Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salutare masinisti!! Pun aici un log cu o skoda octavia 1 1.9 TDI ALH masina este a unchiului meu ,el a fost la service si i-au schimbat paletele de la turbina si curatat actuator cu o zi inainte sa fie facut log-ul! Am facut log-ul impreuna cu el si am observat urmatoarele campuri din tabel cu valori mai mici decat cele cerute de ECU "Boost actual mbar" si "Air Mass actual".Orice parere e binevenita! Am pus si o lista cu erorile pe care le are pe masina!

LOG-01-003-010-011.CSV New Text Document.txt

Modificat de bereanu999
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce se observă în log face presiune târziu şi nu suficient. De obicei chestia asta este din cauza vacuum-ului sau a reglajelor (dacă zici că s-a umblat la actuator posibil ca asta să fie cauza). Pentru mai multă siguranţă revino cu BS003 şi BS011 (citeşte Recommended posts). Debitmetrul este obosit, nici chiar în condiţiile când turbina asigura  presiunea necesară, el nu indică măcar cât este valoarea specificată.

3-10-11.jpg.0ecfc25752f51adc24f96ec99a8f7710.jpg

Pentru interpretarea erorilor postează fişierul cu erori pe topicul dedicat

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Ieri am fost din nou la service unde am facut turbina, actuatorul a fost schimbat cu unul nou “nu curatat”.Masina incepe sa traga cum trebuie dupa 2700 ture, parca ar fi ceva infundat sau nu ar avea destul aer, am schimbat si debitmetru. Cei de la service spun ca turbina merge in parametri normali, ca ar fi problema la injectoare

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ExeBiro

În primul rând nu mai da quote postării anterioare pt. că este inutil şi neregulamentar, deci se sancţionează!

În al doilea, de unde să ştim unde este problema şi ce sfat să-ţi dăm dacă nu postezi nişte loguri aşa cum  spune şi denumirea topicului? Sau dacă ai mai postat problema pune un link aici ca să vedem şi noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

Utilizatorul @ExeBiro este unchiul meu cu problema  mentionata de mine mai sus.

Citat:
On 31.07.2019 at 2:17, bereanu999 a scris:

Salutare masinisti!! Pun aici un log cu o skoda octavia 1 1.9 TDI ALH masina este a unchiului meu ,el a fost la service si i-au schimbat paletele de la turbina si curatat actuator cu o zi inainte sa fie facut log-ul! Am facut log-ul impreuna cu el si am observat urmatoarele campuri din tabel cu valori mai mici decat cele cerute de ECU "Boost actual mbar" si "Air Mass actual".Orice parere e binevenita! Am pus si o lista cu erorile pe care le are pe masina!

 

El a descris mai bine problema fiind in cunostinta de cauza.Am citit recomanded posts    dar la el asa apare la el BS003 si BS011 . Pentru interpretarea logurilor grafice ce program folosesti ?

A 2a zi a fost la service  dupa postarea logurilor , au inlocuit debitmetru de aer au verificat furtunurile de vacum!Dar problema persista.Am uitat sa mentionez turbina are miezul schimbat si actuatorul turbinei este nou, baietii de la service au dat de 2 ori turbina jos pentru verificarea parametrilor si este ok dar masina tot nu trage !

Cei de la service i-au propus un  soft de stage 1 sa vada daca problema este de la injectoare.

Sa inlocuim si supapele N18 si N75?(pe tester nu apare eroare).

Masina a mers cu geometria blocata mult timp asa mi-au spus cei de la service,e posibil ca sa trebuiasca o adaptare la cantitatea de combustibil emisa de injectoare(recalibrare din vcds) ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am înțeles. Ca să nu mai cheltuiți bani degeaba, eu zic sa ne lămurim aici cam care ar fi problema. 

În primul rând ar trebui un log in mers după toate modificările făcute.

În al doilea rând trebuie BS003 ȘI BS011. Dacă citești numai câteva pagini în urma o să îți dai seama de importanța lor.  Tu zici ca așa apar BS003 și 011, dar nu văd nimic postat.

Si in nici un caz nu se face Stage 1 ca să vezi dacă problema este de la injectoare, hai sa fim serioși. Sunt alte metode de diagnosticare ale injectoarelor. Deși este off topic pune un printscreen sau o poza cu grupul 013, chiar dacă nu este 100%, măcar ar fi un indiciu.

Iar aia cu recalibrarea, la un motor cu pompa VEP este o altă tâmpenie. Câta vreme nu s- a umblat la pompă nu ai ce calibra. Dar ca să fii liniștit și aici pune o poza in care sa apară grupurile 001 si 004 la ralanti cu motorul cald.

La N75 si N18 erori apar numai când solenoidul este întrerupt sau este în scurt (el sau cablajul), în mod indirect alte erori trimit la ele. Pentru moment să zicem că sunt bune, bănuieli dacă va fi cazul ne vor da BS003 și BS011.

