Jump to content

Chestii Despre Reconditionarea Motorului Tip 4


jan
 Share

Postare recomandată

  • Replies 355
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    130

  • jan

    109

  • KRAKEN

    50

  • MikeRG

    22

Top Posters In This Topic

Posted Images

Axul cu came si tachetii era ideal sa fie de la acelasi fabricant, sa fie un set.

Pompa vad ca-i model tip 1, e misto (as pune capac de otel, nu p-ala de aluminiu), numai sa nu trebuiasca sa iei din ea din cauza suruburilor de la axul cu came.

Care vasazica poti sa te-apuci sa-l montezi. Iti trebuie culbutorii ? Ajungi pe-aci curind, ca eu nu stiu cind pot ajunge acolo?

Da, la urmatorul motor (ala bun :D cam asa ceva o sa bag, poate sa am mai multi bani atunci.

Dar tacheti si came mecanice.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa asta o au la articole de tip4 si o recomanda pentru 914.. dar si pentru tip1...axa cu came facuta de altii nu stiu.. ca eu aveam nevoie de durata mai mare la admisie pentru ca pun injectie.. mai putin ma intereseaza deschiderea supapei .. si cu alta lege de distributie si cu tacheti mecanici nu gaseam .. chiar scrie la axa ca e pentru hidraulici.. .. ca sa modifici un pic o axa era firma aia de la cluj dar trebuie sa mergi tu cu socotelile facute ...pina la culbutori mai am de facut chiulasele .. si ca sa nu imi bat joc de axa si sa am si o crestere evidenta de putere trebuie sa ii cresc compresia catre 8-8,2 .. deci trebuie sa incarc camera de ardere...inca nu am ajuns acolo .. tre sa incep incet intii sa calculez ciclul motor dupa noua axa cu came si sa fac ceva grafice care sa imi spuna situatia cea mai favorabila si cea defavorabila .. si acolo incep sa aleg raportul de compresie... nici cu temperatura motorului nu pot sa merg sus de tot ca e totusi un motor de conceptie veche ..... eu sper cu axa, cu injectie, si cu compresie cam de 12-13 barrr sa ajung intre 95-100cp..

de venit o data prin bucuresti poate vin ... ca am nevoie de culbutori..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... uite jane .. pompa.. nu cred ca am gresit

post-17229-1201692588_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, Doamne fereste. E interesanta gaura aia din stinga sus, pe circuitul de refulare. Mai ai poza doar cu pompa, fara capac peste ea?

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gaurica zic eu ca e pentru capace care au si stuturi de radiator de ulei suplimentar sau capac cu filtru de ulei ...as putea sa o astup.. o sa pun imediat poze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, n-are rost s-o astupi, probabil ca era pentru sistem de ungere modificat prin afara blocului, caz in care se astupa iesirea "stock". Dar nu stiu daca mai ramine grosime in perete sa-i dai filet...

Sau pentru un consumator suplimentar (turbina)? Dar stai, turbina e parca "in serie" cu motorul.

Surubelele alea-s destul de discrete. Roata de la distributie n-are semn sau e invers pusa? Nasol ca trebuie sa-ti bati un pic mintea sa le "pui la punct".

Pompa pe care am pus-o e a treia din modelul ala pe care o montez, dar e prima care a intrat fest acolo in gaura. O fi blocul sau pompa?

M-am uita si eu pe cip1 si nu mai apar nici de tacheti, nici chiulase de tip 4... Ce-o fi?

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite semnul... si roata are o singura pozitie de montaj

post-17229-1201696479_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ar fi avut semn faceam un carton gradat si il "dowelam" eu .. oricum vreau sa verific .. si sa fac o comparatie cu cealalta axa cu came...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu .. il am la garaj ..poze cind ajung acolo poate daca nu uit aparatu...e intr-o stare bunicica zic numai ca are un shantzulet pe mijlocul camei .. ca nu s-au rotit bine tachetii.. si cred ca nici culbutorii nu calcau pe coada supapei asa cum zice cartea.. cine sa se mai gindeasca la saibele de reglaj de pe rampa... itzi spun eu .. cu un ciocanel de 10-20kg, cu o surumpelnitza si cu un mox poti face la motorul asta tuning.. iti mai trebuie o bucatzica de teava ca sa pui pinionul la locvorbe din popo..r

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca se poate cam orice cu ciocanul, dar mie mi-e lene sa caut tevi si vorb-aia: imi tii si mie camila asta nitel?

