Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salutare!

Revin cu niste log-uri facute azi, problema veche inca nerezolvata, dar am fost in concediu si m-a disperat (consum extraurban 4 adulti si 3 copii mici + bagaje 9,5%) nici cu Range Roverul vechi care l-am avut cutie automata nu scotea asemenea consum. Dar sa revin la subiect va rog mult o sugestie am facut si log pe injectie (deoarece am gasit ceva in aria injectoare) poate reuseste cineva sa-si dea seama ce nu este bine pus la punct.

Multumesc si o seara placuta tuturor!

LOG-01-000-004-008.azi.xls

LOG-01-003-010-011 treapta3.xls

LOG-01-003-010-011.treapta 3 si 4.xls

LOG-01-003-azixxx-xxx.xls

LOG-01-004-008-010.xls

LOG-01-011-azixxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

@olylucyan

 

reglajul este ok....problema cred ca este geometria ancrasata,dar ca sa fi sigur mai poti face altceva ...cand turbina este incinsa/calda incearca tot asa cu furtunul de vacuum de la n75 sa vezi atunci cum se misca tija...eu cred ca o sa se miste sacadat si asa o sa iti dai seama exact sau mai poti face un log pe 3-10-11 cu ea rece si daca presiunea actuala cu cea specifica sunt aproape liniare de aici deduci singur ce este... la rece este ok ...dar la cald nu mai este ok ptr ca intervine fenomenul fizic procesul de dilatare...

Modificat de gctinvalentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Log-ul pe 3-10-11 a fost facut cu apa pe la 60 de grade,voi incerca maine sa misc actuatorul cu turbina incinsa, nu am luat nici un limp de 3 luni de zile cand a trebuit sa schimb N75-ul ca am rupt un stut de pe el dar asta e alta poveste, vad ca am overboost dar nu se manifesta prin limp oricat de agresiv as merge, eu unul ma gandeam ca remap-ul ar putea avea legatura cu ce se intampla pe grupul 11, cel mai probabil voi scurta cursa tijei actuatorului din opritor de proba.multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gctinvalentin

Am facut log-uri la 3-10-11 cu motorul rece, primele doua sunt cu treapta a 3-a, al treilea e cu treapta a 2-a.

Nu agata geometria cu turbina incinsa, test facut cu BS 11 si furtunul care intra in actuator. 

log 2.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

da nu stiu ce sa zic ..... nu este nici o diferenta nici la rece....vezi pm de aseara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oly,

 

Daca ai studia mai bine problema( asta ca sa nu spun altfel!) ai ajunge la concluzia ca un BS  care se face la 1400 rpm poate fi facut la rece  sau la cald fara a avea vreun efect negativ asupra motorului, dar un  Log in mers , unde motorul vine accelerat pana aproape de maxim este o crimnal ptr motor ptr a-l executa la rece, deci baga bine la ghiozdan Logul in mers se face NUMAI si NUMAI cu motorul la 90°C.

 

Mie imi miroase a altceva la motorul tau, care mai mult ca sigur are tuning!!, presiunea masurata arata liniara  asa cum ar trebui sa arate presiunea specifica, si bag mana in foc ca motorul tau datorita tuningului poate dezvolta mai mult decat 2500 mbar   dar intrebarea este :Poate senzorul  de presiune sa masoare mai mult de 2500 mbar??  Asa ca citeste ceva despre senzori de presiune ptr motoarele cu tuniing  si vei gasi sigur ca exista senzori ce masora pana la 3000 mbar sau chiar peste.

Cu alte cuvinte nu este exclus ca  senzorul  MAP sa fie distrus datorita supra-presiunii  asa ca incerca sa il inlocuiesti, cel putin de proba ptr a vedea daca cu un senzor functional se schimba ceva.

 

BS 011  se face la cald si la rece ptr a vedea daca membrana actuatorului nu este prea imbatranita, in caul tau arata bine.

 

VAlorile ON /OFF  arata ca tu ai tija actuatorului reglata prea scurt, deci deja motorul cu tuning  dezvolta mai multa putere asa ca nu mai are nevoie  si de tija scurtata,  asa ca lungeste tija cu o tura sau doua si vei avea  mai mult de castigat ( incepe cu o tura apoi mergi 2 zile cu masina si refa logul BS 011 la cald, si posteaza-l)

 

 

vad ca am overboost dar nu se manifesta prin limp oricat de agresiv as merge, eu unul ma gandeam ca remap-ul ar putea avea legatura cu ce se intampla pe grupul 11, cel mai probabil voi scurta cursa tijei actuatorului din opritor de proba.multumesc.

 

la cate valori de 4.7% ai ar trebui sa iei de mult Limp Mode dar tunerul a avut grija sa iti anuleze acest lucru, deci fabricantul a inclus Limp Modul ptr a te proteja de o eventuala distrugere a motorului si tunerul a anulato.......mai mult nu cred ca este necesar sa spun.

