Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

EGR-ul se comporta normal. Dupa 3 minute de functionare a motorului la ralanti ECU comanda inchiderea valvei EGR pentru evitarea imbacsirii catalizatorului cu particule.

Senzorii de temperatura functioneaza normal asa ca mai ramane alternativa lipsei tensiunii de alimentare pe una sau mai multe bujii. (verifica tensiunea de alimentare cu conectorul atasat pe bujie pentru ca un cablu oxidat pe traseu produce caderi mari te tensiune la curentul absorbit de bujii)

Pornirea dificila se manifesta dupa "tuning" sau si inainte?

Intrebare: cand ai ajustat grupurile de IQ si avans nu "ai agatat " neintentionat si adaptarile in grupul 5 ? (grup care afecteaza IQ-ul la pornire).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornirea dificila se manifesta dupa "tuning" sau si inainte?

Intrebare: cand ai ajustat grupurile de IQ si avans nu "ai agatat " neintentionat si adaptarile in grupul 5 ? (grup care afecteaza IQ-ul la pornire).

Pornirea dificila se manifesta si inainte.Dupa, porneste la fel.Nici mai greu, nici mai usor.

In legatura cu grupul 5,nu cred, pt ca nu facusem nici o modificare la nici una din valori la momentul aparitiei problemei.Dar voi verifica.La fel si tensiunea de alimentare la bujii,desi e putin probabil ca asta sa fie cauza,pt ca am trecut o iarna fara sa stiu ca bujiile originale erau intrerupte toate.Iar motorul pornea la -15 gr dupa 4-5 ture ale arborelui.Si acum...o ia greu si la +5 gr.

Ce este mai ciudat e ca problema a aparut dupa o stationare mai indelungata.Daca motorul sat nepornit 1/2 de zi,afara (deci are timp sa se raceasca pina la temperatura exteriora),nu sunt probleme cu pornirea.Daca sta mai mult porneste mai greu.Si se intrautateste daca sta mai mult.Ceea ce ma face sa banuiesc ca e posibil sa prinda aer pe circuitul de motorina.Voi monta maine un furtun transparent de alimentare intre filtru si pompa sa urmaresc si aspectul asta :D .

Daca intre timp va mai vin idei, nu va sfiiti sa le postati :D!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are rost sa intreb daca nu cumva ai pus motorina de origine indoielnica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da!Pun mereu de la Lukoil iar originea numai firma o stie :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o serie de calculatoare cu un anumit nivel de soft,care sunt foarte sensibile la turatia minima de pornire. Daca fenomenul nu are legatura cu nici o interventie "neautorizata" este foarte posibil sa ai bateria slaba.

cel mai simplu este sa incerci sa pornesti cu o baterie in paralel-:) ...

Vezi rezultatul. La reprezentante in aceste situatii se schimba si demarorul .... Solutie mai ieftina au gasit unii prin rescrierea flashului prin care au modificat aceea valoare minima de referinta.

Joco

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si busonul de la rezervor. Eu sunt patit.

La vechiul Passat 1,6D, 1982, dimineata, ca doar atunci plecam la servici, pornea al naibii de greu. In cursul zilei nu aveam nimic. Motorina full. M-a chinuit asa pana am ajuns la OMV sa alimentez, dupa un drum de aprox 200 km, deci a consumat ceva motorina. Cand am desfacut a facut fassssss si mi-am dat seama. Am luat un buson universal, fara cheie de 25.000 si nu a mai avut probleme deloc.

Ce se intampla. Datorita consumului de motorina, se creea o depresiune in rezervor si cam tragea motorina din pompa si filtru, mai ales ca mai prindea si putin aer pe la filtrul de motorina, dat garniturilor.

Incearca si asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema s-ar putea sa fie legata de circuitul de motorina. In mod normal , la +15 grade motorul trebuie sa porneasca chiar daca ai probleme cu bujiile . Cred ca a inceput sa traga aer pe undeva si din cauza asta daca o lasi mai mult timp se goleste pompa. Dureaza putin pana o amorsezi , si merge neregulat motorul pana ajunge motorina la toate injectoarele. Daca ai pompa de amorsare manuala , incearca sa amorsezi dimineata inainte de a da la cheie. Daca pleaca repede, atunci este sigur ca trage aer pe undeva ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema s-ar putea sa fie legata de circuitul de motorina. In mod normal , la +15 grade motorul trebuie sa porneasca chiar daca ai probleme cu bujiile . Cred ca a inceput sa traga aer pe undeva si din cauza asta daca o lasi mai mult timp se goleste pompa. Dureaza putin pana o amorsezi , si merge neregulat motorul pana ajunge motorina la toate injectoarele. Daca ai pompa de amorsare manuala , incearca sa amorsezi dimineata inainte de a da la cheie. Daca pleaca repede, atunci este sigur ca trage aer pe undeva ...

