Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

On 07.04.2021 at 23:28, lupo_bv a scris:

@DaLyR

verifică cu manometrul de vacuum prezenţa vacuum-ului de la punctul 9 până la intrarea în fiecare electrovalvă

ajm vacuum.pdf 97 kB · 5 downloads

verifică şi corectitudinea conectării circuitelor de vacuum

Asta nu trebuie să o faci pentru că perturbă funcţionarea electrovalvei. Detalii aici

https://vwforum.ro/topic/126033-descrierea-si-functionarea-electrovalvelor-utilizate-in-managementul-motoarelor-diesel/?tab=comments#comment-2769702

 

@doru73

Cred că sunt două probleme. Una ar fi că MAF este praf, mai mult de 500mg nu vrea să măsoare. Probabil că dacă scoţi mufa şi valorile măsurate de el sunt înlocuite cu valoarea prestabilită de 550mg o să tragă mai bine.

A doua că turbina nu face presiune probabil dintr-o cauză de vacuum (nu este exclusă nici griparea geometriei). Din BS011 se vede că diferenţa on/off este mică, cel mult 70 mbari şi inconstantă.

Deci:

- înlocuit MAF

- verificat vacuum-ul cu manometru de vacuum

- verificat geometria

 

 

image.thumb.png.a446d566d094d0214a890d4251e6fb7f.png

image.thumb.png.bc73e8339cf1f45baeff772641116ee5.png

image.thumb.png.4888344933a19f7176ac1d345e0563f2.png

image.png.41e0d6ce6e096b62b5382a13ff2c1748.png

 

 

Salutare! După înlocuirea MAF-ului cu unul Hella, eroarea a reapărut. Am curățat admisia cu spray de la Licky Molly, tot cam așa s-a întâmplat. Am scos furtunul de la turbo de la N75 și l-am pus direct pe racordul care vine de la pompa de vacuum. Consecință, nu mai scoate detonatie în eșapament între 2000-3000 rot., nu mai scoate fum dens albastru, merge turația în sarcină peste 3000 rot și are mai multă viață. Păreri, sfaturi, va rog. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

@lupo_bv

Nu prea inteleg cu presiunea atmosferica...

Deci eu trebuie sa am presiunea mica de la turbina,un pic mai mica ca presiunea din MB canalul 010 casuta 3??

Modificat de Florin Flr,
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am facut verificarile  la capsula vacuumatică cu un manometru de vacuum, valorile au iesit ok, dupa aceea am verificat tubulatura de admisie si am gasit slabita tubulatura (racord) intre turbina si intercooler. S-a fixat in pozitia corecta. in oras la schimbarile de viteza nu au mai aparut lipsa de putere a motorului ( infranarile), apoi am testat la drum lung si pare ca nu mai sunt probleme. Atasat am refacut logurile, cele de pe loc nu sunt chiar la 1400 rpm. Multumesc mult.

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@buzbon

Logul în mers arată aproape bine cu excepţia faptului că ai un spike cam lung şi o uşoară cădere de presiune după aia. Asta ar arăta o oarecare ancrasare a geometriei. Din logurile pe loc nu se poate trage o concluzie din cauza turaţiei prea fluctuante. Trebuie să găseşti cumva o metodă să ţii turaţia cât mai aproape de 1400 rpm. Oricum deocamdată nu este pericol de limpmode, iar MAF pare să fie ok.

image.thumb.png.f90f7d8bb1bdef3a2a23206de4c79652.png

 

4 hours ago, Florin Flr, said:

Deci eu trebuie sa am presiunea mica de la turbina,un pic mai mica ca presiunea din MB canalul 010 casuta 3??

Da, dar din ce văd în graficele făcute de tine recircularea mărită este tot acolo. Posibil să fie altă cauză, dar nu-mi dau seama care. Logul în mers cum este?

 

@derek

În  logul în mers nu se observă vreo mare deficienţă în afară de lagul până în 2000 rpm

image.thumb.png.5d57a0c933db39e36d7be711563176e7.png

 

Recircularea pare ok

image.thumb.png.640458b136dda402ed8af88008226345.png

 

De testul pe turbină nu ştiu ce să zic, a fost prea scurt.

