Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Cu LC pleci punind cutia in S, scoti ESP, tii apasata frina cu stingul si accelerezi pina pe la 3500 rpm (in cazul GTI-ului) cu acceleratia la podea.

Apoi ridici piciorul de pe frina, tinind acceleratia la fund si masina pleaca. Incercati pe un drum necirculat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Personal ma nelamureste punctul 10... Pe scurt, "daca te apropii la ceva distanta de un semafor pe rosu, o poti scoate in N si sa o lasi sa mearga la ralanti"

Lamuriti un profan: se recomanda au ba?! Manualul de G5 (var mea) nu precizeaza clar, da doar instructiuni despre mutarea accidentala a manetei in N in mers si ce tb sa faci (respectiv incetinesti, scad revs si dai inapoi in D)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este recomandat din doua motive:

1. Nu se mai realizeaza lubrifierea cand cutia e in N

2. Din motive de economie e mult mai bine ca masina sa incetineasca in viteza, in frana de motor, consumul de carburant fiind in mare parte din timp 0 (consumul instant indicat e corect, nu e eronat asa cum pretind multi), motorul folosind doar aer. In N trebuie sa existe un consum mic pentru a putea mentine motorul pornit. (metoda asta de franare e recomandata si la cutii manuale, retrogradand in toate treptele si incetinind folosind frana de motor)

PS: Scuzati-mi exprimarea aproximativa

Modificat de thesaw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oooooo da ... functioneaza :angry: Sunt super incantat ... desi lasa urme de cauciuc pe asfalt de cativa metri :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dudu: plus ca nu e safe sa mearga masina fara sa fie bagata in viteza. Nu stii niciodata ce se poate intimpla si sa ai nevoie sa accelerezi.

:Driver: O sa va povestesc o intimplare care mi s-a intimplat mie la stop care sa sustina ce spuneam mai devreme. Eram primul la stop si la un moment dat il vad pe unul cu o Dacie care venea tare din spate si a pus frina prea tirziu. Ii vedeam in oglinda retrovizoare fata disperata ca nu era sigur ca se opreste pina sa ajunga la mine. In clipa aia doar am ridicat piciorul de pe frina si masina s-a miscat facind mai mult loc pentru Dacie sa frineze. Daca eram in N, pina o mutam in D nu aveam timp si ala ma pocnea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

bamse, thesaw, Ovidiu sar'na de raspuns... il banuiam insa doc-ul prezentat aci m-a indus in e(o)roare...

Tin minte ideea ca citisem tot pe aici ceva cu lubrifierea...

bamse: din ciclul "am intalnit si romani fericiti" :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Undeva citisem ca ar fi violenta plecarea cu launch control, mie nu mi s-a parut foarte violenta.

Plecarea e violenta in functie de cat calci tu pedala de acceleratie. Daca o turezi pana la 1500 rpm nu va fi deloc violenta. Daca o turezi la 4000 rpm o sa scoti ceva fum din cauciucuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu se mai realizeaza lubrifierea cand cutia e in N

Pompa de ulei este antrenata atata timp cat motorul functioneaza. Eu asa stiam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la cutiile automate clasice cu convertor de cuplu pompa de ulei este antrenata tot timpul, dar la DSG am citit intr-un pdf chiar postat pe forum aici doar in R, D si S.

In plus, e specificat si in manualul masinii ca nu are loc lubrifierea in N.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm...te rog, scaneaza pagina unde spune asta; sunt tare curios.

Pompa de ulei este antrenata de un al III-lea ax (deci, altul decat cele doua principale, aferente celor 2 ambreiaje), ax care este legat direct de carcasa ambreiajelor => legatura directa pe volant => rotire, atata timp cat motorul functioneaza.

Sunt 3 axe coaxiale.

LE: Dupa cum spui, cutia ar trebui sa se defecteze foarte repede daca o scoti din una din pozitiile amintite de tine (D,S,R) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.. ai dreptate... era si aberant sa fie cum am zis eu. Am verificat si scrie de fapt sa nu o lasi sa se deplaseze in N cu motorul oprit. Cu motorul pornit e ok. Scrie in schimb ca la semafor sa nu o scoti in N ci sa o lasi in D si sa tii frana calcata... cred ca si asta a dus la greseala mea

Cred ca nu am stat niciodata sa ma gandesc serios asupra acestui subiect si am ramas cu ideea pe care am interpretat-o gresit din manual.

