Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Cred ca am ceva legat de pornire .

Porneste bine dar dupa ce porneste am zgaltaituri mai la ralanti

cateodata si motorul parca ar merge in 3.

Sa fie vreun injextor infundat si sa-si dea drumul mai greu sau ce ar putea

cauza asemenea variatii de rpm ?

Daca sunt atent pot sa vad si cum se misca acul de la rpm sus jos 1-2 mm

o data la 2-3 secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva ca tine am si eu. Numai ca la mine face MULT mai urat, adica porneste, urca turatia la 1100-1200, apoi scade rapid si "moare" motorul. Cum era la .. :( Dacia. Azi a trebuit sa tin piciorul pe acceleratie ca sa nu "moara". Ce are, ca dupa ce se stabilizeaza nu mai am probleme cu ea. 

A... si fara legatura cu asta (cred) turatia sta la 1000 o mare parte din timp. Abia cand trece de 50-60 grade, turatia coboara la 900 (sau pe acolo).

 

PS Injector? Daca da, cat costa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca are vreo treaca cu injectoarele, nu-ti fa griji.

Fa-i o scanare si o sa vezi care e treaba.

Motorul e normal sa stea mai turat imediat dupa pornire, pentru ca rezistenta este mai mare la rotire si trebuie sa compenseze.

Probabil ca ai vreo problema la vreun senzor daca zici ca se tureaza si dup-aia moare.

Dar ce senzor, numai o diagnoza poate sa-ti spuna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva ca tine am si eu. Numai ca la mine face MULT mai urat, adica porneste, urca turatia la 1100-1200, apoi scade rapid si "moare" motorul. Cum era la .. :( Dacia. Azi a trebuit sa tin piciorul pe acceleratie ca sa nu "moara". Ce are, ca dupa ce se stabilizeaza nu mai am probleme cu ea. 

A... si fara legatura cu asta (cred) turatia sta la 1000 o mare parte din timp. Abia cand trece de 50-60 grade, turatia coboara la 900 (sau pe acolo).

 

PS Injector? Daca da, cat costa?

OFF topic-Daca crezi ca ai injectoarele infundate pe strada "dornei" colt cu "putul lui craciun" exista un atelier care se ocupa numai cu asa ceva.Pe mine m-a costat in 2009 cam 900 ron de reparat 3 injectoare si 150 manopera parca La Rune dealer bosch ma costa de reparat 900 de ron bucata iar noi erau 2200 ron/buc  Apa din motorina poate fi o cauza de defectiune a injectorului cel putin asa mi-a explicat inginerul din service.Am fost ff multumit de lucrare Masina avea 220k astazi are 27ok si inca functioneaza impecabil Masina in cauza peugeot 2.0 hdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri. Intrucat nu am mai iesit de ceva timp din traficul urban, ma duc in seara asta sa ... ma plimb, poate asta ii trebuia. Daca si maine dimineata face urat o duc la scanare, eevntual ii fac si revizia (in loc de februarie 2014). 

 

@bbogdanmircea - stiu ca la pornire invarte mai greu in maioneza, dar asta e altceva. E ca si cum simte ca "se duce" si incearca sa ridice turatia, dar... degeaba. Cade la 800, sta putin, ajunge la 500 si apoi 0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasati fratilor injectoarele in pace ,nu dati cu banul degeaba,o diagnoza va lumineaza pe loc.Incearca o motorina super cu putin aditiv .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru evaluarea mai corecta a injectoarelor Grupul 013   se poate corela cu Grupul 023    

 

valorile trebuie sa fie  -100 pana la  +100

 

de la  -60 sau +60  de urmarit!!.

 

La valori   > -60 Poate fi o problema de alimentare cu carburant

La valori   > +60  motorina de proasta calitate, ori PDE blocat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vineri seara am mers cu ea in 3000 ture, cam 15 minute. 3000 si cateva depasiri pana pe la 4000-4300. Sambata am pornit si nu a mai facut probleme - dar a fost si mai cald afara. Sper ca maine dimineata sa nu o apuce iar.

