Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

mitumarian99

Salut baiet, am revenit cu un log daca ma puteti ajuta. Deci problemele sunt in felul urmator: 1. overboost (p0234), 2. sunet de "suierat" cu pedala la 100% (undeva la 70-80% nu se aude). 3.putere scazuta, mai ales de la treapta 3 in sus (inclusiv 3).

Am atasat un logLOG-01-003-010-011.CSV (treapta a 3-a), sper ca este corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suprapresiune constantă după 2500 rpm. Probabil geometrie blocată

image.thumb.png.77f5799f016c5d31260de9f11cfa2fd2.png

20 minutes ago, mitumarian99 said:

am revenit cu un log daca ma puteti ajuta

Dacă ai mai pus loguri pune un link ca să facem comparaţie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este din cauza recircularii prea mari. Ca să fii sigur de asta incearcă să faci log cu egr anulat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

Pana sa schimb turbina nu facea asa.inseamna ca problema e pe turbina..dar de ce?

Turbina e ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

Log cu egr anulat,insemnand sa deconectez furtunasul de vacuum la egr si sa fac log pe BS003?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

Am observat o alta problema..la pornire arunca un nor negru de fum si la turatii mari de peste 4000 la fel scoate fum negru..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

Dupa ce am curatat Egr,galeria de admisie si evacuare,nu s a mai oprit motorul la BS 003 si am reusit sa fag logurile..Sunt curios ce probleme mai are acum..

LOG-01-003-out.CSV LOG-01-011-ouy.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cred ca poti sa iti raspunzi singur la intrebare. Partea de recirculare arata rau, ai niste oscilatii destul de mari cu EGR on care nu ar trebui sa fie acolo, iar pe partea de turbo diferenta on-off e o idee cam mare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

Trebuie facut reglajul la turbina?

Cum se face grafic?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa turbina asa momentan, graficul arata destul de bine desi ai diferenta de presiune on - off cam mare. Problema principala la tine e la partea de EGR, vezi ce faci cu ala. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

Egr.ul l.am curatat,la fel galeria admisie si evacuare..eu tot nu inteleg de unde e problema asta..

Screenshot_20210508-222606.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

Salut..

Pe mine ma duce in eroare ceva legat de loguri si inlocuirea turbinelor...,sa incepem cu inceputul:..

Totul era ok la masina pana cand in decelerare a inceput sa se auda un zgomot de frecare...am verificat turbina si am constatat ca avea joc destul de maricel in ax..

Am cumparat alta turbina si de aici a inceput toata nebunia..

Am montat turbina respectiva si am constatat urmatoarele:demaraj greoi trebuia sa apas acceleratia mai mult decat trebuia,intra la 3000 de rpm si nu tragea masina cum trebuie..

Dupa multe verificari si reglaje problema a fost din turbina,era un aftermarket de 2 lei..

Am remontat turbina originala a masinii (cea care avea joc in ax)si vreau sa zic ca la plecarea de pe loc scartaia rotile,apasam un pic acceleratia si rupea asfaltul..

Am achizitionat alta turbina originala de motor avf si problema a reaparut,lipsa putere la demaraj,egr.ul cu probleme...

Turbina intra la 1800rpm,presiune face destula,parghia tijei culiseaza usor si capsula vacuumatica tine vacuum.ul..

Aici ma duce in eroare,diferentele intre turbine..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am facut un log in mers la un golf 5 1.9 bls si de cand am luat masina, acum 2 ani am o problema. Vara imi merge foarte prost masina....Nu trage bine de multe ori, pe la 1800 cand o calc (nu brusc, treptat) nu prea trage urca greu in turatii si dupa dintr o data isi da drumul dar in timpul ala cand nu trage si asa mai departe scoate fum foarte mult in spate si cand incepe sa traga nu scoate deloc....

Se ingatuie in mers la turatie constanta, si cand o accelerez doar in perioada calda(nu daca e motorul cald sau rece) se intampla chestia aia de  nu trage.

Mai jos am facut un log in mers

Precizez ca pe tester la erori imi dadea

debitmetru 000258 - Debitmetru aer -G70- semnal prea mic

egr - 01027 - Supapa recirculare gaze evacuare -N18- defect funcþionare

 

Am sters erorile apoi am cumparat un debitmetru sh dezmembrari, l-am schimbat si mi au aparut iar erorile la ceva timp, le am sters si dupa mi a aparut doar egr, apoi am schimbat si egr si deocamta nu mi a aparut(am dat doar o tura cu masina) dar s a intamplat chestia aia ca nu trage si scoate fum...

https://filebin.net/y8i58drku3oldyrp/

Modificat de Weaky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, Florin Flr, said:

Cum se face grafic?

