Jump to content

Probleme generale servodirectie Polo 9N (Koyo & TRW)


Valllentin
 Share

Postare recomandată

Buna ziua!Sunt posesorul unui polo 1,2 din 2003si am o problema cu pompa de servo directie(a murit subit).Imi poate furniza cineva o informatie despre una sh pentru ca cele noi sunt destul de scumpe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, cu pompe electrohidraulice sh sa ai grija pt. ca habar nu ai cat a fost folosit, si parta electrica este destul de sensibilia una sh costa in jur de 11 mil. Dar daca dai cel vechi la schimb la reprezentanta iti da ei reducere pt cea noua. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello people,

Sunt un mandru posesor de Polo 9N , cu probleme la sistemul de servodirectie :( In continuare imi prezint istoria problemei cu servo-ul de pe polo:

Istoric :

Intr-o seara pompa de servo a inceput sa faca figuri si sa aiba intreruperi in functionarea ei, am presupus ca este de la lipsa de lichid (stiu ca casetele nu sunt cele mai citave chestii de pe masina , adica am schimbat doua), am verificat nivelul care era redus si am completat cu lichid de servo (gresit , era un lichid de servo pentru pompe actionate de motor). Problema parea sa se fi rezolvat. La ceva timp pompa a refuzat sa mai functioneze.

Incercari de reparare:

  • A fost verificata daca pompa primeste curent electric -- ok => pompa de servo este defecta
  • A fost schimbata pompa de servo ==>Ca rezultat al schimbarii pompei de servo directie bordul a devenit un pom de craciun avand urmatoarele beculetze aprinse : epc , abs , servo , frana de mana , si cred ca sondele lambda (reperul 25 din bord din manualul de utilizare al polo) Am realizat ca problema este mai complexa sa am apelat de un tester (rezultatele sunt o serie de poze pe care urmez sa le atasez)
  • A fost luata decizia de a se inlocui senzorul de pe coloana de directie (din ce am citi pe forum cred ca este G250)
  • Nici una din aceste "rezolvari" nu au condus la remedierea problmei

Intrebari:

  • Cunoasteti cumva alte posibile cauze ale defectinui ?
  • Cunoasteti cumva eventualele remedii ?

Si acum ca sa raspund la eventualele intrebari de genul de ce ai schimbat , trebuie mai intai sa faci o diagnoza etc ... De intretinerea masinii momentan nu ma ocup eu ci tatal meu care are o incredere "totala" in diagnoze si alte chestii pe care le poate spune calculatorul => l-am lasat sa isi sparga capul pe banii lui.

post-17866-0-61249000-1309890375_thumb.j

post-17866-0-91734700-1309890380_thumb.j

post-17866-0-45563400-1309890389_thumb.j

post-17866-0-53158700-1309890395_thumb.j

post-17866-0-77301300-1309890401_thumb.j

post-17866-0-02392600-1309890406_thumb.j

post-17866-0-44629300-1309890411_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si io o problema cu al meu polo in urma cu 4 luni am schimbat caseta de directie pt. ca scapa uei de servo iar acum iarasi am inceput sa raman fara servo chestia e ca ea e in regula nu curge ulei pe nicaieri. La viteza de peste 50km/h e ok dar cum incetinesc incepe sa ramana fara servo ( merge din ce in ce mai greu) Pompa cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bideco,polo 1.4 tdi,motor bay

Recent am patit-o si eu cu pompa servo(la mine tip koyo).In ideea ca cineva trage ceva invataminte din cele ce le voi spune iata cum se prezinta treaba.Acum o luna am avut un accident in Bulgaria cu ocazia caruia impactul frontal a defectat si pompa servo care e dupa masca din fata.In urma impactului s-a crapat recipientul de plastic al pompei.Am reusit cu greu sa-l dau unei persoane capabile sa-l lipeasca bine insa acum nu aveam siguranta ca pompa mai e funcionala (de la accident a fost data jos si neverificata).Baiat istet ce am fost am astupat toate gaurile pompei ca sa nu prinda praf sau mizerii cu vata pana aveam sa o duc in service sa o puna sus.Am dus-o la service insa neglijand sa le transmit celor de acolo ca am bagat vata chiar si in orificiul unde intra conducta de ulei acestia si-au dat in petec si in prostia lor marinimoasa au fortat cu cheia fixa montarea conductei in pompa ceea ce a dus la defectarea ambelor filete,si al pompei si al conductei!super!Evident au zis ca asa erau in urma impactului.Cu greu am reusit sa o dau la un strungar la rectificat in Deva(aici locuiesc)care a pus o reductie si intr-un final i-a dat de cap.Interesant este ca acum merge mult mult mai usor!? cum?de ce? nu stiu poate era necesar schimbul de ulei care nu a fost facut niciodata in 9 ani sau era usor infundata inainte nu stiu,ideea e ca acum o conduc cu un deget.Sper ca va si tine lucratura.Ceea ce incerc sa va transmit este ca ininte de a da 500 euro pe una noua(nu stiu daca nerita sa riscati cu SH;eventual reconditionate)merita sa incercati sa le reparati defectul la cineva care se pricepe evident.Pe mine toata tevatura asta cu pompa,rectificat+montat m-a costat 300 lei,din care 100lei celui care a reusit sa-i defecteze filetele...ca s-a chinuit mult..:((.Poate am avut noroc sa scap asa ieftin ca una noua nu ma induram sa cumpar chiar daca ajunsesem sa am muschi la brat de la trasul de volan mai ceva ca Arnold.deci atentie ce decizii luati si cui va adresati sa va ajute in aceasta problema delicata dar esentiala la masina.stima tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut, am si eu o nelamurire si va cer si voua un sfat. am un fel de zgomot ca o frecare de cauciucuri(cauciuc pe cauciuc) atunci cand virez stanga stand pe loc,se auzea si in viraj la dreapta mai de mult si nu se auzea in viraj stanga,dar acum s-a inversat doar pe stanga si e cam stresant zgomotul. mi s-a zis de pompa de servo, ca de la ia ar provenii dar nu prea cred,imi pare zgomotul ca ar fi mai degraba o bucsa ceva care freaca. astept niste pareri,va multumesc masina este un polo 6n

