Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

stefannovsky

Buna ziua, revin cu problema mea. Am facut iar 3 loguri unu in treapta a 2 a sub 2000rptm unde turbina se aude cel mai accentuat si face mai mare presiune. Ca fapt divers turbina intre 1000-2000 rtmp se aude foarte tare si tot atunci se aude si acel blow off( un fel tsuu) la schimbarea treptelor de viteza. In timpul logolui am primit pentru prima data un limp mode. Cert este ca miercuri pe autostrada masina a prins   ...Beep..:rules:  km/h fara prea multa chinuiala. A urcat fix ca in prima zi. Chiar nu stiu ce sa mai fac, Vacum nu pierde, furtune ok. Variabila este ok. Ar putea sa se fi dereglat acutatorul? Ce as mai putea sa verific.Supapa am dat comanda sa vad daca se schimba ceva. Sincer as banui si debitmetru. 

Asta este codu' de eroare

Saturday,06,June,2020,14:11:01:62939
VCDS Version: Release 12.12.0

                Address 01: Engine       Labels: 03G-906-016-BPW.clb
Control Module Part Number: 03G 906 016 KN    HW: 03G 906 016 KN
  Component and/or Version: R4 2,0L EDC  000SG  9748
           Software Coding: 0000072
            Work Shop Code: WSC 45284 136 15178
                      VCID: 79F90B6F302C89D6D3D-802C
2 Faults Found:

000564 - Boost Pressure Regulation 
               P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 6
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 225588 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2064.00.00
                    Time: 00:00:00

             Freeze Frame:
                    RPM: 2058 /min
                    Speed: 48.0 km/h
                    Load: 38.0 %
                    Voltage: 13.98 V
                    Bin. Bits: 00000100
                    Absolute Pres.: 1703.4 mbar
                    Absolute Pres.: 2305.2 mbar

 

LOG-01-003-010-0ad.CSV LOG-01-003-010-0af.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Modificat de lupo_bv
eliminare viteză ilegală
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 04.06.2020 at 22:52, bronec a scris:

@NuCeTaNu

La astea te referi :

 

6D07E4A7-2B44-4064-B8ED-E0BCDC4147A3.jpeg

Exact, doar ca e foarte putin diferita la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 05.06.2020 at 9:49, yeeeeman a scris:

Daca EGR-ul ar fi deschis in timpul logului, nu s-ar manifesta prin scaderea presiunii masurate?

Sau poate ca geometria nu e reglata corect sau exista probleme cu vacuumul si geometria nu e actionata pe toata cursa, astfel ca presiunea, dupa cum se vede este mai mica decat cea ceruta.

EGR functioneaza perfect pentru ca altfel ar da eroare plus ca l-am verificat.Cu vacuumul nu am probleme, iar turbo si actuatorul au fost verificate pe banc si sunt functionale 100%.Suspectez vre-un senzor care citeste aiurea si nu da eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@stefannovsky

Dacă ar fi dereglat actuatorul ar face mereu la fel. La tine pare că ceva nu funcţionează stabil. De obicei aşa face când agaţă geometria sau N75 are probleme

BS011

BS011-1.thumb.jpg.9376ba3f03da85d6f537e0cc1451b8c2.jpg

BS011-2.thumb.jpg.876302d51f36301e9881cef479839d5f.jpg

După cum am zis nu prea şitu să interpretez BS011 la tipul ăsta, dar pun graficele aici poate are cineva vreo idee. De exemplu nu-mi dau seama care este relaţia între Charge pressure control Duty cycle (comanda pe care o dă ECU către N75) şi Charge pressure control status (presupun că asta este ce măsoară  ECU prin intermediul senzorului de pe actuator). Să nu fie vreo problemă şi la senzorul ăla şi ECU să fie prost informat (văd că în primul grafic presiunea urmăreşte mai curând Status-ul decât Duty cycle). Dar nu pare asta pentru că în logul în mers se vede clar că ECU ia la cunoştinţă despre suprapresiune şi încearcă să o corecteze, dar ceva nu răspunde la comandă (N75 sau actuatorul/geometria).