@Rune - motorina doar de la OMV, cea de iarna (cea "normala" de iarna).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva ca tine am si eu. Numai ca la mine face MULT mai urat, adica porneste, urca turatia la 1100-1200, apoi scade rapid si "moare" motorul. Cum era la .. :( Dacia. Azi a trebuit sa tin piciorul pe acceleratie ca sa nu "moara". Ce are, ca dupa ce se stabilizeaza nu mai am probleme cu ea. 

A... si fara legatura cu asta (cred) turatia sta la 1000 o mare parte din timp. Abia cand trece de 50-60 grade, turatia coboara la 900 (sau pe acolo).

 

PS Injector? Daca da, cat costa?

 

trebuie facuta o diagnoza. Abia dupa rezultatele acesteia, ne putem pronunta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

postez aici pentru a nu mai incarca forumul:

este prima iarna cu TDI-ul si observ ca de cand a venit frigul, motorul este mai galagios.

fac drumuri scurte si abia apunca sa ajunga la 90grade, dar parca si dupa ce ajunge tot este mai galagios decat in toamna :)

este normal?

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SALUT RUNE! Si eu am probleme cu pornirea la rece.Daca las masina pe un loc drept porneste mult mai greu decat daca o las cu botul in jos si cu rotile din spate pe o bordura!Pe vag com imi arata 2injectoare ca lucreaza cu +1,20/+1,40  si 2injectoare cu -1,09/-1,20 dar pe canalul 23 imi arata asa pe cilindrul 1,2,3,4  valoare de 20 8 9 32 ceva de genul.Imi poti da o explicatie te rog?Mie personal mi se par cam mari valorile la injectoatre dar nu cred ca se pot strica toate 4odata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa explicatiile tale suna mai mult a etansarea pompei tandem cu probleme...

 

Compensatiile injectoarelor la relanti nu arata rau...deci valorile trebuie sa fie intr-2.9  si + 2.9  si suma celor 4 valori trebuie sa fie cat mai apropiata de 0 , iar in canalul 023 valorile nu trebuies sa depaseasca -100  +100 .

 

Compensarea injectoarelor se mai poate imbunatati dupa o curatare , reglaj nou , reglaj avans, curatare galerie admisie+EGR, etc.

 

Deci ambele canale care spun ceva desprea injectoare sunt destul de normale.

 

Cumpara un set de garnituri noi la pompa tandem , cumpara furtune carburant noi coliere noi si schimba, schimba filtru de motorina inclusiv cele 2 Oringuri de la termovalva de retur, pe retur intre pompa si filtru cred ca ai o valva unisens controleaza sa fie buna, nu stiu in ce masura poate fi vina pompei de carburant din rezervor...

 

O alta chestie ar fi bujiile incandescente, nu au absolut nici o legatura cu parcarea pe bordura dar iarna sunt foarte importante la pornire, cum le verifici? ieu un bec de far ( de 55 W  deci un bec ce are un consum mare de curent) pui 2 fire pe el , si cuplezi un fir la plusul bateriei si celalant fir in capul bujiei incandescente, daca se aprinde e ok daca nu e de schimbat...corect este sa le schimbi toate 4 odata.

 

Foarte important este sa ai un bec ce are un consum mare de curent numai asa poti identifica o bujie care la multimetru mai e inca buna dar la testul cu becul nu e buna.

 

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune bujiile au fost primele care le-am verificat exact asa cum spuneai cu becul,am o lampa de control formata din bec halogen h4 si 2fire dupa ce s-a stins becul de bujii din bord inca stau cam 5-7secunde aprinse...cat de cat le am si eu cu mecanica.....am verificat compresia are 16bar pe cilindru 1 si 2 ceilalti  2 nu I-am mai verificat dar zic ca nu ar fi problem.masina are 380000km reali verificati pe vagcom nu scoate fum dupa ea...doar ca la rece cum ti-am zis daca o tin cu spatele pe bordura porneste mai usor.pompa tandem am dat-o jos sa o inlocuiesc cu una second hand dar curgea.pompa ce o am pe masina are pus silicon negru pe garnitura de tabla.Sa fie oare asta problema garnitura de tabla de la pompa tandem

ca pe la capac nu curge e chiar f uscata in zona aia a capacului.Bujiile le-am schimbat acum o luna toate 4 bosch.Si avansul l-am reglat  Rune ca la service nu au stiut oamenii aia,il aveam la -2,2 si din a 3a incercare l-am reglat la 0,0 mai sare cateodata pe +0,6 asa arata pe vagcom.

