Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

4 hours ago, florin71_skoda said:

Sau de faptul ca mi-a cam tremurat piciorul pe acceleratie si nu am putut sa o tin la o turatie constanta ? (motorul meu este dinala ce nu se tureaza singur la 1407rpm)

Se pare că asta a fost, nu m-am uitat la turaţie

image.thumb.png.297d3f28f6956241611832ca67b5006c.png

4 hours ago, florin71_skoda said:

sustine ca el la reglat corect (pe stand) si ca nu am de ce sa umblu la reglaje

Cu toate că aşa susţine nu-mi explic spike-ul ăla aşa de lung. Să zicem că lagul se poate explica prin alte cauze (vacuum în principal), că diferenţa ON/Off de numai 100 mbari tot aşa prin alte cauze (scăpări de presiune), dar faptul că se corectează aşa de greu presiunea (şi când este supra şi când este sub) şi că ocazional mai iei şi câte un limp (este normal atâta timp cât duty cycle stă la peste 70% şi după ce presiunea are valori normale ca atunci când bagi piciorul în acceleraţie în rampă când turaţia creşte mai greu duty cycle să se ducă peste 90 şi să iei limp)

De partea cu recircularea nu mai zic, dar să zicem că şi aia poate avea alte cauze. Încearcă următoarea chestie după ce pui la loc MAF-ul vechi: fă un BS003, dar cu furtunaşul de la turbină scos şi înfundat cu un şurub. Nu ştiu ce valori trebuie să apară, dar având în vedere că acum turbina are geometria deschisă nu ar trebui să se vadă o recirculare exagerată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reușit să cobor recircularea după ce am curățat egr, clapetă și galerie cu clapete, erau depuneri destul de consistente. Mașina merge mult mai bine, urcă altfel în ture, e altceva. BS 11 se prezintă ca în foto, e nevoie oare să mă bag la un curățat de turbină? Ce părere aveți? 

IMG_20220616_190715.jpg

IMG_20220616_190852.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum arată BS011 ar trebui, dar eu zic să verifici mai întâi vacuum-ul la actuator să fii sigur că ăla este ok. Trebuie să verifici cu un manometru de vacuum atât valoarea depresiunii pe Turbo On cât şi valoarea ei pe timpul trecerii de la On la Off şi invers (fă un filmuleţ când măsori şi pune-l aici).

Când ai timp fă şi un log în mers să vedem ce s-a modificat şi acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

A venit un alt MAF, un Pierburg cu 18, dar se pare ca a venit desigilata atit cutia cit si punga si mecanicul la refuzat, deoarece distribuitorul voia banul jos si nu accepta retur. Miine vine altul (din alta parte) si tot miine (seara) am programare la tipul cu turbo ca sa-mi verifice intercoolerul si sa vad daca-l pun sau nu sa-mi umble la "suruburi". Dar nu stiu daca ajung, pentru ca miine plec pe teren si habar nu am cind ma intorc. Deci mai dureaza pina ce mesteresc si fac log-uri. (astazi am invatat si eu sa fac grafice frumoase, dar degeaba, ca nu le stiu interpreta :D )

 

Astazi am testat vacumul. Am folosit un "manometru" mecanic de -1000 mbar utilizat la depistarea pierderilor la aerele conditionate de apartament. Asa ca nu ma astept sa fie exagerat de precis. (analizorul de gaze arse pentru centrale, nu stie sa masoare valori asa de mari)

 

Masuratori la relantiu:

1 - Servo am -780 mbar la pornire motor si dupa 5-10 secunde scade la -820, iar daca oprec motorul, urca la 0

2 - Turbo, la pornire motor scade la -660mbar si la oprire motor urca la 0

3 - EGR scade la -440 dupa care oscileaza la 2-3 secunde intre -440 si -460.  Dupa cam 20-30 secunde sa "dezctivat" si a urcat la 0 (deci nu au fost 2 minute cit am citit eu pe forum ca ar fi). La oprire motor si asta urca la zero.