1694952213_6-7-20203-54-26PM.thumb.jpg.89bcbf5422ab927e15bd6d772d0f27a8.jpg

Ăsta este graficul din postul precedent unde a mers bine

450052600_6-7-20204-01-41PM.thumb.jpg.24716fcc5b1eb5ad989a97b9f5995b06.jpg

Părerea mea este că uneori geometria sau tija de la actuator se înţepeneşte. Sau actuatorul primeşte vacuum când nu trebuie. Un pistol de vacuum cu manometru poate că te-ar scoate din ceaţă pe partea asta

MAF lasă-l în pace că măsoară bine

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeşte întâi AICI apoi postează toate datele. Pedala de acceleraţie se ţine apăsată la podea până pe la 4000 rpm.

Din log reiese că nu face presiune până pe la 3000 rpm. MAF OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, stimati colegi!

La indrumarea colegului LUPO, revin cu problemele Sharanului meu: In treptele superioare (4-5-6), motorul nu se mai tureaza deloc peste 3000 rpm, la orice accelerare mai brusca scoate fum negru, motorul nu dezvolta puterea pe care o are in acte. Conduc la serviciu un Transporter de 1.9, 90 CP, si mereu ma surprinde cum se infige...In bord nu are niciun martor de eroare aprins.

In fine, azi am reusit sa pun VAGCOM-ul pe ea si va atasez log-urile obtinute. Masina e din 2004 si are 327000 km la bord. Am gasit si un cod de eroare  17965 - Charge Pressure Control, P1557-35-10 - Positive Deviation Intermittent.

Daca reuseste cineva sa le interpreteze si sa ma lamureasca ce nu functioneaza corespunzator, va multumesc anticipat si raman dator, evident...

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV Log-Log.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai ţinut acceleraţia la podea de la 1700 rpm la 4000 rpm. Dacă ai ţinut-o atunci ai o problemă cu senzorul pedalei de acceleraţie.

Acum codul de eroare şi ce se vede în logul în mers este puţin în contradictoriu cu ce se observă în logul făcut în  BS011

Adică: cod de eroare + log în mers indică suprapresiune şi de obicei asta este din cauza turbinei (geometrie ancrasată/blocată). Din cauza suprapresiunii ar trebui să intre în limp mode şi să se limiteze puterea până la următoarea repornire a motorului. După repornire ar trebui să meargă ok până intră din nou în limp. La tine n-a intrat în limp pt că te-ai jucat cu pedala.

168297459_6-8-20207-30-43PM.thumb.jpg.8a804f247d6a96b09d37c9cf7b4f09e6.jpg

Din  BS011 reiese că diferenţa dintre ON/OFF este foarte mică, de doar 20 mbari. Asta ar însemna ca în mers  să nu facă presiune, nicidecum să facă suprapresiune, dar totuşi să observăm că presiunea minimă este cu vreo 30 mbari peste cea atomosferică ceea ce ar putea indica un blocaj al geometriei. De obicei pentru presiune mică în BS011 de vină este vacuum-ul. Problema este că ai lăsat doar un ciclu de on/off şi nu prea este concludent

1680829315_6-8-20207-37-46PM.thumb.jpg.204c05da615614176922f7896e1b3bc0.jpg

BS003 - recircularea este ok

MAF este ok

 

Deci, înainte de a trece la teste, refă logul în mers aşa cum ţi-am scris mai sus şi refă şi BS011 cu vreo 8-9 cicluri de on/off. Cel mai bine faci un BS011 cu motorul rece şi unul după ce s-a încălzit bine.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, Lupo! Voi reface testele....si voi reveni cu rezultatele.

Supapa EGR a fost demontata de curand si curatata temeinic, era plina de funinigine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din log reiese că EGR funcţionează corespunzător. Dar cine ştie cât a funcţionat îmbâcsită. Asta are efecte negative gen fum în exces, de aici ancrasarea turbinei etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Anul asta, batranul passat si-a scos buletin la noi in familie.

Avand probleme cu turbina (limp mode-positive deviation),am curatat-o desi eroarea obisnuia sa reapara in jurul vitezei de 120 km/h. Fara nicio alta interventie si-a revenit si i-am facut un log in mers.

