Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Recommended Posts

Dany_aleksandar

Am revenit cu cele 2 scanari (BS003 si BS 011):

Nu sunt sigur ca le-am facut cum trebuie (masina numai ce a fost pornita si le-am facut pe loc, log-urile le-am oprit eu manual dupa aprox. 2 minute)

Daca nu sunt bune, am sa le refac.

Multumesc frumos !

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link to comment
Share on other sites

Sunt bine făcute, o să le analizez mai pe seara când ajung la calculator. La prima  vedere par a fi probleme de vacuum dar și altele. 

Daca ai posibilitatea fă o pereche de loguri (toate 3) cu furtunasul de vacuum scos din capsula EGR și înfundat cu un șurub sa nu piardă vacuum.

Ar fi perfect daca ai putea face o pereche de loguri cu EGR blindat ( țeava care aduce gazele in EGR (spre EGR sau spre evacuare nu contează) cu o șaibă plina sau cu o bucata de tabla.

De ce? Pentru că din Bs003 reiese că EGR nici nu închide nici nu deschide cum trebuie și trebuie stabilit dacă este o problema de comanda a EGR sau acesta este murdar sau....

Link to comment
Share on other sites

Dany_aleksandar

Am sa incerc sa fac zilele urmatoare..

Problema e ca locuind in oras, nu prea am unde sa fac log-ul in mers in treapta a 4-a.

Dar voi gasii o solutie !

Va multumesc frumos !

Link to comment
Share on other sites

Este suficient in treapta a treia. Acum sunt mai importante cele făcute pe loc în BS.

Link to comment
Share on other sites

Distributia mea are 125.000km, conform manualului, la motorul meu se schimba la 150.000km, dar am verificat cu VCDS aprinderea si in teorie ar trebuie sa fie pe la -2,5 a mea are +2,8 si tremura putin la relanti.

Problema a aparut dupa ce am curatat EGR si clapeta aia, poate a cazut ceva calamina ..

Link to comment
Share on other sites

@Dan.MDLL

În principiu sincronizarea distribuţiei este foarte importantă pentru funcţionarea corectă a motorului. Treaba cu curăţatul EGR este posibil să fie coincidenţă sau atunci să fi fost tu mai atent

 

@Dany_aleksandar

BS011

Aici se observă următoarele:

- diferenţa cam mică între On/Off, mai puţin de 120mbari. Posibil să fie o problemă de vacuum (pompa vacuum, N75, furtunaşe), dar nu obligatoriu. Întrebări: a umblat cineva la reglajele turbinei? Problema a apărut cu timpul sau aşa ai luat maşina?

image.thumb.png.ad96f20b23f1274b1f76bd2553b97c7c.png

 

BS003 

image.thumb.png.4038d7fee0260643ab55003a2699a088.png

Aici lucrurile sunt destul de interesante

- valoarea minimă prea mare. Asta indică o recirculare scăzută a gazelor atunci când EGR este complet deschis. Cauze posibile: EGR murdar, probleme vacuum (pompa vacuum, N18, furtunaşe, membrană actuator fisurată)

- valoarea maximă prea mică. Asta se poate întâmpla în următoarele situaţii:

  • EGR nu închide nu închide complet şi prin urmare mai recirculă gaze când nu ar trebui (EGR murdar, N18 defect)
  • turbina trage aer fals între MAF şi turbină (tubulatură neetanşă) 
  • MAF nu poate măsura mai mult

Interesant este că din logul în mers astea 3 scenarii nu se prea confirmă. Eu zic că dacă vii cu cele două perechi de loguri de care ţi-am zis mai sus o să ne apropiem destul de mult de cauza probabilă


 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dany_aleksandar

@lupo_bv Așa am luat mașina în urmă cu un an. Ce a fost înainte de a o cumpăra tatăl meu, nu știu! Eu nu am umblat la ea.

Log-ul în mers a fost făcut după aproximativ 80 de km de mers încontinuu, pe drum drept (și implicit cu apa și uleiul la 90°).

Log-ul static a fost făcut pe loc, în faţa blocului. Cu motorul neîncălzit (la prima cheile).