 

Am intrat in BS si cu motorul neturat, am asa:

1 - EGR scade la -740 si dupaia urca la 0

2 - Turbo scade tot la -740 si urca la 0

 

Tot in BS am pus un prieten sa accelereze rabla, dar nu prea sa descurcat si masuratorile sint facute pe la un 1300 rpm

1 - EGR - Scade la -780 si dupaia urca la 0

2 - Turbo - Scade la -760 si dupaia 0

 

Nu stiu de ce EGR si turbo au aceasi valoare in BS si accelerat sta "mai bine" EGR-ul fata de Turbo, cind trebuia sa fie invers.

Si marele mister, de ce toate masuratorile urca la 0 ? Cine si unde scapa ? Astept sugestii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când verifici vacuum-ul nu trebuie turat neapărat motorul. Probabil că este o mică diferență, dar nu este importantă.

Vacuum-ul la electrovalve este ok.

1 hour ago, florin71_skoda said:
1 hour ago, florin71_skoda said:

 

Nu stiu de ce EGR si turbo au aceasi valoare in BS si accelerat sta "mai bine" EGR-ul fata de Turbo, cind trebuia sa fie invers

 

Este ok, este prea mica diferenta că sa fie notabilă

1 hour ago, florin71_skoda said:

marele mister, de ce toate masuratorile urca la 0 ? Cine si unde scapa ?

Când trece pe Turbo off respectiv EGR off este normal că doar trebuie sa schimbe poziția actuatorului, iar la oprire ECU dă câteva impulsuri catre electrovalve că sa elibereze vacuum-ul din instalație și astfel să se relaxeze membranele actuatoarelor. Daca auzi un țac-țac-țac după oprire asta este cauza. La servo nu ar trebui sa se duca la 0, dar probabil ai măsurat înainte de supapa unisens (daca nu se întărește pedala de frână după oprire înseamnă că este ok)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Inseamna ca mi-am facut griji degeaba :D

 

La servo am masurat unde am incercuit cu rosu:

 

masurare.thumb.png.1e823ea013e65b0314ab44eb189321c2.png

 

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot am eroare pe senzorul MAP. E in permanenta, nu dispare din bord nici daca o sterg cu VCDS.

Deconectaţi senzorul de presiune supraalimentare cu senzor temperatură aer. Puneţi contactul. Măsuraţi tensiunea pe pinul 2 din conectorul mamă. Este între 3.2 şi 3.4 V? - aici am 4v si ceva

Puneţi contactul. Nu reconectaţi senzorul de presiune supraalimentare cu senzorul de temperatură aer. Măsuraţi tensiunea pe pinul A 30 (E1 Unitate de comandă motor). Este între 3.2 şi 3.4 V? 
Aici am scos mufa din ECU si am incerca sa masor pinul 30 de pe mufa cea mare si imi da 0v. Nu stiu daca am facut corect... 
Senzorul MAP vechi si nou sunt buni, le-am verificat rezistenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fire intrerupte. Se repara.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos!!! Imi era ca nu am măsurat bine. Ma gandeam ca daca am scos mufa mare din ECU, ECU nu mai primește curent și de aceea îmi dă 0V pe pinul A30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. O sa va rog daca imi puteti da niste sfaturi la un Touran 2.0 BMM fara niciun fel de tuning. 

De la un timp mi se pare ca nu ar trage cum ar trebui. Mecanicul mi-a sugerat curatarea filtrului de particule desi in VDCS apare ca ar fi la 43% incarcat. Mentionez ca nu am observat sa isi faca regenerare si nu am avut niciodata martorul de fitru de particule aprins in bord.

Nu stiu daca are vreo legatura dar am observat ca la relanti cateodata, motorul parca ar "sughita", revenind la normal dupa cateva minute singur.

