Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

la bmw pateam la fel, era din '84 :(

la el era cauza diuzele de la injectoare care la rece cica erau gripate si pisau. cutia de viteze facea la fel, pana se incalzea uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la al meu bmw era vacumul de la carburator... :( , daca pe atunci nu era vwforum, nu am stiut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceiasi problema dimineata si cred ca nu sunt singurul si tind sa cred ca este o problema absolut normala pt o masina care nu mai este noua..

Chiar si la o masina care are 15 k am mers si la fel face intra mai greu in viteze e mai zgomotoasa pana se incalzeste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ma mir ca Drujba are VAG-COM: De ce nu se uita la echilibrul intre cilindrii, la EGR si altele cu ajutorul sculei asteia. Ai scula, ai parte :D :huh: :)

Drujba nu are VAG-COM :) :) :( Dar am verificat si echilibrul intre cilindrii, si EGR-ul si totul e OK.

Nuu, e clar, am sa incerc intai cu mai multa putere la baterie, dupa care o sa schimb bujiile si uleiul de cutie. Si revin cu info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca toate aceste chestii cu intratul greu in viteza si cu zgomotul mai mare facut de motor se datoreaza numai frigului de afara... si asta datorita faptului ca in iarna aceasta am facut cateva observatii pe masina mea si am constatat ca in zilele friguroase masina este mai zgomotoasa pana ce se incalzeste, iar acum recent de cateva zile temperatura a fost mai ridicata... in jur de 4 - 5 grade si in aceste conditii am fost surprins sa vad diferenta fata de zilele friguroase.

daca am tinut masina in garaj oricat de frig era afara nu am mai avut probleme.

io cred ca toate aceste lucruri sunt perfect normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se intampla ceva si mai inexplicabil (pentru mine cel putin). Dimineata porneste foarte bine, indiferent de cat de frig este, chiar daca motorul nu toarce prea frumos la inceput, semn ca nu e prea bucuros ca l-am trezit din somn :D

Apoi se intampla acel lucru inexplicabil (cam la 1 minut), se aude un "tic" de undeva din bord sau in comp. motor in partea soferului, dupa care mersul motorului se schimba radical in bine !!

Acel "tic" sau "tzac" :D nu este un sunet electronic ci mai degraba seamana cu un cuplat-decuplat de releu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MIGUEL: Acel tzac este un releu care modifica avansul. La inceput ai avansul destul de avansat (halal exprimare :( ) pentru a facilita functionarea la rece. Apoi calculatorul comanda sa revina la un avans mai mic (face acel tzac) iar un motor cu avans mai mic e mai putin zgomotos plus ca dupa acel minut e si mai cald (nu e la temp. de lucru dar nici la fel de rece ca la pornire nu e). Asta e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e ok pornirea, doar ca de ceva vreme cu frigurile astea porneste dupa ce invarte cam aproape 1 secunda, si cand o ia se aude un fel de scartait groaznic de curea care tine cam 2 secunde. Dupa aia, totul merge lin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la pornirea pe timp friguros: stie cineva daca la noi se comercializeaza asa ceva si daca se asigura montare in service?

E vorba de un preincalzitor care se poate programa pentru a incalzi motorul si interiorul pe timp de iarna.

Firma care il produce este EBERSBACHER.

http://www.autotuning-discount24.de/produc...6b860dfd1202759

sau

http://cgi.ebay.de/Eberspaecher-Standheizu...1QQcmdZViewItem

sau

http://www.eberspaecher.com/de/heiz/tech/w...funkt/funkt.htm

Cu respect,

dolby.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi dimineata la -16 grade :o ..a pornit masina ok, la prima cheie, doar ca 2-3 secunde facea motorul destul de nasol......dupa care a inceput sa isi revina. Am stat 2 minute, am plecat, nu am trecut de 2000 de ture pana nu s-a ridicat macar un mm temperatura.

Dupa aprx 2-3 km, am inceput sa schimb pe la 2400-2500 ...a inceput sa bage si caldura. Ce a fost interesant, ca, in mod normal pe frig (-5, -8 grade) aveam 90 de grade pe la jumatea drumului. Acum am ajuns la munca si daca aveam 70-80 grade era bine. Si asta dupa aprx 8 km de mers. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e nasol! :o . A pornit la a 4-a cheie. Si motorina este OMV Alpine Diesel. Cred ca sunt eu ghinionist. Toate belelele mi se intampla numai mie. :) . Dupa ce a luat-o a mers OK. Oricum PD-ul este muuuult mai pretentios decat injectia clasica (directa). La Octi 1 SDI am prins odata pe la Vatra Dornei -28 de grade si a pornit la sfert de cheie! Asta e!! Am dat 20000 Euro pe o masina si dimineata nu stiu sigur daca o sa porneasca :o !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca sunt eu ghinionist. Toate belelele mi se intampla numai mie. :) .