Am zis să scriu și aceste lucruri, poate au vreo relevanță.

Pe săptămâna viitoare, după ce mă întorc din concediu voi face cele 2 perechi de log-uri.

Vă mulțumesc! 

Link to comment
Share on other sites

Salutare! Masina mea face acus 300k Km si doresc sa dau jos EGR si galeria de admisie sa le curat. Si cum ma invarteam eu pe aici pe forum, am dat de acest topic. In aceasta seara am scos masina putin pe varianta pentru a salva si eu log-urile. Eu nu stiu sa interpretez acei parametri asa ca v-as fi recunoscator daca mi-ati spune daca este de bine sau de rau. :)) De cand am masina, nu am avut interventii asupra EGR-ului sau a turbinei. In log-ul din blocurile 003-010-011, am repetat de doua ori operatiunea, in treapta a treia.

In BS003 si BS011 turatiile pornesc de la 900 deoarece n-am putut sa dau prima data "start" la log si dupa sa pornesc operatiunea...

M-am uitat si in blocul 008, la "Cuplu limitare" imi scrie 351 Nm in 1900 turatii (Banuiesc ca aia este coloana la care ar trebuii sa ma uit) si masina are in specificatii 325 Nm. Voi atasa si log-ul din blocurile 006-008. Poate imi poate explica cineva care este cuplul real a masinii din blocul 008. :) Am plecat tot cu treapa a treia ~1800 turatii si m-am dus pana-n 4000 de turatii, dupa care am schimbat a patra.

Masina nu are probleme, este doar din pura curiozitate daca valorile sunt bune si daca n-ar fi, sa stiu unde trebuie umblat din timp. Masina este un Cross Touran 2007, 2.0 BMM 140 CP.

Va multumesc!

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

LOG-01-003-008-006.CSV

Edited by Freeps
Link to comment
Share on other sites

Sunt destul de ok logurile. Pare să agaţe puţin geometria, în al doilea log se vede mai bine (spike-ul cam lung urmat de o cădere de presiune care se menţine sub cea specificată)

image.thumb.png.abb082086927f3629e1422522e070801.png

image.thumb.png.1fb7181951b2998460ac3967aabff581.png

 

Se vede treaba asta şi în BS011, unde am încercuit. Din logul în mers se poate suspecta şi o mică pierdere de vacuum, dar aici nu se poate verifica pentru că ai lăsat logul prea puţin

image.thumb.png.eef3acf2dcf96c4e2b448d12d246c4d9.png

 

BS003 ok. Chiar stai foarte bine la capitolul recirculare gaze 

image.thumb.png.524a0945d5aec1fb1b358e447517b55d.png

 

Aş zice că maşina este ok, nu este cazul să repari ceea ce funcţionează:)). Este bine că ai făcut logurile, sunt utile să le ai martor în cazul că ceva nu merge bine în zona asta. Curăţarea galeriei nu strică, dar să fii atent la EGR că poţi să-l strici.

Dacă ai timp refă BS011, dar lasă-l mai mult (măcare 30-40 secunde) să vedem mai bine schimbarea de presiune. Din când în când nu strică să-l repeţi, puţină gimnastică geometriei nu strică (în condiţii normale de trafic are mai rar ocazia să parcurgă toată plaja de la închis la deschis complet)

 

12 hours ago, Freeps said:

M-am uitat si in blocul 008, la "Cuplu limitare" imi scrie 351 Nm in 1900 turatii (Banuiesc ca aia este coloana la care ar trebuii sa ma uit) si masina are in specificatii 325 Nm. Voi atasa si log-ul din blocurile 006-008. Poate imi poate explica cineva care este cuplul real a masinii din blocul 008.

Este vorba despre un cuplu estimat. Cuplul real îl afli numai la Dyno test.

Link to comment
Share on other sites

26 minute în urmă, lupo_bv a scris:

Dacă ai timp refă BS011, dar lasă-l mai mult (măcare 30-40 secunde) să vedem mai bine schimbarea de presiune.

Voi reface testul pe BS011 in seara aceasta si-l voi posta.

