Jump to content

Motorul se incalzeste greu


tzucul
 Share

Postare recomandată

Alex-F1 supertare ca ai sirocou pe masina. Poate ne pui si noua cateva poze cu el si pe la motor sa vedem cum e montat, ca pare interesanta ca dotare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi dimineata, in zona unde stau eu, a fost -10 grade. Dupa 5-5 min de la pornire sufla cald, clima. Ajunge apa la 90 grade si dau la ultima treapta pe ventilatie si HI. Rulam cu vit a 3-a cam la 2000 rot/min si vad ca acul scade aproape de 80 grade. Asta o face numai cind sint sub - 10 g

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex-F1 supertare ca ai sirocou pe masina. Poate ne pui si noua cateva poze cu el si pe la motor sa vedem cum e montat, ca pare interesanta ca dotare

Nu stiu cat s-ar vedea din poze, ca e montat sub borcanul cu antigel, abia se vede, dar pot face cateva poze, nu-i asta problema......problema ar fi unde le postez, ca aici se discuta despre altceva....o fi vreun topic despre asa ceva? Ca sincer nici n-am cautat.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu schimbati termostatul doar pentru ca vi s-ar parea ca nu-si face treaba! Eu l-am schimbat si... degeaba. Nu el e de vina.

Acum m-am intors acasa, afara -9 grade. Dupa 20 de km, apa mea era tot la 70. Pun mana pe radiator - rece. Furtunul de sus, ce iese din termostat - rece. Deci termostatul isi face treaba. Bujiile de incalzire a antigelului functioneaza ok.

Problema e ventilatorul, care fiind cu cuplaj visco, se invarte mereu si isi face treaba mult prea bine, chiar si iarna, curentii lui de aer racind motorul, fara nici o legatura cu antigelul.

Dupa toate studiile si testele se pare ca e o greseala de proiectare (sau o economie proasta de materiale) la Passat B5 si B5.5. Nu stiu la B6 cum e.

Deci pana ne vine o idee geniala de modificare a acestuia, trebuie sa acceptam situatia. ;)

PS: Alex, uite aici: http://vwforum.ro/index.php?showto...&hl=webasto

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Eu sunt la al-3-lea Passat si la primele 2 nu am avut nici-un fel de incalzire auxiliara.Primele 2 au fost aduse de afara(Franta si Germania) si unu a fost diesel,iar celalalt benzinar.La cel dea-l 3-lea,am incalzire auxiliara si sunt mai mult ca sigur ca este pe rezistente de alea introduse in aeroterma.celor care vor sa-si puna incalzire auxiliara,exista sirocourile de la Webasto,care sunt foarte mici si nu ocupa mult loc.Va spun asta ptr. ca lucrez la reprezentanta Iveco si am vazut multe modele de sirocouri,montate pe masinile lor(numai webasto).Avantajele unui sirocou sunt mari si multe(ex:il poti programa sa porneasca si sa gasesti caldura in masina,ii reglezi temp de functionare,etc).Am spus toate astea,vrand sa va dau o idee,in cazul in care nu v-ati gandit la ea!Va doresc drumuri bune si sarbatori fericite!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e din ventilator, Cosmin, nu cred ca e asa de prost neamtu` , incat sa nu prevada chestia asta. Si eu am observat azi ca, daca dau pe ultima treapta de climatronic, la - 13 grade, dupa ce motorul ajunsese la 90, acul a scazut putin spre 80 grade. Termostatele astea au la inchidere garnitura de cauciuc si isi fac foarte bine treaba. Nu prea sint motoare ca cele de VW, sa isi mentina constant , asa de bine temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba e din ventilator. Altceva nu are ce sa fie. :lol:

Stiu ca are acea garnitura de cauciuc termostatul. Problema e ca... nu prea apuca sa deschida decat dupa foarte mult timp, ventilatorul racind prea tare motorul direct, pentru ca in radiator nu circula inca antigelul. Cum altfel iti explici intamplarea de la postul 104?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmine,tu spui ca e o problema ca nu deschide destul de repede termostatul? eu spun ca nu ar fi o problema asa mare,atata timp cat este inchis,motorul isi face circuitul mic de apa adica doar prin radiatorul de caldura ceea ce inseamna ca,teoretic si practic ajutat si de cele tre bujii,ar trebui sa bage caldura.Paleta de la ventilator nu cred eu ca are puterea sa raceasca motorul propriu zis,hai sa fim seriosi,nu avem motoare de olcit care au racirea pe aer! :)

