Jump to content

Motorul se incalzeste greu


tzucul
 Share

Postare recomandată

Am schimbat azi termostatul, desi cel vechi, dupa ce l-am scos afara, pare ca nou. Ma cam indoiesc ca e de la termostat. La motoarele de 1.9 de pe Passat se afla in spatele alternatorului, demontabil si fara a scoate alternatorul, cu o tubulara de 10.

Viscocuplajul NU SE POATE DESFACE. Deci daca vreti sa-l schimbati, neaparat unul nou.

Am verificat cele 3 bujii de preincalzire a antigelului si toate sant bune. Doar comanda nu primesc, cu apa rece si motorul pornit. Problema care se pune ar fi: sa fie G62 de vina pentru lipsa comenzii?

Deci termostatul iese din calcul, ramane cel mai probabil viscocuplajul si comanda bujiilor.

Pentru cine are bujii din alea arse, codul lor este 0 100 226 199.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi m-am chinuit la un golf III 1.9 TDI motor 1Z al unui prieten, sa le dau drumu la cele trei bujii care au fost in prealabil inlocuite pt ca erau ARSE ,nu am reusit nici cum sa le fac sa primeasca tensiune ,in cele din urma am legat la bobina releului care le comanda doua fire,unul minus si plusul printr-un buton comandat din masina impreuna cu un LED ca martor in momentul cand sunt culpate.Rezultatul: caldura in masina la cateva minute dupa pornirea motorului(caldura venea doar dupa cativa km buni si cu....,fara gluma,carton in fata radiatorului),temp lichidului de racire ajungea greu si nu depasea nicicum 70*C acum dupa ce face 2-3km ajunge la 80*C.Nu pot sa imi explic de ce nu nu vroia ECU sa cupleze bujiile desi ar fi o varianta, am citit undeva ca sunt conditionate pe langa senzorii de temp si de tensiunea din baterie(sa nu fie sub 11v) si de modul in care incarca alternatorul,ei bine la masina asta se intampla un lucru ciudat: cand am scanat-o cu VAG-COM-ul cu motorul oprit imi arata ca tensiunea in baterie este de 10,4v si cu motorul pornit 12,4v dupa care am verificat cu multimetrul care imi arata cu motorul oprit 12,4v si cu el pornit 14,3v in concluzie tensiunea e buna si alt. incarca bine dar nu inteleg dece ECU vede tensiunea mai mica!!!

La Passatul meu tensiunea care o arata pe VAG-COM este egala cu cea aratata de multimetru.

Pt ca se incalzea greu si nu avea caldura dimineata,bineinteles ca a verificat prima data termostatul care, surpriza, arata si functiona la fel ca unul nou scos din cutie!

Ce pareri aveti si ce ati mai verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut. De curand am cumparat si eu un Passat din 1997, motor 1.6 benzina ,101 cp. problema este ca motorul nu se incalzeste, (nici macar 2 liniute nu se ridica indicatorul la temp apa) si nici caldura nu baga. am climatronic pe el si dat cu caldura la maxim nu face cald sa te dea afara. am zis ca este termostatul, si am cumparat, dar rugamintea mea mare este, sa imi spuna cineva unde este situat la motor, ca eu l-am cautat, dar nu l-am gasit. sa fie pe sub alternator. daca stie cineva cum sa il schimba, il rog sa-mi dea de veste, sa stiu ce sa demontez.

Mersi mult

L-am schimbat eu saptamana asta. Trebuie sa dai alternatorul jos, altfel nu merge. Cu alternatorul scos il identifici usor,e pe blocul motor si din piesa de plastic care il prinde de bloc pleaca un furtun care duce la radiator. Are 2 suruburi, se scoate f usor, dar o sa pierzi din lichidul de racire. Si eu aveam aceeasi problema ca si tine si acum e cu totul altceva, sta la 90 de grade,face imediat caldura in masina si scade si consumul de benzina, motorul mergand la temperatura optima. Ca un sfat, sa nu te chinui rau de tot pana dai alternatorul jos, potzi sa scotzi si ventilaorul acela cu vascocuplajul si astfel o sa ai mult mai usor acces la suruburile care tin alternatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu bujiile alea 3 de incalzire antigel, am verificat si nu imi vine curent la ele.