 

daca vei scurta tija motorul va creaa si mai mult overboost!! deci ramane la tine daca vei lungi sau vei scuta tija.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune

Multumesc.

1)Am citit cartea masinii si spune sa nu o turezi imediat dupa pornire cu uleiul rece ca risti sa ramai fara turbina, am mers un pic inainte sa apas pe pedala de acceleratie maxim,apreciez sfatul.

2)Asta vroiam sa spun, probabil m-am exprimat gresit , vroiam sa lungesc surubul opritor astfel incat sa limiteze deschiderea VNT-ului implicit sa faca mai putina presiune turbina, ramane pe zilele astea.

3)Intrebarea ramane, daca lungesc surubul opritor nu afecteaza mersul normal al masinii,  plaja 0-50% throttle unde spec se calca cu actual? adica nu voi avea lag la boost?

4)Voi studia problema cu senzorul MAP.

Multumesc din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,cred ca aici trebuie sa pun valorile.poate ma ajuta cineva sa imi spuna daca e ceva neregula,abia am schimbat turbina cu una reconditionata.valorile sunt la relanti ne avand posibilitatea sa fac log in mers.am comandat n75 care cam fasaia ...

 

15:50:28 Group 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
  819 /min  Engine Speed (G28)
  245.0 mg/str  Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
  410.0 mg/str  Exhaust Gas Recirculat. (actual)
  95.5 %  Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle

15:50:28 Group 010: Charge Pressure Control
  400.0 mg/str  Mass Air Flow (actual)
  958.8 mbar  Atmospheric Pressure
  1009.8 mbar  Boost Pressure (actual)
  0.0 %  Accel. Pedal Pos. Sensor 1 (G79)

15:50:28 Group 011: Charge Pressure Control
  819 /min  Engine Speed (G28)
  1091.4 mbar  Boost Pressure (specified)
  1009.8 mbar  Boost Pressure (actual)
  80.1 %  Charge Pressure Control Duty Cycle
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oly,

 

deci tu nu ai de ce sa te atingi de surubul opritor, si este foarte recomandat sa nu te atingi de el!

 

Ceea ce tu ai de facut este lungirea tijei actuatorului asta insemnand sa desfaci contra-piulita M6 dupa care sa desfiletezi piulita randalinata o tura eventual doua ( eu personal asi opta ptr 2 ture) cel mai bine este sa mergi cu cate o tura dupa care faci log.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune

Acum am inteles, va fi distractiva treaba din cauza spatiului pentru manevra care este acolo, ramane pentru weekend.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune

Va rog o parere despre log-urile din postul 7191.

Multumesc si o seara buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oly,

 daca vrei sa faci o treaba buna si sa ai certitudinea ca ai ai lungit o tura fara sa strambi tija sau alte chestii,  demonteaza actuatorul, e vorba de 2 piulite M6 si un zeger, si vei reusi sa controlezi operatia foarte bine, si daca  crezi ca e prea multa munca ptr a face acest lucru de 2 ori  da din prima 2 ture.

 

@ mauagariciu,

la tine toate logurile arata spre o geometrie ce agata, si unghiul de sincronizare  arata o incepere a injectiei ceva cam intarziat daca poti incerca sa prinzi o valoare intre -0.6  si + 0.6, dupa ce rezolvi cu geometria si cu degriparea EGR ului  trebuie sa mai faci un log in mers 3,10,11 ptr a fi sigur ca valoarea MAF masurata este mai mare decat cea specificata dupa ce motorul trece de 3000 rpm.

Inca un lucru de verificat ar fi starea intercoolerului si aici trebuie sa urmaresti in mers, 100km/h constant, temperatura din tubulatura turbo ( canalul 6 sau 7 daca imi mai aduc bine aminte)  ei bine daca temperatura aceasta  este mai mare cu 10°C fata de temperatura mediului ( in mers) spune ca eficienta intercoolerului este redusa deci curatare interior /exterior  ori inlocuire.

In mare motorul tau are ceva probleme in demaraj , se vede putin laag la inceputul logului dar apoi cand motorul intra in ture nu merge rau , deci ceva curatenie il poate aduce printre cei sanatosi.

Bafta

 

@misuro2003,

 

valorile on/off sunt bune dar ceva in comanda turbo iti da niste deviatii poate veni de la N75 actuator sau geometrie, pune valorile in grafic si vei observa deviatiile la valoarea mare.

deci reglajele sunt bune dar mai ai de sapat pana gasesti  vinovatul.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu o octavia 1. Masina la turatii joase, aub 2500 rpm, nu trage corespunzator, e lenesa. Dupa aceasta turatie, este in regula. Sunt doua loguri, al doilea cred ca este mai bun.

