Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Salutare! Imi poate spune un coleg care ar fi simptomele sau cum se comporta cutia DSG6 cand se apropie sau necesita un schimb de ambreiaje? 

Multumesc anticipat !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi @Theo de răspuns.

Am atașat si un filmuleț cu clancanitul care se aude mai tare cand trec peste denivelări, poate a mai avut cineva probl asta. La un service mi-au spus ca e ceva normal... 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/22/2017 at 4:29 PM, golfix said:

Salutare,

Ca nou poseseor de Stronic, am si eu cateva nelamuriri privind functionarea acestei cutii:

1. Am un usor fluierat in treapta 1 si 2, mai proeminent in treapta 2, pe treapta 3 dispare. Proeminent este atunci cand te aflii intre 1000 si 2000 rotatii, cel mai tare se aude cand te opresti aproape in loc,fara sa schimbe treapta 1, si o accelerezi usor spre 2000 ture,pana in 2000 ture suna a compreor, sau tren electric :)) 

2.Usoara intarziere cand cuplez in R, deobicei dureaza cam 1 secunda 2 maxim(uneori),de cand ajunge levierul in R,pana imi cupleaza senzorii de parcare si masina incepe sa se miste.Daca cuplez R si iau piciorul din frana repede, sta 1 secunda,apoi incepe sa plece usor. Daca cuplez R si astept sa bipaie senzorii de parcare, si ridic piciorul pleaca imediat.

3.Usoara smucitura din 2 in 1,dar mai mult la rece. Nu e ceva de speriat. Am observat ca mersul motorului afecteaza foarte mult si schimbatul cutiei. Cu cat motorul este mai cald si functioneaza in parametrii, cutia trece/schimba mai neobservata.

4. Cateodata,mai mult la rece, pleaca cu treapta 1 de pe loc, si cand schimba 2, are o usoara poticnire.

5. Si ultimul aspect, atunci cand merg constant cu treapta 2 prin oras,de multe ori daca fac frana de motor apoi accelerez usor, se simte cum recupleaza cutia. La fel se intampla si cand franez si efectuez viraj pe o straduta de ex, dupa efectuarea virajului, accelerez si are pentru o fractiune de secunda un netru(sau mai bine zis intarziere la cuplare) apoi cupleaza. La fiecare viraj se intampla la fel, numai in treapta 2, in restul treptelor nu am simtit ceva asemanator.

Din ce am observat, cel mai mult ii place in mod manual, cu schimbare din padele sau schimbator, la turatii decente, adica un 2500 3500 ture macar :)  

Masina este un TFSI Stronic(DSG6) cu 100.000 km la bord, prima si ultiam revizie a fost efectuata la 61.000 km la reprezentanta.

 

Astept parerile voastre.

Salut, ai gasit problema de ce se aude asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex,ai verificat bieleta antiruliu?

Modificat de uratzelul_flo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 11 ore, uratzelul_flo a scris:

Alex,ai verificat bieleta antiruliu?

Abia am făcut revizia și băieții nu au găsit probleme.

Faza e ca daca o turez mai mult un pic nu mai clancane. Sau dacă o scot pe neutru. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie facute mai multe investigatii.Eu am avut aceeasi problema insa la mine cloncanea tot timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ești din București sau măcar aproape du-te la Florin caractere și te lămurește 100%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 5 ore, Afumatu a scris:

Dacă ești din București sau măcar aproape du-te la Florin caractere și te lămurește 100%

Un Link please? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/30/2018 at 3:16 PM, mada_eim said:

Am programare saptamana viitoare pentru adaptarea ambreiajelor. I-am explicat mecanicului ca dupa schimbul de ulei s-a facut procedura de basic settings de pe rostech, cu frana apasata si umblat pe canalele 61, 60 etc, dar el a zs ca aceea e doar adaptarea furcii selectoare. Ok zic, daca tot vad ca sunt recomandati ca si experti prin zona Clujului sa merg pe mana mecanicului, oricum in caz de defectare nu stiu la ce alt service pot apela in zona.

Dupa adaptare o sa-mi confirme daca trebuie intervenit asupra ambreiajelor.

Intre timp folosesc AH dar masina imi lasa impresia ca patineaza ambreiajele prea strans cand sta pe loc, simt diferenta in scaun cand stau la semafor pe D fata de cand o scot in N.

 

On 10/30/2018 at 10:37 PM, mada_eim said:

Privind inapoi cred ca inteleg ce s-a intamplat, probabil mecanicul a facut procedura de adaptare, inclusiv pe canalul 62, dar apoi in loc sa mergem la drumul de calibrare m-a lasat sa plec prin oras.

