Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Mulțumesc frumos Lupo, o analiză excelentă ca întotdeauna! :)

Da, am uitat să precizez că EGR-ul este anulat (este blocată o conductă, însă furtunul de vacuum încă intră în capsulă). 

Deci din graficul acela observ că presiunea ”solicitată” este până la urma satisfăcută, însă foarte târziu. 

Quote

Ţiuitul ăla îmi cam dă de gîndit, mai ales că zici că este metalic. Dă să facă BS011 unde zici că se aude, ridică capota şi încearcă să-l identifici. Mai ales fii atent dacă nu se aude de la turbină.

Mie îmi pare a fi din zona turbinei. Din păcate, se aude cel mai puternic în sarcină (de aceea în pasaj se auzea foarte bine). 

Am dat jos tubulatura și turbina pare a fi în stare excelentă, nu are joc în ax și nu are palele ciobite. 

Menționez că mașina trăgea excelent, până într-o zi când a intervenit problema asta (concomitent cu țiuitul). 

LE : De curiozitate i-am dat să ruleze log-ul pe canalul 011 și am stat să ascult și tot țiuitul pare că vine de la turbină, în special momentul în care se angajează. Se aude un fâs și apoi un țiuit. Să fie ceva de la actuator? Nu știu din ce direcție s-o apuc și mai mult decât ce mi-a spus forumul, mă îndoiesc să găsesc un mecanic mai competent :))

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ţiuitul ăla poate apărea în mai multe locuri în zona aia, de exemplu dacă nu mai etanşează bine prinderea de la ţeava care merge la EGR sau crăparea ei (o scăpare de gaze evacuate înainte de turbină ar explica şi lipsa de presiune). Oricum eu în locul tău ca să fiu liniştit prima dată aş verifica presiunea uleiului care intră în turbo şi returul acestuia, măcar  să ştii că nu o să se rupă axul din cauza unei ungeri deficitare.

Pentru localizarea sunetului poţi folosi un futunaş pe post de stetoscop, un capăt îl bagi în ureche şi cu celălalt te plimbi prin zonă. O să fii uimit de ce o să auzi :)).

Altfel vizitează topicul ăsta poate te regăseşti în vreo situaţie

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos Lupo!! Vă voi ține la curent. Voi încerca să găsesc un atelier bun de turbine care să facă o analiză riguroasă a întregului circuit să-i dau de cap! (mergeam la Cipos înainte, însă acum... :( )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , scuze daca nu postez unde trebuie, revin cu un update , am curatat egr ul si debimetrul de aer si precizez ca masina mergea in parametri optimi dupa 2000 de turatii chiar te baga in scaun mergea fenomenal nu mai luam nici renumitul "limp mode " insa dupa 45 de minute o ora maxim a inceput iarasi sa iau limp si sa se simta supraincarcarea nu ma mai baga la fel in scaun dupa 2000 rpm , maine o sa schimb debimetrul sa vad daca face la fel dar cred ca in mare parte am rezolvat problema , imi cer scuze daca am postat unde nu trebuia , si de asemena am uitat sa precizez se aude un scartatit care suna cumva a metal ceva doar in sarcina , in frana de motor nu se aude doar dimineata cand o pornesc foarte putin se aude dupa dispare , cureaua de accesori este schimbata la fel si rola intinzatoare , de la ce poate fii daca s.a confruntat cineva cu problema asta

Modificat de kimura 23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am zis să cureți mufa debitmetrului. Tu ce zici ca ai curățat la debitmetru?

Fara loguri este greu de spus ce s-a modificat doar din descriere. Nu este greu deloc să faci cele două BS.

Asa din descrierea ta pare că la geometrie este problema, uneori de la BS sau ceva talpă își mai da drumul, dar de cele mai multe ori este temporara situația.

În ultima postare ti-am scris să faci două perechi de loguri. Te așteptăm cu ele și un lucru valabil pentru toți: după orice modificare faceți loguri, altfel doar dam cu presupusul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin.constantin

Salut, in weekend am facut eu pe mesterul si mi-am curatat debitmetrul de aer si senzor presiune turbo cu spray de contacte pana i-am stricat... din pacate a trebuit sa-i inlocuiesc, cum eram presat de timp, fiind si weekend, am luat rapid primii 2 senzori din dezmembrari la care se oferea si garantie 30 de zile. Am facut intre timp 2 loguri in treapta 3 si 4 la blocurile 3-10 -11 si 1-4-9.  Se poate o interpretare a acestora? Multumesc mult

LOG-01-001-004-009a-3-a.CSV LOG-01-001-004-009a-4-a.CSV LOG-01-003-010-011a-3-a.CSV LOG-01-003-010-011a-4-a.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat N75 cu piesa noua marca Pierburg, si am facut log incepand mai devreme accelerarea.Apare un canal diferit in loguri deoarece ma interesa cantitatea injectata.

N75 nou se pare ca lucreaza mai precis pe comperarea turbinei.

O parere ?Masina are soft modificat.