Am incercat sa urmaresc pasii pentru a face un log in mers atat in treapta a 3-a cat si in a 4-a. Sper ca e in regula.

Credeti ca ar fi benefica o curatare a filtrului? 

Multumesc. Weekend placut!

 

 

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Astazi am ajuns la tipul cu reconditionat turbo ca sa-mi verifice intercooler-ul. Am dat jos intercooler si teava de plastic ce duce pina la EGR. A bagat presiune 1,2 bar si sa descoperit o scapare extrem de mica la un colier dintre furtunul de cauciuc ce iasa din intercooler si cel de plastic ce duce la EGR. Sa montat un colier cu stringere cu cheie de 7mm. (parerea mea este ca scaparea era prea mica ca sa influenteze cu ceva)

Am montat un MAF nou, un Pierburg cu 18 si mie mi se pare ca masoara mai bine. Astept totusi sa-mi confirmati si voi treaba asta. Log-uri:

 

LOG-01-003-010-011-maf 18.csv LOG-01-003-maf 18.csv LOG-01-011-maf 18.csv

 

M-am "enervat" si mi-am bagat eu degetele in reglaj turbo. Am desfiletat o tura surub stop vacum turbo si valoarea de on a crescut cu ~50mbar. Am mai desfacut o tura si sa marit tot cu ~50mbar (sau cel putin asa am vazut eu). Am mai desfacut o tura si nimic. Am mai desfacut alta tura si nimic. Asa ca dupa mintea mea a rezultat ca ar trebui sa scurtez tija. Dar din pacate nu am reusit, deoarece toate suruburile au fost date cu "pasta" de blocaj. Probabil ca va trebui sa dau jos galeria si dupa ce scap de pasta, sa reusesc sa misc piulita randalinata. Am iesit pe autostrada sa fac log-uri, insa mie mi se pare ca masina merge mai rau ca inainte. In plus, la BS003 moare motorul cind trece EGR pe on si las masina la relantiu. Daca o tin turata, nu sta la cit am turat, ca scade singura turatia. Atasez log-urile:

 

LOG-01-003-010-011.csv LOG-01-003-010-011.csv LOG-01-003-xxx-xxx.csv LOG-01-011-xxx-xxx.csv

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ioan91

În linii mari logurile ar arăta destul de ok.... dacă ar fi mai spre stânga:))Ele ca formă arată destul de ok, dar se vede un lag la început. Bine şi tu ai apăsat pedala la fund cam tîrziu, încearcă un log în care să apeşi la maxim pedala de acceleraţie pe la 1600 rpm

image.thumb.png.318787d5e8d0668659fb20b7d0635912.png

image.thumb.png.282d2472224addb71469d436fbbf6858.png

 

Ce se mai observă ar fi faptul că MAF măsoară o cantitate destul de mare de aer. Verifică dacă nu ai scăpări de presiune între turbo şi motor

Pentru partea de DPF consultă acest topic

Acolo o să vezi exact parametrii pe care trebuie să-i urmăreşti

 

@florin71_skoda

Da, ăsta măsoară mai bine, dar forma graficului a rămas în linii mari aceeaşi

image.thumb.png.1ee42d7a46d23a96be499a21ac262366.png
Totuşi ceva nu este în regulă acolo pentru că în BS003 se prezintă din nou anomalia aia cu valoarea maximă prea mică. Aici cauze posibile sunt: egr nu închide bine sau aer fals între MAF şi turbină. Oricare din astea două cauze poate duce la micşorarea puterii motorului. Ca să excludem problema EGR blindează EGR cu o tăbliţă (nu prin anularea vacuum-ului) şi repetă BS003 să vedem
ntimage.thumb.png.cf950efd78abc564eb70d7d3a252ca41.png

BS011 este cam la fel.

