Jump to content

Problema cu incalzirea habitaclu la Fabia


Pitica
 Share

Postare recomandată

Azi am încercat niscavai probe cu maşina : am pornit AC-ul să văd cum mai bagă, am dat pe rece maxim, BC-ul îmi indica o temperatură exterioară de  25,5 grade C. A pornit AC-ul, baga rece. Apoi am dat regulatorul de temperatură cald/rece pe maxim cald, fără a opri AC-ul. Surpriză, nici un pic de căldură, tot rece băga. Am oprit AC-ul, am dat pe maxim rece şi băga ceva aer călâu,   cum ar fi aerul de ventilaţie. Am încercat să cresc progresiv temperatura, din potenţiometrul de reglare aer cald/rece. Nici o modificare, deşi ajunsesem la maxim cald. Teoretic ar fi trebuit să bage fierbinte când ajungeam cu potenţiometrul la maxim cald, dar nimic. Bănuiesc potenţiometrul că ar fi de vină. Mai văd mâine, poate reuşesc şi o verificare cu un VCDS.     

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa fie de vina doar potentiometru din servo-motorasele clapetelor, in acest caz cel de aer cald/rece V68

 

eu cred ca: atunci cand esti pe AC si faci reglaj din butonul cald/rece reglezi temperatura doar la AC, adica actionezi regulatorul de la compresorul AC, iar cand nu esti pe AC acesta regleaza clapeta de aer cald/rece din aeroterma si anume cat aer sa treaca prin calorifer prin servo-motorasul V68(daca gresesc sa ma corecteze cineva)

 

modificarile cald/rece nu au efect imediat la climatic, ii trebuie ceva timp modulului sa reactioneze...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am apucat sa demontez v68 dar am ramas blocat la demontarea suportului modului confort, am nevoie sa trag putin de tabla pe care e fixat sa fac loc sa scot v68-ul

 

puteti sa ma ajutati cum se declipseaza acel suport?

 

 

LE am rezolvat suportu la modul dar acuma nu stiu cum se scoate motorasul :D help please

 

 

LLE - :P am gasit clipsu ;) am curatat cu un spray potentiometrul, acuma teste... 

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

feedback - situatia s-a remediat nu mai da erori si acum executa climaticul cald sau rece nu mai trebuie sa ma inchin... :)

 

mai ramane v154-le care e mai simplu de scos

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa rezolvat dupa curatare potentiometru?

v154 pentru ce e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da s-a rezolvat, sa vedem si cat tine ;)

 

v154 e de la recirculare, acesta nu-l mai pot adapta deloc deja, sunt curios ce rezultate voi avea, sper pozitive

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a rezolvat si cu v154, a fost mult mai usor la demontare dar mi-a luat mai mult timp pana am reusit sa prind ideea cum il potrivesc pe angrenajele clapetelor din nou fata de v68 care se angrena cu o singura clapeta si a fost mai rapida potriveala

 

ideea e ca ambele servo-motorase sunt identice din ce am observat, nu am comparat codurile doar ca forma si continut, ale mele sunt Bosh fata de ce am gasit pe tutorialul  forumului german unde erau Behr

 

atasez tutorialul de acolo sub forma de fisier pentru a fi mai usor de printat, plus e tradus in egleza cu google translate fiindca e mai buna traducerea fata de romana

The v68 & v154 flap actuator motors.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!Am si eu o problema cu ventilatorul de la climatizare. Treptele 1-3 ale ventilatorului nu functioneaza dar treapta 4 functioneaza .Ce poate fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aprofundand problema am inteles ceva despre o siguranta termica care se gaseste pe ventilator. Ca sa ajung la ventilator dau doar torpedoul jos sau trebuie dat bordul.Se gaseste de cumparat siguranta termica ce cod are? Se poate inlocui cu ceva? Nu cred ca o sa fac eu lucrarea dar macar sa stiu ce sa cer electriceanului. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa dai torpedoul jos si ajungi la ventilator. O sa observi in parte superioara langa filtrul de habitaclu acea siguratnta termica cu rezistentele ce dau treptee de ventiatie. 

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chris, ia uite, eu cred ca te vei descurca si tu...nu trebuie sa mergi la nimeni.

Am incercuit unde este locatia blocului de rezistente.

2lmqrly.jpg

Scoti conexiunea, si rasucesti inversul acelor de ceasornic.

Montajul disipa foarte multa caldura, din acest motiv este montat in traseul de ventilatie sa fie ventilat mereu.
Daca se incalzesc rezistentele acoperite cu ceramica(sub materialul de culoare verde), nu este nicio problema, dar daca se arde siguranta termica, inseamna ca nu s-a ars degeaba... Asta inseamna ca ori temperatura in zona de contact a depasit 192 de grade celsius, ori curentul prin latura de circuit unde este amplasata a depasit 10A.

In opinia mea, este o problema cu motorasul aerotermei. Trebuie sa  verifici neaparat.




 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt sfaturi tuturor. In ce consta verificarea motorasului? Aeroterma se da jos greu? Se poate demonta si scoate prin spatiul de montaj al torpedoului? Cu ocazia asta merge gresat si motorasul si curatat paletele, pentru ca am scirtait pe treptele 1-2 ?

