Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Recommended Posts

georgstelsib
Posted (edited)
On 29.04.2022 at 21:06, bebicu a scris:

Salut! De putin timp imi iau 'un pic' de limp mode la un g5, 2.0 tdi, bkd. Masina o am din 2009 si nu prea ma indur de ea, adica am facut tot posibilul sa am grija de ea. Turbina fluiera de cand am luat'o, dar mergea excelent. A cam inceput sa 'zbiere' mai taricel si dupa cativa ani mi'a schimbat'o un prieten cu una sh de pe un passat cu vreo 80k de km. Dupa schimbare si asta fluiera, dar mai putin, si m'a intrebat daca are soft, ca nu vede alt motiv sa fluiere. Nu am stiut ce sa'i zic la momentul ala, dar cred ca avea un stage1. In fine... la vreo 2 ani mi'a picat calculatorul si pe cel sh mi'am bagat softul original la reprezentanta. In continuare fluiera... De cand o am, tot cu fluiericii dupa mine. Atasez un log facut de un prieten, si apreciez daca isi poate da un coleg cu parerea despre limp. L'am luat chiar in timpul log'ului 😁 si am mai facut unul in timp ce era 'moarta'. Va multumesc! 

LOG-01-011-010-003.CSV 1 kB · 3 downloads

iti trebuie un pistol de vacuum cu ceas si furtun transparent https://www.emag.ro/pistol-seltech-pentru-presiune-si-vacuum-vid-st1100/pd/DRR9RMMBM/  ,ca sa verifici n75 si restul.

Turbina fluiera ca le ai uzate si aia a ta si asta luata sh. Ai uzuri la rulmenti e descentrat sau uzat axul,atinge palele in corpul turbinei. Fara demontare si masurat cu micrometrul,nu iti dai seama.

Vezi pe youtube canalul LaGarajShow, a facut omul pe Lupo(ii zice el polonicul in clip) cu motor 2,0tdi verificarea cu pistolul de vacuum la N75 si la restul

A pus turbina noua mai mare. Identificase si problema in soft,i-a facut el soft custom la DMAuto.

Edited by georgstelsib
Link to comment
Share on other sites

bora alh

Salutare , una bucata bora alh cu overboost la 1,5 bari , eroare P1557 ,turbo reconditionat in 2020 la sfarsit , nu a fost rezolvata problema cu trasul , vacuum schimbat acum 2 3 luni cu cateva sparte gasite , n75 nou , egr nou , chiulasa rectificata , maf schimbat cu alte 2 fara rezultat , si de precizat ca ea de mult nu a mai mers cum trebuia , de dinainte sa o duc la reconditionat turbina.

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-003-xxx-xxxx.CSV LOG-01-011-002-003.CSV

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Logurile nu sunt foarte concludente, în special BS011, pentru că le-ai lăsat să ruleze prea puţin. Dar unele lucruri se pot observa.

La logul în mers este clar: suprapresiune cât China.

image.thumb.png.63e95cd5bacd1e2ffa29e6a844b51c7e.png

În afară de ce ţi-au scris colegii pe celălalt topic o cauza ar putea să fie şi reglajul necorespunzător. Prima dată asigură-te că geometria merge cursiv fără sunete dintr-un capăt în altul şi la fel şi actuatorul (separi parghia geometriei de tija actuatorului şi geometria o manevrezi cu mâna, iar actuatorulUI îi dai să facă BS011 şi fără să o mai ţii turată (nu are rost pentru testul ăsta, geometria fiind separată de actuator) observi mişcarea tijei actuatorului. Mişcarea trebuie să fie cursivă.)

