Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Se vede că tragi de ea ca de un cal mort :))

Din păcate în logurile în mers se văd efectele, pentru cauze pune te rog şi BS003 şi BS011.

Deci: nu ai presiune, nu ai cantitate de aer

image.thumb.png.8e73bbefea96c314d7a525d786f84090.png

 

image.thumb.png.f14370b33323a3f65795cfab78f46724.png

Discutăm la concret după ce pui celelalte două loguri în BS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rând nu mai da quote postării anterioare, este inutil.

BS011

image.thumb.png.4b6db2d2e20048999b55910497816541.png

Diferenţa on/off mult prea mică plus că nu este constantă şi creşterea în hopuri. Aş zice că problema este de vacuum. Trebuie să verifici cu manometrul de vacuum ce depresiune ai la intrarea în N75 şi cât ajunge la actuator. De verificat şi membrana actuatorului dacă ţine vacuum.

Ar putea să fie şi o scăpare de presiune între turbină şi motor, dar nu prea se confirmă în BS003, deci pista principală ar rămâne problema de vacuum.

 

BS003

image.thumb.png.b5372cfc0f54ff2efa1c95e08ed28122.png

Valoarea maximă este ok. Asta înseamnă că EGR închide bine şi nu ai recirculare parazită. Cu toate astea în mers MAF nu măsoară suficient aer, ca şi cum  nu ar şti să măsoare peste 500mg. Asta se poate întâmpla în următoarele situaţii: MAF defect, aer fals (tubulatura neetanşă între MAF şi turbină) sau se întâmplă ceva şi se recirculă gaze cu toate că EGR este închis. Ultima situaţie nu este probată de BS011, dar mai ştii? Ca să fii sigur fă un log în mers cu EGR blindat (tăbliţă pusă într-unul din capetele ţevii care aduce gaze la EGR). Dacă nu vor fi modificări atunci se exclude ultima cauză.

La valoarea minimă este cu cântec. Recircularea este mult prea mare atunci când EGR  este deschis complet şi treaba asta nu are legătură cu EGR (obstrucţie pe evacuare, obstrucţie pe admisie, clapetă de pe admisie care nu se deschide complet, reglaj turbină)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am cumparat o turbina sh neumblata la reglaje..are sigiliul de fabrica..am facut log BS011 si BS 003..

Atasez poze cu graficele..

Screenshot_20210602-210431.png

Screenshot_20210602-210419.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu asta cum trage? Logul în mers....

Ai montat garnitura cu gaură redusă?

Posibil ca problemele să fie determinate de o cauză exterioară turbinei şi aici mă refer la recircularea cam mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

Masina trage ok..porneste ok..

Nu am avut timp sa fac un log in mers..

Am observat si eu ca recircularea de gaze tot a ramas un pic cam mare..nu mai e ca inainte dar totusi este.galeria de evacuare si admisie nu aveau depuneri..le.am demontat si erau curate..

Ma gandesc la catalizator infundat..

Poate ai alta idee in legatura cu recircularea de gaze un pic marita..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca am scris colegului mai sus care sunt cauzele posibile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Revin după reașezarea la locul lor a supapelor n75 cu n18, curatat cat de cat supapa dupa furtun, cea alb cu negru, (trebuie sa fie unisens? , nu stiu, dar la mine trece in ambele sensuri) , am blindat EGR-ul, iar la drum am observat ca nu a mai aparut eroarea cu senzorul de MAF si parca are mai multa viata fata de ce aveam, dar am observat ca asta se întâmplă pana in 2500 rot., apoi un tremur pana pe la 2900-3000 rot si parca pe la 3100 rot, parca ii da un impuls dar tot greu se înfige. Atasesez logurile bs03 si bs011, cu mentiunea ca la al 2-lea modul am adaptat turatia la ralanti la 903 rot. si am modificat EGR de la 33768 la 32768. Dupa modificarea valorilor la egr, daca la valorile maf-ului in bs003, am vazut ca parca nu s-au modificat, in schimb la turbina am vazut o crestere de la 1070 la 1080. Pareri, sfaturi ? Multumesc anticipat!

LOG-01-003-xxx-xxxdupa blindare egr.CSV LOG-01-011-xxx-xxxdupa blindare egr.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fă si log in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Dupa operatiunea de ieri, a aparut eroarea 19586 - EGR System 
            P3130 - 35-10 - Regulation Range Exceeded - Intermittent.

A sters-o, făcut log si iar a reapărut. Pareri, sfaturi ? Mulțumesc anticipat!

LOG-01-003-010-011 tr 3.CSV LOG-01-003-010-011 tr 4.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum poţi scoate blindajul. Eroarea este normală atunci când se scoate EGR din funcţiune.

Concluzia este că EGR funcţionează ok şi nu este cauza vreunei recirculări parazite în mers. Deci marea ta problemă, pentru moment, în afară de faptul că turbina nu prea face presiunea cerută,  este de ce măsoară aşa puţin MAF

image.thumb.png.2af587e1249840341ad53bdb62042b98.png

 

Problema nu este din cauza presiunii scăzute pentru că mai sunt momente când presiunea este ok, dar MAF tot puţin măsoară. Cu  o asemenea cantitate de aer văzută de ECU, canitatea de motorină injectată va fi micşorată în mod apreciabil şi nu are cum să tragă maşina.

