Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

am priceput...si atunci tzin la automat pana pleaca?...chiar daca dureaza cateva secunde???

intreb... ca nu shtiu...

E preferabil cred.O bujie costa 50-60 ron,daca se ard :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mai observat ca atunci cand bag motorina normala si dupa golire bag motorina DE IARNA .. se simte o diferenta considerabila. acum cand e frig numai de iarna bag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mai observat ca atunci cand bag motorina normala si dupa golire bag motorina DE IARNA .. se simte o diferenta considerabila. acum cand e frig numai de iarna bag.

si eu am observat asta.am facut un plin de omv alpine diesel care e euro 5,iar acuma de vreo 2 sapt am bagat omv diesel normala->sincer masina nu se mai infige ca inainte,am simtit-o imediat.are cum sa dauneze o motorina euro 5 la motor euro 3?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@barbie s-a mai discutat pe undeva si concluzia parca era ca da, are cum sa dauneze... din pacate nu mai tin minte de ce, oricum era ceva in legatura cu continutul de sulf

@codatel acum pe timp de iarna nu baga aditiv contra-inghet in toate tipurile de motorina? :)

Edit: Eu bag doar E3 normala de la MOL si n-am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu bag tot E3 dar de iarna.. omv alpin diesel sau de la petrom Motorina de iarna E3 chiar asa ii zice.. se simte diferenta chiar si la zgomot.. prrrr prrrr :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ice_2k: "E3 normala" de la Mol, adica Tempo Diesel este deja aditivata pentru iarna. Uita-te pe situl lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de pornirea ingreunata sa zic asa...asa am incput topicul..am fost la mecanic...si am verificat bujiile..se aprindeau doar doua..va imaginati..acum nu am ce sa zic..sunt multumit.

multumesc de opinii. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde ai verificat bujiile? cat te-a costat? cele 2 stricate le-ai schimbat? how much? mersi :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de schimbat le-am schimbat la un super mecanic..doua dintre ele nu se mai aprindeau deloc,le-am verificat la baterie cu cablu din acela electric si erau moarte,apoi de schimbat le-am schimbat pe toate patru,marca parca era ceva BERA<BERL..nu mai stiu exact marca, iar in total m-a costat 90 de euro cu tot cu manopera.

de retinut ca o bujie costa cam 22 de euro(ori patru=88 euro)!

locatia mea ..undeva in italia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa ce am citit mai multe topic-uri despre probleme la pornirea la rece, si ne-reusind sa ma lamuresc, m-am hotarat sa revin pe tema asta. Iata ce mi se intampla: De cand a venit frigul, la pornirea de dimineata, motorul porneste foarte urat (ai senzatia ca se dezmebreaza masina). O las cam 2-3 minute, si plec de pe loc. Nu are putere, merge de parca ar trage 10 tone dupa ea, si in continuare este foarte zgomotoasa. Foarte curios, la schimbatul treptelor de viteza, "agata", ca si cum nu ar functiona pedala de ambreiaj (sau ca si cum nu as apasa tot ambreiajul).

Dupa vreo 10 minute, isi revine si merge frumos si silentios ca de obicei, iar vitezele aproape ca se schimba singure. In timpul zilei, chiar daca o las 3-4 ore parcata, nu mai face nici o problema. Seara o parchez, si a doua zi dimineata "here we go again"

Aveti fo' idee? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la diagnoza nu spune nimic?

nope, nu are nici un cod de defect stocat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile sunt verificate? Sunt OK?

Si care ar fi legatura cu mersul "butucanos". Nu cred sa fie bujiile, ca de pornit, porneste.

Dar nu, nu sunt verificate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile sunt verificate? Sunt OK?

Nu cred ca de la bujii face asa timp de 10 min. pentru ca oricum alea se opresc dupa 2-3 sec(eventual ar porni greu daca n-ar functiona).

Daca vorbesti despre bujiile care incalzesc lichidul de racire, trebuie lasat climatronicul pe AUTO pentru a functiona si a se incalzii mai repede.

De unde alimentezi?...

Later...@Drujba Mi-ai luat-o inainte :Driver:

Modificat de driver_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care ar fi legatura cu mersul "butucanos".

O luam prin eliminare. Filtru de motorina cati km are? Dar cel de aer?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate filtrele sunt schimbate in toamna. Prin Octombrie. Bateria este cea originala, adica are deja 4 ani. O fi posibil sa nu mai aiba suficienta putere, dar totusi motorul pleaca de la prima cheie....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul de la cutia de viteze cum este? Daca e prea vascos(la frig), atunci opune rezistenta motorului(dardaiala) si cauzeaza schimbari dificile ale treptelor. Cu ambreiajul calcat, la relanti tot asa face motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dat fiind faptul ca omul are filtrele schimbate cat de cat de curand ... eu sunt de parere ca masina omului nu are nimic. Pun toate pe seama frigului de afara care face ca masina sa se comporte in acest fel. Si eu patesc exact acelasi lucru si masina imi este verificata si e la zi cu totul iar la verificarile cu VAG-COM mi-a iesit ca motorul merge sticla exact ca unul nou. Referitor la faptul ca trage mai greu o patesc si eu ,dar daca o calc fuge ..chiar daca e rece. Acum eu asta te intreb pe tine ..daca o calci fuge ? sau tot greu raspunde? Pt ca daca nu fuge ..atunci e o problema. SI legat de schimbatul treptelor de viteza e OK ..la fel si la mine ..si cum zicea si un coleg mai sus ..tre sa se incalzeasca si uleiu din cutie.