Data viitoare când mai faci log în mers să faci pe grupurile 003, 010, 011 ca să vedem şi presiunea atmosferică

 

BS011

Cam scurt pentru a trage multe concluzii, dar se observă ceva destul de clar: diferenţa dintre presiunea minimă şi cea maximă este de numai 122 mbari. Asta nu prea explică suprapresiunea. Posibil ca în mers să se agaţe pe undeva geometria sau alte cauze. Mai multe nu se poate spune din cauză că este prea scurt logul şi că nu ştim presiunea atmosferică. Deci repetă acest log de două ori unul cu motorul rece şi unul cu motorul cald şi lasă-l vreo 10 cicluri de on/off. Încearcă să ţii acceleraţia cât mai constant aproape de 1400 rpm (dacă depăşeşte anumită valoare, aşa cum ai constat, dă eroare şi se opreşte testul, este normal)

image.thumb.png.f82cad4675be45a2f024b822459e20d4.png

 

BS003

image.thumb.png.6d2e8781a5eb1c0e594d28cdf977040c.png

Valoarea maximă este ok ceea ce înseamnă că EGR închide bine  şi că nu ai pierderi de presiune între turbină şi admisie

La valoarea minimă însă se schimbă povestea: este prea mică ceea ce înseamnă că atunci când EGR este complet deschis intră mai multe gaze recirculate în motor decât aer. Pentru manifestarea asta cauzele nu au legătură cu EGR cu sunt exterioare lui, de exemplu: reglaj necorespunzător al turbinei, evacuare înfundată, ceva obstrucţii pe admisie (de exemplu intercooler înfundat). Din păcate astea sunt mai greu de diagnosticat

Pentru moment ăsta nu este nevoie să-l mai repeţi pentru că este destul de clar. Eventual să-l repeţi (la rece şi la cald) pentru o observaţie: dacă după câteva cicluri de on/off nu cumva dă să moară motorul atunci când este EGR On pentru că din logul ăsta nu se văd fluctuaţii de turaţie şi ar fi normal să se bâlbâie motorul, chiar să se oprească din cauza cantităţii mici de aer.

 

Câteva întrebări:

- ai observat să scoată ceva fum în mers?

- ai umblat la vreun reglaj al turbinei?

 

 

Deocamdată fă ce ţi-am scris mai sus, scrie aici observaţiile şi după aia mai facem nişte verificări,

Link to comment
Share on other sites

bora alh

Fum nu scoate în mers, nici alb nici negru doar la pornirea la rece care e greoaie și tot nu i am dat de cap, da puțin pana pornește alb dar după e ok. 

La reglaj nu am umblat niciodată. 

Link to comment
Share on other sites

bora alh

O sa revin cât de repede posibil cu log-urile și bâlbâit am simțit la începerea primelor log uri eșuate, când am accelerat ca să o țin constant la 1400 s a bâlbâit destul de tare,. Ca obstrucții pe admisie , galeria e curățata, intercoolerul nu are pete de ulei deloc, chiar e super curat, dar la egr am o nelămurire, l am găsit anulat dar era pe mașină printr-o tablita plina, am pus alta și ma gândesc se poate sa fie anulat și din soft?  acum am egr nou.. 

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Nu, nu este anulat din soft. Daca nu găsim cauza recirculării mărite îți recomand sa reduci recirculare prin montarea unei garnituri cu gaura mai mica. Se găsește pe original, o să caut codul.

Link to comment
Share on other sites

bora alh

Am înțeles, mulțumesc frumos pentru ajutor, sper sa rezolvam problema ca am fost în n locuri și am găsit numai dorei... 

13 minute în urmă, lupo_bv a scris:

Nu, nu este anulat din soft. Daca nu găsim cauza recirculării mărite îți recomand sa reduci recirculare prin montarea unei garnituri cu gaura mai mica. Se găsește pe original, o să caut codul.

S ar putea ca asta sa fie problema, când am schimbat garnitura de chiulasa ne am dat seama de egr și a găsit mecanicul o garnitura normala în garaj 

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Nu este asta problema, este doar o consecință a altei probleme, dar la rândul ei crează altele, probabil de asta a și fost anulat. Garnitura cu gaura mai mica este un compromis. După ce ne lămurim puțin asupra turbinei vedem ce facem și cu recircularea.

Când ajungi cu calculatorul la mașină intra in Basic Settings pe grupul 000 fa-i o poză și pune-o aici (nu are legătură cu subiectul discuției, dar așa că zici că pornește greu, daca vrei discutam și despre asta, dar pe un topic dedicat, nu aici)

Link to comment
Share on other sites

bora alh

Am înțeles, motorul trebuie sa fie neapărat rece ( doar la rece face problema asta)? 

