Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Salutare. Revin cu aceeasi problema pe care am mai postat.o si o readuc in atentia colegilor! 

Astazi, de 2 ori, mutand schimbatorul in pozitia R, masina nu a vrut sa plece de pe loc. Am pus schimbatorul in P, am oprit motorul, am pornit motorul, am pus schimbatorul in R si a cuplat de data aceasta!

Are cineva vreo idee, s-a mai confruntat vreun coleg cu situatia asta?

Va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zilele trecute ma jucam cu o interfata de diagnoza si intamplator am observat ca pedala de acceleratie vede 15% actionare iar daca o ating usor trece de 20% imediat. Ar putea asta fi motivul pentru care masina mea pleaca "violent" cand iau piciorul brusc de pe frana? Am cum testa pedala fara sa incerc cu alta piesa? Mi-e sa nu fie sechel de la rescrierile de soft  dieselgate=>downgrade=>putere=>stock downgrade etc..

Modificat de mada_eim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/19/2018 at 12:16 PM, biggg said:

Salutare tuturor,

Sunt membru nou, asa ca e datoria mea sa ma prezint. Ma numesc Adrian, sunt din Bucuresti si sunt posesorul unui Passat B6 3C5, motorizare 2.0 TDI CBBB 170CP. De ceva timp ma confrunt cu o problema, care cred eu, ca ar putea fi din cutia DSG.

Dimineata, la plecarea catre serviciu, primul schimb de viteze 1-2 se face cu smucitura. Se intampla asta doar daca las usor sa creasca acceleratia. Schimbul se face undeva pe la 1200 RPM, dupa parerea mea, turatia e foarte mica si se intampla cam in toate treptele de viteza.

Am mai observat faptul ca in anumite trepte de viteza, de obicei 1 si 2 odata cu eliberarea pedalei de acceleratie se creeaza o frana de motor puternica. Ce sa mai zic de faptul ca in modul S schimbarea treptelor se face numai cu smucituri.

Am schimbat toate tampoanele, uleiul este schimbat acum 15.000 km.

Ce imi recomandati sa fac? Pot incerca o calibrare de cutie sau mecatronicul este pe duca? Multumesc anticipat.

Scuze ca repostez din nou. Ma intrebam daca s-a mai confruntat cineva cu problemele astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand e uleiul cald ai aceleasi probleme? Daca pleci mai in tromba , gen sa schimbe la 2200 tot smuceste?

Modificat de Sor1neL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Nu mai face asa. Sesizez totusi miscari la schimbul de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma am testat cu pedala noua si tot nu e 0% acceleratia cand nu ating pedala, ba chiar a crescut la 17%. Probabil ca o sa ajung sa umblu tot la soft sa gasesc rezolvarea demararii fortate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma cu ce interfata incerci? Mergi la cineva cu interfata originala cu licenta si vezi daca ai in realitate probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comportamentul de care incerc sa scap este faptul ca atunci cand iau piciorul de pe frana masina pleaca in forta.

Pomenea cineva pe o pagina interioara de ceva functie de turatie automata la plecare, masina mea face asta, se tureaza la 1000rpm cand iau piciorul de pe frana, dupa 10 metri parcursi scade turatia la 800rpm. Nu imi dau seama daca comportamentul cu plecare in forta e legat de acea functie sau nu si daca acea functie aduce acele 15% de sarcina pe care le vad cand interoghez pedala de acceleratie.

 

Pana acum am incercat:

- pedala noua de acceleratie - tot 15% vede - comportament plecare de pe loc neschimbat

- adaptarea pedalei - comportament neschimbat

- scriere noua de soft motor, penultima versiune inainte de dieselgate - comportament neschimbat

 

Ce as mai incerca:

- Soft cutie - S-a facut request de soft original, urmeaza scrierea. Masina are 5 scrieri, nu stiu in ce conditii s-au facut.

