Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Dacă linia aia albastră Boost pressure actual ar fi puţin mai sus şi mai la stânga ar fi perfect (cam pe unde am desenat eu cu verde):D

1725372457_3-9-202011-30-19PM.jpg.9bee1c11e18fec5313d118254a7ff5d5.jpg

De obicei graficul arată aşa cum a ieşit la tine când sunt probleme de vacuum, dar având în vedere că zici că l-ai măsurat ar rămâne că geometria nu a fost curăţată cum trebuie (posibil având în vedere că şi BS011 nu arată chiar bine) sau ai ceva pierderi de presiune. Asta cu pierderile de presiune ar putea fi plauzibilă din următorul motiv: în BS003 valoarea pe EGR OFF este cam mare.

bs003.jpg.53e9db5bd475132c587b7da6403529b4.jpg

Asta ar însemna că turbina trage mai mult aer decât poate îndesa în motor, deci se pierde pe undeva. Nu bag mâna în foc pentru că nu ştiu care ar fi cu exactitate valoarea pe EGR off la acest motor.

Oricum una peste alta trage bine maşina, face 1633-3910 rpm în mai puţin de 6 secunde.

Uite comparativ tot de pe aici de pe topic două loguri de CBAB

1648808096_3-9-202011-33-08PM.jpg.8e44b78e0ed5ad42440fc075ed100674.jpg

Cel care l-a postat pe acesta era mulţumit de cum merge (deşi se accelera mai greu decât a ta), dar importantă este forma logului (BS011 arăta cam ca al tău)

Şi aici unul cu posesor nemulţumit şi care seamănă puţin cu al tău

146711893_3-9-202011-33-53PM.jpg.3519e26e3bab4b93007e3a6375bea71f.jpg

Totuşi şi la acesta din urmă, deşi cu probleme presiunea măsurată o depăşeşte pe cea specificată ceea ce la tine nu se întâmplă deloc.

Concluzia: dacă eşti mulţumit las-o aşa, mai faci din când în când câte un log. Dacă ai timp mai studiaz-o poate găseşti vreo cauză.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am mai reusit sa demontez EGR-ul si sa il verific, in shimb am luat iar furtunele de vacuum la control si nici unul nu pierde aer, nu au fisuri. Posibil sa am din nou depuneri pe EGR si cred ca o sa verific si furtunele de la intercooler, la asta nu mam gandit pana acum? . Geometria sigur am curatat-o bine , nu am nici o indoiala ca ar mai fi ramas ceva , mai ales ca am stat pe ea cateva ore bune. Nu am inchis turbina pana nu a iesit geaometria aproape ca noua. Momentan masina merge stas, dar daca zici ca se poate si mai bine .....voi insista in cautarea problemei de vacuum:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, revin și eu cu vechea problema " trage doar când vrea ea", am schimbat N75, verificat vaccum ( are) am recondiționat chiar și turbina. Din câte am înțeles tija actuatorului electronic când e jos are tensiune 0.450V, normal ar trebui sa aibe 0.750V nu e reglata. 

 

Va atașez un log sa vedeți și voi dacă doar eu am impresia ca are lag la kick/down

LOG-01-001-011-015.csv LOG-01-003-010-011.csv LOG-01-001-010-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Revin si eu cu log-urile.

BS011 am constatat ca nu s-a salvat.... desi am avut aceeasi problema in sensul ca nu se mentine turatia constant (ca la BS003 de exemplu), isi schimba turatia singur in functie de ON sau OFF. In sfarsit, o sa revin si cu acest log.

Multumesc mult pentru suport.

PS: asa cum spuneam parca trage un pic mai bine dar neliniar

LOG-01-003-xxx-xxx.xls LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DomaniG

Este clar că are lag. Posibil să fie din reglaje

1040402451_3-11-202010-13-57AM.jpg.6718f9a1377350ebb7df33a46b75a67d.jpg

103274114_3-11-202010-15-08AM.jpg.faa412420ca937d266421a438d64937a.jpg

 

@Totalsender

Ceva nu este bine. Poate că ar fi bine să pui reglajele cum au fost şi să o iei de la capăt. Deci:

BS003

bs003.jpg.408c72fb52a8afba27f607ef0adceb2a.jpg

Ăsta arată perfect, deci nu se vede că ai avea recirculare mărită sau pierderi.