Azi dimineata erau -15 grade,am pornit masina am pornit ventilatorul de caldura/aer pe treapta 2,am dat pe reirculare si reglat sa vina pe aeratoarele din laterale si mijloc,dupa 10 min in masina era deja caldut.Nu stiu daca face vreo diferenta dar eu nu am climatronic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai inteles gresit. Eu spuneam ca NU APUCA sa deschida termostatul din cauza ca motorul se incalzeste greu.

Iar paletii de la ventilator chiar au puterea sa raceasca motorul destul de tare, ajutati si de temperatura joasa a mediului. Uite ce spuneam aici: :icon_thumright:

Singura veriga slaba mai ramane ventilatorul ala cu viscocuplaj. Daca ala nu s-ar mai invarti deloc, pana e calda apa, foarte repede s-ar incalzi. Eu am vazut ca, la ralanti, cu apa pe la 60-70, daca turez motorul, scade temperatura.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, nu vreau sa te contrazic sau sa vorbesc aiurea, ai spus ca ar fi o problema ca nu prea apuca sa se deschida spune-ne si noua de ce crezi tu ca ar fi asta o problema? daca ramane tot timpul deschis e intradevar o problema ca nu se mai incalzeste in veci dar daca ramane mai mult inchis si nu zic blocat inchis nu vad unde ar fi problema!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mama, ce ne intelegem ca turcii... :icon_thumright:

Nu e o problema cu termostatul. E o problema cu viscocuplajul ala de la ventilator. Asta incercam sa evidentiez.

Din cauza ca ala raceste prea tare motorul, nu mai apuca termostatul sa-si faca treaba, chiar daca e nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun atunci hai sa ne intelegem ca romanii :) dam jos paleta de la viscocuplaj si vedem ce se intampla,teoretic ar trebui sa intre in functie ventilatorul electric de la termocupla daca se incinge prea tare, banuiesc si voi aveti ventilatorul electric.Acum sunt sigur ca o sa ma contrazica cineva si sa spuna ca ala e numai pt clima dar nu e asa eu am testat sonda de la termocupla de pe radiator, am incins-o cu o bricheta, bineinteles scoasa din radiator,si a pornit ventilatorul la viteza mai mica iar dupa un timp la viteza mai mare pt ca are doua trepte de viteza! Sincer nu l-am auzit sa porneasca singur niciodata chiar nici vara dar de functionat merge 100%!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar, eu asa as face. Da jos ventilatorul de pe vascocuplaj si vezi daca se mai raceste motorul. Dar, repede ca din 3 ian se incalzeste vremea.

http://freemeteo.com/default.asp?pid=156&a...81290&la=15

M-am uitat de curios la un passat si se cam invirte destul de tare ventilatorul cu vasco.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, acum ne intelegem ca romanii. :rolleyes: Intr-adevar ventilatorul ala electric porneste ca si aju

Si eu as fi facut asta, daca nu trebuia sa dau jos si bara si radiatoarele pentru a ajunge la suruburile paletilor. :winter:

Sant sigur ca si cel electric porneste ca si ajutor la cel mare, dar deocamdata ramane asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare la toata lumea!Pb. mea este urm...pornesc motorul,ajunge temp. la 90 dar nu imi da caldura.Abia dupa ce merg,cu temp ajunsa deja la 90,vreo 5-6km incepe sa dea ceva caldura care insa nu este constanta,cind mai rece,cind mai cald.Am climatronic,iar temp. o tin la max. cald.Stie cineva ceva?Multumesc anticipat.Eventual dati un bip la nr.0723665979sau 0766234777.

pune climatronicul la temp de 21-22 grade si vei vedea ca mult mai repede iti da caldura. La 22 de grade setat pe climatronic temperatura aerului suflat in interior este cam intre 25 si 30 de grade pana ajunge ca tot aerul din interior sa fie la temp de 22 de grade.

