Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

azi la -17 grade :) , se pare ca a fost mai frig decat ieri cu un grad.

Pornire la sfert, mai ales ca am folosit cateva indei prinse in acest topic, si anume incalzirea bujiilor de 2 ori si apasarea ambreiajului.

In continuare motorul a facut ca un tractor 2-3 minute, dar eu nu simt lipsa de putere. Nici nu prea imi pot da seama ca accelerez foarte usor, dar nu mi s-a parut.

Detalii masina : motor AVF , 128.000 km, motorina OMV Alpine.

Modificat de FlorinD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

btw.. vad ca ii tot dati cu super motorine.. alpine, evo vrajeli :)

eu folosesc doar omv euro diesel ( euro3 ).. si porneste f. bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum au pornit SDI-urile zilele astea? Al meu doar la a 2-a sau a 3-a cheie si doar facind un zgomot oribil 10-20 sec dupa asta; Sa nu uit + mult fum negru 10 sec; Dupa cele 20 sec functioneaza normal dar sunt ingrijorat intrucit cealalta masina (1.9 tdi ALH non PD) porneste "normal" - adica la prima cheie si cu zgomote supra-adaugate 2-4 sec si de mult mai mica intensitate;

Asa zgomotoase trebuie sa fie? Zgomotos a fost motorul de cind il stiu, (poate nu asa rau) dar macar pornea la prima cheie; Cum imi dau seama daca este bateria de vina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi a pornit bine. La prima cheie, dupa care facut ca o pusculita (im place expresia asta :) ) 2 -3 secunde dupa care a mers normal. Masina are 39000 Km si 1 an! Inseamna ca ieri a fost ceva de la motorina !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu a vrut sa porneasca de nici o culoare.

insa, cum voi ajunge acasa, voi incerca solutiile voastre: sa calc ambreiajul, si sa o las de 2 ori la cheie, pe bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am avut probleme cu pornirea la rece ieri (-17) cu motorina E3 de la OMV. Dar, dupa ce am vazut cat de frig este, m-am gandit sa bag si eu AlpineDiesel. Zis si facut! Numai ca la nici un kilometru dupa ce am bagat aceasta AlpineDiesel am observat ca motorul incepe sa aiba un sunet mai pronuntat si masina sa fie parca ceva mai puturoasa.

Mentionez ca temperatura la apa era 90 (mersesem 14 km pana am alimentat) si ca mai aveam vreo 6 L de motorina in rezervor (eram cu rezerva aprinsa de vreo 2 km) si am facut plinul.

Si in dimineata asta a pornit de asemenea OK, din prima, eu nu pun bujiile decat o singura data, dar zgomotul motorului este clar diferit fata de atunci cand mergea cu motorina Euro 3. Este mai "tractorash" chiar si cand este motorul cald, eu pana la serviciu avand de mers 16km sau daca o iau pe centura aprox 30 km.

Cred ca motorina asta este mai fluida si nu are aceleasi proprietati de ungere ca cea E3 si poate din cauza asta si ceilalti colegi de pe forum care alimenteaza cu AlpineDiesel sau cu echivalentul de la MOL, au observat schimbari de tonalitate in sunetul motorului.

Treaba cu intratul mai greu in viteza este normala. Dimineata cand pornesc motorul eu calc ambreiajul si acum dupa ce am luat piciorul de pe pedala durat mai mult sa-si revina, semn ca vascozitatea lichidului hidraulic era cu totul alta decat in conditii normale de temperatura.

Modificat de Metal_asd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am pus bujiile de doua ori iar azi numai o data, fara sa fie vreo diferenta la pornit, asa ca ma gandesc sa nu le mai pun de doua ori ca sa nu stresez bateria (ca si asa trage din greu zilele astea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...............................

............azi dupa ce am mers vreo ora si juma', abia a ajuns la 90 de grade... :P

:) Sa lasi climatronicul pe AUTO iar la grade sa ai HI imediat dupa ce porneste.O sa se incalzeasca mai repede. (asta daca nu a fost asa si pana acum... :P )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Sa lasi climatronicul pe AUTO iar la grade sa ai HI imediat dupa ce porneste.O sa se incalzeasca mai repede. (asta daca nu a fost asa si pana acum... :P )

Tot :P .