Asa ma gandeam si eu...Pompa de amorsare manuala nu am :scratch: .Bule de aer exista pe furtun (1-2 buc cam de 1cm lungime).Dar cand actionez demarorul nu inainteaza spre pompa,ci abia cand porneste.Dupa care...avalansa de 'bilute' de aer de diverse marimi.La cateva minute de la pornire dispar complet si nu apar nici daca opresc motorul 1/2 zi.

1.Am verificat totusi tensiunea pe bujii:11.4V in gol (cu tensiunea bateriei de 12.6V) si 10.5V cu bujiile conectate in circuit.(oricum iarna trecuta pornea mai usor cu toate bujiile arse).Voi mai verifica si daca se incalzesc suficient.

2.Bateria este buna (si are 100 A/h) asa ca misca si masinii daca e bagata in viteza,iar pe liber isi ia zborul volant tin cauza turatiei...Trebuie sa specific o problema totusi,la demaror:la primele 5-6 actionari demarorul nu invarte motorul (nu cupleaza bendix-ul) dupa care,cand cupleaza,are loc fenomenul de la inceputul topic-ului.Ar putea avea asta un impact asupra ECU-lui si respectiv ai parametrilor de pornire?Coduri de eroare nu stocheaza.

Voi verifica si 'fssss'-ul respectiv la busonul de alimentare,desi masina trage f bine chiar si la drum lung(unde ar trebui sa se faca simtit efectul 'vidul'-ui creat in rezervor).

:D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ma gandeam si eu...Pompa de amorsare manuala nu am :P .Bule de aer exista pe furtun (1-2 buc cam de 1cm lungime).Dar cand actionez demarorul nu inainteaza spre pompa,ci abia cand porneste.Dupa care...avalansa de 'bilute' de aer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit Jackie sunt sigur ca un service Bosch te va rezolva in aceasta privinta... pana nu rezolvi aceasta problema de etansare nu cred ca e cazul sa cauti alte surse pentru problemele la pornire la rece. Pentru ca nu e vorba doar de temperatura componentelor masinii ci si de faptul ca pornirea la calda e mai buna la tine si pentru ca (probabil) etansarea e mai buna atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treaba bendix-ul , atata timp cat in momentul in care cupleaza invarte sanatos demarorul. Este tot mai clar faptul ca problema este datorata neetansarii circuitului de alimentare . Din pacate exista situatii in care nu curge motorina pe la locul in care trage aer si in acest caz este mai greu de rezolvat problema :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

:) Se pare ca mi-am rezolvat problema!

Intr-adevar se dezamorsa pompa.Desi problema se ameliora prin slabirea busonului de la rezervor,rezolvarea a fost in alta parte.

Pompa de injectie (la pompa distribuitoare,dar cred ca si la PD e la fel) are chiar la intrare o supapa cu bila.Din cauza impuritatilor bila respectiva nu mai inchidea bine si lasa motorina sa plece inapoi pe conducta de tur.

Initial suspectam de problema supapa electrica "fuel cut " ca nu mai inchide bine,iar dupa ce am desfacut capacele pompei de injectie si am gasit inauntru urme de impuritati,mi s-a intarit convingerea,mai ales ca defectul a survenit dupa o stationare de o saptamana a masinii.

Nu a fost devina 'fuel cut off valve'.Am realizat dupa ca e montata in alt 'etaj' al circuitului pompei,in schimb proband supapa de intrare am constatat ca scapa tare cu toate ca bila se auzea inauntru ca se deplaseaza.

Am umplut pompa cu aditiv de curatat injectoare si dupa ce am suflat de cateva ori,a inceput sa etanseze.

