Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

multumesc de raspuns ,am intrebat si tunerul care mi a pus softul a zis ca e ok.nu are joc  in ax curatarea sa facut de fata cu mine geometria a iesit ca noua,cu solutie sa curatat,si cu multa miscare de cot.multumesc din nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/21/2018 at 7:48 PM, christian78 said:

Am revenit cu logurile.

1. am vacuum la actuator aproape de 0,6 bari.(testat la rezervorul de vacuum si acolo am 0,8 bari)

2.capsula tine vacuum. am testat cu o pompa de mana.

3. aici nu am putut sa separ tija. este o pozitie incomoda, trebuie sa mai desfac ceva pe langa si sa am acces. am incercat cu o pompa manuala de vacuum si se misca foarte putin (5 mm).

4. logurile cu si fara furtun la actuator luat din furtunul care ducea la rezervor.

Am curatat EGR si senzorul MAF cred ca asa se numeste. Apoi am sesizat ca motorul se opreste cu trepidatii. Am verificat capsula vacuumatica de la EGR si este in regula. Dimineata pedala de frana este foarte tare. Daca scot mufa de la senzorul MAF vacuumul creste pana la 0.9 bari si motorul de opreste lin.Cum conectez mufa depresiunea scade.

LOG-01-011-21.04.2018cu furtun la actuator.csv

LOG-01-011-21.04.2018 fara furtun.csv

Presupunerea mea este că problema este la turbină (geometrie sau actuator blocate) în condiţiile în care chiar dacă aplici un vacuum de -0,8 presiunea se modifică nesemnificativ. Dacă ai încercat şi cu pompa de vacuum manuală şi se mişcă doar 5 mm este cam clară problema, cursa trebuie să fie 1-2cm, nu ştiu exact cât.

Dacă ai pedala foarte tare dimineaţa şi nu îşi revine după pornirea motorului  arată că fie ai ceva pierderi de vacuum (poate chiar la servofrână), fie pompa de vacuum nu mai face depresiune cum trebuie.

Influenţa dintre MAF şi valoarea vacuum-ului nu o înţeleg, poate un coleg cu experienţă mai multă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 minutes ago, lupo_bv said:

Daca scot mufa de la senzorul MAF vacuumul creste pana la 0.9 bari si motorul de opreste lin.Cum conectez mufa depresiunea scade.

eu zic ca nu are treaba maf ul cu circuitul de vaccum...asta daca nu ai incurcat senzorii,maf ul fiind debitmetrul de aer

scoate actuatorul de pe turbina si misca geometria la mana

furtunasul de vaccum baga l in actuator,actuatorul sa fie demontat de pe turbo...sa vezi daca tija intra in actuator sau faci vaccum cu gura

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Atasez si eu niste loguri pentru al meu golf 4 ARL. 

Ca si probleme:

- nu mai baga turbina 2 bar cat baga inainte (turbina gtb1756vk) baga numai 0.8 max;

-binenteles am fum in sarcina;

Ce am facut:

- am "reglat" tija la actuator inante de a vedea ca am un furtun de la intercooler clipsat insuficient;

-am verificat actuatorul scotand vacumul si punand degetul pe furtun-actuatorul actioneaza;

Nu stiu cum era tija de la actuator....cum sa o fac sa bage mai mult turbina.

Da ti va rog un ochi peste log uri si dati mi un sfar ca de 1 luna ma chinui si am decis sa va cer ajutorul.

Ms.!

LOG-01-.csv

LOG-01-003.csv

LOG-01-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

face presiune turbina,dar fa un log ca lumea cu pedala la fund de la 1700-4000 de ture ,ca sa ne putem da cu parerea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, KOMODO said:

- nu mai baga turbina 2 bar cat baga inainte (turbina gtb1756vk) baga numai 0.8 max;

Unde vezi asta?

De ce vrei sa bage 2 bar cand softul cere 2.61? Din ce cere softul scazi presiune atmosferica si atat trebuie sa bage...ce baga peste este overboost si trebuie eliminat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un ceas de boost, nu stiu cat e de bun :) . Revin maine cu un log facut mai bine. Ms deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Sper ca asta sa fie ok. In ture joase fum si nu tragea ok, dupa 3000 parca si a revenit. Ms.!

smd.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot nu e ok?sau...