Nu toate, doar 90 si ceva la suta :o

Eu azi (avand o baterie de 4 ani si bujii de 5 ani - deh m-am zgarcit sa nu le schimb si am fost curios cat pot tine) nici nu am avut tupeu sa ma urc in masina :o Am mers cu metroul.

Legat de incalzire e normal sa se incalzeasca foarte greu pe frigul asta. Daca persista frigul macar o saptamana recomand carton pentru intercooler si radiatorul de lichid de racire. Am mai avut discutia asta cu cartonul dar atata vreme cat cei din Canada nu s-au sfiit sa il puna nu inteleg de ce unii romani sunt prea mandrii (a se citi altfel) sa nu il pune la sub -15 grade.

Plus ca recomand ca pana nu se misca macar o juma' de milimetru acul de la temperatura lichidului de racire sa nu rotiti macar spre rosu comanda de temperatura. Ca daca dati direct de la pornire pe cald veti ingreuna incalzirea motorului si implicit si alimentarea cu caldura a habitaclului (exclus pentru cei cu incalzire auxiliara - electrica sau nu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am SDI dar numai la sfert de cheie nu a pornit la - 16 grade; Am incercat la sfert de cheie si nu a pornit; A doua oara am tinut circa 1 sec si a pornit (da a scos zgomote ciudate ~ 20 secunde dupa pornire) Poate nu are nimic motorul dar bateria parea cam descarcata (are 4 ani si nu a fost incarcata pina acum de la livrarea masinii)

Ma gandesc in primul rind la baterie pt. ca in "tinerete" pornea la sfert de cheie cum spui tu;Oricum, adevarata tortura sa pornesti masina pe frigul asta (pt. motor in primul rind)

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine a dat motorul cam de 2-3 ori peste cap pana a luato(o sec) dar cand a pornit facea ca un tractor :)(tind sa cred k am o bujie arsa; a cam luato in 3 si dupa pornire cam 5 sec a mers un pic intrerupt) iar de incalzit numai spun ca am plecat de acasa si abia pe la crangasi apa era la 60

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Minunat :). Mie nu mi-a pornit deloc azi-dimineata, am mers la servici cu pejosul. Click-ul de care vorbiti voi s-a auzit de mai multe ori cand am dat la cheie, dar evident motorul nu a pornit. Bosch-ul 74 Ah care m-a slujit cum a putut pana acum va fi inlocuit de o Caranda Maxima de 80 Ah. Sa vedem rezultatele si mai ales cati ani o sa tina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus contactul de 2 ori...deci bujia incandescenta a mers de 2 opri si a pornit la sfert...numa ca primele 2 sec a mers cam in 2 cil (ca eu am 3 :o ) si apoi ince vreo 2-3 sec a mers ca o rasnitza uzata rau...si si-a revenit!

Motoru s-a incalzit abia pe la 65 grd cand ajunsesem la serv (pe la -2-3 grd celsius se incalzea la 90 grd) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Minunat :). Mie nu mi-a pornit deloc azi-dimineata, am mers la servici cu pejosul. Click-ul de care vorbiti voi s-a auzit de mai multe ori cand am dat la cheie, dar evident motorul nu a pornit. Bosch-ul 74 Ah care m-a slujit cum a putut pana acum va fi inlocuit de o Caranda Maxima de 80 Ah. Sa vedem rezultatele si mai ales cati ani o sa tina.

mai degraba ia-ti un rombat vezi ca au scos astia la marimea baterii de 74 ah baterie de 105 ah

si raportata putere iesi mai bine cu aia romaneasca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa trei ani si numai 0w30 oil (long life 506.01), la -17grdC, a pornit la sfert. Tachetii au tacanit mai putin de 5 secunde si s-au linistit.

N-asi da masina asta la schimb cu una noua!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa trei ani si numai 0w30 oil (long life 506.01), la -17grdC, a pornit la sfert. Tachetii au tacanit mai putin de 5 secunde si s-au linistit.

N-asi da masina asta la schimb cu una noua!