Astazi se pare ca ecu a citit presiunea atmosferica 1009.8mbar.

Multumirea mea este ca nu sar prea mult peste pragul de 1200bar boost pe turbo, initial fiind 1050mbar.

 

3.CSV 4.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cosmin.constantin  sunt ok senzorii

452460639_1-26-20208-33-34PM.jpg.ad5ba986b4a727bafe926073e3987b9c.jpg

204831178_1-26-20208-34-56PM.jpg.59bab8a65bed9c7b4f67eca1e11b6320.jpg

@flavyus1987

Sunt destul de asemănătoare logurile. Acum în treapta a a 3- apare şi un mic spike la început. Oricum eu cred că nu era de schimbat N75. S-ar fi văzut mai multe dacă ai fi făcut BS011 cu electrovalva veche şi cu cea nouă.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara , 

Detin un Vw Bora 1.9 TDI , cod motor AJM , 2000.

Cateodata nu accelereaza peste 120km/ora ,  de regula se intampla la drum lung. Indiferent de cate ori opresc si pornesc motorul nu trece peste 120 km/ora cand se intampla asta.

Daca sterg eroarea stocata 17958/P1550 , pot sa accelerez peste 120km/ora pana apare din nou eroarea.

Am facut cateva log-uri in seara asta si am nevoie de ajutorul vostru pentru interpretarea lor , ce anume nu functioneaza in parametrii?

Multumesc anticipat.

 

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dinudanielovidiu

Salutare, am reusit cred sa fac un log in mers, mai multe de fapt, dar fara succes, intra in limp, am schimbat miezul turbinei cu unul nou( upgrade kit, sa alezat la strung din capac ca sa intre paletii, cam 1 mm), curatat tubulatura, curatat geometrie, schimbat n75 cu una de pe un 2.5 tdi(asa am gasit la dezmembrari), am verificat actuatorul si se misca ( poate nu destul) daca ma puteti sfatuii ce sa mai verific, va multumesc anticipat.

 

primesc ceva de genul, ca nu mai stiu exact: 17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation intermitent

limp2.CSV LOG-01-003-010-011limp.CSV LOG-1.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dinudanielovidiu

Îmi răspund singur, am schimbat furtunul de vine de la servofrână, cel cu supapa unisens din pur noroc sau ghinion, pentru că rupsesem stutul din greșeală, și am reparat si stutul de la pompa tandem sau vacuum. Cod piesa  furtun cu supapa 4B1611931P preț 150 Ron, acum funcționează de " rupee" cum zic unii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Atasez si eu 2 loguri. De 2 saptamani am o problema la masina si nu stiu ce are. Am fost la 3 mecanici si am auzit 3 pareri diferite. 

Pe la aproximativ 3200 rpm intra in limp mode. La motor apare eroarea 17965- Control de supra-incarcare - deviatie pozitiva.

Am curatat n75 si n18 urmand pasii dintr-un tutorial, am schimbat toate furtunele de vacum, actuatorul de la turbina l-am testat cu un furtun si cu limba si e ok.

Astept sa se uite cineva in logurile facute si sa-mi spuna ce sa mai verific sau sa schimb. In timp ce le-am facut, masina intra in limp mode, de asta a urcat greu pana la 4000 rpm.

 

LOG treapta viteza 3.CSV LOG treapta viteza 4.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

primul log nu e concludent,e facut in limp mode...in a 2 lea log ai presiune mare,trebuie curatata geometria variabila a turbinei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Ionut  pentru raspuns.

M-am uitat azi la actuator si am observat ca de cum pornesc motorul, trage de tija in sus, iar daca accelerez peste 2000 rpm, tija urca si coboara intr-una. E normal sa faca asa? 

Crezi ca daca as face o decarbonizare, ar putea sa curete si turbina? Am scris pe fb unuia care se ocupa cu asa ceva si spunea ca da.

 

Modificat de g0spel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bani aruncati degeaba, cat dai pe aceasta procedura platesti o curatare clasica cu adevarat efect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o mare rugaminte sa ma ajute si pe mine cineva ca nu mai pot pur si simplu am ajuns la capat si simt ca disper.

