Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Rgr ni sa recomandat de un mecanic sa îl anulez... În fine, cum fac sa îl activez înapoi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil că este defect (posibil să aibă membrana spartă).  Anularea se face fie prin scoaterea furtunaşului de vacuum şi înfundarea lui cu un şurub să nu pierzi vacuum fie printr-o şaibă plină la ţeava care aduce gazele în el. Deci trebuie să verifici dacă vizual se observă ceva.

Dar acum lasă-l aşa cum este, nu te mai complica, vedem mai târziu, acum nu este o urgenţă. Fă totuşi şi un log în BS003.

Deci ca să recapitulez: logurile în BS011 şi BS003 şi vezi ce este cu eroarea aia (verifică prima dată mufa şi cablajul care vine la ea să nu fie ceva probleme pe acolo).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geometria pare cam gripată. Ar putea fi ceva probleme şi cu vacuum-ul, dar nu din cauza lui ai suprapresiune.

011.thumb.jpg.d176422232de44960f323d48a25a4e56.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și cam ce ar trebui sa fac? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă vrei să mai faci o verificare suplimentară separi pârghia geometriei de tija actuatorului si verifici daca geometria se mișcă cursiv, fără zgomote, de la un capăt la celălalt. Dacă nu dată jos, inspectată si remediată  problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok am sa fac și asta.. Dar dacă supapa aia de ta turbina nu e reglata cum trebuie ar fi și asta o problema? 

Valva N18 de ce bâzâie când opresc motorul... N-o fi buna? 

Și problema cu vacuum cum o remediez.. 

Ținând cont ca mașina trage.. Pana la 160 rupe supa se plafonează. Opresc motorul pornesc iar, pe la100-120 iar se plafonează. M-am saturat de ea, se și oprește când e cald motorul.. E jale

Modificat de Gârbanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tija actuatorului nu se dereglează singură. Plus ca din BS011 nu reiese că ar fi greșit reglată.

N18 bâzâie pentru că probabil că a prins ceva mizerie pe la supapă. Oricum nu contează din moment ce EGR este anulat.

Despre vacuum citește mai în urmă pe topic s-a scris de nenumărate ori, dar nu asta este principala problemă.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci de când am rectificat turbina mi se plafoneaza

Și mi sa spus atunci ca ar fi de la debitmetru de aer.. L-am schimbat... El e ok? Baga cum trebuie? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.

Am avut ceva probleme cu vacuumul si am gasit mufa cu furtunele de vacuum care intra in solenoidul acela , iesita la partea de jos (Am motor 2.0 TDI AZV si astea au un fel de distribuitor de vacuum cu toate supapele la un loc, supapele nu sunt separate). Am clipsat-o la loc si mi-a aparut un fasait care se aude dinspre pedala de frana. Cand apas pedala, fasaitul dispare. Franele merg foarte bine. Am schimbat lichidul de frana la reprezentanta VW si mi-a iesit 82 % eficacitate franare.

Totusi as vrea sa stiu daca mai am ceva scapari de vacuum si de aceea pun atasate 2 loguri in BS03 si BS11, poate ma puteti ajuta. Temperatura apei era la 80 grade cand le-am facut.

Mentionez ca acum 2 luni am schimbat turbina pentru ca avea un suierat urat cea veche. Turbina am cumparat-o reconditionata de BTS Turbo (cred ca in Germania), nu am cumparat din astea reconditionate pe la noi. A venit ca si noua, cu actuator nou, sablata, reglata etc.

Multumesc anticipat.

 

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

refa logurile conform instructiunilor,este o varza de virgule in ele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce s-a intamplata cu ele. Eu le vedeam bine in excell. Revin cu ele aranjate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu personal nu le pot vedea cum trebuie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu loguri în mers după ce am schimbat turbina cu alta second, a ea a avut geometria praf, paletei loviti

Aștept un ajutor în descifrarea loguri lor. 

O zi buna tuturor. LOG-01-003-010-011-kkk-3.xlsx

LOG-01-003-010-011-kkk.csv LOG-01-003-010-011-kkk.csv LOG-01-003-010-011-kkk.csv LOG-01-003-010-011-kkk.csv

LOG-01-011-xxx-xxx-11.csv LOG-01-003-xxx-xxx.csv

Modificat de bebeadi35
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce se intampla asta.

La mine se vede ok. De exemplu nici eu nu pot sa vad ok logurile colegului de mai sus bebeadi35. Dar daca selectez o coloana, apoi merg la meniu/data/text to columns, apoi bifez comma apoi dau done, mi le arata ok si ale lui.