Modificat de g3org3lll
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Mi-am facut cont aici pentru ca azi-dimineata am facut un schimb de masini cu tata, care are Polo Happy, si am constatat un zgomot foarte enervant la rece, venit de undeva dinspre mecanismele de directie.

Se aude la virare pe loc, la denivelari, chiar si la frane - dar am constatat ca dispare dupa cca 10 minute. u pare sa fie aceeasi simptomatica discutata in acest post, zgomotul e puternic si cauciucat, e ca si cum masina ar tara pe jos un scut de plastic.

Tata mi-a spus ca el nu l-a auzit pana acum, deci e posibil sa fie o problema de sezon (ceva mai) rece, sau poate e faptul ca el are obiceiul, inca de cand avea Oltcit, sa tina masina 5 minute pornita in garaj. Nu stiu. M-am uitat pe forumuri si am vazut ca probleme de genul acesta apar si la vechile, si la noile Polo, dar nu am gasit o rezolvare precisa. Si, cum am spus, zgomotul dispare dupa o vreme. Am avut Golf V, acum am un A6 din 2002, dar nu m-am confruntat cu asa ceva (la Audi mai am scartait in bucsele coloanei de directie, dar nu seamana cu ce are Polo). Ma gandesc ca nu e de la capete de bara sau bielete pentru ca nu ar mai disparea la rece. Trebuie sa fie ceva care se incalzeste si lubrifiaza. Or fi rulmenti de telescop? Habar n-am, sunt cam pamant la tehnica...

Masina in discutie are cam 4 ani si 50.000 km.

Daca ma puteti ajuta cu vreun sfat, inainte sa incep sa arunc banii la mecanici, va sunt recunoscator.

Modificat de sarpente
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. sint fericitul posesor(pina ieri)al unui polo 9n din 2003.de ceva timp aveam probleme cu pompa servo am fost la mecanic a dat-o jos si verdict;defecta.acum caut o pompa dar cea mai ieftina e 200 euro .ma poate ajuta cineva cu niste informatii? mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ma poate lamuri cineva daca e vreo diferenta dintre pompele servo koyo si trw?am sistem koyo pe masina si am gasit o pompa trw. sint compatibile sau nu? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, scriu aci pentru ca la cumnat mea, cu un hapy 07 are o pierdere se ulei la caseta, uleiul iese de la burduf si in iltimul timp nu mai merge bine servo-ul adica merge greu. acuma intreb se poate schimba semeringul, cam cat este dar o manopera adica la cat sa se astepete.

multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 2 zile nimic... e a fost la o constatare si caseta este dusa de tot, la virari pe loc mai si agata. O caseta noua, nu stiu ce producator este 2100 lei fara manopera.

Dupa 4 ani s-a dus caseta in asa hal fara de hal, eu am passat-ul de aproape 4 ani si este din 98, eu nu stiu sa fi umblat vreodata la ea, ce materiale pun producatorii acuma nu stiu, dar la alte piese de pe masina tot asa caliatate este, cu siguranta .

Multumesc de gazduire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu detin un polo 9n din 2003 si am avut aceeasi problema cu caseta de directie. Mi-am schimbat-o, am gasit una la dezmembrari in Arad... E destul de greu sa schimbi semeringul si nu e sigur daca te tine mult.

Din cate am auzit multe VW Polo (model 2002) au avut probleme cu caseta de directie sau cu pompa. Banuiesc ca a fost o eroare din fabricatie, altfel nu-mi explic de ce pica asa repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare!!! sunt nou pe aici,dar vroiam sa stiu daca are cineva schema de montare-demontare a pompei de servo de la un polo 9N.

