Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@liviuplaton

Ai probleme atât pe partea de EGR cât şi pe turbină

La EGR, cred că este blocat pe o poziţie intermediară sau N18 este defect (am desenat cu verde cam cum ar trebui să arate linia albastră), pentru că pe EGR OFF măsoară prea puţin aer (deci EGR nu închide bine şi pe lângă aer mai bagă şi gaze când n-ar trebui ceea ce este o problemă mare, iar pe EGR ON  măsoară prea mult aer, adică recirculă prea puţine gaze. Asta, ultima ar putea avea drept cauză şi un vacuum deficitar şi n-ar fi aşa mare problemă, dar coroborat cu ce măsoară pe EGR OFF aş zice că EGR este blocat sau N18 este defect)

Situaţia asta ar putea avea drept cauză şi un MAF defect, dar înainte să tragem concluzia asta trebuie parcurşi următorii paşi:

  • curăţat EGR
  • verificarea capsulei vacuumatice să nu fie fisurată
  • verificarea vacuum-ului la capsula vacuumatică pe timpul EGR on şi pe timpul EGR OFF (se pune un manometru de vacuum în locul EGR şi se dă să facă log în BS003)
  • log în BS003

Dacă EGR nu este defect, vacuum-ul este ok şi în continuare BS003 nu arată cum trebuie ne gândim la altă strategie de verificare.

image.thumb.png.7e1086a8a4e99bdbffb03ed8e5b5b0a3.png

La turbină este clară treaba: doarme în front, nici nu se sinchiseşte.

Aici verifică dacă capsula vacuumatică nu este cumva spartă (metoda furtunaş conectat la capsulă, tragi aer cu gura cât poţi de mult şi pui limba pe furtunaş, trebuie să rămână lipită (atenţie că furtunaşul trebuie tăiat perfect drept altfel te induce în eroare))

Apoi se face verificarea cu un manometru de vacuum dacă înainte de N75 ai minim -600 mbari depresiune, iar după N75 procedezi ca la EGR

Aici ar mai putea fi o cauză: tubulatura dintre turbină şi EGR sau chiar intercooler-ul să fie sparte, dar mai întâi lămureşte partea de vacuum

image.thumb.png.8a48be22da2cd738dc4833613c46d8a1.png

După cum vezi o să fie indispensabil un manometru de vacuum, nu este scump (se găseşte manometrul separat sau pistol de vacuum cu manometru, ar fi de preferat a doua variantă), dar este singura modalitate de a stabili cu siguranţă care sunt problemele de vacuum.

image.png

@NeluGVN

Citeşte Recommended posts (primul de sus marcat cu verde), trage puţin cu ochiul la discuţiile de pe ultimele pagini ca să-ţi faci o idee şi apoi fă cele trei loguri şi postează-le aici.

Aşa cum spune şi eroarea, deşi logul postat de tine nu este corect făcut, se poate vedea că problema este suprapresiunea mare, dar pentru a stabili cauza este nevoie de un log în mers corect şi de BS003  şi BS011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat cu o seringa si furtunas vacumul la turbosuflanta si merge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să înţeleg că ai verificat capsula vacuumatică. Dar vacuum din N75 ajunge la capsulă?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pun degetul pe furtun se simte cum trage si se vede cand porneste masina ca misca acutatorul turbinei, acum daca are vacum suficient nu pot sa imi dau seama, o sa incerc sa fac rost de un manometru pt vacum, multumesc.

Modificat de liviuplaton
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare dragu colegi.

Atasez si eu ul log, in speranta ca va fi citit de cineva care se pricepe- eu nu sunt sigur pe interpretarea mea!

Multumesc!

 

LOG-01-003-010-011-1.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea este concludent logul. Te rog să îl refaci cu pedala de accelerație la podea de la 1600 la 3500 rpm plus BS003 si BS011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez si eu un log, este vorba de un passat b6 BMP care nu vrea sa traga decat inn turatii mari si nici acolo cum trebuie.

Sper sa ma poata ajuta cineva,multumesc!

