Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

@TIR Bateria este complet terminata.

@guliver Eu banuiesc senzorul de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TIR Bateria este complet terminata.

@guliver Eu banuiesc senzorul de temperatura.

Ai idee cum se poate verifica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un test cu vag com. Mergi cu masina pana ajunge apa la 90 de grade si apoi poti masura temperatura apei cu vag comul. Incerci si cand e motorul rece si vezi ce indica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta problema poate sa fie pedala de frana care nu-si revine la loc perfect. Acest lucru iti dai seama foarte repede: daca stopurile pe spate de frana raman aprinse si dupa ce dai drumul la pedala atunci asta e problema.

Se intampla iarna sa nu-si revina pana la capat, mai ales ca e foarte frig si componentele mecanice au o ungere mai slaba.

Pate fi defect intrerupatorul de la pedala de frana. Slabe sanse sa nu revina pedala la loc!!!!

Iar cu bateria am patit si eu la fel. Uneori nu vroia sa porneasca nici sa mori (benz.) De abea invartea. Am schimbat bateria si totul s-a rezolvat. Iar cat dat curent la cablu... Trebuie sa ai cabluri foarte bune ca sa porneasca un diesel. Cablurile din comert nu sunt suficient de bune. Incercati cu cabluri de-alea facute acasa de un electrician bun. Groase si sudate de clestele pentru borne.

MIHAI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi a fost a 5-a zi cu temperaturi sub -20 de grade la Brasov. A pornit la sfert de cheie in fiecare dimineata, fara nici un fel de problema, ca vara. Este a doua iarna pe care o trec cu golful 1,9 sdi, care are acum 147.000 km si nu mi-a facut niciodata probleme la pornire. Iarna trecuta au fost si -28 de grade la Brasov si mi-a pornit tot la sfert, nici macar o cheie intreaga. Bateria este cea originala (din 2001), bujii nu am schimbat, doar filtre si ulei. Motorina euro 3 de la Mol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: esti sigur de codul motorului? Eu am tot AUQ si e cu totul alta mancare de peste, ma gandesc ca ar fi aiurea din partea VW sa puna acelasi cod motor la doua tipuri total diferite :D :D

EDIT: m-am uitat in Elsa si exista un AYQ, 1.9SDI 50Kw; ce face curiozitatea din om :D

Ai dreptate AUQ este codul pt. 1.8 T benzina (am vazut ca incepe sasiul cu VSS si nu m-am mai uitat ca este toledo / nu cordoba

Codul corect pt. SDI: AGP / 2001 / 68 CP

Nu am putut sa verific bujiile pt. ca sunt "ascunse" (2 si 3) sub galeria de admisie !! Daca am timp in weekend ma "uit" si acolo

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema si la mine, mi s-a resetat si ceasul, dar am pornit masina cu cabluri de la Petrom - 25 RON. taica-miu a cumparat pt. el niste cabluri la 16.5 RON si a reusit sa isi porneasca masina fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codurile motoarelor SDI de 68 cp sunt AGP si AQM, diferenta dintre ele este turatia la care ating puterea maxima, in cazul AGP este 4200 rpm iar in cazul AQM este 4000 rpm, cuplul maxim de 133 Nm ambele il ating la 2200 rpm. Mai exista SDI de 64 cp (cel de pe fabia, ibiza/cordoba) cod ASY cu 126 Nm. Mai sunt si alte coduri la sdi 1,9?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema am cumarat alta baterie a pornit la pirma cheie :beerchug:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu n-am avut probleme toata iarna (nici in Sibiu si nici in Bucuresti); de fiecare data a pornit la prima cheie. Eu zic ca depinde si de motorina pe care o folositi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pate fi defect intrerupatorul de la pedala de frana. Slabe sanse sa nu revina pedala la loc!!!!

Iar cu bateria am patit si eu la fel. Uneori nu vroia sa porneasca nici sa mori (benz.) De abea invartea. Am schimbat bateria si totul s-a rezolvat. Iar cat dat curent la cablu... Trebuie sa ai cabluri foarte bune ca sa porneasca un diesel. Cablurile din comert nu sunt suficient de bune. Incercati cu cabluri de-alea facute acasa de un electrician bun. Groase si sudate de clestele pentru borne.