 

Hai să o luăm altfel: fă un log în treapta a doua, tot aşa cu acceleraţia la podea, de la 1500-1600 rpm la vreo 3500 rpm să vedem cum se comportă turbina chiar în condiţiile în care zici că nu trage

 

 

@doru73

Din ce zici că ai făcut pare o problemă de vacuum şi aici este posibil să fie N75 de vină. Pe de altă parte ar fi trebuit să intre în limp având în vedere că geometria ar fi trebuit să fie închisă la maxim permanent nemaifiind controlată de N75. În cazul ăsta ori ai pe undeva scăpări de vacuum ori geometria se blochează pe undeva. Sunt nişte presupuneri, ar fi fost bine să fi făcut şi loguri, aşa doar dăm cu presupusul.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După grafic n-ar mai trebui, dar concluzia o poţi trage după felul în care trage maşina. Cu recircularea aia se poate rezolva oarecum cu o garnitură cu orificiul mai mic. Se găseşte pe original aşa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

@lupo_bv

Cum se regleaza turbina sa intre mai devreme..?

De exemplu intra la 2000rpm si vreau sa o fac sa intre la 1800rpm..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scurtezi tija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bvam refacut logul de doua ori, cu pedala apasata la podea.

Scotea fum de nu se vedea nimic in spate, si nu tragea, la aprox 3000 de turatii (in logul al doilea) si-a dat drumul si a inceput sa traga si nu mai scotea fum deloc.

Doar atunci cand nu trage scoate fum. Pe tester nu primesc nicio eroare MAF si EGR schimbat sh(dezmembrari), inainte primeam erori pe ele, p101 parca si n38 egr

 

Precizez ca se intampla chestia asta doar in perioada calda(de afara, nu temperatura motorului)

 

log in mers bls 19 mk5 part2.csv log in mers bls 19 mk5.csv

Modificat de Weaky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@buzbon

Ceva probleme cred că tot mai ai. În continuare în BS003 valoarea maximă este cam mare, asta fiind asociată de obicei cu o pierdere de presiune între turbină şi motor. Posibilă să mai fie pe undeva vreo scăpare.

image.thumb.png.ce0992a59a8b5a6c65a59b25e9ef47bf.png

 

BS011 persistă aceeaşi problemă: diferenţa on/off cam mică (a crescut puţin după ce ai remediat scăparea pe care ai găsit-o) şi partea de sus neregulată. Poate să fie din cauza unei eventuale scăpări sau a unei probleme de vacuum sau combinate. Din păcate partea asta cu scăpările de presiune nu se prea pot determina vizual.

Citeşte puţin pe aici

Iar pentru vacuum cât vacuum ai la capsula vacuumatică pe timpul BS011 în timpul secvenţei de On?

@Florin Flr,

Spike-ul este cam mare şi prea lung. Poate să fie din cauza unei tije cam lungi. Faptul că reglajul nu este tocmai ok este indicat şi de Duty cycle care spre sfârşitul logului se cam duce spre limp. în mod normal ar trebui să stea în jur de 50%.

O rugăminte: după fiecare modificare pune toate cele trei loguri. De exemplu pentru logul de faţă nu avem nici un termen de comparaţie decât unul cu vechea turbină care este nerelevant

image.thumb.png.da2041fcee3228293e22830b636d1052.png

 

image.thumb.png.178e5fb065a79acacc16db5747bfff70.png

 

@Weaky

Cred că sunt mai multe probleme la tine.

În primul rând ai o problemă la debitmetru sau în jurul lui. Măsoară puţin chiar în condiţii în care turbina asigură presiune suficientă. Asta poate avea trei cauze: MAF în sine defect, aer fals (turbina trage aer pe lângă MAF deci trebuie verificată tubulatura dintre MAF şi turbină) sau o recirculare excesivă (pentru asta trebuie văzut BS003).

După cum arată presiunea cred că şi pe la geometrie ai o problemă, dar pentru asta este nevoie şi de BS003 şi BS011

image.thumb.png.7fdb5a418dd72b4aeae67b0fd1a7a8ed.png

Analizând partea a doua a logului se observă ceva intresant: nu a mai scos fum după 3000 rpm după cum ai spus tu fix din momentul în care  MAF şi-a adus aminte că trebuie să măsoare . Acum nu ştiu dacă asta este cauza pentru că la prima parte nu se aplică, acolo ar fi trebuit să înceteze fumul de pe la 2500 rpm

 

part2

image.thumb.png.d88035c0b5f2214b3c76239d9956f36f.png

 

4 hours ago, Weaky said:

Precizez ca se intampla chestia asta doar in perioada calda(de afara, nu temperatura motorului)

Când este aerul rece cantitatea de oxigen este mai mare şi arderea mai eficientă. Probabil că asta face să treacă neobservată problema pe care o ai.

image.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul în mers arată ceva mai bine, se vede şi din Duty cycle că a mai scăzut puţin. Poţi să mai insişti sau nu în funcţie de câtă răbdare mai ai. Ar trebui să mai clarifici dacă într-adevăr nu ai probleme de vacuum pt. că din BS011 cam asta se vede. Iar în privinţa recirculării tot este mare. Pune o şaibă cu gaura redusă, are codul 028131547b. Treaba cu recircularea este că nu te afectează în sarcină totală, dar în sarcini parţiale când EGR este deschis parţial sau total da, motorul va genera mai mult fum care va afecta turbina etc.