La treaba cu geometria ar trebuii sa ma ingrijorez? Trebuie sa iau masuri "premature" sau o mai pot lasa asa?

Tind sa cred ca am facut un bine masinii ca merg cu ea mai agresiv. 

Ma mai poti ajuta cu ceva? Masina are DPF, cand am fost cu ea la RAR mi-au scris la optionale "Filtru de particule", da' in 2 ani nu l-am vazut niciodata sa-si faca regenerare si la relantii am un miros de gaze(de cand am masina este asa). Daca sunt off-topic, te rog sa ma redirectionezi spre topicul aferent.

Iti multumesc frumos!

Edited by Freeps
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Freeps said:

Trebuie sa iau masuri "premature" sau o mai pot lasa asa?

Nu prea ai ce în afară de ce am scris mai sus şi din când în când să mai faci câte un  log pentru a depista unele deficienţe din vreme (de exemplu o problemă de vacuum poate duce în timp la ancrasarea prematură a geometriei).

Pentru dpf vezi topicul de mai jos

 

Link to comment
Share on other sites

Ceea ce am marcat cu roşu indică posibile probleme de vacuum (poate fi cauza pentru care presiunea măsurată stă mai mult sub cea specificat ), iar ce am marcat cu verde o uşoară ancrasare a geometriei (motivul pentru care spike-ul este puţin cam lung uneori)

image.thumb.png.e62566291eda11e271d40d1517e5a037.png

Acum singura chestie pe care o poţi face este să verifici vacuum-ul cu un manometru de vacuum. Mai jos ai o schemă de vacuum. De obicei furtunaşele mai crapă în zona îmbinărilor, uneori mai sunt scăpări la rezervorul de vacuum (este în Cylinder head cover) sau poate că N75 nu mai este în parametrii.

BMM schema vacuum.pdf

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru ajutor si pentru timpul acordat! Voi lua la bibilit furtunele de vacuum cand dau jos galeria. Inca nu ma voi axa pe geometrie, voi repeta testul la intervale mai scurte de timp si dupa drumurile lungi, pentru a vedea cand apar schimbari in mai rau.

Link to comment
Share on other sites

Cum verifici vacuumul?

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, lupo_bv said:

să verifici vacuum-ul cu un manometru de vacuum.

 

Link to comment
Share on other sites

Cum se face? Se poate verifica tot sistemul pe la un frutunas sau cum se face?

Link to comment
Share on other sites

Scoți furtunasul din imbinarea unde vrei sa măsori și bagi manometrul.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc! Credeam ca e mai complicat sau vreo alta metoda ca sa pot verifica mai multe furtunase in acelasi timp.

Link to comment
Share on other sites

Începi dinspre pompa de vacuum catre elementele de execuție. Depresiunea trebuie sa fie in jur de -700 mari (valoare determinată din experiența utilizatorilor care au scris pe acest topic, o valoare precisă nu am văzut precizată). La actuatori ajunge mai mult sau mai puțin în funcție de Duty cycle-ul electrovalvei. La intrarea in electrovalva trebuie sa fie cam la fel că la ieșirea din pompa de vacuum.

Link to comment
Share on other sites

On 8/5/2022 at 8:59 PM, lupo_bv said:

@Thedictator

Destul de ciudată problema ta. Pe de o parte ai suprapresiune foarte mare în mers, suprapresiune care nu se corectează, pe de altă parte la testul în BS011  turbina nu face presiune deloc, dar nu că nu face.....chiar şi presiunea maximă este sub presiunea atmosferică, iar cea minimă este mult sub aceasta. Ca şi cum ai avea admisia obturată şi se face depresiune (ia vezi când faci BS011 dacă ţii mâna pe tubulatura care vine în admisie nu simţi cum se strânge?). Am întâlnit o dată situaţia asta la cineva care avea axul turbinei rupt, dar la tine nu cred că este cazul pentru că în mers face presiune....şi încă mare.