Poate ca eu inainte sa le trimit am sters niste loguri mai vechi din fisier si am lasat doar ultimele. Mai pun o data fisierele salvate dar sunt mai multe loguri. Doar ultimele sunt valabile din 3 iulie. Nu stiu ce sa le mai fac. Mentionez ca stiu cum se fac logurile ventru ca nu e prima data cand postez, dar de data asta nu-mi dau seama ce se intampla.

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/3/2020 at 8:44 AM, Gârbanu said:

Deci de când am rectificat turbina mi se plafoneaza

Și mi sa spus atunci ca ar fi de la debitmetru de aer.. L-am schimbat... El e ok? Baga cum trebuie? 

Este complicat de  spus care este exact problema dacă tu nu dai informaţiile iar nouă ne lipseşte oglinda fermecată. Când a fost rectificată turbina? Ce anume s-a rectificat? A fost schimbat actuatorul? A fost reglat pe banc sau cum?

Acum dacă service-ul te-a lăsat cu problema asta şi te-ai hotărât să rezolvi problema nu va fi chiar simplu. Aşa că plecăm de la premiza că nu este recondiţionată cum trebuie şi verificăm sistemele bucată cu bucată.

Prima dată aşa cum ţi-am mai spus trebuie separate tija actuatorului de pârghia geometriei, iar aici verifici trei chestii:

  • una dacă geometria se mişcă cursiv, uşor, fără să agaţe, fără să scoată zgomote dintr-un capăt în altul,
  • dacă atunci când dai să facă BS011 tija actuatorului se mişcă cursiv fără opinteli (dai să facă testul când tija încă este separată de pârghie, aici nu contează valorile ci doar cum se mişcă tija)
  • tot în BS011 şi cu tija separată de pârghie mişti cu mâna pârghia geometriei, te uiţi pe vcds şi notezi care este presiunea maximă şi cea minimă

Ideal ar fi dacă ai avea şi un vacuum-metru cu care să măsori valoarea vacuum-ului la membrana vacuumatică pe timpul BS011, dar să zicem că dacă răspunzi la cele 3 probleme de mai sus ne facem o idee.

MAF pare ok. O evaluare mai bună trebuie făcută când presiunea turbinei va fi corectă

@catalist

Mai întâi să lămurim forma logurilor. Sunt ok. Formatul  în care le salvează VCDS sunt   *.csv. Adică "comma separated values". În funcţie de tipul de Office folosit şi cred că şi de setările lui se pot vizualiza direct în Excell sau trebuie prelucrat puţin. Chestia este că uneori valorile nu sunt separate de virgulă (comma) ci de punct şi virgulă (semicolon). Cel puţin eu ca să le văd cu Office 2007 trebuie să bifez semicolon. Iar după aranjare trebuie  SaveAs în format *.xls sau *.xlsx pentru că dacă sunt lăsate în format *.csv vor rămâne nearanjate, ceea ce s-a întâmplat la tine. Sunt loguri pe care nici eu nu am reuşit să le aranjez sub nici o formă.

Revenind, se vede o pierdere de vacuum clară  în BS003. Minimul trebui să fie cum am desenat eu. Sau ai şaibă cu gaură redusă la EGR. Sau EGR ancrasat şi nu se deschide mai mult de atât. Poate fi şi N18 din blocul de electrovalve. Ca să lămureşti asta dai să facă BS003 şi aplici vacuum direct la capsula vacuumatică şi urmăreşti dacă valoarea scade spre 250.

Ceva se vede şi în BS011. Acolo şi diferenţa dintre min/max este cam mică, dar probabil că aşa a fost reglat actuatorul.

bs003.jpg.b818197ae1e8a095b56af0cf14702658.jpg

bs011.thumb.jpg.710a1541674f46dbfa640bf22b2c3918.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bebeadi35

Pare ok, dar nu pot spune cu exactitate care este situaţia pentru că logul în mers nu este făcut cu acceleraţia la podea de pe la 1700 rpm, deci nu se poate observa cum încarcă turbina la turaţii mai scăzute, iar BS011 este prea scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc lupo_bv. 