- Long coding - As fi recunoscator de ajutor aici, in cazul in care e functie ce se poate dezactiva.

 

In urma cu aproape jumatate de an am facut schimbul de ulei si basic settings. De atunci mi se pare mai pronuntat comportamentul asta la plecare, dar nu pot fi sigur pentru ca obisnuiam sa folosesc auto hold mai tot timpul, dar ce mi se pare evident de atunci e ca acum masina face frana de motor, la fiecare downshift, cand o opresc cu franare constanta la semafor. Am facut 6000 de km de atunci, ma gandesc ca pana acum ar fi revenit la mersul ei.

De faptul ca s-a facut schimbul de ulei corect sunt 99% sigur, mecanicul mi-a printat procedura si am stat langa el, s-a respectat temperatura, a pus cei 6 litri, a mutat selectorul, a asteptat pana a inceput uleiul sa curga putin, fara a depasi temperatura maxima etc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Paraschiva

Salutare tuturor,

Intentionez sa cumpar un Golf 7 2.0 tdi 150 cp cu DSG6 DQ250 cu 60000 km din 2015. Ar fi prima masina cu automata pe care mi-o doresc de mult.

Tot citesc zeci de pagini ale acestui topic si ma ingrozesc problemele pe care le intampina lumea pe aici, sau mai bine zis, sumele cheltuite pe reparatii.

Oare toate masinile cu DSG au problemele astea (sunete metalice, mecatronice care pica pe capete, etc.)? Sau aici pe forum apar doar cele cu probleme? Poate un procent mic din totalul masinilor VAG cu DSG.

Imi vine greu sa cred ca toate au problemele astea. Cred ca daca ar fi fost asa, nu ar mai fi cumparat nimeni VAG. Dar totusi sunt primii la vanzari in Europa.

Voi ce parere aveti? Ce ma sfatuiti sa fac? S-o cumpar? Sau mai degraba sa ma orientez catre o japoneza?

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turatul la plecare l au gandit  pentru protejarea ambreiajelor si volant.

De ex.masina din semnatura poate fi manevrata milimetric intr o deplina fluenta a miscarii.

Iar cealalta masina, noua fiind, tot DSG 6, nu o pot parca. La manevre de finete este un dezastru...

Sa nu mai zic, ca are si intarziere mare pana se gandeste sa plece.

Nu softul face asta, fac si cele manuale mai noi. Este un senzor ce ridica turatia la plecare.

Tine AH ul aciv si start/stop off. Incearca si asa.

 

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@theo Multumesc de interventie, pana acum esti singura persoana care imi confirma ca intradevar e o functie si nu un defect. Inca nu sunt convins daca e normal ca functia de turatie automata sa interfereze cu modul in care pleaca masina de pe loc. Cert e ca daca nu sunt atent cum o tin din frana risc sa dau cu masina de garduri.

Azi am fost la WOB service (Cluj) pentru o constatare si mi s-a confirmat ca nu e normal modul in care se comporta masina.

Am programare saptamana viitoare pentru adaptarea ambreiajelor. I-am explicat mecanicului ca dupa schimbul de ulei s-a facut procedura de basic settings de pe rostech, cu frana apasata si umblat pe canalele 61, 60 etc, dar el a zs ca aceea e doar adaptarea furcii selectoare. Ok zic, daca tot vad ca sunt recomandati ca si experti prin zona Clujului sa merg pe mana mecanicului, oricum in caz de defectare nu stiu la ce alt service pot apela in zona.

Dupa adaptare o sa-mi confirme daca trebuie intervenit asupra ambreiajelor.

Intre timp folosesc AH dar masina imi lasa impresia ca patineaza ambreiajele prea strans cand sta pe loc, simt diferenta in scaun cand stau la semafor pe D fata de cand o scot in N.

Modificat de mada_eim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Catalin Paraschiva e clar ca majoritatea intra pe forum sa isi spuna problemele. Foarte putini vei auzi pe un topic ca asta sa intervina si sa spuna ca nu au probleme.