Deci trebuie investigate celelalte cauze posibile pe care ţi le-am expus mai sus: MAF defect, aer fals (tubulatura neetanşă între MAF şi turbină) şi dacă stau şi mă gândesc nu ar fi exclusă o defecţiune a ECU. Dar prima dată lămureşte-te cu primele două.

La turbină cred că problema este de vacuum. Nu bag mâna în foc, dar trebuie verificat cu manometrul de vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, doru73 said:

 

Verica si admisia sa nu fie obturata cu calamina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare din nou,am revenit cu noi loguri dupa ceva timp ,dupa ce mi-am reglat turbina citind acest forum,in special cu ajutorul domnului @lupo_bv,astept o parere poate sa mai imbunatatit ceva,multumesc.

LOG-01-003-010-011111111.csv LOG-01-011-xxx-xxx (2).CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reglat putin actuatorul turbo la un touran 1.9. Avea eroare presiune mare, dupa reglaj am facut logul. Si dupa reglaj tot eroare presiune mare. Ce am observat ca si cu vacuumul scos masina tot trage dar intra turbo pe la 3k. Cursa geometriei este lina dar pare cam scurta, cred ca nu se inchid paletii complet. 

1622892971939256691677.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

@davidut5 cred ca ar trebui sa faci log și pe bs 003 și bs 011 pentru o interpretare mai corectă, care a fost motivul pentru care ai umblat la turbina ?sunt de pe telefon dar din ce se vede ai suprapresiune destul de mare la începutul logului și ulterior subpresiune,de altfel și debitmetru citește mai puțin decât specificat, dar mai multe iti vor spune colegii mai experimentați. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La bs pe boost tin minte ca off era 1050mb de aia am zis ca nu se inchid vanele de tot. Nu mai tin minte dar on era pana in 1200mb.

Cu ceas de vacuum pe la -0.5bar era tras maxim actuatorul dupa ce am lungit tija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Tinand cont de faptul ca eroarea 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70) 
            P0101 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent, se menține atât după schimbarea MAF-ului, cu unul HELLA, la recomandarea vânzătorului( eu as fi luat Piersburg, citind ca Bosch-ul care il aveam, este făcut de alții), cumulat cu ce spui Lupo_bv, ca este posibil ca si MAF-ul acesta sa fie defect , am aflat recomandări la altii care sunt intr-o suferință asemănătoare ca ar posibil sa fie si de la releul 219 sau releul 109 . Păreri, sfaturi ? Mulțumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si admisia sa nu fie obturata cu calamina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@davidut5la turbo off 1050 e mult,presiunea turbo off  în general trebuie sa fie cu 20-30 de mb sub presiunea atmosferica specifica zonei tale,oricum eu zic sa postezi și celelalte doua loguri bs003 și bs 011,pentru ca reglajul turbinei are legătură și cu recircularea egr, iar în bs 011 nu se vad doar valorile presiunii turbinei se vede și dacă agata geometria prin fluctuații ale valorilor turbo on și off și timpul în care geometria face cursa de la un capăt la altul;de obicei eroarea de suprapresiune are drept cauză geometria murdara, un reglaj incorect al tijei dacă sa umblat la reglajele turbinei;este doar o părere,zi frumoasă!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alin30

Dacă eşti mulţumit cum trage, eu zic să o laşi aşa. Logul în mers arată ok, recircularea este ok, mai mult de atât nu cred că poţi să scoţi

image.thumb.png.35ac4f3731f68dcd82cbe5761e3bc28e.png

image.thumb.png.3d51e881f69fbb22ef05ff1e8993562c.png

image.thumb.png.be6056d0e990dd789d67e1de5a27d1c1.png

 

@davidut5

Pune cele trei loguri în formatul pe care îl salvează vcds-ul

@doru73

Eroarea apare din cauza diferenţei mari dintre cerinţă şi ceea ce măsoară MAF. Nu cred că au treabă releele. Citeşte şi asta

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16485/P0101/000257

De luat în considerare şi ce a spus colegul @bysus

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi.

Am curatat geometria care se bloca cu rugina si am reglat-o pe banc la un atelier.

20210607_183250.jpg

Modificat de davidut5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, revin cu o problema la o skoda octavia 1,9 din 2007 schimbat turbo si nu mai merge calumea, a fost trimisa inapoi si a fost reglata din nou , sa schimbat si electrovala  au incercat mai multe electrovalve , au incercat cu alt EGR, masina merge dar i se taie puterea cand ti-e lumea mai draga, meseriasul nu mai stie ca sa ii m-ai faca, am facut 2 loguri in mers,multumesc

LOG-01-003-010-011.CSV

Modificat de liviuplaton
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi nu face presiune deloc

image.thumb.png.57ae14eb0ef92201ffa9c9c307e7fadb.png

Pare să fie o problemă de vacuum, la prima vedere. Ar trebui verificat cu manometrul de vacuum. Capsula vacuumatică a fost şi ea schimbată? Încearcă să faci şi BS003 şi BS011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...am o Skoda Octavia 2 din 2007 motor 1.9 BXE.....am o problema la turbo...P0234(overboost la turbina)....am reconditionat turbo, am schimbat blocul de vacuum, am verificat furtunele de vacuum...am schimbat senzorul de presiune...si am aceesi problema...la ce ar trebui sa ma uit?..va atasez un log in mers...ms frumos

LOG-01-010-011-xxx.CSV

Modificat de NeluGVN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • versus_rmd
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!