MIHAI

Eu as zice ca Vlad: senzorul de temp. Dimineata, cand era sub -20 grade, mi s-a intamplat in vreo 2 randuri faza cu pedala de frana (sau switch-ul), dar mi se aprindea si ESP-ul si ABS-ul. Isi revenea dupa oprit-pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@PwR Niste instructiuni pentru demontat/curatat contactul pentru senzorul ESP pe unde gasesc? Am doar manualul de intretinere si nu gasesc prea multe despre ce e in spatele bordului.

Am vorbit cu driver_tdi pentru o scanare VAG-Com si a ramas pe saptamana viitoare. Va tin la curent cu ce gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

abia intrat in casa acum 20 de minute dupa ce am incercat sa imi pornesc masina pe care nu am mai miscato de 2 zile... :)

am constatat cu stupoare ca nu vrea sa porneasca. baterie are fara indoiala, motorina are si nu e inghetata.. cel putin nu pare.. dar dupa ce am dat de 2 ori la cheie si am si supraincalzit rezistenta, a inceput sa piuie martorul de ulei si sa clipeasca... opaa am ridicat capota.. trag joja de ulei.. o sterg bine, o bag la loc, o scot si surpriza nimic pe joja :P sa se fi facut marmelada uleiul ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea a pornit saptamana trecuta la cheie. Drept e ca motorul a avut ceva de comentat (un zgomot oarecum diferit fata de toamna), dar i-a trecut repede - cam 5 sec.

Eu sunt de acord ca mai conteaza si motorina, si uleiul, dar pentru -20 -> -25 grade cat au fost diminetile astea in Deva cred ca nu ele fac diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premiumfaraplumb

Nu, asa a facut si la mine. Nu te speria. Incepe uleiul sa tipe, si probabil sa scrie si STOP mare pe ecran daca se enerveaza si esti insistent. Asta este din cauza ca tu dai la cheie, din cauza bujiilor vechi nu face explozie sa impinga pistonul, el crede ca merge motorul si ca nu are uleiul presiune. Ca si cand ai merge pe strada cu ea si s-ar invarti incet incet pana sa-ti moara motorul. N-are treaba. Incearca data viitoare cand te duci sa te duci la sigur. Adica da de 8 ori la cheie daca poti, apasa ambreiajul si invarte. Nu incerca sa o pornesti de mai multe ori. Daca nu o ia nici asa... ia curent de la cineva. Stiu ca am zis ca e de la bujii, dar asa credeam si eu.

da de 8 ori la bujii vroiam sa zic si ia contactul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

abia intrat in casa acum 20 de minute dupa ce am incercat sa imi pornesc masina pe care nu am mai miscato de 2 zile... :P

am constatat cu stupoare ca nu vrea sa porneasca. baterie are fara indoiala, motorina are si nu e inghetata.. cel putin nu pare.. dar dupa ce am dat de 2 ori la cheie si am si supraincalzit rezistenta, a inceput sa piuie martorul de ulei si sa clipeasca... opaa am ridicat capota.. trag joja de ulei.. o sterg bine, o bag la loc, o scot si surpriza nimic pe joja :P sa se fi facut marmelada uleiul ??

Inainte de a se intreba cineva de ce nu porneste masina ar fi bine sa ne gandim daca am pregatit masinile noastre de iarna , in mod normal un diesel bun cu o motorina si ulei corespunzatoare + bujii bune nu are de ce sa nu porneasca , atentie la bujii , multi le "pun" de mai multe ori la rand , in felul asta , chiar daca e frig afara riscati sa le ardeti asa ca maxim de 2 ori , plus ca omorati si bateria, deci ulei cu prima cifra cat mai mica (0W30 , 5W40, 10 W 40 etc ), ambreiajul apasat si tinut asa cateva secunde chiar daca motorul a pornit si chiar daca masina e scoasa din "viteze" , eliberarea ambreiajului se face progresiv ca sa nu "moara" motorul , e indicat de asemenea sa nu accelerati in primul minut de fucntionare al motorului , atentie si la lichidul de racire...majoriatea anitgelurilor sunt facute pana la -20*C daca a mai si fost amestecat si diluat.....aveti un fel de inghetzata in motor deci sa fie un antigel de cel putin pana la -35, -40 *C, bujiile incandescente sa fie bune iar este f important, toate astea sunt valabile daca vreti sa porniti la -25*C.