Asta am vazut si eu, ca valoarea pe egr on este prea mare. Nu stiu de ce. Egr-ul l-am schimbat anul trecut. Am pus unul Wahler. Garnitura cu gaura mica am avut dar cu egr-ul vechi. De cand l-am pus pe asta am scos garnitura aia si am pus una normala. Garnitura aia am folosit-o deoarece aveam o mica intrerupere la acceleratie cateodata. Cu egr-ul Wahler si garnitura normala nu a mai facut niciodata. O sa fac un BS03 si sa aplic vacuum la egr, asa cum ai spus. Sincer, am verificat toate conductele si capsulele de vacuum cu pompa de vacuum si manometru si singura conducta la care am gasit fisuri este cea care pleaca din pompa tandem si intra in tulumba de frana. Pe care am si schimbat-o a doua zi. In rest, nimic. O sa vad cu egr-ul. Din log, pare ca nu deschide de tot. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc lupo_bv, nu prea am unde sa fac loguri, nu am spațiu, o sa încerc sa fac BS 11 mai lung și BS 3 mai lung. 

O zi buna. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun si eu un log aici...poate ma ajuta cineva cu interpretarea. Problema e ca nu prea trage pana la 3000rpm, dupa trage parca normal fata de inainte, cand incepea sa traga de pe la 2000rpm.

Mai tare se simte in treptele 1,2...in treapta 3 parca e mai aproape de cum era inainte. Stiu ca suna ciudat, dar mie asa mi se pare. 

Log-ul este facut in treapta a 3-a de la 1800 rpm pana la 4200 rpm.

Multumesc

 

 

621349805_logxtr.thumb.jpeg.3503323ffcdcb8870f322e22482cc27c.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

nu ai facut log...ala nu e un log,cauta instructiunile si respecta intocmai indicatiile.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/28/2020 at 11:31 AM, lupo_bv said:

@Flaviu_P

Cel mai bine ar fi să găseşti un service specializat care să facă o diagnoză şi care în funcţie de starea turbinei să hotărască ce şi cum (ideea este să se ocupe ei  să dea turbina jos, să verifice turbina şi tot ce are legătură cu ea şi să facă montajul pe maşină). Ar trebui să eviţi situaţia de a o da tu jos de pe maşină, trimisă prin curier, etc. Mai bine faci un drum chiar dacă este mai îndepărtat service-ul. În felul ăsta o să ai şi garanţie şi nu ai dureri de cap. Treaba este să găseşti un service serios cu preţuri decente.

@MILEI

îţi răspund ce i-am răspuns colegului mai sus

@Executron

Repune în funcţiune EGR pentru un test. Scoţi şaiba sau cu ce l-ai anulat şi fă un BS003 şi un BS011.

 

 

Multumesc, Lupo, revin!

Furtunul de vacuum care intră în capsula EGR eu îl țineam blocat (cu un șurub mai gros). Urmărind să fac log-urile ce mi le-ai recomandat, l-am reconectat înlăturând și placa pusă la răcitorul de gaze de pe traseu. 

Mașina merge mult mai prost așa, accelerația e practic non-existentă (mi-a luat 20 de secunde să ajung la 30 km/h). Reobturând vacuum-ul de la EGR, mașina funcționează ca anterior (adică trage f. slab, dar mult mai bine decât cu furtunul introdus unde trebuie). 

Poate fi o cauză a celor întâmplate EGR-ul?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Catalin99

Eu cred că s-a îmbunătăţit situaţia. Faţă de logurile de AICI se observă următoarele;

  • în mers turbina face presiune mai de jos, încă nu suficient de jos dar se observă
  • duty cycle are o evoluţie mai stabilă
  • în BS  s-a mărit diferenţa dintre on/off de la nici 40 mbari la ceva mai mult de 60 mbari, încă prea puţin

mers.thumb.jpg.034a6040be7b19ebac9024bf5baf0489.jpg

bs.thumb.jpg.e029762383336639b5f6856559876371.jpg

Acum spune cum se simte în mers şi cât ai învârtit de  şurub. Eu cred că mai trebuie în acelaşi sens.

 

@Executron

Probabil că anularea EGR acoperă unele deficienţe şi o face să meargă mai bine, nu neapărat că ar avea EGR  vreo problemă. Dar ca să se vadă asta trebuie să faci cele trei loguri cu EGR în stare de funcţionare, indiferent cât de prost merge motorul. Un exemplu ipotetic: evacuare înfundată parţial, cu asta şi EGR anulat maşina poate merge cât de cât bine, dar cu EGR funcţional recirculă o cantitatea prea mare de gaze ceea ce face să nu mai tragă, să scoată fum, iar în anumite circumstanţe (de exemplu când faci BS003) chiar să oprească motorul. Deci, logurile cu EGR în funcţiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!