Deci după intervenţia cu MAF şi verificarea tubulaturii nu prea se observă rezultate notabile

 

16 hours ago, florin71_skoda said:

Am desfiletat o tura surub stop vacum turbo si valoarea de on a crescut cu ~50mbar. Am mai desfacut o tura si sa marit tot cu ~50mbar (sau cel putin asa am vazut eu)

Păi nu aşa se face reglajul cu tura. Cu sfertul sau jumătatea de tură, iar după fiecare reglaj toate cele trei loguri, altfel este greu de estimat efectul reglajului

16 hours ago, florin71_skoda said:

Am mai desfacut o tura si nimic. Am mai desfacut alta tura si nimic.

Este normal pentru că probabil că ai închis de tot geometria după primele două ture. De asta nici nu mai stă motorul pornit pe EGR ON, din cauza geometriei prea închise intră prea multe gaze în motor şi îl îneacă

 

Eu zic să pui şurubul înapoi cum a fost şi hai să vedem prima dată cum este treaba cu EGR-ul pentru că dacă în zona aia este ceva în neregulă nu o să obţii mare lucru prin umblatul la reglaje. Hai că valoarea minimă o depinde şi de reglaj, dar aia maximă nu, nu are voie să fie mai puţin de 450 pe EGR off

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

La surub nu mai pot umbla pina miine dupamasa, mai spre seara, ca-mi trebuie elevator.

Eu citind pe topic, am crezut ca trebuie sa umblu la surubul de stop pina ce in BS011 am ~1150mbar 😀

Am blindat EGR si am facut toate cele 3 log-uri. In parcare cum am stat cu usa deschisa, am auzit ca undeva intre 1200-1300 rpm suiera ceva (deci nu fluierat, ca suierat). Pe la 1400rpm nu se mai aude ca suna prea tare motorul. Cu EGR blindat mi se pare ca motorul trage mult mai bine, numai ca nu raspunde repede la apasare de pedala (apasare scurta si energica de citiva milimetri). Dupa ce trece de un 2500rpm parca raspunde mai bine, dar nu suficient de bine. Dupa ce iau viteza si ajung in a 4-a pare sa mearga cit de cit ok (probabil ca merge din inertie ca-i grea masina 😀).

 

LOG-01-003- cu EGR blocat.csv LOG-01-011- cuEGR blocat.csv LOG-01-003-010-011 cu EGR blocat.csv

 

Lupo, am uitat sa precizez: marti plec in concediu 😀. Asa ca zilele-mi sunt numarate si nu pre pot face multe reglaje, fara ajutorul tau.

 

 

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

LE.

Nevasta-mea a plecat cu rabla la Cimpeni (Alba-Cimpeni) cu EGR ramas blindat.  Ma sunat sa-mi spuna ca la deal masina nu trage absolut deloc si ca a scos consum de 7,5 litri, in loc de 5,2 cit era cu turbo vechi (la urcare). Nevasta-mea zice ca a mers cu un 60-70 km/h care ar insemna de fapt consum sub 5 liti. Asa ca se poate spune ca dupa ultimele reglaje a crescut onsumul cu  peste 2,5 litri la 100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul crescut este din cauza blindarii EGR (am uitat să-ți zic că operațiunea este doar pentru test) Că nu trage...din cauza reglajului sau a intrat în limp.

Treaba este că tu ai o problema acolo la maf. Daca cu maf nou, EGR blindat și la tine in bs003 tot sub 400 mg indică nu pot trage alta concluzie decât că turbina trage aer și prin alta parte decât prin maf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Nevasta-mea zice ca nu a luat limp de data asta (ramine sa aflu, dar de regula intelege si ea cum este cu limp-ul si tind sa-i dau dreptate). Practic o singura data a luat (ea) limp pozitiv  de cind am schimbat turbo si la luat ea si a realizat treaba asta, si a si spus ca la luat, la un drum banal si nu eu care am forjat masina..

 

Pe unde suparare sa mai traga turbina aer ? Ca traseul de admisie nu-i complicat. Mai complicata este evacuarea. 😀.

Miine seara o sa iau tot traseul de admisie la verificat.