Santul pe cama e de la uzura, asa se uzeaza astea de tip 4, din cauza diametrului relativ mic al tachetului. Ei s-au rotit bine, saracii, dar s-au facut concavi pe suprafata de contact si marginea a halit din cama. Santul e doar pe lob sau pe toata cama?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa fotografiez axa .. si vezi .. daca ti-e buna ..mai vorbim .. avea sant si pe lob ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Gaura aia se pare ca-i pentru dat ulei la turbo, cu capac cu stut. Se face in paralel ungerea si returul - printr-un capac de culbutori.

Nu stiu unde se gasesc furtune de calitate "bubitza" care sa reziste la ulei incins si presiune. Sau racorduri de utilaje de-astea hidraulice...

Aia la Fartecu-ala fac asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la bbt parca am vazut la metru..la fartec se fac injectii .. in popou.. nu stiu daca mai fac ceva pese industriale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat io de la bbt, e cam subtirel. Cel putin ala imbracat in cirpa. O sa-l incerc.

Probabil confund :) io fartec cu fabrica aia unde se faceau curele si alte prostii de cauciuc (linga stadion, parca). Aia care-i?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta a fost o data .. ieconomia de paiatza i-a impins sa faca seringi si alte prostii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, l-am inchis. Am montat supapele cu o scula hai-teh:

post-2697-1202021738_thumb.jpg

post-2697-1202021758_thumb.jpg

Pistoanele (+cilindri) se monteaza in ordinea 1-2-4-3, oricum 4 inaintea lui 3, nu ca aici:

post-2697-1202021868_thumb.jpg

Se observa c-am pus adunat cojile de la mandarine contra pisicilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-2697-1202022130_thumb.jpg

Gata, nu se mai urineaza, i-am pus cu botul pe labe:

post-2697-1202022274_thumb.jpg

Inca una:

post-2697-1202022367_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

felicitari...la cit mai multe reusite...dar vaz ca stilul tau se departeaza de mecanica seaca de altiler ...lucrezi cu pense pean, spatule, bisturie...brava.. mecanica de salon...hobbie adevarat te invidiez.. eu nu am facut decit motoare si stop...nu am aplicat ce am invatat decit in mica masura .. acum am si eu sansa cu motorul de 2000...

poza cu axele cu came cum am promis...

axa veche:..diametrul cercului de baza 31..inaltimea lobului 37,5... fazele distributiei : dsa 2grade, isa 33grade, dse 36grade, ise 3grade

axa noua:..diametrul cercului de baza 31,5.. inaltimea lobului 39...fazele distributiei 31,59,65,25...

poza

post-17229-1202030729_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistoanele (+cilindri) se monteaza in ordinea 1-2-4-3, oricum 4 inaintea lui 3, nu ca aici

:beerchug: de ce ?!?!?!?!?!? :)) :D

tusheshte motoru' daca instalezi pistoanele altfel decat in ordinea aprinderii ?!?!?!?!?

be serious ...

Modificat de ultimul venit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:sbine: de ce ?!?!?!?!?!? :blink: :blink: tusheshte motoru' daca instalezi pistoanele altfel decat in ordinea aprinderii ?!?!?!?!?be serious ...
freeee your mind.....ia mai citeste o data dar mai rar unuuuu-doooi si treeeei-paaatru... adica mai pe shleau prima data montezi partea dreapta 1-2 si apoi 3-4 cei doi cilindri de partea stinga....sincer e mai usor asa.. ai incredere in jan .. nu te minte...... si ordinea aprinderii este 1-4-3-2 deci deci deci .. daca mai ai si un suport de motor rotativ ..in ordinea aprinderii face ca ventilatorul.... si 4 inaintea lu 3 .. pentru ca e mai usor de prins banda pentru strins segmentii si de pus siguranta la boltz cind pistonul 3 nu este..
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!