Modificat de danielsan1985
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ai dat pompa jos si ai refolosit garnitura??

 

E bine inteleg ca unii din motive financiare nu isi permit sa schimbe o garnitura de fiecare data cand demonteaza o piesa , cu toate ca asa ar fi corect.

 

In cazul tau, sau in cazul pompei tandem e mai delicat decat multe alte ansamble , de aceea la demontarea pompei tandem se cere la fiecare demontare o garnitura noua, deoarece pot aparea probleme de acest gen motorina nu trece printr-un por al garniturii dar aerul intra, si daca o scapare de motorina o remarci printr-o pata /scurgere cum faci sa remarci intrarea aerului??? e si asa pompa se dezamorseaza, asta ar putea explica fenomenul ce se petrece la tine.

 

Deja folosirea siliconului la etansarea pompei tandem este un lucru destul de "criminal" incerca sa  gandesti ce se intampla cu o bucata de silicon care iese in interior cand strangi pompa si apoi isi da drumu in instalatia de motorina, intra in rampa si ajunge la un injector............stiu stiu tu ai pus foarte putin silicon nu trebuie sa te explici.

 

La fel cum si la conductele turbo nu se foloseste silicon ptr nimc in lume.

 

Acestea sunt puncte unde mereu se pune garnitura noua fara nici un comentariu.

 

Avansul trebuie sa fie cat mai apropiat de 0 si daca are anumite oscilatii este cat se poate de normal.

 

Dupa cate stiu compresia trebuie sa fie minim de 19 bar  si diferenta intre cilindri de maxim 5 bar, poate ca ai obtinut 16 bar deoarece nu ai masurat corect...si un motor cu compresia mica nu merge fara fum , deci la tine e sigur o greseala de masurare ceva, abandoneaza acesta pista.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut rune! e normal ca valorile la injectoare sa creasca dupa ce se incalzeste motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aici cu motorul sub 80 gr C


Motorul la pornirea la rece se cam zdruncina parca merge in 3 pistoane dupa ce porneste asa pt cateva momente!


la cald peste 82 grade sunt asa:0.85  -1.34  1.36    -0.94


ma gandesc ca pot fi oringurile la injectoare?

post-128539-0-62163800-1387968274_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valorile ptr compensarea injectoarelor sunt valori care se citesc numai cu motorul cald si spun ceva numai la relanti.

 

Deci diferente a acestor valori, intre motor rece si motor cald, nu sunt relevvanta la fel si cad motorul este accelerat.

 

Diferente intre injectoare pot aparea de la mai multe chestii, deci nu trebuie dat vina numai pe O-Ringuri, de exemplu si o galerie foarte incarcata duce la o  incarcare proasta a cilindrilor cu aer si atunci EDC, prin reducerea sau cresterea cantitatii de motorina injectata, incerca sa compenseze aceste diferente.

 

Eu personal schimbarea O-Ringurilor asi lasa-o pe ultimul loc.

 

Compensarea poate varia intre -2,9   si +2,9  important este ca suma celor 4 valori sa fie cat mai apropiata de 0 si diferentele intre ele sa nu fie exagerate,  ceea ce in cazul tau arata destul de ok.

Pentru o pornire buna la rece poti incepe cu controlul instalatiei de alimentare,  furtune pompa tandem, valva unisens, termovalva de retur, filtru de motorina cu cele 2 O-ringuri, Bujiile incandescente etc, eventual o curatare a injectoarelor fara demontare,reglarea injectoarelor poate aduce o imbunatatire, inlocuirea cablurilor electrice de la injectoare...si O-rongurile se pot testa cu manometru.

 

Ai grija cu schimbatul O ringurilor de la injectoare ca e o operatie simpla  dar cu cantec.....