BS011

bs011.jpg.ee4e5ff6c91f2793b7a27a048c79afcf.jpg

Aici am o mare nelămurire pentru că nu înţeleg de ce oscilează turaţia în contratimp cu presiunea. Chestia asta am întâlnit-o uneori la BS003 atunci când recircularea era excesivă, scăderea turaţiei mergând până la oprirea motorului. Numai că la tine nu este cazul. Atunci de ce presiunea maximă (care nu este chiar mare, este mai scăzută decât ar trebui) duce la scăderea turaţiei nu-mi explic. Şi asta nu are legătură cu reglajul pentru că m-am uitat şi fluctuaţia o aveai şi înainte, doar că era mai regulată.

Logul în mers

3-10-11.jpg.096df191700a4d40cad76c9f521c95e1.jpg

Aici se vede că reglajul  nu este ok, face presiune târziu. În continuare îmi pun un semn de întrebare de ce MAF-ul care zici că este nou arată mai puţin decât specificatul după 2500 rpm când culmea ai presiune mare .

De fapt logul arată cum arăta şi ceva timp în urmă, AICI. Deci reglajul nu prea a avut nici un efect. De asta zic să pui la loc cum a fost şi hai  să încercăm ceva: pentru teste blindează EGR cu o tăbliţă. Deşi din BS003 nu reiese că ar funcţiona aiurea să eliminăm orice suspiciune referitor la o recirculare parazită (asta ar putea explica valoarea scăzută a MAF cu presiune mare)

Deci: pune reglajele cum au fost, blindează EGR cu o tăbliţă, loguri să vedem efectul.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea,

Ma poate ajuta careva cu interpretarea log-urilor atasate?

Masina este un Passat 2006 1.9 BKC si precizez ca turbina nu face presiune suficienta la turatii mici(sub 2000+).

Au fost efectuate o serie de activitati la recomandarea mecanicilor fara a ajunge la remedierea problemei specificate mai sus:

- Curatat turbina

- Verificat circuite de vacuum, insa ne masurat vacuum-ul

- Reconditionare completa turbina

- MAF nou in proba

- Pompa tandem second in proba

- MAP second in proba

- Modul vacuum in proba

- Origuri injectoare schimbate

LOG-01-003-010-011.csv

 

 

LOG-01-003.csv LOG-01-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic că face presiune chiar mai jos de 2000 rpm, are un spike destul de mărişor. Singura problemă ar fi că după spike-ul ăla cam scade presiunea sub cea specificată pentru o durata cam mare, vizibil mai ales în treapta a 4-a. Posibil să fie din reglaj.

MAF este ok

tr.3

tr.3.jpg.3fd26c9410dd8a974eb7b711e5e74132.jpg

tr.4

tr.4.jpg.7055d70a758b6687185e82b3f6d6c4f6.jpg

BS003

bs003.jpg.dfc8e74ae3603a231b597d4c82d1020f.jpg

Recircularea este ok, nu pare să aibă pierderi de presiune.

 

BS011

bs011.jpg.ce54378d71abb189e8ee822eb871e4c0.jpg

Presiunea minimă este puţin sub cea atmosferică, deci ok. Diferenţa dintre on/off cam 153 mbari. Dacă motorul era rece este ok, dacă era cald poate că ar fi mers mai mult până pe la 180. Asta ar fi singura observaţie. Graficul are ceva neregularităţi care le-aş fi pus pe seama turbinei, dar fiind recondiţionată excludem.

Prin Modul vacuum ce înţelegi? Electrovalva sau actuatorul?

Cum percepi lipsa aia de presiune pe care o reclami? Simţi că nu trage în turaţii joase sau cum?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare si mersi mult pentru feedback.

La BS011 sunt sigur ca a fost facut cu motorul cald.

Prin modul vacuum ma refeream la modulul de electrovalve.

Lipsa de presiune o percep ca o lipsa de putere la turatii joase.

Ar trebui oare sa dau turbina jos sa fie reglata pe banc sau sa incerc alta turbina care nu a fost lucrata?