In primele minute conteaza si stilul de conducere si climatizarea pentru urmarirea obtinerii unei incalziri cat mai rapide a motorului respectiv haitaclului , deci nu shimbati vitezele la turatii prea mari dar nici prea joase , la fiecare schimbare a vitezei nu eliberati brusc ambreiajul ci progresiv, eternul carton in fata radiatorului e mai bun decat cel mai performant sistem de climatizare insa atentie la temperatura lichidului de racire, cu cartonul motorul este protejat de curentul de aer rece care vine din fata de la mersul masinii si "protejeaza" si lichidul de racire care trece prin radiator , bineinteles dupa ce deschide termostatul, daca temperatura exterioara, ambientala, atmosferica :) creste la -5*c e bine sa eliberati jumatea radiatorului din dreptul electroventilatorului ca sa lasati cale libera aerului sa treaca in caz de nevoie (prea putin posibil dar totusi).Recomand celor care merg pe distante scurte sa lase "cartonul" pana la trecerea sezonului rece ca altfel motorul lor nu se va incalzi niciodata si consumul , disconfortul datorat frigului ii vor face sa isi schimbe parerea despre aceste masini.

repet toate acestea sunt valabile doar atunci cand temperatura exterioara este extrem de scazuta, daca nu aveti nevoie de masina o zi doua cat aceste temperaturi sunt scazute e bine sa evitati sa o folositi daca nu aveti extrema nevoie , pornirea la foarte rece:) fiind foarte daunatoare componentelor motorului asa ca decat sa incercati sa porniti masina la -25 doar ca sa vedeti daca porneste mai bine lasati treaba asta altora...

daca m-am facut util ma bucur , daca cineva considera ca gresec undeva astept eventuale precizari....

va salut pe toti si nu uitati vorba lui BASE....iarna nu-i ca vara :D :P :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premiumfaraplumb

Exact

Modificat de premiumfaraplumb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm nu e de la baterie.. am baterie ca invarte nu e problema asta.. dupa cateva chei am observat si ulei pe joja.. un tip cu un astra diesel trece pe langa mine, se opreste si mi-a zis sa nu o mai omor ca mi s-a dezamorsat pompa de motorina, ca s-a facut motorina clei pe undeva si nu mai se alimenteaza cu motorina :) what next ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

it`s alive :D dupa doua chei mai lungi.. masinuta a pornit.. am observat ca nu se vedea motorina pe tevusca aia de la motor si cand dadeai la cheie venea motorina incet pe tzeava, asa ca am dat la cheie de doua ori mai lung. spre mirarea mea dupa pornire nu a facut nici un zgomot de tractor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spre mirarea mea dupa pornire nu a facut nici un zgomot de tractor.

Pt ca (deja) e cald afara :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine, la porniri sub ~ -15 grade Celsius, motorul are un cloncanit sinistru ~ 2", dar cartea masinii mentioneaza cu "discretie" acest lucru. :)

M-ar interesa cum e la alte masini cu 2.0TDI ...

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc cc_seat, deci pot sa respir mai linistit inainte de a ... invarti cheia. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am banuit bine; 2 bujii "moarte" si 2 iesite din parametrii, Sonda temperatura motor avea si ea eroare la interogare; Am schimbat toate 4 bujiile si senzorul de temperatura motor; Pret 629 ron; Operatiunea presupune demontarea galeriei de admisie

Pleaca la sfert de cheie ca in tinerete :offtopic:;

Astept frigul si temparaturile scazute cu incredere... Deocamdata nici o previziune favorabila;

Daca vrea cineva poze cu senzorul sau bujiile - le voi posta

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm.

La pornire, orice diesel, inclusiv cele common rail ale concurentei, suna de zici ca au suruburi in capul pistonului.

Eu chiar am fost curios sa vad ce zgomot face la pornire un Peugeot 407 HDI comparativ cu Seatul meu. Si asa cum banuiam, face la fel de mult zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!