Ce nu inteleg eu e, ambreiajele nu se adapteaza singure cu timpul? E posibil sa fi pastrat comportamentul asta timp de 5-6000 de km?

Azi s-a facut adaptarea ambreiajelor si dupa 60 de km facuti, pe langa cei facuti de mecanic in timpul adaptarii, consider ca operatiunea a reusit. Plecarea de pe loc s-a domolit, nu mai simt vibratii in sezut iar consumul la relanti a scazut, in N e 0.6l/h, in D cu auto hold era 0.9l/h iar acum in D cu auto hold e 0.7l/h. In rest comportamentul a ramas neschimbat. Ca si analiza a starii de sanatate a transmisiei mi s-a adus la cunostinta uzura la volant, in stare incipienta, nesurprinzatoare la 170.000 km, dar oricum nu ceva ce necesita interventie.
Daca isi mentine comportamentul asta eu sunt multumit.

Modificat de mada_eim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut ,  

 

Intampin o problema la cutia DSG 2E ( 6 trepte ) masina este o Skoda Superb Outdoor  4x4 din anul 2013  ,  ( ar fi o poveste mai lunga dar o fac scurta )  nu mai intra in R ... in rest intra in toate treptele ....... ( am inlocuit  ulei + filtru ) .  nu am scos-o la un test drive inca ... sa vad daca intra in toate treptele , dar smuceste ,etc   cand schimb din  P  in R ,N,D ,S sau tiptronic , imi arata pe bord , (  masina stationand ) , si nu licareste nimic ... lasand usor frana   masina pleaca in fata in D , S si  Tiptronic .... 

La punerea contactului si pe urma pornirea motorului , licareste o cheie in bord ( in zona de afisaj  a displayului   ) iar la scanare , apare urmatoare eroare .

Orice sfat , ar fi indicat  .. multumesc .

 

IMG_20181107_213839.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solenoidul N90, scurt la masa.

Daca zici ca ai schimbat si uleiul si tot face...

Cred ca trebuie sa dai jos mechatronicul si verificat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mada_eim nu are legatura adaptarea cu consumul. Oricum, in maxim 500 de km va merge la fel ca inainte. Daca nu smuceste si schimba toate treptele fara erori cred ca ar trebui sa o lasi in pace si sa te obisnuiesti.

Cutiile astea cu ambreiaj nu vor fi niciodata un exemplu de schimbat lin sau de confort. Ele merg acceptabil, simti schimbarile dar sunt ultraperformante daca vrei acceleratie puternica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@valioglu Probabil in cazurile in care masina ajunge sa mearga rau de la sine, asa e, revine problema, dar in cazul meu comportamentul s-a stricat dupa ce s-au resetat basic settings incorect. Mi s-a mai spus ca isi schimba singura mersul dar in cazul meu nu a fost asa, comportamentul la plecare a ramas consistent prost pe parcursul a 6000km, de asta nici nu mi-am batut capul sa o rezolv imediat, tot pe baza a pareri de genul asta si acum imi pare rau ca am chinuit masina in loc sa merg la cineva avizat. 

Lafel si consumul la relanti, s-a schimbat dupa interventia incorecta, tu pe ce te bazezi cand spui ca nu are legatura?

Modificat de mada_eim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil ca procedura de adaptare a cutiei sa provoace defectiuni. 

Cand afirm ca nu e posibil sa creasca consumul din cauza procedurii de adaptare ma bazaz pe faptul ca nu are ce sa determine acest consum. Si nici nu are unde sa se piarda lucrul mecanic rezultat din arderea benzinei. 

Nu cumva ai reparat si altceva atunci cand ai facut adaptarea? Poate pe la motor... Si de aici problemele aditionale. 

Eu am facut de mai multe ori procedura, nu schimba mersul asa semnificativ. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, logica e urmatoare, cand masina e in D cu AH activ ambreiajele stau la punctul de prindere, in cazul meu punctul de prindere era invatat prost si le tinea prea apasate, cauzand si vibratii ce dispareau la trecerea in N. Fie ca presiunea crescuta pe ambreiaje cerea presiune hidraulica crescuta cauzand consumul crescut, fie ca ambreiajele infranau motorul si ca sa nu coboare turatia sub 800 rpm a crescut cantitatea de motrina injectata, eu cred ca legatura exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, gestiunea turatiei la plecatul de pe loc, o face senzorul hall.

Senzor responsabil cu presiunea de apasare a pedalei de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu asta am explicat. Turatia la plecarea de pe loc m-am lamurit ca e normala. Nici ce treaba are pedala de frana cu ce am explicat eu nu am inteles.