LOGUL ÎN MERS arată ca şi cum geometria ar fi blocată, nu-mi dau seama de ce nu intră în limp mode

image.thumb.png.499ce623dfff85340420e0a2f0e550a4.png

BS011. Aşa grosso modo ar trebui să fie pe unde am desenat linia roşie punctată

image.thumb.png.935db1e609da5175d0f1b04748497908.png

Întrebare: după recondiţionare a mers bine maşina sau tot aşa prost? Pentru că o cauză ar fi şi un reglaj absolut defectuos, dar mă gândesc că aşa ar fi trebuit să se comporte şi imediat după recondiţionare

 

BS003 din păcate nu cred că s-a iniţiat, ar fi bine să încerci să-l refaci, ar aduce informaţii preţioase

După cum se vede în BS011 se pare că lipsa aerului ar fi cauza

După repornirea motorului îşi revine?

Fă un log în mers pe grupul 013 şi postează-l pe topicul dedicat

 

Salut mulțumesc pentru răspuns!  Azi am reușit sa vorbesc cu posesorul mașinii,  (unchi).  El spune ca de când a recondiționat turbina face asa dar mie nu prea îmi vine sa cred,  ca e tipica și s ar fi plâns de atunci. Când am făcut log ul ea mergea asa cum merge,  dacă ii dădeam mai mult îmi anula de tot turbina.  La un drum de 80 km îmi anulează turbina cam de 2 ori sau și de 4. După dacă opresc motorul și îl pornesc, își revine, revine e mult spus ca tot nu trage mașina.  Dar măcar are jumătate de turbo. 

Acum are de gând sa ia o turbina di. Dezmembrări. 

Link to comment
Share on other sites

Intra în limp mode pentru suprapresiune, de aia taie turbina și apoi își revine după oprire, până se întrunesc din nou condițiile. Vezi că dacă scanezi de erori o să găsești o eroare pe Engine.

 

Ia uită-te, când dai să facă Bs011, se mișcă tija turbinei macar 1 cm intre on și of

Link to comment
Share on other sites

On 8/5/2022 at 8:59 PM, lupo_bv said:

@Thedictator

Destul de ciudată problema ta. Pe de o parte ai suprapresiune foarte mare în mers, suprapresiune care nu se corectează, pe de altă parte la testul în BS011  turbina nu face presiuhdne deloc, dar nu că nu face.....chiar şi presiunea maximă este sub presiunea atmosferică, iar cea minimă este mult sub aceasta. Ca şi cum ai avea admisia obturată şi se face depresiune (ia vezi când faci BS011 dacă ţii mâna pe tubulatura care vine în admisie nu simţi cum se strânge?). Am întâlnit o dată situaţia asta la cineva care avea axul turbinei rupt, dar la tine nu cred că este cazul pentru că în mers face presiune....şi încă mare.

LOGUL ÎN MERS arată ca şi cum geometria ar fi blocată, nu-mi dau seama de ce nu intră în limp mode

image.thumb.png.499ce623dfff85340420e0a2f0e550a4.png

BS011. Aşa grosso modo ar trebui să fie pe unde am desenat linia roşie punctată

image.thumb.png.935db1e609da5175d0f1b04748497908.png

Întrebare: după recondiţionare a mers bine maşina sau tot aşa prost? Pentru că o cauză ar fi şi un reglaj absolut defectuos, dar mă gândesc că aşa ar fi trebuit să se comporte şi imediat după recondiţionare

 

BS003 din păcate nu cred că s-a iniţiat, ar fi bine să încerci să-l refaci, ar aduce informaţii preţioase

După cum se vede în BS011 se pare că lipsa aerului ar fi cauza

După repornirea motorului îşi revine?