Atasez un grafic unde se poate observa clar diferenta de presiune ceruta si cea masurata unde se pot observa 2 accelerari in treapta 3 si 4 de la 1700 la 4000 rpm.

Credeti ca agata geometria analizand acele varfuri neregulate de presiune?

 

 

 

Capture.JPG

Chart1.crtx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

arc slabit tasat al capsulei...probleme vacuum si reglaj aiurea cu actuator intepenit!

 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, stimati colegi.

La solicitarea colegului Lupo, am refacut logul in mers astazi.

Din pacate, nu stiu de ce nu s-a salvat BS 011 cu motorul rece, inainte de a pleca la drum.

Am gasit din nou eroare cu POSITIV DEVIATION, 17965. Ce nu am precizat in postarea anterioara, si banuiesc ca are legatura cu mersul ciudat al motorului, este ca intre 1500 si 2000 rpm, se aude un harjait metalic din zona turbinei (dreapta fata jos), si motorul accelereaza in suturi in acest interval. Daca accelerez pe loc, nu se aude nimic. Nici in frana de motor.

Postez mai jos logurile, in speranta ca cel in mers e facut corect...

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV Log-Log.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu un log dupa ce am gasit un colier de la turbo slab si aveam scapari de presiune.Parca masina trage mai bine dar tot nu merge cum trebuie.Logul l-am facut in treapta a-3-a

loga3a furtun22.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Flaviu_P

Din păcate nu prea ai respectat ceea ce ţi-am cerut,  dar aşa din ce se observă cred că ai cel puţin două probleme:

- una ar fi geometria turbinei. Eu cred că este ancrasată rău. Dacă făceai două BS011 corecte  (aşa cum ţi-am scris mai sus) poate că s-ar fi văzut mai uşor. Aşa compilăm din ce avem (apropos, s-a salvat şi logul la rece, dar peste celălalt, de fapt ai toate logurile începând din 8 iunie într-un fişier. Ca să nu se mai salveze unul peste altul apeşi pe Browse, alegi un loc unde să se salveze şi adaugi ceva la denumirea implicită sau îi dai tu ce nume vrei)

La rece este blocată (poate fi şi din cauza vacuum-ului pentru că este blocată pe presiunea minimă)

bs011-1.jpg.a1b36fc3e54ef214e82104a84560f137.jpg

La cald ajunge la presiunea maximă, cam prea mare (diferenţa de 300 mbari pentru motorul ăsta este aproape dublă), dar revenirea este greoaie

bs011-2.jpg.09343723eb2e2926aa4a314d96bd18d6.jpg

După aia văd că şi-a mai dat drumul

bs011-3.jpg.0f4f03db83f2d179cf872a60165c92eb.jpg

Pentru a lămuri treaba aici trebuie să separi pârghia geometriei de tija actuatorului şi să verifici dacă geometria merge lin, fără zgomote dintr-un capăt în altul. Cu un pistol de vacuum verifici actuatorul şi vacuum-ul care vine la el.

- a doua problemă este MAF. Deşi problema nu era prezentă în logul din 8 iunie între timp se pare că a păţit ceva: nu mai măsoară bine peste 3000 rpm

3-10-11.thumb.jpg.03c477c4b5b9b8f475ee84e96f7922db.jpg

 

Si bineîneles rămâne dilema: ai apăsat sau nu pedala de acceleraţie la podea. Dacă da atunci ai o problemă şi la senzorul ei.

 

@Catalin99

Este mai  bine acum

catalin99.thumb.jpg.7f42e666936efb41c67fa0fc022636bb.jpg

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult, Lupo, pentru timpul acordat. De data asta sigur am ținut pedala de accelerație apăsată la podea, sigur-sigur. 

Când voi avea timp și acces la o rampă, voi demonta scutul și voi incerca pârghia geometriei. 

Deci, până la acest moment, ar trebui înlocuit senzorul MAF și cel al pedalei de accelerație. Senzorul MAP se poate vedea din aceste teste? 

