O3 RS CUPA 159k (reali am masina de 2 ani)  - masina face regen destul de des in ultimul timp. Am pornit azi VAGDPF si dupa 110 km (90 extra/20 urban) avea 10.05 g in filtru. Dupa alti 10 km am simtit ca incepe regen...si scria 120 km->  22.70g. Evident nu am inteles cum in 10km masina a facut 10g pe care ii face in mod normal in 250km extern.

M-am si mirat dar am reusit sa replic problema. Masina face regen corect si calculated mass se duce in ~5.2-5.4g si pana la 100 km  ajunge pe la 9g. Dar in tot acest timp measured creste f rapid si constant pana la 22.8g. Cand ajunge in aceasta zona se copiaza la calculated si incepe un regen.

Ce ar putea sa dea acest comportament?

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!