Chiar ma intrebam ce trebuie sa fac sa se incalzeasca mai repede dieselul asta ca e o diferenta covarsitoare fata de corrado. Thx. O sa incerc cand plec de la servciu treaba cu HI ca eu il tineam pe 24.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bun am citit tot ce s-a vb pana acum. Daca mie nu imi porneste ce fac? Oare merita sa ajut bateria cu cabluri de la o alta masina sa pot incerca de mai multe ori pt ca am incercat pana mi-a murit bateria? Oare a inghetat motorina sau sa fie problema numai de la bujii si baterie? Si daca nu reusesc sa o pornesc ce pot sa fac? Mentionez ca e vorba de un golf 3 td din 98 si de un passat tdi-pd din 2000. Sa pun motorina cu aditiv peste ce am eu in rezervor? Ajutati-ma si pe mine cu un raspuns ca m-am plictisit de ieri dimineata in casa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici un SDI cu probleme? Chiar toate au mers bine si doar al meu da semne de neliniste la temperaturi scazute?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu a pornit azi dimineata chiar mai usor ca ieri (ieri a invartit cam 3 s si a pornit, iar azi dimineata din prima invarteala), cu toate ca BC-ul imi iindica mai putin ca ieri. Ieri erau -16.5 si azi erau -17.5.

Ieri in schimb am lasat de 2 ori bujia, iar azi numai o data. Am crezut ca nu o va lua din prima si ma pregateam sa iau contactul si sa mai pun o data bujia, dar a luat-o repede. 3-4 s a facut zgomot mai mare, dar apoi si-a revenit. A plecat cu 1100 rpm si dupa 3 min a scazut la acel 950 rpm cu care sta el de obicei. Mers normal, fara neregularitati. caldura - am oprit initial caldura si dupa ce a urcat acul la prima ***, i-am dat drumul.S-a incalzit mult mai repede motorul cu caldura in habitaclu la minim.

Later edit: Am ulei Castrol TXT Softec 5W-40. Si se apropie revizia. De fapt i-a trecut termenul de 50 km.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci e clar - o paste o verificare ! La fiecare cheie nu am tinut mai mult de 3-4 sec;

Hai ca m-am prins care este una din cauze; In service-plan scrie sa schimb bujiile la 60.000 km/ masina mea are 59989 km (cel putin aseara avea atat); Si astia la revizia de 55.000 nu au zis nimic... Sper sa fie doar atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hopaaaa, ma uit si eu daca scrie ceva de bujii. A mea are 53700km. Ma uit si-ti spun. Teoretic n-ar trebui sa aiba probleme, doar daca s-a ars vreuna si porneste in 3 cilindri, sau mai grav, in 2. Atunci sigur face zgomot ca apar socuri in motor, din cauza ca 1-2 cilindri sunt nefunctionali. Zgomotul poate apare si din cauza carentelor de ungere. Ungere care este aproape zero la pornirea motorului. Pana ajunge ulei la tacheti dureaza acele 3-5 s in care face zgomot de tractor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bun am citit tot ce s-a vb pana acum. Daca mie nu imi porneste ce fac? Oare merita sa ajut bateria cu cabluri de la o alta masina sa pot incerca de mai multe ori pt ca am incercat pana mi-a murit bateria? Oare a inghetat motorina sau sa fie problema numai de la bujii si baterie? Si daca nu reusesc sa o pornesc ce pot sa fac? Mentionez ca e vorba de un golf 3 td din 98 si de un passat tdi-pd din 2000. Sa pun motorina cu aditiv peste ce am eu in rezervor? Ajutati-ma si pe mine cu un raspuns ca m-am plictisit de ieri dimineata in casa.

la passat incearca sa-i dai niste curent sau sa dai bateria jos si so duci la incarcat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

explicati-mi si mie va rog ..cum e faza cu pus bujiile de mai multe ori inainte de a porni? E faza cu asteptat stingere bec in bord la rezistenta si apoi sa nu pornesc motorul ci sa repet procesul ?

