Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Eu cred că problema este din vacuum. După cum vezi din grafice actuatorul nu mişcă deloc aproape, ar trebui să fie cam 150 între min şi max. La tine este 10. Ori este înţepenită geometria, ori nu este acţionată.

Cred că problema este din vacuum pt. că şi EGR resimte cumva pierderea asta, în partea de jos (atunci când vacuum-ul acţionează) ar trebui să ajungă pe la 250.

Verifică dacă furtunaşele sunt puse cum trebuie (vezi diagrama), dacă membrana actuatorului este ok, dacă vine vacuum la actuator.

Dacă membrana este ok, furtunaşele sunt ok şi puse cum trebuie şi nu vine vacuum verifică şi N75 (inversează N75 cu N18 de probă pt că văd că N18 funcţionează)

LOG-01-011-xxx-xxx-2.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

AVF-diagrama.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de ajutor! Revin maine dupa ce apuc sa fac verificarile pe lumina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am mai verificat urmatoarele:

- furtunele par ok (nimic evident sarit sau pus gresit)

- verificat vacuumul la actuator "la mana" si e destul de slab, abia se simte

- refacut BS011 cu mana la gura furtunului din actuator si se simte cand face ON/OFF dar vacuumul este foarte slab

- membrana actuatorului pare intreaga (am tras cu alt furtun si misca tija ~1cm)

- din pacate N75 nu am reusit sa il dau jos si sa il schimb cu N18 (o sa il las pe mecanic sa faca asta, el macar lucreaza la umbra :)).

- N238 scuipa ulei pe orificiul din capat de sub capacelul alb - problema pare recenta, nu e ulei uscat.

 

Cam astea mi-au sarit in ochiul meu neantrenat pana acum - pare sa fie cam 99% problema pe vacuum, dupa cum ai intuit. Mersi de ajutor, Lupo, mai revin zilele astea dupa vizita la mecanic (oricum masina o sa stea pe dreapta pana atunci).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poţi să mai încerci ceva (răcoreşte-te întâi cu o bere:)) : Dă să facă BS011, dar în prealabil pregăteşte un furtunaş mai lung cu care aplici vacuum direct de la rezervorul de vacuum (dacă zici că ai schimbat pompa de vacuum ar trebui să fie ok acolo). Deci un capăt al furtunului în  rezervorul de vacuum, dai să facă BS şi apoi aplici tu cu celălalt capăt direct la capsula vacuumatică. faci asta la interval de 5-10 sec, cu 5-10 sec pauză, apoi salvezi logul şi îl pui aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/12/2018 at 10:47 PM, Executron said:

@lupo_bv multumesc de raspunsul prompt!

Exact de ce mi-a fost frica. Parca speram sa fie ceva de la turbina, decat problema asta sporadica. TOTUSI, logurile in stationare le-am facut EXACT cand se manifesta problema. Cel in mers a fost facut dupa 2 ore. 

Da, furtunasul l-am infundat cu un surub, nu de acolo vor fi problemele (insa il voi scoate si pune la loc, poate poate). 

Cat despre vacuum exista vreo metoda mai clara de a depista pierderi? Cand i-am facut revizia generala in 2016, am schimbat si pompa tandem, deci nu mai am probleme cu eternul ştuţ. Toate furtunele de vacuum le-am inlocuit, insa nu cu unele originale, ci unele universale (albastre). Injectoarele sunt OK, (sub +/-1), axa cu came si tachetii au fost schimbate. 

Inca o mentiune, "urcatul in hopuri" este uneori impresia care mi-o da masina cand are problema. Urca uneori ok pana la 2200 apoi destul de fara putere intre 2200 si 3000 si apoi putere. Desi saptamana trecuta am fost la o plimbare grabita pe autostrada, cu viteze superioare si masina s-a comportat exemplar. 

Ce mi-ati recomanda? Sper sa nu fie nevoie sa stau cu VAG-COM-ul in masina permanent ! :) Daca loguri in stationare le pot face relativ usor, cel in mers mai putin... 

Si fiindca nu-mi place sa nu gasesc eu, la randul meu, probleme unde nu exista solutia postata, revin cu urmatoarele. 

Am reintrodus furtunul de vacuum in EGR si din start, exact cum spunea @lupo_bv am scapat de puternica ezitare la aprox 2000rpm fiind mult mai fasneata in zona 2000-2500 unde era parea ”crispata”. 