Multumesc !

oct 1.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rog cine vrea sa vizualizeze log de mai jos in vit 3, sa dea o parere, multumesc

  Group A: '003       Group B: '010       Group C: '011           Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle MAF Atmos. pressure Intake air press. Throttle   Engine speed Spec. intake press. Actual intake press. D.cycle MAP   TIME 820-900 230-420 230-420 10-95% TIME 850-1050 sensor -f96- 2000-2200 100% TIME 2850-3150 2000-2150 2000-2200 40-95% Marker STAMP  /min  mg/str  mg/str  % STAMP  mg/str  mbar  mbar  % STAMP  /min  mbar  mbar  %   0.36 1407 850 524.3 4.8 0.72 543.9 958.8 1305.6 100 0.01 1407 1693.2 1213.8 19.9   1.44 1449 850 588 4.8 1.8 607.6 958.8 1438.2 100 1.08 1428 1917.6 1346.4 19.9   2.52 1512 850 641.9 4.8 2.88 666.4 958.8 1581 100 2.16 1491 2009.4 1489.2 21.5   3.6 1617 850 735 4.8 3.96 779.1 958.8 1754.4 100 3.24 1575 2070.6 1632 30.7   4.68 1743 850 891.8 4.8 5.02 921.2 958.8 1989 100 4.32 1680 2172.6 1846.2 42.2   5.74 1932 850 940.8 4.8 6.1 931 958.8 2080.8 100 5.38 1869 2254.2 2050.2 51.8   6.82 2121 850 916.3 4.8 7.18 921.2 958.8 2060.4 100 6.46 2058 2274.6 2060.4 52.2   7.9 2310 850 955.5 4.8 8.26 989.8 958.8 2213.4 100 7.54 2247 2223.6 2091 52.2   8.98 2520 850 1004.5 4.8 9.34 1004.5 958.8 2254.2 100 8.62 2457 2193 2244 57.8   10.06 2688 850 975.1 4.8 10.42 965.3 958.8 2203.2 100 9.7 2625 2172.6 2233.8 58.6   11.14 2835 850 940.8 4.8 11.5 931 958.8 2152.2 100 10.78 2793 2162.4 2182.8 57   12.22 2982 850 935.9 4.8 12.58 940.8 958.8 2121.6 100 11.86 2940 2142 2131.8 56.2   13.3 3108 850 945.7 4.8 13.66 935.9 958.8 2152.2 100 12.94 3066 2131.8 2131.8 57.4   14.38 3213 850 931 4.8 14.74 931 958.8 2142 100 14.02 3192 2121.6 2152.2 59.4   15.46 3318 850 926.1 4.8 15.82 916.3 958.8 2131.8 100 15.1 3297 2111.4 2142 60.2   16.54 3423 850 911.4 4.8 16.9 906.5 958.8 2131.8 100 16.18 3381 2101.2 2131.8 59.8

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ţi se pare că logul tău seamănă cu al colegului care a postat mai sus?

Cine crezi că o să stea să aleagă valorile din fiecare coloană?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici o parere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam care ar fi problema pentru care ia postat logul?

Dacă ai observat cei care au mai postat au reclamat ceva anomalii în funcţionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut probleme cu egr,  geometria a inceput sa agate dupa cateva luni de folosire si valorile la debitmetru zicea un coleg ca sunt chiar la minim, acum am curatat, echilibrat  turbo, egr nou, curatat debitmetru, valori injectoare 2 cu minus 2 cu plus, dar toate aproape de 0, putine trepidatii in mers la relanti la pornire cam 1-2 minute.

Vreau sa cer si parerea altora dupa lucrul ce l-am facut sa vad daca totul este in ordine.

Acuma intelegi ?


lupo_bv parerea ta despre logul care este?

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tonytony, xls-ul pe care l-ai pus este defapt un fisier csv cu extensia schimbata si din care lipseste si separatorul dintre valori (de obicei virgula, de aici vine si numele) ceea ce face destul de greu interpretabil logul. S-a mai scris inainte cum se editeaza logfile-ul ca sa fie usor de interpretat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi am mers turat tot sa depus murdarie pe geometrie,  problema la stutul pompei tandem care  scapa vacuumul, doar dupa ce se incalzea, asa ca a primit un set de garnituri noi si epoxy pe stut.


incerc sa il modific si il pun din nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se vede ok logul.

Debitmetrul ok.

Turbina se încarcă greu, valoarea actuală depăşeşte pe cea specificată pe la 2300 şi atinge presiunea maximă pe la 2400 rpm.

Conform ross-tech ar trebui să depăşească valoarea specificată pe la 1800 şi să atingă maxim sub 2100..

Părerea mea este că s-ar putea să fie ceva pe la actuator, membrana acestuia sau să mai ai scăpări de vacuum.

Ar putea fi şi ceva pe la geometrie, dar pentru asta trebuie să faci un log în BS 011.

Dar aşteaptă să-şi mai dea cu părerea colegii mai experimentaţi

log1 .xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

geometria este noua, reconditionat turbo in luna februarie am montat-o pe masina si acum a fost curatata, misca foarte usor,  capsula noua, furtune noi la vacuum....

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!