Jump to content
Tibi Goia

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI

2.661 postări în acest subiect de discuţie

Tibi Goia   
Tibi Goia

Dupa o iarna grea in care Passatul meu TDI a pornit fara sa cracneasca chiar si la -21 grade, s-a hotarat sa-mi faca probleme acum, la +7. I-am dat azi dimineata cheie pana la capat, pt ca nu s-a aprins becul galben insa nu a facut aprindere. A invirtit ce a invirtit, dar fara rezultat. La a treia sau a patra incercare a pornit dar cum am luat mina de pe cheie s-a oprit. Si tot asa pana ce intr-un tarziu a luat-o. Stie cineva ce poate fi?

Va multumesc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
eugend   
eugend

nu inteleg foarte exact ceea ce vrei tu sa spui.. dar mi se pare o problema de alimentare.

de cand nu ai mai schimbat filtrul de motorina??

Ce motor ai? 1Z cumva?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andi TDI   
Andi TDI

Da-ne mai multe date despre motor.

Dupa ce ai povestit tu (nu s-a aprins becul de bujii incandescente) si dupa cum s-a manifestat pornirea grea, problema sta in faza de preincalzire si post incalzire datorata bujiilor incandescente.

posibile cauze :

siguranta alimentare releu bujii arsa

releu alimentare bujii nefunctional

cabluri sau contacte electrice bujii imperfecte sau oxidate.

bujii arse

senzor temperatura defect (nu comanda circuitul de alimentare a bujiilor)

pentru localizarea defectului, cu un multimetru digital, masoara tensiunea de alimentare pe fiecare bujie (imediat ce s-a pus contactul - necesar 2 persoane, sau fire lungi la multimetru).

primul lucru, localizeaza senzorul de temperatura si deconecteaza-l, daca asa ai tensiune pe bujii iar cu el conectat nu -- schimba senzorul (vezi ca are si un cod al culorilor)

daca in ambele cazuri nu ai tensiune, verifica cablul, siguranta si daca si aceasta este in regula, releul este problema.

daca in ambele cazuri ai tensiune ,verifica rezistenta bujiilor (trebuie sa deconectezi cablul de la bujia masurata) rezistenta specifica (intre electrodul central si bloc motor) - 0.5-1 ohm. bujiile care nu se incadreaza in parametrii sunt arse.

alte cauze posibile, distributie decalata (motoarele 1Z sunt cunoscute cu probleme la curelele de distributie care datorita fuliei (pinionului) de distributie sare cate un dinte.

Acest din urma caz este deosebit de periculos datorita problemelor ulterioare pe care le poate genera.

In speranta ca ti-am fost cat de cat de folos, tine-ne la curent cu desfasurarea ulterioara e evenimentelor

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
eugend   
eugend

La motoarele 1Z (sau cel putin asa se intampla la mine) chiar si atunci cand aveam bujiile arse se aprindea becul in bord cand puneam contactul. Chiar si cu motorul cald becul se aprinde cam 1 secunda. Deci daca nu ti s-a aprins becul deloc nu pote decat sa se fi ars becul.

Daca ai seozorul de temperatura ars, bujiile sunt sunt alimentate la orice pornire.

In mod normal ECU citeste temperatura lichidului de racire si daca este mai mica de 9 grade da tensiune la bujii.

Problema este ca motorul tau s-a oprit imediat dupa pornire (sau cel putin asa am inteles din postul tau :study: ). Asa se intampla de obicei cand ai filtrul de motorima infundat

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BogMW   
BogMW

Salutare,

vezi ca releul pt bujii are o siguranta montata in el (sub capac) - e ca o banda plata de tabla subtire cam de 4 cm lungime prinsa in capete cu 2 shuruburi (apasa ushor cu degetul pe ea, cateodata nu se observa cu ochiul liber ca e dusa). Verifica mai intai acolo, ca sa poti elimina intai chestiile mai simple.

bafta

Bog

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Tibi Goia   
Tibi Goia

Va multumesc pentru raspunsuri. Dupa o sperietura zdravana de la reprezentanta VW, care a apreciat (e drept, in urma relatarii telefonice) ca trebuie schimbat nu stiu ce pinion sarit, am apelat la un atelier independent. Problema s-a dovedit a fi un contactor defect de la cheia de contact, situat sub volan. L-am schimbat si ... gata.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
eugend   
eugend
Va multumesc pentru raspunsuri. Dupa o sperietura zdravana de la reprezentanta VW, care a apreciat (e drept, in urma relatarii telefonice) ca trebuie schimbat nu stiu ce pinion sarit, am apelat la un atelier independent. Problema s-a dovedit a fi un contactor defect de la cheia de contact, situat sub volan. L-am schimbat si ... gata.

bine ca ti-ai rezolvat..