Şi încă ceva: spune şi ce ai făcut....dacă nu este secret:))

image.thumb.png.55baae1052fbaad6ae36d825306975d8.png

image.thumb.png.d48b6c866630a9dceab9dc16a943a276.png

image.thumb.png.6c49c2799d1618272f460359412b3d47.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

@lupo_bv

Deci,am reglat valoarea mare On aproape de 1150 adica 1146,6 dupa care am lungit tija maxim si am inceput sa o scurtez cate jumatate de tura,pana am simtit cum masina prinde vlaga si ma baga in scaun cand apas acceleratia f.putin in turatii mai mari..In MB casuta 3 trebuie sa ai valoarea de 994,5,asta am vazut.o la cineva cu motor la fel ca al meu Avf..inainte aveam valoarea mai mica si nu tragea masina,zici ca era infranata..

Tot azi am dat jos capacul la chiulasa si am desfacut capacul de la gazele de carter..am curatat cu o solutie de motor toate piesele si canalele din respectivul capac..

Screenshot_20210516-205137.png

Screenshot_20210516-205149.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Florin Flr, said:

In MB casuta 3 trebuie sa ai valoarea de 994,5,asta am vazut.o la cineva cu motor la fel ca al meu Avf..inainte aveam valoarea mai mica si nu tragea masina

Dacă te referi la presiunea atmosferică din grupul 010, a  treia căsuţă, aia nu se modifică în funcţie de reglaje ci arată care este presiunea atmosferică în momentul respectiv la altitudinea respectivă. Dacă te duci la mare, cu aceleaşi reglaje vei avea altă valoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

@lupo_bv

 

Deci inainte de reglaj era 989,9( ceva de genul)..dupa reglaj avea 994,5..

Inainte de reglaj am verificat asta..dupa reglaj am verificat din nou... 

Presiune turbo masurat..

Presiunea atmosferica e in casuta 2

Screenshot_20210516-194007.png

@lupo_bv

Problema care ma framanta e daca sa mai infiletez doar un pic surubul limitator..foarte foarte putin..imi pare prea mare acum presiunea On.

Cineva mi.a spus ca daca turez peste 4000 rpm in relanti,presiunea trebuie sa fie 2100..adica On 2100 si Off 1000..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ai dreptate. Poţi încerca, dar nu ştiu cât de relevant este testul pe loc. Comportamentul în mers este cel mai important.  Oricum spike-ul ăla nu numai că durează destul de mult, dar este şi cam mare, diferenţa de vreo 300mbari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu problema la passat b6 

log în treapta a doua, tot aşa cu acceleraţia la podea, de la 1500-1600 rpm la vreo 3500 rpm 

LOG-01-003-010-011 treapta a doua nr 2.csv LOG-01-003-010-011 vit 3 n2.csv LOG-01-003-010-011test viteza mica.csv LOG-01-003-010-011treapta a doua.csv LOG-01-003-010-011treapta intai..csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam aşa arată graficele în tr.2. Aici se vede un lag mai mare decât în tr. 3, dar este cumva normal pentru că în treptele inferioare turaţia creşte mult mai rapid. Părerea mea este că nu din cauza turbinei nu trage, dar nu bag mâna în foc. Ce se poate observa este că după spike ai o cădere de presiune, lucru observabil mai mult sau mai puţin în toate logurile. 

image.thumb.png.6144abd336eac33bc70e74056af875b2.png

image.thumb.png.8a8fe110506258e3fbcc9cc3e3023e7f.png

Aici în tr. 3 se vede că ai presiune chiar de sub 2000 rpm (chiar dacă nu a fost cu pedala la podea decât o mică parte)şi în afară de căderea de care am scris mai sus presiunea se menţine în limite normale.

În concluzie este destul de greu de spus unde este problema de nu trage în tr. 1,2

image.thumb.png.e3f061a1b6eb2acbde06e1876e90099c.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dereck La ce te raportezi cand spui ca nu trage ? Ai mai mers cu alt 1.9 TDI similar ? Ai masina de mult timp ? De obicei cei care se plang de asa ceva si logurile arata bine sunt proprietari noi care au astepari nereliste de la motoarele respective. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin Flr,

@lupo_bv

Am cerut unui prieten video cu valorile turbinei la rece,acelasi model si motor ca masina mea..

Si e uimitor ce am vazut.

Valoarea On 1140,0

Valoarea Off 900,0

Deci diferenta dintre valori la rece e de 240,0.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   2 membri

    • albert
    • pronet
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!