De la 1700rpm ai tinut pedala apasata 100%?ca in log arata altceva...nu ai tinut apasat sau nu inregistreaza bine senzorul de la pedala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, KOMODO said:

Sper ca asta sa fie ok

e ok,logul e scurt pt ca masina accelereaza destul de repede si se inregistreaza putine valori

pana in 2500 de ture nu prea trage dar dupa 2500 e ok...baga chiar mai  mult decat trebuie,intreaba tunerul care ti a facut softul daca e ok sa ai peste 300mbari peste ce cere ECU...pt ca masina nu pare sa aibe intentie sa intre in limp mode,n75 are valori de 60%

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, ms de sfaturi, inainte tragea ok si pana in 2500. Oare sa mai fac ceva pe la tija actuatorului? Sa o lungesc sau scurtez...pt a avea boost Mai mare in turatii joase?

AI zis de n75, trebuie sa fie peste 60%?

Ms mult inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am si eu o intrebare.Nu stiu daca are sau nu legatura cu problema expusa in posturile anterioare, de aceea postez aici.Sper sa fie bine.

Am schimbat toate furtunasele de la vacuum cu furtun siliconic cu diametrul de 3 mm si am o intrebare in lagatura cu piesa incercuita in imagine.Care este rolul ei?Din schema gasita pe forum pare a fi o valva unisens, desi traseul furtunaselor este diferit la mine.Daca e valva unisens, atunci la mine nu functioneaza.Am suflat pe ambele capete si nu e nicio diferenta.Daca nu e o valva unisens, atunci care e rolul acesteia?

20180501_115813.jpg

_IMG_000000_000000.jpg

Modificat de Irinel9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, KOMODO said:

Sa o lungesc sau scurtez

turbo off e cat presiunea atm,948 mbari...mai mult de atat ce sa i faci?cel putin nu o mai poti scurta,o sa iei limp mode

incearca sa o lungesti cate o tura,refaci logul in mers si vezi daca iti mai scade presiunea,ai 3bari in admisie...sa nu faca pagube in timp

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalin530d

Salutare , atasez 2 loguri pe treapte 3 si 4  ! De cam 1 satpamana masina merge intrerupt ! Si parca nu trage asa bine treapta intai si a doua ! Passat 2.0 BMP ! Va multumesc ! 

LOG treapta 3.csv

LOGtreapta 4.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok @ionut10a. Multumesc inca  o data. Asta era si nelamurirea mea. Mai ales ca daca Map-ul zice ~3 bari de ce ceasul de boost zice numai 0.8 bar.. NU cred ca se poate pierde asa mult pe o distanta asa scurta. Intre MAP si cupla de la boost care e pusa chiar pe furtunul care intra in admisie.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Ti-am mai spus...din cei 3 bar cat vezi pe vcds scazi presiunea atmosferica si atat trebuie sa vezi pe ceas.

Pe traseu ai de fapt 2 bari...nu 3bar

0.8 bar iti arata in treapta 3 pedala apasata la fund?ca in log arata ca ar trebui sa vezi 2 bar pe ceas

La fel si la mine pe ceas vad 1.5 bar...plus presiunea atmosferica sunt exact 2.45 bar cat vrea softul

De asta zic vezi in treapta 3...pedala la fund...din ce arata Vcds scazi presiunea atmosferica si atat trebuie sa vezi pe ceas.

Daca nu arata...verifici ori ceasul...ori traseul sa nu ai pierderi pe undeva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In incercarea da a invata sa intelegem unde avem o problema cand citim un log, am si eu o intrebare.La grupurile 3 si 11 avem campurile "Specified" si "Actual".

La specified este aratata valoarea normala, sau valorea care ar trebui sa fie si la actual valoarea care este raportata?Iar daca este o diferenta mai mare intre cele 2 valori acolo este o problema?Iar ca grupul 10 cum ne dam seama daca avem o problema?

Multumesc.

20180501_214326.jpg

Modificat de Irinel9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Specified înseamnă cât vrea motorul, implicit cât comandă ECU în general, actual înseamnă cât este măsurat (atenţie asta nu înseamnă cât este în realitate pt că dacă este senzorul buşit nu corespunde cu realitatea). Asta este, uneori socoteala de acasă (Specified) nu se potriveşte cu cea din târg (Actual):D.