Dar avand in vedere ca dsg7 uscat se zice ca este cel mai problematic dsg si unii cumpara in continuare nu ne duce cu gandul decat la faptul ca la cate milioane de cutii sunt produse totusi rata de defectare e destul de mica.

Dsg 6 este pe foarte multe masini intrate sh in tara si care nu stii cum au fost ingrijite si conduse. Daca nu au fost facute schimburile de ulei cand trebuie? Daca masinile alea au km reali sau nu...etc etc.

Oricum cu orice masina sh iti asumi niste costuri. Poti sa le ai sau poti sa nu le ai. Doar ca la o masina cu dsg sunt putin mai mari. Asta doar tu poti decide daca iti asumi sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/15/2018 at 11:33 PM, selenacomexprod said:

Am gasit pe olx un tip din timisoara care repara doar convertizoare si un tip la ploiesti care repara si cutii si blocuri de valve si convertizoare. A dat cineva prin ei?

Azi am fost si la vw, atat de idioti sa fie sa.mi spuna ca eu am dsg 6? Si de fapt sa aflu de la un prieten care are magazin de piese, ca pe seria mea de caroserie nu ii da decat convertizor de cuplu...

Am fost eu la timisoara la arab-ul acela.Zice ca repara convertizoare.Mie mi-a zis sa ma duc sa imi verifice el masina ca el nu se ia dupa nimeni, am batut 380 km dus intors pana acolo si cand am ajuns acolo a zis ca is ambreiajele problema,doar din vorba, nici macar nu a iesit afara sa vada masina.Deci nu a verificat nimic....sincer total dezamagit, putea sa imi spuna si prin telefon treaba aia , nu sa ma faca sa merg pana acolo degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Privind inapoi cred ca inteleg ce s-a intamplat, probabil mecanicul a facut procedura de adaptare, inclusiv pe canalul 62, dar apoi in loc sa mergem la drumul de calibrare m-a lasat sa plec prin oras.

Ce nu inteleg eu e, ambreiajele nu se adapteaza singure cu timpul? E posibil sa fi pastrat comportamentul asta timp de 5-6000 de km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu dsg6.

Daca merg in viteza 2 cu turatie joasa peste denivelări (linii tramvai, etc) aud un cloncanit întrerupt. Asta se întâmplă si in alte viteze dar nu asa sesizabil. 

De la ce poate fi? 

Si daca retrogadez eu manual din 3-2 se aude un clanc, am înțeles ca ar fi normal? Este mai accentuat daca tin putin accelerația si retrogadez. 

Scuze pt postul lung :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ambreiajele fac asta, 3rd to 2nd.

Iar cloncanitul pe turatie mica, volant.

Vorbesc din experienta personala.

Insa, cloncanitul mai poate avea si alte surse de provenienta.

Masina pe rampa si verivicata temeinic.

 

mada_eim, ambreiajele cu uzura mai pronuntata, scot si zgomote la schimbat de treapta.

Incearca sa pleci in forta,  mergi pana n ultima treapta, vezi daca ai mici socuri la schimburi, in Drive.

Pedala de acceleratie, tinuta cu aceeasi presiune pe toata durata procesului.

Se regleaza forta de apasare asupra lor, insa este limitata. Cand uzura este mare, doar schimbatul lor rezolva problema.

 

Ps. Nu sunt specialist, vorbesc din propriile constatari.

DSG ul meu face 300k km si sunt foarte multumit.

Am pus volant nou si o sa urmeze si ambreiajele.

Mi am asumat aceste investitii,  normale de altfel...

Cand alegeti o masina sh, cu DSG, ganditi va bine ce vreti.

Eu nu pentru confort am luat o, ci pentru condus.

Merita pretul?  Pentru mine, DA...?