Mersik!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce anume te intereseaza la ele?te ajut eu...

Modificat de vasistaruiala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru toti cei cu probleme legate de pompele koyo:

pompele astea sunt construite in vreo trei variante...aci ma refer la partea electronica de forta care alimenteaza motorasul.de fapt aceasta este in mare parte raspunzatoare de defectarea pompei si reprezinta de fapt 6tranzistori mosfet de putere care ralizeaza o punte hbridge...

la unele modele aceasta este compusa din 6tranzistori montati pe un pcb lipit de un radiator de aluminiu care este prins cu 3 suruburi de corpul pompei si peste el este turnat un silicon alb care se curata enorm de greu fara o substanta speciala care sa-l inmoaie(nu incercati sa il curatati cu ceva metalic ca rupeti componentele de sub el)

al doilea model este realizat cu un circuit integrat de putere care de fapt inglobeaza acei 6 tranzistori si o dioda-aici nu aveti ce repara...se inlocuieste cu totul

si al treilea model des intalnit pe fabia...puntea hbridge este realizata intro capsula....ii dati capacul jos si vedeti componentele crude..fara capsule...si asta se repara destul de usor(catalin1102 sau fratele lui a beneficiat de o reparatie la un modul de genul asta)

va stau la dispozitie cu orice informatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cad mosfet-urile e clar ca e dus motorul...Rare cazuri in care scapa!

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut VASISTARUIALA si mersi mult,am rez problema cu schema (cel putin asa cred eu),dar cred ca alta este buba.nu ar fi pompa ci senzorul de rotatie (sper) ca daca nu am incurcat-o caci am luat o alta pompa de la second (250Euroi) si nu merge nici aia.mi a zis cineva care lucreaza la un service ca sar putea sa fie senzorul de rotatie.azi il schimb si va tin la curent!!!

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ma ocup din 2008 doar de electronica auto...si nu am intalnit vreun motor defect....

ghinea ....ce mai zici ca faci?merge servodirectia? se era senzorul...sau ai mai cumparat o pompa defecta?

daca vrei sa vinzi vreo pompa in caz ca ai una in plus buna sau defecta ma suni....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, as avea nevoie de o pompa koyo, daca Ghinea78 ar vrea sa vanda una buna sau defecta sau daca mai stie cineva de unde pot face rost de una la un pret rezonabil, deoarece am nevoie sa inlocuiesc ce e stricat la a mea...ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ghinea ajut-o pe diana cu o pompa daca ai...indiferent de stare,pompa ei e la mine dar a desfacuto cineva cu ,,bomfaieru"..nici capu hidraulic nu mai e intreg..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor.

am si eu un polo din 2003 9N 1,2 .Intr-o zi (dupa o pauza de 2 ore de functionare )cand sa pornesc din nou, Volanul a devenit foarte rigid si pe bord aprins martorul galben (volan cu semnu exclamarii)... am sunat un mecanic.... fara sa puna pe tester mi-a zis ca a vazut pompa servo....(oare nu a fost un verdict pripit?) si numai bine pompa koyo .... daca e cineva care ma poate ajuta cu un SH sau reconditionata....

Ps: acum un an s-a mai aprins martorul (intr-o zi geroasa, volanul mergea impecabil) dar imediat a disparut...

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

Am o mare problema legata de pompa de servo, acum cateva zile s-a descarcat bateria masinii si fiind un baiat bun am apelat la niste vecini pensionari care aveau un redresor, dupa o noapte de incarcare am scos bateria si am pus-o pe masina unde a facut ceva scurturi, nu a stat mult pusa borna pentru ca m-a cam speriat. Dupa cateva investigatii am vazut ca bateria avea poli inversati.Am descarcat si inversat polii bateriei inca o data am pus bateria si am constatat ca mi se aprinde martorul de servo la bord si volanul+frana merg ca dracu. Dupa ce am citit putin prin forum despre acest lucru am gasit ca siguranta de pe baterie de la servo era dusa. Am schimbat siguranta si am incercat sa pun borna la baterie, treaba e ca parca imi face niste scurturi puternice cand incerc sa o pun si imi este tare frica sa incerc (face cam cum a facut cand aveam polii bateriei inversati).

Va rog enorm de mult sa ma ajutati cu niste sfaturi.

Masina este a fratelui meu, si cu banii sa zice ca sunt VARZA. Ce pot incerca pentru a remedia problema asta.

Sper ca nu v-am plictisit rau cu descrierea asta.

Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a pune bornele la baterie verifica sa fie deconectati toti consumatorii (lumini, incalzire, AC, ...) si sa nu fie contactul pus. Stii ca se conecteaza mai intai borna "+" si apoi "-". Mici scantei e normal sa se faca atunci cand conectezi si borna "-" deoarece mai sunt consumatori pe care nu poti sa-i deconectezi (ceasuri, controlere,...). Fii foarte atent la conectare (borna "-" in general se leaga la masa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!