Și voi mai  încerca să verific furtunasele de vacuum. 

Mii de mulțumiri! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

43 minutes ago, Flaviu_P said:

Senzorul MAP se poate vedea din aceste teste? 

Nu. Ar fi bine să încerci cu unul de probă să vezi dacă dă presiuni tot aşa de mari. MAF eu zic să-l laşi mai la urmă. Rezolvă prima dată problema presiunii.

Problema poate fi şi la N75. Pentru asta ai nevoie de un vacuum-metru (găseşti separat sau cu pistol de vacuum cu tot în cazul că nu au la service), îl conectezi în locul actuatorului, dai să facă BS011 şi urmăreşti pe vacuum-metru cum creşte/scade vacuum-ul. Faci filmuleţ, îl urci pe un site de file sharing şi pui link-ul aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Va contactez in legatura cu o problema la masina mea: VW Bora 1.9 TDI 4motion AJM 85kw/115 cai. Masina nu are tuning, e stock.

In feb am schimbat turbo la masina, si dupa aceasta schimbare speram ca masina sa fie mai sprintena. Ea nu se misca tocmai OK si eu tot dadeam vina pe turbo pt ca stiam ca e pe duca. Nu am avut dreptate.
Cu noul turbo masina ajung la viteze destul de mari dar nu te lasa in scaun deloc, cu alte cuvinte se accelereaza greu. 
Turbo se aude, masina nu scoate fum, nu consuma ulei.

Un mecanic s-a uitat fugitiv la ea si ar fi dat vina pe senzorul MAP de pe intercooler. L-am schimbat si pot sa zic ca este o diferenta, nu tocmai mare dar este. Sambata am schimbat EGR si cred eu ca functioneaza. (Conform celui care mi-a schimbat turbo, EGR nu functiona).

Astazi am facut teste in mers pe 3, 10 si 11, dar si pe loc pe 3 si 11.
Logurile sunt atasate.

Daca ma poate ajuta cineva sa interpretez aceste valori dau o bere.

Multumesc,
N

luni 003.CSV luni 011.CSV luni-2.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Stiti cumva sau ce idei aveti in rezolvarea urmatoarei probleme.golf 4 alh,s.a schimbat actuatorul,s.a curatat turbo si masina merge prost, valorile la.n75 raman fixe la valoarea 92,4.Atasez 2 loguri.Multumesc

IMG-20200615-WA0020.jpg

IMG-20200615-WA0019.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bora4motion

Lucrurile sunt puţin ciudate în sensul că logul în mers se contrazice pe alocuri cu BS011

Logul în mers

Se vede că face presiune tîrziu în jur de 3000 rpm (linii roşii punctate), iar după aia presiunea rămâne mare, nu se corectează deşi ECU "încearcă să ia măsuri" - vezi Duty Cycle - ceea ce te duce în preajma unui limp mode ( linia punctată şi săgeţile verzi).

De obicei presiunea se face târziu din următoarele cauze (separate sau cumulativ): probleme de vacuum (furtunaşe, N75, etc), geometrie blocată/ancrasată, reglaj greşit al tijei actuatorului (tija prea lungă)

Faptul că presiunea rămâne mare poate fi din cauza geometriei ancrasate/blocate sau a reglajului actuatorului.

MAF este  ok

3-10-11.thumb.jpg.f6453f246757e0ffc1159b71743a6710.jpg

 

BS003

EGR funcţionează corect. Ce ar fi de observat aici este că  recircularea gazelor este cam mare pe timpul EGR ON (cam pe unde este linia roşie ar trebui să fie minimul). Aici pot fi mai multe cauze: reglajul greşit al actuatorului, evacuare parţial înfundată, obstrucţii admisie, etc. Deocamdată ăsta îl laşi în pace până lămureşti celelalte probleme pentru că s-ar putea să se remedieze o dată cu remedierea lor.