Este foarte posibil ca problema să fie doar din reglaje, dar să vedem logurile.

Graficele le fac Microsoft Excell.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ok maf ul ,se vede si pe log ca masoara cum trebuie,in schimb in log ul 2 ai suprapresiune,esti aproape de limp mode

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut .am un passat b6 1.9 BKC si de ceva timp la accelerare de la 1500 la 3000 tremura rau de tot ca si cum nu ar avea motorina de ajuns ,se gatuie si mai mult de 150 nu ia orice ias face ,nici macar la vale.pompa tandem noua,segmentata recent,turbina e facuta recent,va rog daca se poate sa se uite cineva pe log-ul atasat poate rezolv aceasta problema

DE VAZUT.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@harbuz parerea mea e ca masina nu trage deloc,pe log nu se vad secundele dar logul e foarte lung...poti face si loguri in bs 003 si 011 pt a vedea egr ul si reglajele turbinei...cu toate ca eu cred ca ar putea fi si o problema de injectoare(pt injectoare poti posta in aria dedicata,valorile de pe gr 1,4,13 si 15).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

Am atasat log-uri in mers treapta 3 si treapta 4 si loguri la Basic Settings BS003 si BS011.Tin sa mentionez ca nu exista butonul de ON/OFF asa ca am incercat sa mentinem turatia motorului la ~1400/rpm. Logurile au fost facute astazi 03.08.2019 la SKODA OCTAVIA 1 1.9 ALH cu Turbina reparata si actuator nou. Speram ca alti colegi care au probleme asemanatoare sa se inspire din postul acesta. 

Problema persista(Masina accelereaza greu,dupa2700 de ture incepe sa functioneze cum trebuie! Face presiune  tarziu.)

BS003.CSV BS003_v2.CSV BS011.CSV log_skoda_treapta_3.CSV LOG-skoda_treapta_4.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din  logurile în BS reiese că nu ai vacuum aproape deloc atât la EGR cât și la  actuatorul turbinei. Se impune verificarea vacuumului începând de la pompa de vacuum. Vezi să nu fie spartă bila aia (rezervorul de vacuum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

Este posibil sa fie lipsa vacuum din cauza debitmetrului sau a valvelor N18 si N75?

Modificat de lupo_bv
Quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am un passat b6 bkp 2.0 din 2006. Nu are tuning. La tr 5 undeva la 2800 3000 turații îmi taie turbina. Eroare p0234. Overboost. Bs011 nu am reușit sa L fac. Nu se turează și nici cu accelerația la ținuta la 1400 nu merge. Nu mi a înregistrat nimic la turbina. Am un Log doar cu turbina Off. 

LOG_tr3-01-003-010-011.xlsx LOG_tr4-01-003-010-011.xlsx LOG_bs-01-003-xxx-xxx.xlsx

Sper sa fie bune logurile. 

La Log in tr 3 și 4 mi a fost tăiată turbina pana in 4000 de ture. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bereanu999

Debitmetrul nu are nici o treabă cu vacuum-ul. Da N75 şi N18 pot fi de vină, dar nu cred să se fi defectat amândouă în acelaşi timp.

Din ce văd din grafice dacă  turbina mişcă ceva, EGR  este aproape ţeapăn. Poate fi şi blocat, dar nu prea cred. Prima dată verifică dacă membrana actuatorului EGR nu este spartă (cu un furtunaş nou de combustibil pus la actuatorul EGR - ăla de la ciupercă nu cel care acţionează clapeta de shutoff - tragi aer cu gura şi vezi dacă rămâne limba lipită de furtunaş), şi verifici vacuum-ul pas cu pas începând de la pompa de vacuum cu ajutorul unui vacuum-metru (vezi poate au la service-ul unde ai fost pistol de vacuum cu manometru) după schemele pe care le-am ataşat

BS003

BS003.jpg.7aa62f245c7efb302cb41513d1846ea3.jpg

BS011

Aici dacă porţiunile urcătoare (zona unde acţionează vacuum-ul) ar fi regulate şi partea superioară la acelaşi nivel aş zice căs reglajul este defectuos, dar la cât de rău arată eu cred că este o pierdere de vacuum.

bs011.jpg.270c6a6839cee037570209b90a02d29e.jpg

@janjean

În log se cam vede ce spune şi eroarea: suprapresiune mare. De obicei geometria turbinei este responsabilă de asta.

BS003 ok.

ALH vacuum EGR.pdf ALH vacuum Turbo.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil n75 sa fie de vina? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar dacă a rămas blocată şi transmite nonstop vacuum către actuator.  În principiu dacă îi aplici tensiune de la baterie trebuie să se audă cum face click.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

Am rezolvat  problema lipsei de putere la skoda octatavia 1.9 tdi alh, problema era de la furtunele de vacuum nu erau corect puse,unul dintre furtune era fisurat.