Am dat 2 ipoteze pentru care ar putea explica consumul marit cand masina e in D, cu frana actionata, si ambreiajele calibrate pentru presiune prea mare la plecarea de pe loc. Fie presiunea hidraulica necesara apasarii ambreiajelor pune sarcna pe motor si creste consumul, fie faptul ca ambreiajele sunt mai apasate si infraneaza motorul duce la cresterea consumului. Altfel nu am cum sa explic mai clar de atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles perfect ce ai expus mai sus.

Insa, presiunea de apasare a ambreiajelor nu are legatura cu turatia nominala de ralanti in N.

Ai spus ca ti a scazut consul la 0,6 l/h in N. Ori asta nu este posibil din reglajele facute.

Si eu am consum de 0,7 l/h In D, insa nu mereu.

Senzorul G62 este primul responsabil de asta, chiar daca nu are diferente mari de temp.

La fel, managementul de incarcare al acumulatorului, mai ales acum, in sezonul rece.

Asta am zis eu...

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

31 minutes ago, theo said:

Am inteles perfect ce ai expus mai sus.

Insa, presiunea de apasare a ambreiajelor nu are legatura cu turatia nominala de ralanti in N.

Ai spus ca ti a scazut consul la 0,6 l/h in N. Ori asta nu este posibil din reglajele facute.

Si eu am consum de 0,7 l/h In D, insa nu mereu.

Senzorul G62 este primul responsabil de asta, chiar daca nu are diferente mari de temp.

La fel, managementul de incarcare al acumulatorului, mai ales acum, in sezonul rece.

Asta am zis eu...

In N aveam 0.6l/h si inainte si dupa.

In D cu frana apasata aveam 0.9 l/h inainte de adaptarea corecta si acum e 0.7 l/h.

Modificat de mada_eim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok.

Eu la ambele masini, DSG, am diferentele in N si D de 0,2 l/h.

Deci pe angajarea ambreiajelor, nu am vazut vreodata diferenta mai mica (sau mai mare), de 0,2 l/h.

Raportul se pastreaza mereu, indiferent de ce temperatura are motorul.

Stiu foarte bine asta, deoarece mai tot timpul le compar.

Una fiind noua, iar cealalta, cu aproape 300k km.

La tine diferenta fiind enorma, adica dubla, 0,4 l/h.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor. Stie vreun coleg daca exista posibilitatea de a nu cupla R daca ambreiajele sunt uzate? Are si un comportament mai ciudat cand trec din D in R, incerca cuplarea de vreo 2 ori dupa care cand cupleaza, a 3a oara este mai zgomotoasa,iar cateodata dispare R de pe maxi si nu cupleaza deloc, din R in D de cele mai multe ori cupleaza normal, fara zgomot, iar cand trec din D sau R in P, tot asa, este mai zgomotoasa cuplarea.

Cosumul imi sta, dupa ce au umblat mecanicii vietii de la Skoda la 1.0l/h in D. Este normal?

Ma tot confrunt cu problema asta la masina, am fost la reprezentanta, mi-au spus ca sigur este din mecatronic si ca trebuie dat jos si verificat. Am facut-o si pe asta, nu e de acolo, mecatronicul este in regula. Dupa mi-au spus ca uleiul este cam negru, in conditiile in care are 35000km de cand l-am schimbat, tot in reprezentanta, ulei oroginal AudiVW.

Dupa ce le-am dat o caruta de bani, degeaba, am plecat de la ei mai prost de cat m-am dus. M-au luat in final cu urmatoarea fraza: "Ar trebui sa schimbati dvs. amberiajele pentru ca noi sa mai eliminam o cauza si sa ne putem pronunta daca este defectiune la cutie sau necesita doar schimb de ambreiaje si ulei. Toata afacerea asta in jur de 4400 lei". Si atunci mi-au sarit dracii si i-am intrebat cum este posibil sa vii in reprezentanta Skoda cu o problema si sa iti prezinte un amalgam de abureli, ca intr-un final tot ca la service-ul din cartier sa se procedeze, inlocuim sa vedem cine are vina!

Va rog, daca stie cineva de ce ar avea comportamentul asa, sa imi spuna ca sunt in ceata total. 

Va multumesc anticipat!!!

Modificat de FeryGL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 06.11.2018 at 11:24, Afumatu a scris:

Dacă ești din București sau măcar aproape du-te la Florin caractere și te lămurește 100%

 

On 06.11.2018 at 17:59, Afumatu a scris:

Suna aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!