Citeşte şi topicul ăsta

https://vwforum.ro/topic/125018-metode-de-diagnoza-pentru-turbina-egr-debitmetru/?do=findComment&comment=2898342

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@catalin530d

Din log se cam vede că acceleraţia nu este tocmai liniară, dar nu cred că este de la turbină, eu cel puţin nu pot face o analogie

Fă nişte loguri în mers în condiţiile în care se simt cel mai accentuat întreruperile, dar nu pe aceste canale ci pe unele cum ar fi 013 pt injectoare, 001 pentru cantiatea injectată, etc. apoi postează-le pe un topic corespunzător problemei (întreruperi în mersul motorului)

LOGtreapta 4-1.xls

@Irinel9

valva aia trebuie să fie acolo şi funcţională. Ţi-am ataşat traseele de vacuum

 

 

AHF-turbo diagram.pdf

ahf-egr diagram.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in cazul meu inseamna ca nu functioneaza.In diagrame aerul circula intr-o sg directie(non return valve)-eu asta inteleg.Eu am suflat pe ea prin ambele capete si aerul trece la fel, fara nicio diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CatalinSimion

Salut.

Am o problema la masina, un b5.5, 2002, 1.9 awx, cutie automata tiptronic. si sper ca ma poate ajuta cineva cu niste idei.

VCDS imi da eroarea 17964 p1556 35-10. Din ce am tot cautat zilele trecute, ar fi de vina n75, actuator turbo, circuit vacuum.

Am facut urmatoarele verificari:

- am verificat circuitul de vacuum, aveam un furtunas sarit, l-am pus la loc. Daca scot furtunul subtire de se duce la N75, pot simti cum trage (am pus degetul). Nu e de speriat, dar trage.

- actuatorul de la turbo nu este blocat, cu motorul oprit, daca imping in parghie cu o surubelnita, se misca. Cu motorul oprit, el este impins in jos, cand pornesc motorul se trage in sus aproximativ 1.5cm (calcul la ochi).

- am alimentat valva N75 direct de la baterie ( cu mufa scoasa) si se aude un clancanit.

Problema se manifesta astfel: pornesc motorul, in a 1-a am putere, in a 2-a urca pana la 3000 - 3100 de ture si acolo simt ca se opreste, nu mai trage, am nevoie de 300m sa schimbe a 3-a si sa ajunga la 60-70 km/h. Actuatorul la turbo se vede ca se trage in sus cand pornesc motorul, dupa ce imi taie puterea, m-am uitat la el si este iara jos, exact in pozitia in care e cu motorul oprit.

Este posibil ca N75-ul sa tacane, dar totusi sa nu mai lucreze in parametrii, si sa fie el problema? Din ce m-am documentat zilele astea, N18 este asemanator cu el, si ar merge in locul lui, cel putin de test. As putea face schimbul intre ele? N18 stiu ca imi controleaza EGR, deci raman fara el, dar ar trebui sa traga destul de bine daca N75 e problema, si pun N18 in locul lui, nu?

Ce as putea sa mai verific?

Atasez si un log facut in mers pe grupurile 003, 011 si 013, are 3 parti, a treia parte este in a treia, am incercat sa o tin in jur de 3000rpm.

Multumesc frumos.

 

 

 

LOG-01-003-013-011.xls

Modificat de CatalinSimion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Valva e uni sens, deci nu trebuie sa circule in ambele sensuri. 

Inlocuieste supapa respectiva si faci un nou log, dupa... 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comandat acea supapa iar maine o voi schimba.Am mai observat o chestie.Uneori pedala de frana se intareste, iar franele nu mai tin la fel, nu mai st la fel de eficace.Trebuie o apasare mai lunga, ca si timp,pe pedala de frana.Acea valva poate fi o cauza pentru asta?

Modificat de Irinel9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CatalinSimion

Salut din nou.

Vreau sa adaug ca am schimbat N75 astazi, cu una functionala (masina de pe care am luat-o mergea fara probleme). Aceeasi eroare.

Circuitul de vacuum pare in regula, actuatorul la turbo se misca....

Ceva idei?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Am facut astazi cateva lo g-uri, turb ina fl uiera destul de tare de ceva timp si in ultima vreme masina consuma ulei(se aprinde becul de nivel cam la 2000 de km). Ce parere aveti?

Masina e o Octavia 2 cu 380000 de km, fara chip tunnning. 

 

Tr3_1.CSV

Tr3_2.CSV

Tr3_3.CSV

Tr4_1.CSV

Tr4_2.CSV

Modificat de andrei_vd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!