Link to comment
Share on other sites

bebicu

Multumesc mult, domn' lupo 🤝 Din pacate acum am vazut ca l'am pus pe cel scurt. In cel atasat acum am mers un pic si cand masina era in limp. Mersi inca o data. 

1651250347969_LOG-01-003-010-011.CSV

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv
1 hour ago, bora alh said:

Am înțeles, motorul trebuie sa fie neapărat rece ( doar la rece face problema asta)? 

Nu contează. După ce vad poza, daca este nevoie și de altele discutam problema pe alt topic, este unul cu pornirea grea la rece.

 

@bebicu

Cu plăcere! Din ce vad in logul făcut pe timpul limp-ului, deși sunt limitate  presiunea și cantitatea cerute, turbina se face că nu observă treabă asta. Deci ori se blochează geometria și rămâne așa, ori primește vacuum necontrolat. 

Cai de urmat: 

- logurile BS011 și Bs003

- fă un log în mers cu furtunasul de la actuatorul turbinei scos și înfundat cu un șurub că sa nu piardă vacuum-ul. Ar trebui sa intre destul de repede in limp pentru subpresiune. Dar sa nu anticipam.

 

Daca astea nu ne lămuresc va trebui sa faci niste verificări cu un manometru de vacuum, cum a sugerat colegul mai sus și în ultimă instanță data jos turbina și verificata.

Link to comment
Share on other sites

bebicu

@georgstelsib, @lupo_bv Va multumesc mult pentru raspunsuri! Sa vad cand are timp prietenul cu care am facut log'urile sa'mi mestereasca pe la ea si revin cu noutati. 

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

La BS003 treaba este clară. Recirculare mare. Se vede cum pe timpul BS003 şi scade turaţia din cauza asta. Recomandarea ar fi ca până rezolvi problema fie să anulezi EGR (având în vedere că închide bine poţi să o faci pe partea de vacuum - scoţi furtunaşul din actuator, îl obturezi cu un şurub şi pui un colier de plastic peste) fie pui o garnitură cu gaura mai mică

https://stoauto.ro/piesa-auto/garnitura-oe-028131547b

 

La BS 011 lucrurile arată destul de rău

image.thumb.png.c067dcc471d43a79c3959738a21c40b6.png

La prima vedere ar părea o problemă de vacuum (creşterea presiunii în trepte, valoarea maximă nu este aceeaşi mereu, diferenţa on/off mică), dar având în vedere şi celelalte observaţii (limp pentru suprapresiune, faptul că spui că ai verificat vacuum-ul, faptul că a mers multă vreme cu deficienţe de vacuum care au favorizat depunerile) cred că este gripată geometria (de verificat actuatorul). Mai citeşte postările din urmă, am mai scris în mai multe rânduri cum se verifică

 

17 hours ago, bora alh said:

Am facut un ss preventiv si cu motorul pornit la bs000 .

Aşa şi trebuia. Voiam să văd dacă este din cauza avansului. Nu este, avansul este ok.

Link to comment
Share on other sites

bora alh

Am înțeles, o sa scot furtunasul de vacuum din egr momentan dar sa înțeleg ca problema este din garnitura aceea nu? Știu sigur ca acea garnitura pe care am pus-o era mult mai mare decât asta, nu știu dacă e originala sau nu. La turbina am verificat vacuumul care ajunge, la n75 ajunge 0.95 cât face și pompa, dar după n75 doar 0.60 sa fie asta problema? Am încercat cu unul funcțional 100% și îmi arata foarte puțin mai mult 0.65 aprox. 

Dar nu prea cred ca e asta problema, asa ca o sa mi fac timp pentru turbina și revin cu detalii. 

Mulțumesc mult pentru ajutor! 