 

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu face presiune turbina

image.thumb.png.854deb7278d2e27c205a0ce4a87b3a48.png

 

Valabil şi pentru tine ce i-am scris colegului mai sus

On 6/19/2021 at 12:54 PM, lupo_bv said:

Nu prea este concludent logul. Te rog să îl refaci cu pedala de accelerație la podea de la 1600 la 3500 rpm plus BS003 si BS011

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Revin cu un alte log-uri, dupa anularea circuitului de vacuum la EGR, actuator.  Nu mai apare eroarea cu MAF-ul, dar tot valori mici da in turatii. Ce am observat, la turbina in turații mai mari. in numai 3-4 secvențe măsoară presiunea necesara( uneori decât doua). O fi de vina supapa N75 ? . Cand am cumparat masina am vazut ca pe la suruburile de la turbo se umblase. Din spusele sotiei fostului proprietar, ar fi făcut mai multe drumuri la Bucuresti (in Giurgiu nu sunt mecanici de turbina), pentru ca masina nu mergea prea bine. In fine, dumnezeu stie ce s-o fi întâmplat, reconditonare, inlocuire cu SH, asa se întâmplă cu masina la mana -a doua, cum iti e norocul. Fata de parerile voastre, v-as ruga daca puteti sa ma ajutati sa identific turbina care trebuie sa o am pe masina , cu gandul ca poate a fost inlocuita cu  una care nu a fost proiectata pentru model acesta de masina. Va multumesc !

tr3.csv tr4.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@doru73

După cum se vede treburile nu s-au schimbat şi sunt şi puţin ciudate. Poţi repune EGR în funcţiune pentru că nu are nici o treabă cu situaţia de faţă.

image.thumb.png.eec0bf68c632ffb343182f2c4325cbe5.png

image.thumb.png.d4b5bbe05e22f0fd122255093035dcd6.png

De ce zic că este cam ciudată situaţia? La MAF că nu măsoară este una, dar nici ECU nu cere cât trebuie. M-am uitat acum mai în urmă la alte ALH de pe Golf şi Octavia şi cerinţa ar trebui să fie 795-800 mg/str până în 2500rpm şi peste 800 după 2500 rpm, pe la 3700 rpm şi peste ar trebui să fie 850, ori la tine nici moartă nu  cere mai mult de 750. Pe partea de cantitate măsurată, dacă MAF este ok şi tubulatura dintre MAF şi turbină este etanşă atunci pare inexplicabil că măsoară aşa puţin. Hai că ar fi un motiv unde este presiunea scăzută, dar totuşi sunt porţiuni de log unde presiunea este ok, dar MAF tot puţin arată

Pe partea de presiune este cam greu de spus: poate fi şi o problemă de vacuum (aici intră şi N75), dar şi/sau geometrie.

Faptul că nu trage maşina la tine cred că are mai multe cauze: o dată că ECU vede puţin aer, deci şi cantitatea injectată va fi scăzută, a doua că nu face presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Florin Flr,

După cum arată logul în mers, cauza ar fi blocarea geometriei. Problemele de geometrie sunt vizibile şi în BS011. Recircularea a rămas mare. Ai pus garnitură cu gaura redusă?

image.thumb.png.5a5de73df6f682eae9b5873407f39120.png

image.thumb.png.99d0e5abdf9f203e4f4e90bd6ebcdfdf.png

image.thumb.png.eeea009e0d0ac090aa12bc9cdcfc7487.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

De ce e diferenta de presiune dintre prescris si masurat la turbina?

Adica linia de la turbina e mai sus decat cere ecu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce este măsurat este presiunea pe care o face turbina în mod real (asta în condiţii oarecum ideale, adică senzorul de presiune este bun, nu sunt scăpări de presiune). În mod normal ea se învârte în jurul celei prescrise foarte puţin +/- cu excepţia începutului logului când trebuie să aibă un spike. La tine este diferenţa aşa mare pentru că turbina face presiune prea mare şi bănuiesc pentru că se blochează geometria. De ce zic asta? Pentru că după ce intră în limp ECU taie vacuum-ul de la turbină (N75 este pe valoare maximă). Fără vacuum, arcul actuatorului ar trebui să deschidă geometria spre maxim şi presiunea măsurată să cadă sub cea preascrisă destul de mult, iar cantitatea măsurată de MAF să scadă şi ea destul de mult, ori la tine nu se întâmplă treburile astea semn că geometria s-a blocat. Dacă nu întrerupeai logul aşa de repede şi o mai ţineai puţin accelerată s-ar fi observat mai bine.. De asta am tot zis să porniţi logul la plecarea de pe loc şi să -l opriţi după ce trageţi pe dreapta, pentru siguranţă, dar şi  pentru că se mai observă unele lucruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde se vede ca am oprit logul a intrat in limp mode..s a taiat acceleratia..maine demontez turbina sa o curat..si sa montez saiba cu gaura redusa pe conducta de la egr