În Excell, mai jos ţi-am făcut un mic tutorial

Tutorial grafic excell.pdf

 

Acum revenind la recirculare. Dacă se exclud celelate cauze exterioare turbinei (clapeta shutt off partial inchisa,filtru aer,catalizator) atunci este din reglajul turbinei. Şi având în vedere că diferenţa dintre on/off este cam mare cred că aici este problema. Explicaţia fenomenului ar fi că dacă şurubul de stop este prea desfiletat vanele geometriei sunt prea închise şi crează un backpressure între turbină şi motor ceea ce forţează gazele evacuate să se întoarcă în motor prin EGR. Şi lungimea tijei influenţează în special în sarcini parţiale. Cînd este prea scurtă  (presiunea minimă este peste cea atmosferică )se întâmplă acelaşi fenomen.  descris mai sus. Teoretic pe timpul BS003 lungimea tijei nu ar trebui să influenţeze recircularea, dar totuşi am observat la colegii care au mai scris aici pe topic că o influenţează. Nu prea înţeleg cum pentru că pe timpul BS003 pârghia geometriei stă lipită de şurubul de stop, dar se întâmplă.

Îţi propun următoarea strategie: dai să facă BS011 şi reglezi lungimea tijei astfel încât presiunea minimă să fie puţin sub presiunea atomosferică (aia care se vede în grupul 010 coloana a treia).După aia dai să facă BS003 şi înşurubezi şurubul de stop până când valoarea minimă în BS003 ajunge undeva între 200 şi 250. Sper să meargă, dacă nu înseamnă că este altă cauză. După astea faci cele trei loguri şi le pui aici să vedem rezultatul.

 

image.thumb.png.bb30d107f0a52814aa18a43b5522ee91.png

image.png.c3a456d62587b256899c0fa8778742e9.png

 

On 5/8/2021 at 2:18 PM, Florin Flr, said:

Am observat o alta problema..la pornire arunca un nor negru de fum si la turatii mari de peste 4000 la fel scoate fum negru..

Poate să fie din cauza recirculării sau a lipsei de aer. 

@Weaky

Ca să ne putem da cu părerea te rog să faci logurile cum scrie pe acest topic. Din logurile puse de tine nu prea îmi dau seama care este problema

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

Salut..

Am si eu nevoie de informatii la motor Avf..

Ma intereseaza schema electrica la mufele de la electrovalve..

Cred ca am incurcat mufele intre N18 si N239..

Sunt apropiate si nu mai stiu care cum vin montate..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avf.pdf

Y102 este N239

Y28 este N18

Pe schemă ai şi culorile firelor care merg la mufe

Dacă sunt inversate pe timpul BS003, EGR On ar trebui să se oprească motorul pentru că se închide clapeta de pe admisie în loc să se deschidă EGR. În mod normal pe timpul BS003 clapeta trebuie să rămână deschisă şi să se mişte numai pistonaşul EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

Nu pot face grafic.

Screenshot_20210510-001022.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

Intr.un post anterior ai avut dreptate ca aveam pierderi de vacuum... Problema era pe la furtunul de la pompa tandem,chiar langa colier..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat să-ţi spun data trecută: ataşează fişierele direct la post

101743577_atasarefisier.thumb.png.b636d18ee94ad5c4054e50af01c92da9.png

Nu de altceva, dar am o problemă la laptop cu arhivatoarele: unele arhive nu vor să le recunoască cum este şi în cazul de faţă. Este şi mai comod pentru tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/10/2021 at 12:11 AM, Florin Flr, said:

Nu pot face grafic.

Nu pot să-mi dau seama de ce nu merge. Exemplificarea din tutorial am făcut-o fix pe un log de-al tău.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,
3 minute în urmă, lupo_bv a scris:

Nu pot să-mi dau seama de ce nu merge. Exemplificarea din tutorial am făcut-o fix pe un log de-al tău.

M.am chinuit cateva ore..gradatia numerelor pe orizontala apar automat?

 

Modificat de Florin Flr,
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!