003.jpg.b2b451817e600a3977ea2415da829054.jpg

BS011

Ăsta nu arată bine deloc. Ar trebui să fie pe unde am desenat eu cu roşu. Practic nici când este acţionată la maxim geometria turbinei, aceasta nu face presine nici cât presiunea atmosferică. Aici prima cauză pe care o bănuiesc ar fi reglajul defectuos, adică o tijă mult prea lungă, dar poate fi şi o problemă de vacuum combinată cu asta

011.thumb.jpg.b71eef7ec06e56ba6415326daf964d3d.jpg

Cam ce trebuie făcut?

Verificate:

- prezenţă vacuum (vezi că am scris mai sus unui alt coleg cum se face);

- dacă actuatorul ţine vacuum (cu un furtunaş nou pus la actuator tragi aer cu gura şi limba trebuie să rămână lipită de furtunaş);

-  dacă vacuum-ul este ok verifici dacă pe timpul BS011 pârghia geometriei face cursă completă, nu ştiu exact cât, cred că cel puţin 1cm şi dacă pe timpul Turbo On pârghia se lipeşte de şurubul de stop.

După orice intervenţie faci BS003 şi BS011 şi le pui aici. Logul în mers opţional, dar nu are rost să te chinui cu el până când BS011 nu arată cât de cât normal

 

@Ionutz_JON85

Ambele loguri sunt făcute în limp mode aşa că nu prea ar fi nimic de spus. Ca să vedem care este treaba fă un log în mers astfel încât să surprinzi momentul când ia limp mode (cu alte cuvinte opreşti motorul, îl reporneşti, porneşti logul să înregistreze, pui maşina în mişcare şi faci repriza de log, tragi pe dreapta, opreşti logul). Fă şi celelalte două loguri pe loc (dacă citeşti numai postarea asta  o să te convingi de utilitatea lor) şi postează logurile exact aşa cum le salvează vcds-ul, după poze este ceva mai dificil de interpretat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de interes lupo..Masina este a unui amic si m.a rugat sa postez aici.El sustine ca ia limp imediat,adica ij apare la fault codes negative deviation imediat ce pleaca de pe loc.I.am transmis sa mai faca si bs 11

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv multumesc pt interpretare.

Am stat cu masina in service de la 8 pana la 14 astazi fara sa rezolv mare lucru, dimpotriva, am starnit mai multe confuzie.
Aparent turbosuflanta ar fi OK, conform mecanicului.

Pt ca senzorul MAP care l-am schimbat, l-am luat de la dezmembrari si nu eram f sigur ca este OK. Azi am decis sa cumpar unul nou. Odata instalat, pe grup 11 la 1400 RPM boost nu s-a schimbat absolut nimic fata de valorile deja urcate intr-un post mai sus. Mecanicul s-a consultat cu un alt mecanic si ar fi ajuns la concluzia ca senzorul care era pe masina original ar fi de o capacitate prea mare (3 BAR) zic ei si mi-ar trebui unul de 2 BAR.

@lupo_bv ma poti ajuta cu un cod de senzor MAP te rog pt un motor de 1.9 TDI AJM 4motion 85kw / 115 ?

Senzorul original de pe masina inainte de a-l schimba de 2 x (o data dezmembari si o data nou) este 038 906 051 C si 2 mecanici mi au zis ca nu este cel corect.
Unul dintre mecanici mi-a zis ca mi-ar trebui 038 906 051 (fara nicio litera) insa asta nu intra in intercooler.

Multumesc,
N
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E fără literă dar nu în intercooler trebuie să intre, ci pe tubulatură.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici este o chestie interesantă. În ETKA indică la AJM că senzorul este pe tubulatură cum zice şi MyKe, iar în Elsa indică pe intercooler.

Pentru AJM codul este 038906051. Cel cu C la urmă este pentru ASZ şi ăla chiar este montat pe intercooler

AJM MAP-1.pdf AJM MAP.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci @MyKe @lupo_bv

Pe tubulatura nu am niciun senzor.

Singurul care este, se afla pe intercooler si era 051 C. 038906051 simplu nu se potriveste deloc, e cu totul alt senzor.

Doi mecanici diferiti mi-au zis ca imi trebuie 051 B la 115 cai, echivalent cu 2 bari. 051 C ar fi de 3 bari.

Cred ca maine o sa instalez un 051 B pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!