Este vorba de un Seat Ibiza 1.4 TDI cod motor BMS al prietenei, anul trecut in vara a fost nevoie sa schimbe ax came pentru ca ii batea rau de tot, apoi i-a cedat ambreiajul si am mers vreo 2 saptamani cu el mai incet(patina decat de la a 3 a in sus) apoi am luat masina de la service si urmatoarea zi ma pun la drum din Cluj spre Bucuresti, dupa 130km imi intra in limp mode ca mai apoi sa se aprinda si check engine. Ma intorc inapoi iar urmatoarea zi o duc la service si iese eroare p0403, egr...schimba egr ul fara sa curete admisie sau ceva si de atunci mi am dat seama ca e ceva in neregula cu masina, consuma foarte mult gen acum fac undeva la 650km cu ea iar inainte faceam 1000, cuplu nu are deloc si in a 1 a e moarta...in sarcina abia trage, boostul nu se simte deloc, trepideaza in rampa pur si simplu e motor aspirat. 3 testeri mi au zis ca e dpf ul, unul mi a zis ca face supra presiune. Vineri am dus masina in service sa curete dpf ul dar au zis ca nu are nimic si ca la campul ala de 70 cenusa se sterge din calculator ca aia calculeaza el automat dupa km si ca au gasit avansul mare asa ca au convins o pe prietena mea sa faca distributia(1400 lei) iar azi cand m am dus sa iau masina merge la fel. Am aici 2 loguri, cel de pe google drive e in mers iar celalalt cu foile e de la service ul in care e masina acum ca le am zis ca eu luni merg sa vorbesc cu baiatul de la receptie pt ca masina nu s a schimbat cu nimic si are aceleasi simptome dupa ce a zis ca garanteaza ca o sa fie ok. Scuzati carnatul dar credeti ma ca de 2 luni numai asta visez si nimeni nu ma ajuta decat sa ii platesti si sa dea din gura
https://drive.google.com/open?id=1YdOTUPNzOz7wyvX-7tvj_dA1ikJoZTl4

 

44773546-864E-45C4-835A-C79E1E5937CB.jpeg

54AFBB18-10EB-4967-8B50-9597772FA644.jpeg

7A6B4B05-7581-4E58-98E6-71923233353F.jpeg

7D94BEBE-32B8-4249-ADF2-C3CD16760862.jpeg

7B4AF9EA-8D21-4DBF-B1CA-489D44387744.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca să mă limitez la subiectul topicului, eu cred că nu turbina este de vină. Are un spike cam mare la început, dar în rest presiunea măsurată urmăreşte destul de bine pe cea prescrisă, iar duty cycle se menţine în limite normale. Cantitatea de aer este ok. Cel puţin din logurile prezentate nu reiese că turbina ar provoca limp mode.

41476249_2-22-20209-03-41PM.thumb.jpg.5ac01987a32ce5153bca952b673c8941.jpg

 

Din ce se vede pe foile alea mie mi se pare că distribuţia nu este pusă bine. În grupul 004 ai Torsion value -3,1 când ar trebui să fie maxim -2,5. Pentru problema asta postează pe acest topic

 

 

Iar pentru DPF avem de asemenea topic dedicat

 

 

Deci aceste probleme le prezinţi pe topic-urile respective,. dar fără sa dai copy/paste la ce ai scris aici (este contrar regulamentuli şi se cheamă SPAM). Prezinţi punctual situaţia, eventual pui link către postarea de aici

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un coleg amabil imi poate spune care ar fi problema ? Am aroarea "18995/P2563/009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit: Implausible Signal"

Am verificat furtunasele de vaccum, n75 valve toate sunt ok. Senzorul g531 ( acctuatorul )nu are membrana sparta pt ca tine vaccum. Atunci cand fac vaccum pe g531 tija se misca foarte putin sus-jos . In diagnoza are tensiunea de 1900V fara vaccum si 1280V cu vaccum. Tot ce a ramas de facut ar fi sa dau turbina jos sa o curat. Banuiesc ca are depuneti si nu lasa variatoarele sa se deschida , doar presupun :(

LOG-01-003-010-011(1).pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina ta sigur nu ai eroarea asta , dar f probabil va fi nevoie de actuator geometrie nou plus adaptarea de rigoare 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci ma minte diagnoza....

87209226_1248999155489362_3285357245059039232_n.jpg

Modificat de Fyscker Fyss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa specific . Passat b6  2.0  TDI 16V 103kW/140 hp 2009 CBAB. ?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, 

Motor 1.9 136 cp, un Passat b5, la 4000 de ture întra în limp mode, își revine cu repornirea motorului.

Am eroarea 17965 Charge Pressure Control p157 - 35-00 - Positive Deviation.

Am făcut și un log în mers in treapta a 3-a, sper ca este corect. 

Mulțumesc anticipat pentru ajutor. LOG-01-003-010-011.CSV

Full scan.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Că face suprapresiune este clar. Fă și BS003 și BS011 să vedem de ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, Fyscker Fyss said:

Un coleg amabil imi poate spune care ar fi problema ? Am aroarea "18995/P2563/009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit: Implausible Signal"

Am verificat furtunasele de vaccum, n75 valve toate sunt ok. Senzorul g531 ( acctuatorul )nu are membrana sparta pt ca tine vaccum. Atunci cand fac vaccum pe g531 tija se misca foarte putin sus-jos . In diagnoza are tensiunea de 1900V fara vaccum si 1280V cu vaccum. Tot ce a ramas de facut ar fi sa dau turbina jos sa o curat. Banuiesc ca are depuneti si nu lasa variatoarele sa se deschida , doar presupun :(

LOG-01-003-010-011(1).pdf 30.37 kB · 4 downloads

 

87482800_131479641531272_6745413010732351488_n.jpg

87518950_2498759330365638_3637450958813790208_n.jpg

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!