Daca e asa ...care e avantajul si care sunt dezavantajele ?

THX

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si SDI-ul meu a pornit la prima cheie si ieri si azi cu toate ca aici nu au fost decat -9,5 grade dimineata,zgomot mare primele 5 secunde dupa care am dat caldura in habitaclu pe minim ptr ca si la mine se incalzeste mai repede motoru daca e inchisa caldura.Totusi cam mult dureaza sa se incalzeasca motorul la SDI,noroc cu husa cu incalzire care ma mai "aprinde".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, in mom in care s-a stins, iei si pui imediat contactul. Avantaje: maresti temperatura in camera de ardere, posibilitate marita de pornire. Dezavantaje: consum mai mare de curent, scadere din capacitatea bateriei la pornire. Daca bateria e deja batranica, deja s-ar putea sa nu mai poti invarti dupa 3-4 bujii.

Si asa, bateria la temperaturi de sub -10 grade are eficienta scazuta cu 40-60%, in functie de starea ei si temperatura exterioara. Deci uneori poate fi o cacialma pornirea la rece.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrebat un specialist si surpriza - 60.000 de km este termenul de schibare pt benzina; la diesel doar cind pica una o schimbi; Eu zic ca 99% nu merg toate 4; Abia astept sa se faca un pic mai cald sa o verific; Pe vag-com apare ceva? Pina acum nu a strins nici o eroare; (ultima verificare in vara la revizie)

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

nu apare nimic pe tester de buji incandescente. Le verifici cu un fir de la baterie alimentandu-le independent cu curent. Cele arse nu fac scanteie cand le alimentezi. Cele bune fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

he he, io unu o tin in garaj...si in Bistrita temperaturile de -20 iarna nu reprezinta ceva neobisnuit. acuma nu e un garaj "cu termopane" cum a spus un amic, dar o mica protectie tot asigura.

pusculita si tractorul sint mult mai linistite de atunci.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in cazul asta incerc deseara (5 min rezist afara - sper sa nu ma laud);

Citisem (tot pe forum) ca trebuie scoase din chiulasa, puse in fisa aferenta, dat o masa si apoi dat din cheie pe incalzire bujii - daca se incalzesc e semn bun, daca nu e semn ca se cer schimbate

Va tin la curent;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa incercari repetate de a porni masina am rams si fara baterie. Poate cineva sa imi spuna unde e filtru de motorina la un golf3 1.9 td? Am inteles ca daca torn apa fiarta pe filtru de motorina si daca iau curent de la cineva s-ar putea sa porneasca...

Daca nu ce fac? Iau bateria in casa si o pun la redresor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Sa lasi climatronicul pe AUTO iar la grade sa ai HI imediat dupa ce porneste.O sa se incalzeasca mai repede. (asta daca nu a fost asa si pana acum... ;) )

Ai incercat asa ceva? Cineva pe forum zicea ceva contrar. In zilele geroase sa lasi incalzirea oprita pana se incalzeste cat de cat motorul, pentru ca in acest fel motorul se incalzeste mai repede. Abia ulterior sa dai drumul la incalzire. Eu am incercat aceasta solutie si a dat rezultate . Motorul se incalzeste in aproximativ 3-4 km. Dar voi incerca si solutia ta de curiozitate.

Oricum , aseara la -18,5 C, cand am dat drumu la incalzire am reusit sa racesc motorul cu doua liniute rapid! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel am facut si eu azi...

Am pornit masina dupa -amiaza,am mers cu temperatura la min si ventilatia la prima treapta data spre parbriz (am Climatic).Nu am sesizat nici o schimbare ..motorul s-a incalzit la fel de greu si pe deasupra am si dardit de frig (deh,ce nu face omu pt "stiinta" :D ).Cand abia a sarit la o *** am pornit incalzirea la vreo 23 grd si s-a racit de tot motoru....asa ca .... :(

Modificat de negoctav
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!