Ciudat este ca cu turbo vechi (defect) tragea de rupea pamintul si teoretic nu am schimbat nimic, inafara de a curata de "ulei" tot sistemul

 

Ciudat sau nu, pina la urma tot sa-i gasesc rezolvarea. (firete, cu ajutorul tau)..

 

 

Atasezi log-urile din septembrie 2020 dupa ce am reglat turbo vechi, de care am fost multumit (pentru comparatie):

 

LOG-01-003-010-011 -Treapta 3.csv LOG-01-003-xxx-xxx.csv LOG-01-011-xxx-xxx.csv

 

Nu stiu daca sint relevante sau nu.

 

 

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

mda. Daca ma uit pe logurile respective la BS003 am la off intre minim 400 si maxim 480

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te uiți pe pagina precedenta la primele loguri la bs003 pe off era ok. După ce ai umblat la maf de l-ai schimbat s-a întâmplat ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Acum am analizat toate log-urile BS 003 si intradevar cu MAF-ul vechi aveam intre 440-480 pe off si cam 165-200 pe on (de ai spus ca-i prea putin on-ul si ca ar trebui sa fie un 240), iar ulterior, atit cu maf-ul cu 15 cit si cu cel cu 18, off-ul a scazut pe la un 350 (iar on-ul a scazut foarte putin). Ma tot gindesc, insa nu-mi amintesc sa fi facut nici o modificare. Tot ce am facut intre inlocuirea MAF-urilor a fost sa-mi verific vacuumul.

 

Ma sunat nevasta-mea sa-mi spuna ca sa mai plimbat cu masina si cit motorul a fost rece, sa comportat relativ ok si dupa ce sa incalzit, nu a mai putut urca dealul.

 

Mai spre seara, cind ajunge acasa, o sa verific tubulatura si o sa pun inapoi MAF-ul vechi si o sa refac log-urile. Poate ca rabla mea nu suporta MAF-uri noi 😀

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că este din cauză că maf măsoară destul de puțin până pe la 2500 rpm ceea ce înseamnă că și cantitatea injectată este mai mică, deci și puterea motorului mai mică. La rece cantitatea injectată este mai mare datorită temperaturii și asta mai compensează deficienta de combustibil injectat.

Si sa pui cum a fost surubul de stop

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda
On 6/19/2022 at 1:59 PM, lupo_bv said:

Este normal pentru că probabil că ai închis de tot geometria după primele două ture. De asta nici nu mai stă motorul pornit pe EGR ON, din cauza geometriei prea închise intră prea multe gaze în motor şi îl îneacă

On 6/13/2022 at 12:21 PM, lupo_bv said:

Pe timpul testului în BS003 turbo este pe ON, adică pârghia actuatorului stă lipită de şurubul de STOP (deci vanele sunt închise la maxim, poziţie în care presiunea este maximă). Poţi verifica asta vizual. Prin urmare dacă ele sunt închise peste o anumită limită se comportă ca o obstrucţie pe evacuarea gazelor, deci vor fi mai multe gaze recirculate şi în consecinţă mai puţin aer (ceea ce se vede în BS003 pe EGR ON).

 

Stai ca acum incep eu sa ma prind 😀

In mintea mea ca sa reduc gazele recirculate de EGR in ON, din surubul de stop, ca ai spus ca sint prea mari, ma gindeam ca trebuie sa-i mai dau aer din turbo si cum presiunea pe ON era cam mica, ma gindeam ca trebuie sa desfiletez surubul de stop ca sa-mi creasca presiunea la 1150 mbar..

Deabea acum m-am prins ca am gindit prost, deoarece prin desurubare intradevar cresc presiunea, dar totodata maresc si mai mult gazele. Adica fac si mai rau. Bine pe o parte si foarte rau pe alta :D Deci daca acum am inteles bine, eu de fat trebuia sa mai infiletez surubul de stop ca sa reduc gazele recirculate si dupaia daca era cazul sa reglez tija din piulita randalinata ca sa cresc presiunea. Am inteles bine de data asta ?