 

Valorile injectoarelor sunt din punctul meu de vedere destul de OK si nu cred ca trebuie sa iti dea de gandit prea mult.

 

Craciun Fericit!

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok mersi de sfat Rune si cum zici sa le curat fara sa le demontez?ce aditiv sa bag in motorina?


galleria de admisie iti zic sincer ca e foarte incarcata,egr-ul l-am fost dat jos si l-am curatat dar la ga;lerie nu I-am putut desface un surub si asa am renuntat sa o mai dau jos\dar dupa sarbatori o voi duce la un mechanic.Motorul cu o galerie incarcata trage mai slab decat un motor cu o galerie curate?la mine asa e de incarcata ca asa ceva nu am mai vazut!


Craciun fericit si tie!


supapa unisens cum o pot verifica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite AICI o posibiliatae de a curata injectoarele fara a le demonta, nu iti pot da o garantie scrisa ca aduce ceva, dar daca te decizi sa faci acest tip de curatare fa un log la canalul cu compensarea injectoarelor, si poate si la canalul 23 deoarece si acest canal da informatii despre starea injectoarelor, si dupa curatare faci din nou un log in asa fel sa poti compara valorile inainte de curatare si dupa curatare, astfel sa poti vedea daca curatarea a adus intradevar ceva ori nimic, eventual repeti cuaratarea daca se imbunatatesc valorile.

 

O alta idee ar fi sa folosesti ulei 2T , dar ptr asta ai nevoie de putin curaj... citeste despre.

 

Daca galeria este incarcata tare diametrul ei este micsorat e acesta strangulare face ca acel cilindru sa primesca mai putin aer asta remarcandu-se printr-o valoare negativa deoarece EDC incerca sa regleze amestecul, deci aer mai putin=cantitate de motorine mai mica astfel scoate fum, si mai departe cantitate redusa de motorina = scade puterea motorului...un fel de lant al slabiciunilor.

 

Acest e depuneri exagerta apar in urma blocarii EGR ului deschis ceea ce duce la recirculareea gazelor non stop.

 

Important este sa rezolvi cele 3 probleme simultan deoarece intre MAf EGR Turbo-Geometrie exista o relatie foarte stransa si functionerea incorecta a uneia dintre aceste 3 componente afecteaza pe celelante  doua.

 

Deci daca vrei sa faci o treaba serioasa respecta ce ti-am scris mai inainte, stiu ca nu e ieftin dar nu umbla cu jumatati de masura deoarece astel poate deveni un butoi fara fund si vei avea mereu acest tip de probleme.

 

Intre motoare mai sunt diferente , deci nu iti pot spune exact cum e la  A6 dar schimba toate furtunele de la sistemul de alimentarea , cateodata sunt pori mici care nici nu ii vezi cu ochiul liber de aceea schimbarea furtunelor la o masina mai veche e recomandat, o supapa unisens trebuie sa lase circulatia numai intr-un sens deci poti incerca sa sufli sau sa tragi cu gura ( spala intai cu ceva )

Aer in sistemul de alimentare este otrava curata ptr un diesel, si de multe ori este defectiunea principala cand motorul la pornire are un comportament suspect.

 

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok Rune dar passatul meu e pompe duse merge o curatare si la modelul  PD?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la modelele astea banuiesc ca se face in alt mod curatarea!Imi poti explica mai exact?Cum am pompa electrica in rezervor daca scot furtunele de la filtru de motorina si conectez tot ca in clip imi curge motorina din rezervor cum baga pompa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuplezi turul cu returul ce vine din rezervor. Apoi la pompa tandem pui pe tur in filtru de benzina apoi baci ambele furtune intr un vas in care pui diesel purgi. Pornesti si lasi sa merga motorul pana se termina solutia. Poti accelera la diferite turatii nu numai la relanti. Fara filtru niici sa nu gandest!!

Gesendet von meinem GT-I9300 mit Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune, dar filtrul ala de benzina unde se pune ? Si unde gasim solutia de curatat ? Eu tot un Golf 4 ALH am si vreau sa curat injectoarele. Porneste cam greu si nu e rece afara, sta cam 4...5 secunde pana o ia.

Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!