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Nu garnitura este problema. Așa trebuie sa fie cu gaura mare. Asta cu orificiul mai mic a fost special concepută pentru reducerea recirculării fara a anula EGR. Cauza recirculării mărite este exterioara EGR (nu se poate deschide mai mult decât maxim)

Vacuum-ul ar fi suficient, trebuie văzut numai dacă rămâne constant pe timpul Turbo On

Link to comment
Share on other sites

bora alh

Ok, mulțumesc frumos pentru tot! Revin cu update-uri cât de repede posibil. 

Link to comment
Share on other sites

alexim_mihai
On 4/10/2022 at 7:56 PM, lupo_bv said:

@alexim_mihai

Face presiune târziu

image.thumb.png.95f87f53e33d7e617a0ce2b53d2970fe.png

Se observă totuşi că ai o cantitate de aer destul de mare chiar şi atunci când nu ai presiune. Posibil să fie din cauză că ai scăpări de presiune între turbină şi motor (traseu turbină-intercooler-admisie). Duty cycle arată că reglajul ar fi cât de cât ok

 

BS 011

Ăsta nu arată deloc bine

image.thumb.png.caf88acb7a14f04f093e9d44901cfb47.png

Creşterea în hopuri ar putea indica problemă de vacuum. Diferenţa on/off cam mică, 153 mbari, ar putea fi din cauza reglajului, dar prima dată asigură-te că nu ai pierderi de presiune şi vacuum-ul este ok.

 

Fă şi un BS003

revin cu log pe egr si turbo. Am desfiletat jumatate de tura piulita actuator, apoi este log cu un sfert de tura stransa piulita si un log in mers cand era desfacuta piulita. Ultimul log este inainte cu reglajul vechi, atunci antigelul nu ajunsese la 90 de grade. . Are o vajaiala puternica. 

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-003-008-011.CSV log turbo 5 mai.csv LOG-01-011-xxxlog turbo.CSV

Link to comment
Share on other sites

dadu221

1.9 tdi alh stage 1 (110cp) momentan are si probeleme cu n108 care nu isi face treaba si un senzor temperatura motorina mort.

imi iau eroare de charge pressure deviation positive. geometria pare ok la actionarea cu mana, nu cred ca am probeleme de vacuum.

pt xls.xls

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

@alexim_mihai

Din păcate lucrurile nu s-au schimbat semnificativ

image.thumb.png.2d447a9e8a9d621bba6f10b395664326.png

image.thumb.png.70ce47fa284da0c3a5123034a6e01863.png

La BS003 se poate observa că recircularea este cam mică (valoarea minimă este cam mare). Cauze posibile: EGR murdar (nu deschide suficient), nu ajung suficiente gaze în EGR, prin MAF trece mai mult aer decît intră în motor (adică o pierdere de presiune).

 

Logul în mers să-l faci pe grupurile 3-10-11

 

@dadu221

Logul arată ca şi cum ar agăţa geometria. Ar trebui să faci şi celelalte loguri

image.thumb.png.ff3c3904c8b7e7f341e346c09e703dbb.png

Link to comment
Share on other sites

georgstelsib
Posted (edited)

@dadu221, Dacă geometria iti agata trebuie demontata și curatata turbina. 

Dar trebuie sa fii sigur de asta. 

Edited by georgstelsib
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Seat_Alhambra

Salutare ! 
Daca ma poate ajuta cineva , masina in cauza Seat Alhambra 1.9 tdi AUY ,2003 , nu trage cum ar trebui sa traga si uneori se limiteaza si imi da eroarea 1557 Charge Pressure Control: Positive Deviation .Mentionez faptul ca imi da eroare doar la 3000 de ture in treapta a 3 sau 4 .  Las cateva loguri atasate . Multumesc! 

 

seat_treapta4.csv seat_treapta3_.csv seat_treapta3.csv

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

In loguri nu ai surprins limp-ul de care spui. Din loguri se observă doua lucruri: debitmetrul nu măsoară cat ar trebui și turbina nu prea face presiunea necesara.

Vino și cu BS003 și BS011 sa vedem mai exact cauzele.

Link to comment
Share on other sites

Seat_Alhambra

O sa revin cu bs003 și va bs011 . Nu am surprins limp modul deoarece nu intra mereu in limp mode . Mulțumesc pentru răspuns . 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!