ITI multumim foarte mult esti un adevarat  meserias!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ma ajutati va rog cu o interpretare a log-urilor? Problema este ca masina nu mai trage ca inainte, mai ales in turatii mici. Inainte tragea cum apasai acceleratia iar acum mai ales in treptele mari de viteza se tureaza aproape in gol pana la vreo 2000 si ceva si abia apoi incepe sa traga cat de cat.

Masina este un Passat B6 BMR cu DSG 2006.

 

Multumesc

 

BS003-xxx-xxx.CSV BS011-xxx-xxx.CSV LOG-01-002-003-011 a3a.CSV LOG-01-002-003-011 tr4a.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vede că turbina nu face presiunea necesară

tr3.jpg.9267187fcedba311e9b58a409ef31a0d.jpg

tr4.jpg.ed0688a8b9ed91aee9e4d11bc9b89bd9.jpg

Probabil ceva probleme de vacuum şi/sau geometrie turbină. De BS003 şi BS011 nu prea ştiu ce să zic, îţi pun graficele poate ştie cineva

bs003.jpg.8b8775408e1b36e54ccc1145f769baeb.jpg

bs011.jpg.d7c744ee0ddcd9c03a73005a4e41a3cd.jpg

Mai jos ai o schemă de vacuum, verifică începând de la actuatorul turbinei, vezi că am scris câteva posturi în urmă cum se verifică

https://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/?do=findComment&comment=2994189

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună seara.

Aș dori, dacă se poate, o interpretare a log-urilor la o Fabia 1 - 1.4 Tdi - motor BNM de 51 kW / 69 cai (din câte știu turbo având geometrie fixă), cu 206.000 km reali în bord.

Am impresia că mașina nu mai e la fel de iute pe cât era, iar consumul s-a mărit cu aproximativ 0,7-1 litri.

Menționez că injectoarele au fost schimbate cu unele din dezmembrări (două din trei aveau valori mari, peste limită, iar mașina pornea mai greu)...acum toate au în jur de + - 0,6, iar mașina pornește foarte bine.

Mulțumesc anticipat!

 

LOG-01-003-010-011.xls LOG-01-003-xxx-xxx.xls LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.ajutati-ma va rog cu o parere

Seat Leon 1.9tdi arl 150cp + soft

De la o perioada masina trage doar dupa 2800rpm pana acolo exista un lag mare(inainte puterea era livrata de la 1800rpm) 

Turbina are 40000km de la reconditionare. Pompa tandem bosch noua. Catalizator anulat. Egr ul are furtunul scos si astupat cu surub si colier. 

 

 

 

log 03 10 11 treapta3.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/3/2019 at 11:36 AM, lupo_bv said:

@transilvanu

După cum spune şi prima eroare în primul rând ai probleme cu MAF. Era bine dacă prezentai eroarea cu Freeze frame cu tot. În primul rând verifică conectica MAF (mufă, cablaj). Dacă era o valoare fixă cel mai probabil că era o problemă de conectică, dar după cum arată logul cred că este defect MAF. Încearcă cu unul de probă dacă poţi.

O altă problemă este că ai ceva probleme şi în zona turbinei, cel mai probabil probleme de vacuum sau de reglaj al turbinei. După ce remediezi problema cu MAF postează aici şi BS003 şi BS011

817383507_7-3-201911-33-31AM.jpg.f0a81dba474607bcf32aea78bcd2a634.jpg

 

Mâine sper să pun un MAF OK. Partea nasoală e că dacă scot mufa din MAF-ul actual, tot prost trage, deci nu voi rezolva mare lucru. Turbina se aude că fluieră frumos, dar putere ioc. 

La EGR am mai observat valoare constantă de 4,8% pe tot parcursul log-ului. Ăsta nu a fost curățat (doar turbina), dar cu mâna culisează, nu e blocat. Ar trebui totuși dat jos și curățată și vana asta?

Mulțumesc.

Modificat de transilvanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să le luăm pe rând:

1. Nu întotdeauna de observă ceva la scoaterea mufei de la MAF, mai ales în situația ta când valurile măsurate sunt foarte apropiate de cele cu mufa scoasă (550)

2. Problema cu trasul poate avea mai multe cauze, printre care și turbina, așa că după ce înlocuiești Maf vino si cu BS011 SI BS003 să vedem dacă este vreo problemă vizibilă aici.

3. Valoarea  de 4.8 arată comanda pe care o dă ECU  către EGR (duty cycle), în cazul de fata fiind sarcina totală, închidere totală, deci nu este nici o problema aici. Funcționarea EGR se vede in compararea valorii măsurate fata de cea specificată si cel mai bine în BS003

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!