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Deabea astazi am ajuns cu masina pe elevator. Am incercat sa aduc surubul de stop la locul lui. Am verificat tubulatura de admisie si am reasezat colierele. Ulterior, de fiecare data cind ma uitam la BS003 vedem la relantiu ~170 mg cu ~350 mg. Oricit am incercat sa "mesteresc" surubul, aveam valori mici. Pina la urma am pus debitmetrul vechi si brus au sarit masuratorile la 200 cu 470. Am mai mesterit la surub pina mi s parut mie ca ar fi ok. Acum masina trage mult mai bine. Atasez log-urile facute la final.

 

LOG-01-003-010-011.csv LOG-01-003-xxx-xxx.csv LOG-01-011-xxx-xxx.csv

 

(cam atit deocamdata, pentru ca plec in concediu si reglaje mai fine o sa fac doar dupa ce ma intorc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 19.06.2022 at 13:59, lupo_bv a scris:

@Ioan91

În linii mari logurile ar arăta destul de ok.... dacă ar fi mai spre stânga:))Ele ca formă arată destul de ok, dar se vede un lag la început. Bine şi tu ai apăsat pedala la fund cam tîrziu, încearcă un log în care să apeşi la maxim pedala de acceleraţie pe la 1600 rpm

image.thumb.png.318787d5e8d0668659fb20b7d0635912.png

image.thumb.png.282d2472224addb71469d436fbbf6858.png

 

Ce se mai observă ar fi faptul că MAF măsoară o cantitate destul de mare de aer. Verifică dacă nu ai scăpări de presiune între turbo şi motor

Pentru partea de DPF consultă acest topic

Acolo o să vezi exact parametrii pe care trebuie să-i urmăreşti

Salutare. Am incercat sa dau drumul la log cat mai devreme. 

Nu sunt sigur cum verific scaparile de presiune dintre turbo si motor dar o sa apelez la cineva specializat.

Imi puteti recomanda pe cineva din Timisoara sau din zona?

Vreau sa ma asigur ca in cazul in care as face o curatare de DPF as scapa de problemele mentionate mai sus. 

Multumesc

 

 

LOG-01-003-010-013.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin71_skoda

De meşterit mai ai, dar trebuie să o iei sistematic cu maşina pe elevator ca să ai acces la tot ce trebuie după cum scrie în topicul dedicat

https://vwforum.ro/topic/113892-reglarea-surubului-limitator-si-a-tijei-ghid-valabil-pentru-turbocompresoarele-garrett/

Oricum având în vedere că a mai scăzut Duty cycle nu cred că o să mai iei limp

image.thumb.png.da6c828e45cc7d218cbda8e386be1fd6.png

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ioan91

Vezi că în loc de grupul 011 ai selectat 013. Am completat eu aproximativ presiunea cerută şi am făcut logul după grupul 010. Oricum lagul se vede că este acolo, presiunea măsurată o atinge pe cea cerută pe la 2200-2300 rpm. De ce este cam greu de spus, eventual încearcă să faci şi BS011 şi BS003.

Refertor la cantitatea de aer, m-am mai uitat şi la alte loguri de BMM şi văd că este ceva specific  felul cum măsoară MAF, deci nu cred că este asta cu scăpările de presiune, mai ales dacă nu se aude nimic suspect (ceva gen şuierat)

image.thumb.png.2169de9ab34c0859652e7c9379a23817.png

Acum dacă tot ai făcut log pe injectoare, observ că injectorul 2 în anumite momente are compensaţii pozitive cam mari, ar trebui investigată problema asta pentru că dacă ai probleme cu injectoarele degeaba cureţi filtrul de particule, el se va colmata la loc. Iar sughiţatul ăla la ralanti de care spuneai ar avea legătură mai repede cu asta decât cu turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!