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă tot ai schimbat atâtea eu zic să pui şi un actuator nou, reglat cum trebuie şi ştii o treabă.

Lipsa de putere în turaţii joase, sub 2000 rpm eu cred că nu este din cauza turbinei. În treapta a 3-a sub 2500 rpm şi în a 4-a sub 2000 rpm ai un surplus de presiune. Poate cu un reglaj pe stand să vezi dacă pe partea asta lucrurile sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult pentru sfaturi. O sa incerc cu un actuator nou si un reglat pe banc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o scurta intrebare. Eu am intentia sa-i pun si un stage 1 dar tot am amanat in speranta ca o sa fie in parametri optimi.

Ar fi o problema sa pun stage 1 avand acest spike si sa fac ulterior reglajele si alte cele?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că ar fi bine să te gândeşti la o resoftare atunci când eşti convins că totul este ok . Cam asta ar fi ordinea firească.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Conform celor discutate am incercat sa mai fac niste loguri ,astfel:

- logul nr .1 , in mers, cu EGR-ul anulat, debitmetrul original. La BS-11 aveam aceeasi situatie: turatia era instabila - nu am reusit sa il fac.

- logul nr.  2, in mers cu debitmetrul schimbat.  EGR normal, neobturat. Aceeasi situatie la BS-11, turatie variabila

- logul nr. 3, BS03 cu noul debitmetru (SH, de proba)

Am incercat sa revin la reglaje, nu cred ca am reusit.

Cu debitmetrul de proba parca se misca un pic mai bine. Log-urile in mers nu sunt aranjate, am reusit pe portiuni sa ii fac testul in tr-3 (din motive de trafic)

Se pastreaza situatia cu BS-11, turatia oscileaza de la ON la OFF cu cca 70-90 rot.

Multumesc mult.

 

LOG-01-003-010-011 egr off.xls LOG-03-003-xxx-xxx - d2.xls LOG-02-003-010-011 d2.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bora - ALH 90CP

Salutare,

postez si niste log-uri pentru o Bora cu motor 1.9 ALH detinuta de un prieten. Masina are turbina schimbata cu una reconditionata. Nu trage deloc bine (mai prost ca a mea).

ps: primul log in mers e in treapta a treia si nu a doua cum am scris in denumire

Multumesc mult pentru suport.

LOG-01-003-xxx-xxx.xls LOG-01-011-xxx-xxx.xls LOG-01-003-010-011 0 tr2.xls LOG-01-003-010-011tr4.xls

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Totalsender

Nu prea mai am idei. Nu pricep de ce MAF măsoară mai puţin decât specificatul în situaţii cum sunt cele marcate în grafic (pentru claritate am eliminat acceleraţiile mai mici de 10%)

LOG.jpg.161805172b14b704dad3e3559094c114.jpg

În al doilea log situaţia nu este foarte diferită

LOG1.jpg.7f2396c42b78e7cbdee1cc30f7294ab8.jpg

 

De la EGR  nu este pentru că anularea lui nu a dus la ameliorarea situaţiei.

BS003 arată ok.

 

Acum pentru ALH. Cred că are de toate: actuator nereglat, probleme de vacuum, MAF uzat. Acum să vedem ce şi cum:

Logurile în mers

ALH-TR3.jpg.b7801f915f306b1b8565f765fa7d539c.jpg

Presiune târzie, spike-ul lung urmat de o depresiune lungă, lucru vizibil mai ales în tr. 4

ALH-TR4.jpg.9b92b401df22c11c9de8f71f7b499264.jpg

Acestea pot fi puse pe seama vacuum-ului (presiuea întârziată) şi a reglajului

Tot aici se vede că MAF este praf

BS011 - probleme de vacuum şi reglaj, am notat pe imagine

ALH-BS011-1.thumb.jpg.e4ec0bbc0e84aae5c7b1c075538e085d.jpg

BS003 - probleme de vacuum , am notat pe imagine

ALH-BS003-1.jpg.41ca46a93cc4dfe6ef33dca5173a9a69.jpg

 

Deci: prima dată să verifice vacuum-ul şi să încerce cu un MAF de probă

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

multumesc mult pentru raspunsuri,

Incep sa ma intreb daca nu cumva sunt ceva probleme pe la soft (oricum, consumul pe bord este indicat eronat cu cca 2l/100km mai putin, adica indica 5% si consuma 7.2%)

Oricum, mai umblu un pic pe la reglaje turbina, in sensul ca incerc sa mai scurtez cursa actuatorului.