 

 

 

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mada_eim citisem pe thread-ul asta si mi s-a confirmat si la reprezentanta cand am facut schimbul de ulei la DSG ca nu se face implicit adaptare dupa fiecare schimb de ulei, ci doar daca este nevoie (adica daca apar probleme in comportametul cutiei dupa schimb). Eu nu am facut nici o adaptare si cutia schimba la fel de bine ca inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca faci adaptare merge la fel dupa scurt timp. In prima faza schimba ceva mai lin si cutia pare a se readapta. Dupa maxim 1000 de km vei vedea ca schimba exact la fel ca inainte. Acum sunt vreo cateva lucruri de care trebuie tinut cont. Cutia DSG are ambreiaje, deci vei simti putin schimbarile si nu va merge niciodata asa de lin ca o cutie cu convertizor de cuplu. Vei simti aceste schimbari mai acut daca ai uzura la cutie, atunci cand este uleiul rece sau daca ai alte probleme la masina gen roti infranate sau similar. De asemenea, cutia are momente de confuzie, atunci cand nu iti va putea anticipa miscarile. In aceste momente va avea lag si este posibil sa smuceasca. Momentele astea apar atunci cand iei complet piciorul dupa acceleratie si imediat dupa accelerezi puternic de exemplu.

M-am obisnuit cu ea, are un stil anume, dar daca te inveti ti se va parea excelenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am crezut ca am explicat destul de clar, in mers nu sunt probleme, ba chiar nici nu cloncane cum tot citesc pe thread ca patesc altii din D2 in D3 si invers. Culmea e ca tot dupa o adaptare s-a schimbat modul in care pleaca masina de pe loc, dar stiind rationamentul asta ca dupa o vreme isi stabileste singura mersul am lasat-o in pace o perioada. Folosind preponderent AH nu m-a deranjat in utilizarea de zi de zi, dar de cateva luni sunt nevoit sa parchez pe niste lifturi dificile, in locuri inguste si la modul la care pleaca masina de pe loc nu-mi trebuie decat un moment de neatentie incat sa ating un prag sau o janta.

De la service mi s-a spus ca avand in vedere ca in rest schimba bine e probabil sa-si revina dupa o adaptare facuta corect. O sa vad Miercuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea face la fel. Tot smucit pleaca. Mai sunt perioade cand dupa o perioada de stat in N si cu frana de mana trasa, gen ma dau jos sa deschid portile iar apoi cand o pun in D da sa plece avand farana apasata si frana de mana activa. Nu am bagat in seama....... remediem cand pica, la momentul asta nu am nicio eroare... nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am un passat cc 2.0 tdi dsg 6 cod motor CBBB, si intreb si eu daca e normal ca in momentul in care bag in R si accelerez sa aibe o intrziere de  1 secunda pana cupleaza si pleaca masina de pe loc, uneori se aude si un zgomot ca un clank! Si a 2 a intrebare e normal ca in momentul cand retrogradeaza cutia din 4-3 si 3-2 sa se auda un clank! Nu smuceste doar se aude zgomotul respectiv, daca am geamul deschis se aude destul de tare, mentionez ca in rest schimba bine pe accelerare nu se simt treptele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari!Am si eu un Passat b6 2.0 TDI 170 cp 4Motion Euro 5 2010 DSG 1.Am.observat ceva la schimbator la rece cand este in treapta a 3 a si mers finut incepe si smuceste.Smuceste de cateva ori ca si cum ar vrea sa schimbe in treapta 4 dar nu o face.Cand accelerez dupa aia nu se mai simte ca schimba in treapta 4.Mentionez ca acuma urmeaza sa schimb uleiu in cutie.A fost depasit schimbu cu aprox 5000 de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba-l și ne zici după...vezi unde l schimbi sa fie făcut corect...temperatura...mutat selectorul prin toate vitezele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari, am vazut pe la pagina 94 a topicului ca cineva a luat discurile de ambreiaj pt dsg6 de la o firma din Polonia. A mai folosit cineva discuri de la ei? Sunt ok? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!