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut postez si eu cu o problema legata de incalzire. Detin o fabia 1, 1.4 MPI, fara AC. Vara trecuta mi-am schimbat luminile din interior (bord, reglaj faruri, consola cu reglaj temperatura si aeroterma, comezi geamuri adica cam tot ce era original ). De atunci masina da caldura chiar si cu aeroterma oprita si chiar daca dau sa vina aer rece, si credetima, cand spun ca da caldura, chiar DA. Si sincer m-am cam saturat sa fac sauna... Este posibil ca atunci cand am reasamblat panoul cu reglajul pentru nivelul de la aeroterma si reglajul are/cald sa fi pus "sarma" care regleaza temperatura (rece/cald) gresit ? daca da, cum o pot pune corect.

Ps : am mai schimbat si filtrul de polen. Posibil sa fi gresit ceva si acolo ?

Modificat de azx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SIgur, adica nu vreau sa par necredincios, dar e prea mare coincidenta, am umblat acolo si deodata s-a stricat. Eu ma gandeam ca am pus gresit parghia aia cu care selectezi aer rece sau cald.

http://tinypic.com/r/jug4xz/5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai incercuit tu acolo Azx, este butonul care actioneaza V68. Blocul de comanda prezentat de tine, are comanda AC.

Butonul care actioneaza o parghie, ,,sarma", este primul din dreapta....si actioneaza clapetele de dirijare a aerului. Daca ai umblat la blocul de comanda, nu ai ce inversa...Bun, sa presupunem ca se poate inversa ceva la sarma aia...asta inseamna ca vei dirija aerul spre picioare...si va merge pe parbriz, dar nici intr-un caz nu va comanda amestecul aer cald/rece. De acest aspect se ocupa butonul pe care l-ai incercuit, si actioneaza potentiometrul motorasului V68.

La butonul care comanda V68....la fel nu ai ce inversa. El se fixeaza cu niste urechiuse de potentiometru....nu poti sa-l pui decat intr-o anumita pozitie, altfel nu intra, fiindca ii vei rupe urechiusele de fixare.

Uite ce zic eu: parerea mea este ca V68 nu este functional, iar in momentul de fata este blocat ,,maxim cald". Daca vrei sa-l testezi (fara vcds) pui contactul, si invarti de butonul care actioneaza motorasul..... ,,maxim rece"....un pic de atentie.....,,maxim cald".....ar trebui sa auzi un bazait. Daca nu auzi nimic, atunci verifica ce am mentionat mai sus.

Daca ai indoieli...vcds-ul, si posteaza eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci nu ramane decat sa prind o zi calduroasa si cu timp liber din partea mea si cateva sticle de bere si sa dau jos motorasul respectiv. si dupa ce il dau jos ce ii fac ?:D ca sa il pot reutiliza ? Multumesc de indrumari.

Modificat de azx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va trebui demontat si curatat colectorul motorasului. Poate s-a rupt vreun dinte...pana nu demontezi, nu poti sa stii exact ce s-a intamplat.

Daca nu va fi ascultator....altul.

post-25544-0-93475000-1374007089_thumb.j

post-25544-0-83312000-1374007112_thumb.j

post-25544-0-13266900-1374007129_thumb.j

post-25544-0-63450300-1374007330_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, multumesc frumos de sfaturi. Mai ramane sa gasesc o zi libera si sa ma apuc de treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu uiti sa cureti cu un spray si potentiometrul daca tot umbli acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin cu vesti. Am rezolvat problema. Nu era de la ansamblul respectiv pentru ca eu cica nici nu il am (numai cei cu clima il au ). Problema era de la o anume tija care intra in spatele butonului de aer rece/cald tija care se gaseste si la celalalt buton de la care reglezi directia aerului (sus, jos etc) butonul pe care il invart atunci cand vreau aer rece, respectiv cald. Acea tija era sarita de undeva de mai din spate  si intra intr-un loc... nici nu stiu cum sa ii spun ... un spit care avea un ghidaj si o siguranta si cand bagai tija in acel spit, facea un clenci si aia era tot ( posibil sa fi sarit cand am schimbat ledurile ). Operatiunea este oarecum dificila din 2 motive: trebuie sa dai jos tot bordul si ca sa ajungi la locul unde trebuie sa bagi tija aia este destul de complicat pentru ca nu ai spatiu pentru manevrare si este si intr-o pozitie dificila. In total cred ca a durat cam 2 ore toata treaba.

Modificat de azx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut am si eu o problema cu incalzirea in habitaclu la Fabia  motor 1.9 TDI 105 cp  2007.Am schimbat termostatul si nu sa remediat problema, ansamblul v68 se aude ca functioneaza.si doar cu contactul pus si in mers.Partea dreapta nu da caldura deloc doar la sofer este putin dezmortit in mers.

Modificat de Nemo2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil probleme cu circularea apei prin radiatorul incalzire din interiorul habitaclului.

Verifica fluxul de apa prin radiator:  trebuie scos furtunul de la retur.

E posibil sa se fi depus mizerie in radiatorul din interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!