Toate cele bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Intre timp mi-am luat Limp Mode, mai exact:

1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
        17-10 - Control Difference - Intermittent

Ciudat este ca asta s-a intamplat dupa ce am fost nevoit sambata sa deconectez bateria.

Da limp mode undeva pe la 3200 rot.

Treaba cu turatia variabila pe BS11 se pastreaza. Presiunea superioara ajunge la cca1122mbar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va salut baieti! Va rog frumos, ma puteti ajuta si pe mine cu interpretarea unor log-uri? Am probleme pe turbo, imi intra in limp mode. Ca eroare a aparut "Negative deviation". Furtunase am verificat si inlocuit ce mi s-a parut uzat. MAF si MAP i-am inlocuit, de pe masina unui prieten care nu are probleme. Actuatorul de la turbo tine vacumul, popma tandem nu are probleme, verificat cu pistol de vacum. Ce sa mai incerc? Imi intra in limp mode cam in treapta 5 (CV cu 6 trepte) pe la 110 km/h si 2200 rpm. Am facut log, in mers, in tr 3 si in tr 4 fara limp, in treapta 3 si 5 cu masina in limp, astea pe Measured Blocks. In Basic Settings am facut pe canalul 003 si 011, cu masina pe loc, altele nu am putut, da eroare. Multumesc frumos!

LOG-BS003-003-xxx-xxx.xlsx LOG-BS011-011-xxx-xxx.xlsx LOG-01-003-010-011.CSV LOG-03-003-010-011.xlsx LOG-04-003-010-011.xlsx LOG-MB01-003-010-011.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut! Ma poate ajuta si pe mine cineva cu interpretarea log-urilor de mai sus? Am verificat si tubulatura de admisie si nu am gasit nimic in neregula, nu pierd aer pe acolo. Multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BS011

Diferenţa dintre ON/OFF este prea mare (ar trebui să fie undeva la 180mb cu motorul cald, tu ai 300 mb). De obicei asta este din cauza reglajului turbinei

BS011.thumb.jpg.351f7afc9f8ab152e73821a14921d2ee.jpg

Aici nu se observă probleme majore de vacuum sau de ancrasare turbină (sunt ceva neregularităţi dar după cum arată graficul ar trebui să iei limp pentru suprapresiune nu subpresiune). Posibil să agaţe turbina în mers dar trebui să ne gândim că în mers actuatorul acţionează progresiv pe când aici acţionează brusc dintr-o extremă în alta. Poate că s-ar observa mai bine o eventuală ancrasare dacă ai face un BS011 după ce ai încins bine turbina (dilatările de material vor face mai vizibilă o eventuală ancrasare)

BS003

bs003.thumb.jpg.85c6b12d792c90f1f658bf7f2e0bee6e.jpg

Aici ar trebui să fie graficul între limitele desenate de mine. În partea de sus indică că prin debitmetru trece mai mult aer decât ar încăpea în motor. Dacă nu sunt neetanşeităţi între turbină şi motor atunci poate că de vină este presiunea prea mare din turbină (pe timpul BS003 turbina este pe ON)

Partea de jos indică faptul că ai o recirculare prea mare, adică atunci când EGR este deschis intră în motor mai multe gaze arse decât ar trebui. Cauze pot fi mai multe, de la probleme de evacuare până la cele de admisie, dar şi o presiune prea mare în turbină. Dacă după ce remediezi restul problemelor treaba asta rămâne trebuie să foloseşti o şaibă cu gaură mai mică pentru a reduce recircularea (recirculare mărită -> fum în exces -> înfundare evacuare şi ancrasare geometrie -> recirculare şi mai mare, deci reacţie în lanţ )

Loguri în mers

De alea care sunt în limp nu mai vorbim pentru că nu sunt concludente

În Log 01, treapta a 3-a

2059399473_LOG01-tr3.thumb.jpg.0eb39ba1fa7e433de016e9e07a8cd0f6.jpg

Se observă că până pe la 3300 rpm presiunea creşte foarte lent ca după aia să ai presiune prea mare. Asta cam indică o problemă la geometrie, dacă era numai subpresiune ar fi putut fi o problemă de vacuum dar asta nu explică saltul ăla brusc la suprapresiune. Cu roşu am desenat aproximativ cam cum ar trebui să fie.