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt 80% sigur ca e normal ca se intampla..la fel patesc si eu.Dupa cum spunea Barabas,"tractorashul" face dimineata ca masina de cusut a bunicii :(.Cat priveste lipsa de putere si mie mi se pare la fel,se tureaza mai greu ,dar dupa aprox 2 min de mers lejer (fara sarcini mari) isi revine.

Cutia de viteze agat ,intra greu in viteza->uleiul din cutie e prea vascos...

;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci li se intampla si altora. Da, daca o calc fuge, dar nu e indicat sa o calci cand e rece. Oricum, in primul an nu era diferenta intre pornitul iarna si pornitul vara, in al doilea an parca era o diferenta, in al treilea an era clar o diferenta, iar acum diferenta este si mai mare. Poate sunt eu cu capu'...

M-am gandit si eu la uleiul de cutie, o sa il schimb si va spun daca sunt ceva modificari. Dar despre uleiul de cutie stiam ca atat timp cat nu umblii la cutie, nu e indicat sa il schimbi.

Cred ca o sa schimb si bateria, sau o sa incerc sa o pornesc dandu-i si curent de la o masina pornita. Daca va porni altfel, e clar ca batera e pe duca.

Referitor la bujii, ma intreb: daca din 4 una este dusa, pe frig motorul ar trebui sa porneasca sau nu? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la bujii, ma intreb: daca din 4 una este dusa, pe frig motorul ar trebui sa porneasca sau nu?

Depinde si de compresia motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si de compresia motorului.

Fugi de aici Cristi... :D

crezi ca in anul 5 o sa mearga cu motorul la segmentat?

Ori bujii ori curent insuficient pe una/mai multe, poate bateria, EGR-ul poate... Dar ma mir ca Drujba are VAG-COM: De ce nu se uita la echilibrul intre cilindrii, la EGR si altele cu ajutorul sculei asteia. Ai scula, ai parte :D ;) ;)

Referitor la bujii, ma intreb: daca din 4 una este dusa, pe frig motorul ar trebui sa porneasca sau nu? :D

Motorul poate porni cu toate bujiile arse total. Insa in acest caz porneste asa greu ca iti vine sa iti molestezi copiii. ;)

Gandeste-te la o functie exponentiala care exprima dificultatea la pornire si care pe masura ce ai mai multe bujii defecte (0,1,2,3,4) tot creste dificultatea insa nu liniar ci exponential.

Camioanele Roman daca nu ma insel nu au constructiv(!!!) bujii incadescente dar uneori oamenii aia fac focul sub motor ca sa il incalzeasca (la propriu !).

Multa lume nu stie ca bujiile sunt aprinse si dupa pornirea motorului o vreme (parca 2 minute sau mai putin), perioada numita after-glow. Daca ai o bujie proasta vei avea un after-glow in 3 cilindrii ceea ce va da senzatia de mers in 3 cilindrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis "depinde" pt ca vorbim teoretic. Daca motorul e "varza" si mai are si o bujie arsa si mai sunt si -15 grade, iti molestezi si.......... Nu numai copiii ;)

Modificat de cc_seat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

patesc si eu la fel. si am mai constatat ceva, aberant, absurd, eretic chiar, dar asa mi se intimpla.

daca dimineata o ia din prima, nu am asa probleme: lipsa putere, zgomot de tractor. daca nu o ia din prima, si la a 2-3-4 invirtire de motor. imi face asa nu pina se incalzeste, ci pina opresc motorul-dupa citeva minute de functionare- si il repornesc.

asta suna a decompresare la filtru de motorina? vreo supapa de la litrometrul-sonda cu furtune din rezervor?

filtre ulei, aer, polen, motorina, ulei schimbate acum 4 luni; pomana injectie acum 6; solutii diverse de curatat injectoare-conducte odata la 2 luni; 2 baterii ac delco schimbate (66 si 74A), bujii verificate....

ori nu m-am ceva in scaldatoare, ori gaseste cineva solutia...

mai poate cumva sa fie de la motorina? lukoil, petrom? sa mor de stiu

si inca ceva. pe aici se tot da cu mufe, pc-uri, laptop-uri, programe.. cum dracu le rezolvau pina sa apara aceste mufe??? poate ca ne bazam asa de mult pe tehnologie ca am uitat din principii....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!