In al doilea rand, vazand ca problema se manifesta mai mult dupa ce motorul e bine incalzit, am luat traseul furtunelor de vacuum si am constatat ca furtunul care ducea la actuatorul turbo iese din rezervorul de vacuum printr-un furtun de cauciuc scurt de tip ”U” care era extrem de larg. Probabil dupa 16 ani de cicluri cald-rece a ajuns sa se largeasca semnificativ. Am pus niste cureluse si acum sta fix si simt si mai bun raspunsul la comanda in acceleratie. Probabil eliminarea fizica a EGR nu e pe placul masinii! :) Din acel moment n-am mai intampinat probleme aratate. 

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca berea a fost ingredientul magic :) Dupa "meditatie" m-am hotarat sa incerc sugestia ta, dar m-am reusit sa gasesc un furtun pe masura - dat fiind ca oricum eram cu masina imprastiata, de suparare am luat fiecare furtunas in parte la o testare cu vapori de bere si, surpriza! furtunul dintre N75 si N239 era foarte putin crapat (probabil a fost "capsat" cumva cand s-a schimbat distributia) - nici vizual nici la mana nu era nimic sesizabil, a picat doar testul "gurii".

L-am bandajat momentan cu un furtun termocontractil (nu pot sa il scurtez de la crapataura pentru ca nu mai ajunge) si BS011 arata cu totul altfel acum.

Nu am iesit pe sosea, dar sunt convins ca asta a fost problema - lupo_bv, mii de multumiri inca odata!

 

LOG-01-011-ok.CSV

Modificat de Corco
wrong attachement
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum e ok bs 011,isi face ciclul inchis/deschis...pe viitor schimba  furtunele de vaccum cu altele noi

sa nu uiti sa ii transmiti mecanicului ca ai rezolvat problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, o sa cumpar furtune cat cuprinde si le schimb pe toate cu prima ocazie, am iesit cu masina pe drum si e incredibila diferenta.

I-am transmis deja mecanicului, necunoastem de multa vreme si a primit varianta necenzurata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este diferenţă, dar problema nu este încă rezolvată, Uite în grafic toate vârfurile trebuie să fie la linia roşie şi pe cât posibil creşterea să fie fără trepte.

Posibil că etanşarea pe care ai făcut-o nu este perfectă sau mai sunt scăpări pe undeva. După înlocuirea furtunaşelor să revii cu cele trei loguri să vedem rezultatul.

LOG-01-011-ok.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum le schimb revin cu logurile (o sa dureze 1-2 saptamani, am o perioada mai plina, dar masina o sa stea in parcare). Saptamana usoara!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

De 2 zile mi-a aparut spirala in bord. la test apare-

009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit 
               P2563 - 000 - Implausible Signal

Log-BH73EMY-WVWZZZ3CZAE109216-203610km-126517mi.txt

Cand am facut log-ul in mers a aparut si 

000665 - Boost Pressure Regulation 
               P0299 - 000 - Control Range Not Reached - MIL ON 

Log-14-05-2018 EMI-WVWZZZ3CZAE109216-203640km-126536mi.txt

Acesta e log-ul in mers-  

LOG-01-003-010-011.csv\

Va rog sa ma indrumati ce e de facut in acest caz.

 

Modificat de harrlequin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

banuiesc ca actuatorul e defect,geometria variabila nu este comandata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi pentru prima eroare citeşte şi pe aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt. raspunsuri.Am cuplat un furtun la capsula vacumatica si am tras cu gura incercand sa fac vid. Se pare ca e sparta membrana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si cu remedierea problemei: schimbat actuator si reglat.

Asta e logul in mers la turbo dupa schimbare: 17-05-LOG-01-003-010-011.csv

Eventual sa-mi ziceti daca valorile nu sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa in mare e bine,dar cred ca se putea scoate mai mult...cum o simti masina sub 2200 de ture?

personal cred ca la 2000 de ture tre sa ai 2bari de presiune minim,asa nu simti lagul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Spuneti-mi si mie va rog, ce reiese din urmatoarele log-uri? La turatii mici, masina mi se pare ca nu prea trage. Recent am pus acea garnitura la EGR, care obtureaza recircularea gazelor, pentru ca imi dadea foarte des in nas intre 1400 si 2200 rpm. In plus, se si auzea un sunet ciudat atunci cand dadea in nas. Dupa montarea garniturii, nu mai are acele ezitari dar zgomotul, desi mai putin pronuntat, a rams. Suspectez un furtun fisurat, intre turbina si intercooler. Maine cred ca o sa verific. Sunetul este, asa cum spunea cineva aici pe forum, ca si cum ai astupa furtunul de la aspirator...Ceva in genul asta

LOG-01-003-010-011.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, ionut10a said:

asa in mare e bine,dar cred ca se putea scoate mai mult...cum o simti masina sub 2200 de ture?

personal cred ca la 2000 de ture tre sa ai 2bari de presiune minim,asa nu simti lagul

E sprintena ca o caprioara...