După evoluţia Duty cycle te apropiai de limp mode pentru suprapresiune, am desenat cu verde cam cum ar trebui să fie la modul ideal.

În treapta a 4-a arată cam la fel

În treapta a 5-a lucrurile se schimbă puţin dar este explicabil

1218028668_Log01-tr5.thumb.jpg.75a0ddddc9f00ce827464d7ddcb6f390.jpg

Aici din cauza cuplului scăzut presiunea creşte foarte lent şi intră în limp pentru subpresiune pentru că turbina nu mai apucă să intre în plaja aia unde face suprapresiune

Surprinzător în Log 04 se vede un comportament aproape normal, cam aşa trebuie să arate logul în mers tot timpul nu numai accidental

247992406_Log04.thumb.jpg.95642a632f7ddc9598050699e1f8ec6a.jpg

 

Părerea mea este că pe lângă faptul că turbina este reglată necorespunzător a apărut şi o ancrasare a geometriei. Dacă se confirmă astea atunci se poate spune că reglajul este cauza determinantă.

On 4/13/2020 at 10:51 PM, DragomirV said:

Basic Settings am facut pe canalul 003 si 011, cu masina pe loc, altele nu am putut, da eroare

BS  se fac doar pe loc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru raspuns si analiza! Turbina de pe masina a fost reconditionata de Cipos :( in 2011, are cam 200000 km de atunci, a fost super ok nu a facut figuri pana acum. Sa o demontez si sa curat toate tubulaturile, admise, evacuare, egr si geometrie sau sa incerc sa o reglez? Oricum a tinut destul, si-a cam trait viata, a facut treaba buna Ciprian. Se poate deregla ea in timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, adică geometria se ancrasează, mai mult sau mai puţin, actuatorul are şi el de suferit (se tasează arcul, membrana devine mai rigidă). Reglajele ei (şurubul de stop şi piuliţa de reglare a lungimii pârghiei) n-ar trebui să aibă de suferit, doar dacă nu au fost bine strânse.

În situaţia ta prima dată ar fi bine să vezi dacă turbina este ok. Cel mai corect ar fi să o dai jos şi să vezi ce este acolo. Altfel măcar vezi dacă la mână se mişcă cursiv pârghia (se separă tija de pârghie). Oricum nu te apuci să umbli la reglaje până nu eşti sigur că toate treburile enunţate de tine mai sus plus partea de vacuum sunt în perfectă stare. Altfel este pierdere de timp.

On 4/27/2020 at 12:26 PM, lupo_bv said:

Poate că s-ar observa mai bine o eventuală ancrasare dacă ai face un BS011 după ce ai încins bine turbina (dilatările de material vor face mai vizibilă o eventuală ancrasare)

Încearcă şi asta poate se observă ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

flavyus1987

Are cineva un log de 1.9tdi pd105 cu soft stock pe treapta 3 in special cu canalele 1 ,11 și 15?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti,

Va rog, imi puteti spune daca sunt ok valorile  la  log-urile efectuate pe grupurile 03. 10. 11? In partea a doua a testului am mers pe o portiune cu viteza 3-a si 4000 rpm Am facut acest test pentru a identifica probleme turbo, EGR...De aprox un an se aude un fluierat al turbinei cand se depasesc 1800 rpm... Am luat pe cineva in masina si imi zice ,, ..vezi ca se aude venind o masina de politie sau salvare" :( Nu zic ca ar fi foarte deranjant zgomotul...sau poate eu m-am obisnuit cu acesta...insa este mai bine sa depistez problemele....si din pacate cred ca sunt!

Multumesc fff mult pentru raspunsuri,

LOG-01-003-010-011.CSV Log-111.txt Log-222.txt

Modificat de miki26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!