Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

se poate ca asa zisul 'ochi magic' al bateriei sa nu fie asa magic si sa am bateria dusa?...ei au pornit-o la sevice la sfert de cheie..cica dupa 4 ore de pus la redresor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate. In cazul unui motor diesel ce porneste mai greu cand e mai rece afara primele lucruri care le iei in vedere sunt:

avans mecanic incorect reglat

bujii in stare proasta sau in stare "dusa"

alimentare defectuoasa motorina

Acum insa eu as pune altfel problema. Daca din doar 4 (patru), nu?, incercari a murit bateria atunci eu cred ca e si o problema pe partea electrica, mai precis probabil bateria dar nu numai.

Apoi cat de lungi (secunde) au fost cele 4 incercari?

Cat timp au stat bujiile active si daca ai angajat demarorul imediat dupa (nu inainte si nu mult dupa) stingerea becului din bord pentru bujii.

Pe baza informatiilor urmatoare ne vom putea orienta mai bine.

Completare ulterioara: Cum s-a rotit demarorul? Cumva anormal de lent? Motorul diesel are (sper sa nu gresesc..) de o turatie minima pentru a porni. O baterie dusa poate face ca demarorul sa nu atinga turatia minima de pornire a motorului si apoi sa moara din putine (patru de exemplu) incercari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-am dat la cheie cam 5 sec moment in care uneori vroia sa o ia (asta m-a facut sa incerc mai mult)

-bujiile au stat cam 3 sec aprinse, mult mai mult ca pina atunci (masina o am din toamna)

-angrenarea o fac intotdeauna imediat dupa stingere

-primele rotiri au fost .. zic eu, bune

-la a treia cheie am tinut contact de doua ori fara demaror si apoi am incercat

-apoi actionarea era foarte lenta...se cupla si decupla un releu prin bord moment in care imi dispareau si cifrele de la kilometraj, s-a dus si codul de pornire al casetofonului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca se poate. Daca nu te satisface asta poti face alt lucru: desurubezi toate 4 bujiile si le testezi in felul urmator: pui cate una in locasul ei in "fisa" (ca sa ii zic asa) si scoti mufa de la senzorul de temp. al lichidului de racire. Pui contactul si cu un fir ii asiguri masa. Trebuie sa se incalzeasca (sa lumineze).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca ai o problema de electrica. Se pot verifica bujiile dupa metoda descrisa in topicul respectiv. Mai spune ce ai mai rezolvat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pariez ca bateria este dusa. Daca are aproape 3 ani , atunci asta este cauza cea mai probabila

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-a tinut o baterie 6 ani fara probleme. Si nu era Bosch Silver sau cine stie ce "scumparie"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Nu toate modelele au supravegherea functionarii bujiilor (ci numai a releului ce le alimenteaza). Spre exemplu AGR-ul nu are conectat la ECU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iarna trecuta nu ai avut probleme cu pornirea la rece la temperaturi foarte joase si daca nu ai umblat la injectie, nu este injectia de vina.

O importanta deosebita la pornire, dupa injectie, are viteza de rotire imprimata de electromotor. Cartea scrie ca daca nu ai 300 rot/min ECU nu asigura pornirea. Eu m-am chinuit doua ierni cu pornirea la rece, tot ce am facut a fost in zadar, masina pornea la a treia si chiar a patra cheie. Acum o luna electromotorul nu a mai vrut sa munceasca si am schimbat carbunii (cu suport cu tot) si am luat si o baterie noua, ca in 2 ani am terminat un Bosch. Am avut senzatia ca am schimbat si masina. Acum porneste la sfert dimineata la 6.00, tinuta afara la -5-6 grade.

Daca bateria ta a murit la patru chei, sigur e dusa, verifica concentatia electrolitului si vezi daca mai are sens sa o mai ti.

Apoi da electromotorul jos, verifica pardon carbunii si curata colectorul.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi. Am tinut o pereche de cabluri cu clesti in masina si in diminata in care au fost -3 grade , la 2 chei mi-a murit bateria de tot. Am oprit omul de pe strada, am pus firele si..... :censur: a pornit la sfert de cheie. Problema a fost ca m-am bazat pe ochiul magic a l bateriei care a fost verde tot timpul. Astazi ma duc dupa baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemarezolvata-Bateria dusa

Pai si pariul meu ... :lol: :pirat:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marea problema care o am este ca dimineata cand e rece motorul dau de cate 10 ori la cheie pana porneste...in timpul zilei cand merg cu ea porneste la sfert de cheie

De fapt despre pornirea unui diesel nu stiu decat ca trebuie pus contactul si tinut pana se stinge martorul de bujie incandescenta.

Mai e vreo smecherie sa dai nu stiu cate pedale inainte sau sa tii pedala de acceleratie la jumatate...