Data viitoare o sa fac logul complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să ai grijă la curăţarea platoului să nu foloseşti smirghel cu granulaţie mare pentru că dacă rămân asperităţi se vor încărca rapid cu funingine şi n-ai făcut nimic. Şi să nu uiţi să umpli turbina cu ulei înainte de montare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valoarea ceruta de ECU la MAF este direct proporțională cu setarea EGR-ului. Adică setezi valoare mai mica la EGR, cere mai putin aer ECU. Nu stiu daca asa trebuie, dar la mine asa se întâmplă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În mod normal nu ar trebui să influenţeze ce cere ECU adică valoarea specificată (grupul 003 a doua căsuţă) ci ceea ce măsoară MAF ( a treia căsuţă). Ceea ce măsoară MAF reprezintă aerul adică cantitatea totală de gaz care intră în motor minus cantitatea de gaze arse. Deci concluzia este că dacă micşorezi recircularea va creşte cantitatea măsurată de MAF.

Vezi că dacă setezi valoarea mică la EGR va creşte recircularea nu va scădea şi prin urmare cantitatea de aer măsurată de MAF va scădea. Ca să scazi recircularea trebuie să pui valoarea maximă în adaptation adică 33768. Tu de fapt cum ai setat?

Eu zic că pe timpul testelor să laşi valoarea Default la EGR, adică 32768 că altfel nu mai ştim ce facem aici.

Sursa:

https://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

Aşa că fă un log în mers cu valoarea default.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

Am montat garnitura cu gaura redusa la egr..

Cu turbina am intampinat probleme la demontare..

Am fost nevoit sa tai suruburile la carcase pentru ca erau ruginite.

Am luat carcasele de pe turbina veche si am lasat geometria variabila de pe cea veche..in concluzie am schimbat miezul.

O singura problema are si anume ca intra turbo dupa 2000 rpm.

Atasez log cu BS 003 si BS 011..

Log in mers o sa fac diseara..

 

LOG-01-003-xxx-xxxccccccc.CSV

LOG-01-011-xxx-xxxcccccccc.CSV

Screenshot_20210626-152342.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum valoarea minimă la EGR este perfectă, deci recirculare ok

image.thumb.png.8c86294fc3b3dcf07d04262fd7566c2c.png

Dar este o problemă cu  valoarea maximă. Nici înainte nu era prea strălucită, dar acum a scăzut şi mai mult. Vezi să nu tragă aer fals pe undeva între MAF şi turbină

 

BS011 şi-a îmbunătăţit forma, diferenţa min/max este ok.  Nu-mi mai amintesc dacă ai verificat vacuum-ul cu manometru. Dar să vedem şi logul în mers poate se observă acolo ceva.

Dacă tot  faci log în mers fă şi unul pe 001, 008, 010 în aceleaşi condiţii ca pentru 3-10-11

image.thumb.png.fa5421ee209f062357e803e1aaf71441.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat tubulatura intre Maf si turbina..e ok..

Ma deranjeaza ca intra turbina dupa 2000 rpm..Oare sa mai scurtez un pic tija?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poţi încerca, dar mai întâi fă logurile de care am zis mai sus ca să le avem martor, în special cel de pe 3-10-11. Altfel nu putem să apreciem efectul scurtării tijei şi iar o iei pe încercări

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am analizat logurile anterioare, cand am modificat prima data de 32768 la 33768, apoi la loc si penultima data la 31768 (minimumul acceptat), atunci mi-a sarit in ochi ca necesarul de aer a scazut si parca am inregistrat valori putin mai mari la turbo . Ultimul log este la 32768.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!