Fă un log în mers pe grupul 013 şi postează-l pe topicul dedicat

 

Am scanat de erori dar nu mi a dat nimic.  De mai multe ori am făcut asta. Sa vad cand ma mai întâlnesc cu el sa refac unele log uri și sa ne uitam și dacă se mișcă tija la turbina.  Asta dacă nu schimba turbina pana atunci, ca are stilul de a schimba piesele și după sa vadă ca nu e de acolo🙄

Link to comment
Share on other sites

@lupo_bv pe baza informatiilor primite de la ultima postare am verificat daca nu am scapari pe linia de admisie intre MAF si turbina. Totul pare in regula . Banuiesc ca ar fi ceva probleme la membrana din capacul culbutori pt ca gasesc ulei pe furtun. Dar pana nu il desfac nu ma pot pronunta 100%. Urmeaza sa verific si acest lucru. De aceea am facut loguri cu furtunul scos si pus la loc . In momentul cand am scos furtunul din capacul culbutori am pus un dop provizoriu ca volumul de aer sa fie max ce trage prin debitmetrul si sa nu fiu in capcana ca trage aer fals. Cea ce am observat din loguri este ca valoarea masurata la EGR este cam mare ajunge peste 500 mg. Fata de ultima postare la masina nu i-am facut nimic fiind plecat in concediu. Deci in afara ca am facut un drum lung unde am fugarit-o nu i-am facut nimic. La partea de 011 aici am observat o imbunatarire , adica ajunge intre minim si max 182 mb-- mentionez ca de la ultima postare nu am facut nici-un reglaj. Lagul se mentine pana la 2400 de ture dupa care merge foarte bine masina. Banuiesc ca ar trebui sa umblu un pic la volumul de gaze care o reintoarce EGR-ul. Si aici am nevoie de o parere tehnica, adica sa fac o tabla care sa aiba o gaura mai mica ,astfel ajut si la partea de presiune care o are pana la 2500 ture? Sau e nevoie sa mai fac reglaje la turbina. Daca da , ce anume ?

 

Alte mentiuni care probabil nu le-am scris in postarile anterioare  : MAF e nou (Bosch), Electrovalevele schimbate noi N75 si N18 (Pierburg), linia de vacum verificata cu vacumetru

 

Va multumesc

 

 

LOG-01-003-010-011 cu furtunul pus.csv LOG-01-003-010-011-cu furtunul scos.csv LOG-01-003-xxx-xxx- cu furtunul pus.csv LOG-01-011-xxx-xxx cu furtunul pus.csv LOG-01-011-xxx-xxx-cu furtunul scos.csv

Edited by taliban
Link to comment
Share on other sites

Sincer nu cred că este de la supapa aia, cu sau fără furtun scos logurile arată la fel. Faţă de ultima postare logul în mers arată mai rău, bs011 cam tot aşa şi într-adevăr la BS003 se observă creşterea aia a valorii maxime, dar şi scăderea valorii minime, adică creşterea recirculării

Cu furtun pus

image.thumb.png.849fb2907af0eb199b3f6fbca6f3bf29.png

cu furtun scos

image.thumb.png.e7e11fe47d751c41f27386b74cd57973.png

BS011

cu furtun pus

image.thumb.png.6b76a6bc146c2ed391d77b61939fb4cc.png

cu furtun scos

image.thumb.png.4809129a7089a7ac6484a7f6dbd6934e.png

BS003

image.thumb.png.9dcfb092d4011b0598ee9e5e83f54b3f.png

On 8/14/2022 at 10:32 AM, taliban said:

Si aici am nevoie de o parere tehnica, adica sa fac o tabla care sa aiba o gaura mai mica ,astfel ajut si la partea de presiune care o are pana la 2500 ture?

Vezi că se găseşte pe original garnitură cu gaura mai mica. Uite codul mai jos

https://stoauto.ro/piesa-auto/garnitura-oe-028131547b

Acum cât o să ajute presiunea rămâne de văzut, chiar sunt curios să văd în loguri după ce pui garnitura aia . Poţi încerca cu o şaibă fără nici o gaură pentru probă (doar de probă pt că dacă mergi cu ea aşa o să-ţi crească consumul în primul rând)

On 8/14/2022 at 10:32 AM, taliban said:

Sau e nevoie sa mai fac reglaje la turbina. Daca da , ce anume ?

La reglaje umbli numai după ce eşti sigur că este totul pus la punct. Altfel aş începe cu ce ar fi mai simplu, o scurtare a tijei. Regleaz-o astfel încât presiunea minimă în BS011 să fie cam cât presiunea atmosferică. Acum este cam mult sub cu vreo 40 mbari.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!  

Nu sunt de acord (nu vizitez)