My bad :)

post-8154-1221940282_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie in schimb ca la semafor sa nu o scoti in N ci sa o lasi in D si sa tii frana calcata

S-a mai discutat si acest aspect. Este vorba despre o recomandare (in sensul ca, nu este nevoie) si nu o restrictie. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stiu ca mai de mult au fost mai multe persoane care aveau probleme cu DSG urile. Chiar si un R32 (voinea) era victima. Cum s-au finalizat? Posesorii recomanda cumpararea unei masini cu o astfel de cutie? (ma gandesc la un GTI/Ed30 sau R32)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citesti topicul vei vedea cum s-a finalizat cazul la DSG-ul lui voinea. S-a schimbat un bloc de valve pe garantie.

Ca sfat, recomand din toate inima un DSG. Merge foarte bine, sunt multumit de cutie. Daca ai perspective de tuning mari, DSG-ul nu tine un cuplu foarte mare peste standard (parca 400Nm e maximul). Asa ca, daca vrei sportivitate poti avea si la DSG, este incomparabil mai comoda la condus, iar defectiuni pot aparea atat la DSG cat si la cutiile manuale. Are destul de multa vechime DSG-ul in 6 trepte incat se poate vorbi ca este fiabila. Se poate vorbi in schimb ca este mai costisitoare la intretinere, adica la 60 mii km trebuie schimbat uleiul + filtrul din cutie si te ajunge vreo 600 ron parca, dar banuiesc ca la un GTI, R32, aceste costuri sunt suportabile (daca ai avut bani pentru o asemenea masina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit tot topicul si nu am gasit raspuns ( e unul singur dar mai caut) la ce cuplu maxim rezista cutia DSG in functie de motorul cu care e (daca e in functie de motor), adica un 1.9 105hp la cat il pot duce (hp si torque) ? Cei care au DSG ce cod PR de cutie au in portbagaj pe sticker?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 350 NM rezista cutia, daca nu ma crezi google it :( Referitor la cai, cati vrei.

Modificat de jimmy_g5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

eu nu te cred ca e doar 350Nm. Am tunat zeci de masini cu DSG si limita a fost pusa mereu la maxim 400Nm. Nu a crapat cutia la aceste masini.

PS: vezi pe google HGP germania si o sa vezi de la cati CP/Nm recomanda ei upgrade-ul cutiei (pe care il si au disponibil)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ma facut revizie completa la masina din semantura pentru 120K, desigur revizia am facut-o mai devreme adica pe la 116K. Costul pentru operatiile DSG, 6L uleiu + filtru au fost in jur de 650RON

Tin sa mentionez ca operatiunea a fost efectuata la dealer :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucrurile s-ar putea sa stea diferit la DSG-ul cu 7 trepte, care din cate stiu este proiectat pentru maximum 250 Nm, spre deosebire de DSG6, care e mai "rezistent". De exemplu, Jetta 1.9 TDI 105 CP (250 Nm) se poate comanda acum fie cu DSG6 fie cu DSG7. Sper sa nu ma insel, dar daca lucrurile stau asa atunci tuningul la varianta 1.9 TDI DSG cu 7 trepte nu prea mai e posibil. Cel putin teoretic...

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din motive de graba am uitat sa precizez ca ma refer doar la date oficiale

Designation --- DSG 02E (direct shift gearbox)

Weight Approx. --- 94 kg front-wheel drive, 109 kg 4motion

Torque --- Maximum 350 Nm (depending on engine)

Clutch --- Two multi-layer wet plate clutches

Gear stages --- Six forward, one reverse gear (all synchronised)

Operating mode --- Automatic and Tiptronic

Oil volume --- 7.2 ltr. DSG oil G052 182

@voinea: nu ma indoiesc de ce spui tu, dar ma refeream doar la ce zice VW despre DSG

P.S. cunosc si ce scrie pe hgp-turbo.de :P

Modificat de jimmy_g5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Torque --- Maximum 350 Nm (depending on engine)

Aici am eu nelamuriri, cutia de pe motorul de 105hp la cat rezista?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista 2 versiuni. Versiunea veche DSG6, cea despre care se vorbeste mai sus, care rezista la maximum 350 nm si versiunea noua, in sapte trepte, care rezista la maxim 250 nm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

de ce ziceti voi maxim 350 cand specificatiile sunt clar: " Torque --- Maximum 350 Nm (depending on engine)" . Nu zice nicaieri ca doar 350Nm tine ci doar ca atat a fost utilizat maxim pe aceasta cutie.

Cum v-am spus limita cutiei e mai sus si chiar se poate modifica softul ei daca vrei sa o faci mai nesimtita la anumite variabile (rpm prea mare sau Nm prea multi)

Va dau o poza cu placa calculatorului de cutie

post-1-1222930586_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, il cred pe Dragos ca stie el ce spune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!