La mine s-ar putea sa mai fie o cauza ...am atasat si o imagine...

pe conducta de tur apar bule de aer....iar cam in zona unde vine conducta de retur la pompa sucureaza motorina in acea zona ....exact nu prea stiu pe unde...presupunerea mea e ca ar fi garnitura de cupru care etanseaza conducta de retur la pompa... am crezut prima oara ca ar fi de la vre-n furtunas panzat care vin in acea zona ...dar le-am schimbat

se poate ca din cuza acelei garnituri de cupru de la retur sa apara aer pe conducta de tur???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

naspa.... cel mai probabil nu este la punct distributia. Pentru asta cred ca trebuie cel putin un ceas comparator - fiind TD nu poti verifica cu VAG-COM avansul. Apoi sper sa nu fie ceva de la fulia cea mai de jos de la curele. Cea de la arborele cotit. Ar trebui sa ne intalnim curand si sa ne uitam la ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la dl. Jackie exista niste picaturi de motorina ce cad din pompa cand motorul merge ..... inclin ft.ft. tare sa cred ca se demaorseaza pompa .... de altfel motorul ar da sa porneasca de la prima cheie dar se opreste ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la o examinare mai atenta ....am gasit ceva ...

atunci cand motorul merge ..picura motorina din interiorul piesei din imagine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi si de acolo, dar mai verifica si busonul de la rezervor.

La vechea am patit-o tare cu busonul. Dimineata nu pornea decat dupa mare chin - 7-8 ori la cheie. Supapa busonului de la rezervor nu mai deschidea si se dezamorsa pompa de injectie. Am descoperit asta cand am alimentat. Cand am desfacut a facut tare fassssssss. Dupa ce am schimbat busonul a fost OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@horgarban: curios..

eu astept un semn de la Jackie sa ne uitam la masina lui...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

De cateva zile am o problema la pornire:la prima "cheie" motorul nu vrea sa porneasca decat dupa o actionare prelunga a demarorului (5-10 sec), dupa care porneste in 2-3 cilindri.Dupa 1-2 sec revine la mersul normal iar ralantiul este 'rotund'.Binenteles ca primul fum pe esapament este 'o ceata' de parca ar fi luat foc porbagajul,iar in rest ... nimic.Nu scoate nimic nici in sarcina/turatie maxima!

Simptomul a aparut brusc,dupa o stationare de aprox. o saptamana in garaj (am schimbat rulmentii spate si a durat pana au venit piesele).Se manifesta doar la prima cheie si doar dupa o stationare de cel putin o noapte (indiferent ca masina sta in garaj la +15gr sau afara la -5gr).Pana acum pornea 'la sfert',indiferent de temperatura de afara.

Am verificat:

1.Bujii (pe care oricum le schimbasem in urma cu o luna)-ok

2.Avans (dinamic)-in limite

3.Coduri de eroare(adica lipsa lor)-ok

Injectoarele le-am verificat in toamna si le-am reglat pe toate sa deschida la 210bar (exact la cat deschidea cel mai bun dintre ele).Pe corpul lor scrie presiunea de deschidere 190bar.

Motorul 'trage' bine,chiar 'viguros' dupa tuningul propus si testat pe masina lui 'ender' (pe care l-am facut acum doua zile).Deci motorul pare ok!

S-a mai lovit cineva de aceasta problema, sau are cineva vreo idee despre cauze posibile?Pt ca mie incep sa-mi lipseasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai verificat "bujiile" ? Verificarea ai facut-o pur rezistiv, ai verificat si existenta tensiunii pe fiecare sau daca se incalzesc ?

Si lucrul doi care trebuie sa il verifici este functionarea valvei EGR.

VagCom - Engine01 - Measuring Blocks 003 - Switch to Basic Settings.

Urmareste cum evolueaza valoarea din campul 3 (minim 160-180 mg/R cu EGR On si peste 400 mg/R cu EGR Off)

Verifica si corectitudinea indicatorului de temperatura a motorului (dimineata dupa o stationare lunga vezi corespondenta temperaturilor Temp coolant ~= intake temp ~= fuel temp in limita +/- 4 grade)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect! :( Nu am verificat la bujii decat rezistenta (sa nu fie intrerupta),nu am verificat si prezenta tensiunii de alimentare.

Dupa sfaturi, pe VAG mi-au rezultat urmatoarele valori:

1.Temperaturi indicate de sonde cu motor rece: 19.8gr (coolant), 16.2gr (intake), 17.1gr (fuel)

2.motor rece: - EGR=on 210-215 mg/r

- EGR=off 485-495 mg/r

3.motor la 60gr - EGR=on 195 mg/r

- EGR=off 455 mg/r

MAF-ul e Pierburg si cred ca e normal sa indice ceva mai mult.Ce parere ai?Poate tu stii mai bine cat de 'normale' sunt valorile astea.In schimb altceva-mi da de gandit:dupa ce am facut testul pe grupul '003' in 'Basic settings' unde comuta EGR-ul On-Off si masoara indicatia Maf-ului cand trec in 'Meas. Block' indicatia MAF-ului ramane ~460 mg/r (ca si cum EGR-ul ar ramane blocat pe 'off') pana la prima accelerare.Iar daca ramane blocat pe off inseamna ca poate ramane blocat si pe on (la oprirea motorului),deci 'dimineata pe racoare' MAF-ul citeste valoare mica, rezulta motorina injectata putina,rezulta mai departe pornire anevoioasa.E o teorie.

Dar atunci cum se explica fumul la pornire?Asta inseamna motorina nearsa.Deci?Motorina multa => trebui sa porneasca usor si sa scoata fum la pornire.Daca porneste greu, cred ca nu este jetul corespunzator de injectie,deci presiune insuficienta de injectie.E tot o teorie.

Gresesc cu ceva? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!