Nu simt lag. Cand ii dau talpa nu ezita...Totusi, trebuie sa tinem cont ca are 2000k "in spate" turbina.

Modificat de harrlequin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, dori_x said:

La turatii mici, masina mi se pare ca nu prea trage

log ul te cam contrazice,la 2000 de ture ai deja 2,5 bari,colegul de mai sus nu are atat in zona de cuplu si zice ca e sprintena ca o caprioara

pe partea de turbina nu ai probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin turatii mici inteleg pana in 2000. Adica 1300-1800. Cam pe acolo nu prea raspunde la acceleratie. Multumesc, oricum! Ma temeam ca trebuie sa desfac turbina, sa o curat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. In atentia colegilor de forum cu 1.9 TDI ALH stock/stage 1 sau cei ce detin o baza de date mai ampla cu log-uri, as dori daca aveti cate o monstra din fiecare (cel putin un log stock si unul cu stage 1, nu e obligatoriu sa fie de pe aceeasi masina). Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor! Chiar daca sunt inregistrat de ceva vreme si nu am intervenit in discutii, sa nu credeti ca nu va urmaresc.. nu am facut-o din lipsa de experienta...dar a venit momentul sa va cer sfatul, parearea  colegilor cunoscatori! Am o problema pentru care va rog sa ma indrumati : Masina din semnatura,  300.000 km, cip tuning de la105 la 140CP laTCM Turbo in urma cu 3 ani, fara martori aprinsi. Turbina am schimbat-o anul trecut in iunie, suiera, am ales varianta unei turbine reconditionate! Am completat pentru prima data cu ulei, la 4500km, cam 250ml. Acum e la maxim pe joja, spun pentru prima pentru ca niciodata nu a fost necesar pana la 8000 km la cat fac schimbul de obicei. Tot timpul Ravenol 5W40, VPD, 505.01! De cateva luni, la pornire si nu numai (la accelerari cu masina pe loc )am un fum alb/albastru ( nu am idetificat clar) mult, cu miros de motorina/ulei ars. Postez aici diagnoza facuta azi, sper sa fie concludenta pentru voi. Cel care a afacut diagnoza spune ca toate sunt in limite normale, injectoare, EGR, alimentare...cauza fumului probabil : garnitura vacuum, furtune, garnitura chiulasa... Va rog sa ma ajutati cu problema mea , orice parere ,sfat e binevenit... vine vara , concediu, plec in Grecia nu vreau sa patesc cine stie ce pe acolo....sau sa fiu nevoit sa plec cu canistra de 4 l de ulei in portbagaj..?

P.S. pot pune aici ( ce spun moderatorii???) sau pe wattsapp doua filmulete de14 secunde (30 MB/filmulet) cu fumul la esapament.

diagnoza.txt

Log-DIAGNOZA JETTA.txt

Modificat de Pimlico
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problema mea, am descoperit ca am si ceva ulei in galeria care intra in EGR!

Asta clarifica faptul ca turbina e problema? Chiar daca e una motata de un an , reconditionata? Va astept cu pareri si multumesc anticipat!

1.jpg.2ce80c43c674bb153f7c9ca1e1f1d877.jpg2.jpg.7ce53d7a2256f355fc284cc1569e8679.jpg

Modificat de Pimlico
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desfa jos,in partea dreapta la intrare in intercooler si vezi daca ai ulei...

turbina nu iti face suprapresiune,ii verifici jocul in ax si daca nu are inseamna ca e in regula...dar daca tot aga ulei o supraveghezi

uleiul in admisie mai poate veni si prin capacul culbutorilor,il baga in admisie si de aici in motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru toate operatiile astea cred ca trebuie un mecanic, eu nu ma pricep, ceea ce am facuat in poze nu necesita chei, elevator sau altceva...

Oare e cineva dispus sa ma ajute, sa dau de capat problemei,  ma deplasez  chiar si in judetele limitrofe locatiei din semnatura., ajutor oferit contra-cost evident!

Modificat de Pimlico
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!