Sunt off topic - dar la citi Km schimbi uleiul? Long-life ar trebui tinut mai mult...

Motor ALH este si pe Bora mea; A pornit la sfert dar a facut un pic de zgomot - imi pare rau ca nu am pus alpine disel - poate alimentez azi sa vad miine diferenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu bateria o am originala, daca nu ma insel este MOLL ..sper ca am scris bine.

In toamna imi facea super figuri, daca tineam pozitiile aprinse si muzica 30 de minute fara sa mearga motorul, nici nu mai pornea.....chiar ma gandeam ca vine iarna si trebuie sa o schimb.

Asa ca am luat o sticla de apa distilata prin noiembrie, am completat, si de atunci merge struna, dovada fiind pornirea de azi dimineata la cheie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu folosesc masina numai in weekend..........masina noua 1000km

Ce ziceti .....pe frigul asta trebuie sa o pornesc zilnic?

Masina sta pe trotuar in fata blocului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si bateria mea si-a dat duhul saptamana trecuta, fara sa fi dat vreun semn vizibil de oboseala inainte. Intr-o dimineata n-a mai vrut sa porneasca si gata. Am luat curent de la alta masina si am pornit, apoi bateria s-a incarcat in mers si in dimineata urmatoare a pornit bine.

Am cumparat totusi alta baterie (MONBAT 66Ah, 630A - 140 RON) si am schimbat-o. Vechea baterie cred ca e cea originala si are vreo 6 ani vechime, avea doar 62Ah si 600A si o suspectam ca nu este in cea mai buna forma de cand am cumparat masina si aveam dificultati cu pornirea la cald. Intre timp am recodat masina pe cutie automata, dar acum ca am pus baterie noua, vreau sa trec inapoi pe manual sa vad daca asta era cauza pornirilor grele la cald. Daca nu, tough luck.

Si la mine porneste mai greu dimineata cand e foarte frig, electromotorul invarte de cateva ori bune pana ce da drumul la motor. Alimentez de obicei cu Top Nordic Diesel de la Petrom, dar am pus si Alpine de la OMV de cateva ori. Chestia e ca la mine motorul merge rotund de la inceput, atata ca e mai zgomotos. Dupa ce se incalzeste un pic se linisteste.

Cu vechea baterie, in dimineti geroase, mi s-a intamplat de 2 ori o chestie ciudata, poate ca erau chiar semnele de oboseala vizibile pe care spuneam ca nu le-am observat :D sau nu le-am pus pe seama bateriei. Am pus contact, am asteptat pana ce s-au stins beculetele de la bord si am incercat sa dau drumul la motor. Motorul a pornit, dar foarte zgomotos si smucit, gata-gata sa se inece, ca si cum masina ar fi fost pusa intr-o treapta de viteza si ambreiajul nu ar fi fost decuplat. M-am speriat si am oprit repede, apoi la urmatoarea cheie a pornit absolut normal. Am patit asta doar de 2 ori, in zile diferite si apoi in zilele friguroase ma asteptam sa se mai intample asta, dar nimic. S-a mai intamplat asta la cineva? Poate fi de la baterie sau de la codarea pe automatic sau ce sa fie?

Modificat de magicfingers
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea a pornit dupa 3-4 sec si cu zgomote ciudate.. se pare ca la cei mai multi e astfel... deci nu ma ingrijorez. Totusi e interesant la aceste experiente sa vedem anul de fabricatie al masinii si nr de km...

anul de fabricatie la mine este completat, km am 180 de mii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea a pornit dupa 3-4 sec si cu zgomote ciudate.. se pare ca la cei mai multi e astfel... deci nu ma ingrijorez. Totusi e interesant la aceste experiente sa vedem anul de fabricatie al masinii si nr de km...

anul de fabricatie la mine este completat, km am 180 de mii

a mea 2002 18500

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

premiumfaraplumb

A MEA NU A PORNIT, n-am ajuns la examen dimineatza la 8. Incredibil. Nu-mi vine sa cred. Am pornit masina la 5 grade fara probleme. Astazi la 7 erau -15.5. Stiu de la un prieten... am dat de 3 ori pana au disparut arculetzele inainte sa rotesc complet sa plece. Si nu a plecat... Si am dat de 20 de ori 30 minute am stat... si nu a vrut. Intre timp mi-a aparut martorul de ulei si STOP mare pe bord. Am dat, am dat pana au inceput sa se aprinda toate beculetzele de pe bord. Si m-am speria si m-am dus sa ma culc trist.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!