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
voinea   
voinea

mi-a zis mie andi o data.astia de la reprezentanta sunt in stare sa-ti schimbe pana si masina pentru o defectiune mica.

dupa ei la revizia de 60k km se schimba curea distrib (asta e corect) dar si toate rolele (aici se inseala dar castiga cateva milioane in plus de le cei ce ii asculta) se schimba doar rola intanzatoare -asa scrie in manualul de service. Daca as fi continuat poate imi schimbau si pompa de apa ca sa fie factura mai rotunda :(

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andi TDI   
Andi TDI

Si conform manualului lor, pompa de apa este parte integranta a motorului, si nu vine ca piesa de schimb separata. :shock:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
voinea   
voinea

am inteles, o sa schimb si motorul dar

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
alinica2001   
alinica2001

Am si eu o mica nelamurire legata de pornirea la rece. Masina mea este alimentata numai cu motorina OMV. Pana la -10 grade pleaca normal la sfert de cheie. La -15 grade trebuie sa tin un pic mai mult ( 2-3 secunde ) .Lucrul asta nu se intampla intotdeauna. de asemenea, in clipa in care pun contactul , exista o pompa electrica care aduce motorina din rezervor si care este activata un timp scurt ( exact ca la benzina ). Problema este ca in clipa in care este alimentata acesta pompa, se aude motorina cum circula cu presiune impreuna cu bule de aer. Se aude cam ca un furtun de dus ( comparatia este destul de palida, dar alta nu mi-a venit in minte :-) ). Daca masina statea in ger mai mult de 6-7 ore , sigur auzeam acel zgomot si sigur dadeam mai mult la cheie. Dupa ce pornea , motorul scotea putin fum si mergea neregulat ( 5-15 secunde ). Nu cred ca este vorba de bujii ( desi nu le-am verificat ) . Exista cumva un punct slab dupa care trebuie sa ma uit sau trebuie sa o iau babeste sa vad pe unde trage aer si se dezamorseaza circuitul .:-(

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BogMW   
BogMW

S-ar putea sa ma insel, dar eu nu cred ca exista diesel in RO care sa plece la sfert de cheie la sub -15C si apoi sa mai si mearga rotund din prima.

Asta este procedura standard la diesel iarna, inclusiv fumul la pornire din cauza ca se strange mai multa motorina nearsa in cilindrii prin invartirea motorului nepornit. Motorina isi modifica puternic proprietatile, iar sub -25C este posibil ca un motor sanatos nici sa nu porneasca.

Eu cred ca la tine totul este ok.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andi TDI   
Andi TDI
.......de asemenea, in clipa in care pun contactul , exista o pompa electrica care aduce motorina din rezervor si care este activata un timp scurt ( exact ca la benzina )......

Chestia cea mai ciudata este ca in manualul de studiu al motoarelor PD editat de VW nu se spune nimic despre aceasta pompa, nu exista nici un cod de eroare referitor la ea si nici un procedeu de masura.

PD_fuel.jpg

Cat despre pornirea sub -15

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Leo   
Leo

A venit frigul (-5grade)...si nu mi-a pornit masina dimineata :study: . Am incercat sa o pornesc pina am omorit bateria (de 4 ori !?). Motorina buna folosesc (Mol), filtre schimbate la 2000km in urma, in bord nu mi-a aratat nimic pina acum. Am remorcat-o pina la service, i-a facut un test si au zis ca e ok. M-au trimis acasa ca imi incarca bateria citeva ore. Zilele trecute cind a fost putin mai cald (0 grade) a pornit la a doua cheie. :lol: Rog un sfat ptr. ca simt ca la service o sa o scalde.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Leo   
Leo

am uitat "signature"

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
alx   
alx

ce ulei ai ? si eventual spune si ce procedura ai de pornit la rece...

bateria cit de batrina e ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Leo   
Leo

-Aral 5W40

-bineinteles, imediat dupa stingerea lampii de control

-bateria este originla 2001, cu "ochi magic" care e verde

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad MHL   
Vlad MHL

Dupa ce pui bateria si iti porneste, verifica alternatorul! Daca tot nu iti porneste, verifica electromotorul si bujiile.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andi TDI   
Andi TDI

Un scurt chestionar:

Cati KM are masina ?

A fost schimbata cureaua de distributie ?

Avansul a fost verificat de curand ?? Dar Bujiile ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Leo   
Leo

Cum m-am asteptat la sevice mi-a zis ca nu are nimic si ca la ei a pornit imediat...o sa vad dimineata. Masina are 95.000, curea distr. schimbata la 90.000, avansul presupun...... ca a fost verificat la schimbul de curea, ca a bagat-o pe tester, de bujii nu stiu nimic. Alternatorul a fost verificat ptr. ca nu mi se aprinde martorul din bord si diagnosticul a fost bec, sau led ars (se poate schimba?). Multumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andi TDI   
Andi TDI

Roaga un coleg de forum din orasul tau (momentan nu stim din ce oras esti pentru ca nu ti-ai completat corespunzator profilul) care are VAG COM sa te ajute sa verifici avansul (nu te baza pe masuratorile de la service pentru ca foarte multi nu stiu cum se le faca corect).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Leo   
Leo

galati...scuze

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
alx   
alx

Dupa care verifica bujiile.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Leo   
Leo

Problema la bujii nu ar trebui indicata la bord?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andi TDI   
Andi TDI

Nu toate modelele au supravegherea functionarii bujiilor (ci numai a releului ce le alimenteaza). Spre exemplu AGR-ul nu are conectat la ECU terminalul de la iesirea releului de bujii.

- primul lucru pe care poti sa il faci usor este sa verifici existenta tensiunii de alimentare pe fiecare bujie si rezistenta fiecareia (nu prea cred sa fie arse, dar merita facut testul ca sa elimini toate eventualele cauze)

- verifica avansul injectiei (basic settings) cu VAG COM-ul

Oricum este ciudat ca la numai -5grade sa fi "omorat" bateria din 4 incercari de pornire.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×