Cam asta scrie in manualul de utilizare al passat-ului:

- Va recomandam urmatoarea reglare standard pentru toate anotimpurile: Puneti temperatura la 22 grade si apasati tasta auto. La aceasta reglare in vehicul se atinge cel mai rapid o temperatura confortabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmine, mie mi s-a intamplat (la un opel) sa cumpar si sa pun termostat nou cu aceleasi caracteristici si specificatii ca cel vechi si sa mearga mult mai rau. eu iti spun ca la al meu passat 1,9 tdi 101 cp motor AVB temperatura dupa ce se incalzea motorul era de 90 de grade indiferent cat turam sau acceleram pe el ,acolo statea acul si indiferent de temp de afara, pana ieri cand am gasit borcanul de antigel gol si dupa ce am completat am caldura in masina dar nu mai urca de 80 de grade si variaza foarte putin in mers in jurul temp de 80 grade. eu am facut si urmatorul test cu climatronicul intri in meniul diagnoza (econ+buton temp albastru+ventilatie in jos) si la mine la meniul 8 (la care ajungi cu butonul temperatura rosu) imi indica temperatura din borcan. asa poti sa vezi la ce temperatura ajunge antigelul in borcan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista senzor de temperatura in borcan.

Dupa toate studiile si testele se pare ca e o greseala de proiectare (sau o economie proasta de materiale) la Passat B5 si B5.5. Nu stiu la B6 cum e.

La b6 motorul e transversal, asa ca nu mai e vascocuplaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ati rezolvat cumva? la mine urca si sta undeva intre 80 si 90 tot timpul indiferent ca stau sau merg....chiar daca merg la drum mai lung sta undeva la jumate de milimetru in stanga de 90 (pana acu statea perfect peste). si de cand cu frigul a crescut consumul undeva la 10 in oras :D intr-adevar ventilatorul mare porneste cum pornesc masina si merge tot timpul nu ca la alte masini ca porneste doar din cand in cand. acuma nu stiu ce sa zic dar sunt sigur ca daca schimb termostatul nu o sa se schimbe mare lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la postul #122.

Aveti grija daca faceti ce scrie acolo ca nu la toata lumea functioneaza elecroventilatorul.

Foarte multi au carbunii terminati si ventilatorul nu functioneaza, si, ce e mai grav, ei nu stiu.

Electroventilatorul porneste rar, doar cand e nevoie.

Testati inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine porneste tot timpul fie vara fie iarna din momentul in care am pornit masina. si cred ca asa e la toate passaturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electroventilatorul porneste rar, doar cand e nevoie.

Testati inainte.

Se pote da un test pe actuatori cu vag com si vedeti daca il pune la treaba sau nu sau prentru cei care nu au scoateti capacul acela protector de pe vasul cu ulei de servo si acolo gasiti si mufa de la care se alimentaza ventilatorul . O scoateti si puneti tensiune pe ea direct de la baterie sa vedeti daca porneste. Mufa poate avea 2 sau 3 pini in functie de model.

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa testezi electroventilatorul cel mai simplu e sa scoti mufa de la sonda de pe radiator si sa pui o punte intre papucii(pinii) mufeil.In cazul in care functioneaza, mai ramane de testat sonda de de pe radiator care o probezi numai scoasa afara de pe radiator cu o flacara(de bricheta cazul meu) cea cu trei fire porneste ventilatorul in doua trepte de viteza iar cea cu doua fire (nu stiu daca e cazul la passat) o treapta de viteza. Dezavantajul este ca nu stii la ce temp cupleaza cu flacara,dar ca sa aflii nu iti ramane decat sa o incalzesti in apa si sa verifici cu un termometru la ce temp cupleaza.

La mine mai e o varianta de verificat electroventilatorul si anume daca apas pe butonul de AC porneste pe viteza mica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am schimbat termostatul. Alta viata: acul sta la 90 si nu mai umbla de colo colo caldura ca inainte in masina si asta indiferent de cat se invarte ventilatorul cel mare din fata motorului. am pus termostat behr si totul a revenit la normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna elemente PTC ?

Multumesc.

Modificat de Benoit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!