Concluzia:pentru toti cei care sufera de simptome asemanatoare (si am vazut ca mai sunt cativa),desfaceti conducta de tur de la filtru,scurgeti-o de motorina si incercati sa 'trageti'( cam cum se verifica cuiul de la camera de nivel constant de la carburatoare ;) ) iar daca scapa.. ati identificat problema.Daca nu, mai 'sapati'. ;)

:17: ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropos de asta.... motorina are gust fffff nasol. E buna pentru masini nu pentru gura oamenilor. Nu ma intrebati nimic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil ca nu a fost de la MOL.

aia nu e asa de rea.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut tuturor, detin de 2 luni un golf IV TDI 101 CP,74 KW 2002, adusa din DE si dupa citeva zile am inceput sa am probleme cu pornirea: :banghead: astept sa se inchida becurile si dau cheie... nu porneste, parca nu primeste motorina, dupa citeva chei si apasarea acceleratiei in acelasi timp de citeva ori ..porneste...cam chinuit dar porneste, apoi in aceesi zi daca masina nu sta mult oprita porneste ok sau mult mai usor

am un feeling ca si cum motorina s-ar scurge inapoi pe conducte daca masina sta mai mult timp si ii ia destul de mult pina pompa de motorina isi face treaba cum trebuie... oricum motorul mi se pare ca nu merge f rotund

am scanat cu Vag-Com si nu are erori dar ... in grup 13 apar pe valori pe injectorul 3 si 4 intre 1.5 si 2.7

am facut si compresie, e ok

please help...multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand apesi degeaba pe acceleratie pentru ca este cu potentiometru electronic. Verifica cu Vag-Comu eventualele erori stocate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la rece, prima data cind o pornesc in acea zi, apas pedala de acceleratie in timp ce ii dau cheie si parca aduc motorina si chinuit cu greu porneste, apoi in acea zi daca masina nu sta mult oprita porneste mult mai usor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la rece, prima data cind o pornesc in acea zi, apas pedala de acceleratie in timp ce ii dau cheie si parca aduc motorina si chinuit cu greu porneste, apoi in acea zi daca masina nu sta mult oprita porneste mult mai usor

<{POST_SNAPBACK}>

seamana a bujie arsa :) desi la asa motor ar trebui sa porneasca fara bujie ca inca nu e iarna :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai porneste intr-un tarziu, soo dar cum verific bujiile, sau care e cea arsa, culmea pe SOTE nu apar bujiile pt motorul meu AXR, apropo daca vreti sa stiti pretzuri Augsburg TVA inclus este pretul de pe SOTE multiplicat cu 1,8,

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand apesi degeaba pe acceleratie pentru ca este cu potentiometru

Da si nu. Eu am avut distributia sarita cu un dinte (serios) si pornea asa greu dar ajuta acceleratia. Fara acceleratie nu ajuta. Acceleratia este ignorata de ECU pana la un anume RPM dupa care este luata in seama (300rpm??) astfel incat uneori poate ajuta.

Eu nu cred ca are vreo legatura cu bujiile. Suntem in toamna timpurie cu temperaturi calde (peste 10grade) cand oricum nu "intrau" bujiile.

Odata pornita masina verifica cu un VAG-COM (au unii membrii de aici si sunt amabili) avansul dinamic al injectiei. Eu cred ca e "sarita de la punct" distributia.

Pentru moderatori : PLS mutati la TDI ca nu e legata strict de Golf IV / Bora

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai porneste intr-un tarziu, soo dar cum verific bujiile, sau care e cea arsa, culmea pe SOTE nu apar bujiile pt motorul meu AXR, apropo daca vreti sa stiti pretzuri Augsburg TVA inclus este pretul de pe SOTE multiplicat cu 1,8,

multumesc

<{POST_SNAPBACK}>

cea mai simpla varianta demontezi capacul de deasupra ,scoti mufele de pe bujii si pe rand faci contact printrun bec de control (sa zicem 12 v 21 w ) intre borna + a bateriei si capul bujiei 1 ,2,3,4 si la care bujie nu se aprinde becul e arsa se schimba si gata :lol: daca se aprind la toate(adik sunt bune)atunci e naspa tre cautat in alta parte :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat bujiile cu un bec, se aprinde la toate, desi cred ca trebuie verificate in alt fel pentru ca becul se aprinde pe orice masa, de ex si pe capacul de la motor daca e legat la borna + , alta varianta pt pornire greoaie o am de la un mecanic care lucreaza la VW cica sa curat injectoarele, dar cica trebuie sa schimb neaparat si garniturile de pe ele la operatiunea asta si numai garniturile costa cam 4 mil lei vechi...e chiar asa indicat sa le schimb la orice operatiune de scoatere a injectoarelor...? ma tot chinui sa fac rost de ELSA VW, nu de alta dar vreau sa stiu si eu pe ce pun mana mecanicii astia....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!