Am pus vag-u pe masina si i-am dat test actuatori

releu putere mica (J359) imi vine curent doar la bujia din mijloc

releu putere mare de incalzire antigel (J360) imi vine curent doar la bujiile laterale, sunt curios la ce temperatura vine curent la bujiile de preincalzire antigel si daca se poate modifica :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti vine curent la ele verifica cel mai simplu cu un bec sau cu multimetru NUMAI cu motorul pornit la 40-60sec dupa pornire si de preferat dimineata sau seara cand e rece si antigelul si aerul!De modificat temp la care cupleaza chiar nu stiu ce sa zic, ar trebui sa mearga,la bujiile de pornire am inteles ca merge, teoretic si la astea ar trebui

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca acestea sant comandate de ECU si nu pot fi modificate cu vagcom-ul...

O modalitate insa, tot exista, doar s-o gasim.

Cum am povestit si cu Zabin, e foarte probabil ca senzorul G62 sa dea informatii eronate despre temperatura motorului si atunci nici ECU nu are de unde sti ca motorul e inca rece.

Saptamana viitoare intentionez sa schimb si G62, sa vedem ce efect are. Oricum, ma supara demult, imi scade turatia la 800 cand ajunge apa cam la 50 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt curios la ce temperatura vine curent la bujiile de preincalzire antigel si daca se poate modifica :)

Ai facut ce spune aici: Uite asa le pui de la cate grade vrei, sau faci exact cum scrie aici:

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=123304

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai ca nu inteleg, cand am intrebat pt. bujiile de motor mi-ai dat acelasi link, mai sus am intrebat pt bujiile de preincalzire antigel :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modificarea temperaturii pentru cele de pornire influenteaza si cele de antigel.Functionarea lor e data de acelasi senzor de temperatura. O sa ma uit pe documente cand ajung maine acasa ca acum sunt la serviciu sa verific.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In documentele de mai jos, se specifica anumite praguri fixe la care intra in functiune diferitele bujii, dar modificand pragul pentru bujiile incandescente de pe cilindri se mareste perioada de afterglow rezulta ca se marete si pragul la care intre bujiile de incalzire a apei.

Pages_from_16_Motorul_1.9_TDI_AGR__ALH_OCTAVIA_3.pdf

Pages_from_16_Motorul_1.9_TDI_AGR__ALH_OCTAVIA_2.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zilele astea, de cand a venit frigul, mi se pare ca se incalzeste mai greu interiorul masinii.

E normal sa nu se ridice repede temperatura lichidului de racire, dar mai exista doua posibilitati de a ajuta la cresterea temperaturii interioare:

1. Cele 3 bujii pe furtunul care intra in radiatorul din habitaclu. Optiunea cu codul 7E5.

2. Elementul din fata radiatorului de incalzire din gabitaclu. Optiunea cu codul 7E6.

Eu am varianta a 2a.

Cum ar trebui sa functioneze elementul asta? Eu zic ca ar trebui sa se incinga instant si sa dezabureasca instant sau sa dea caldura in interior precum un resou... ca doar functioneaza pe acelasi principiu.

Mie nu-mi da impresia ca vine cald instant de acolo. Cum ar trebui sa fie?

Cine mai are asa ceva ... poate imi dati niste sfaturi...

As vrea sa verific daca functioneaza, dar cum? Am citit in ELSA si da acolo modalitatea de verificare dar cu multe SDVuri VAG, pe care nu le am. E diagnosticabil cu VAG/VAS ? Exista procedura de activare din VAG/VAS ?

A verificat cineva cum e cu elementul asta de incalzire?

Atasez tot ce am eu despre Z35.

post-8072-1228760223_thumb.jpg

post-8072-1228760229_thumb.jpg

vw_wi___rl_V.en_GB.K06506329.wi__24895990.xml_xsl_3.pdf

vw_wi___rl_V.en_GB.K06506329.wi__24895991.xml_xsl_3.pdf

vw_wi___rl_V.en_GB.K06506329.wi__24895992.xml_xsl_3.pdf

vw_wi___rl_V.en_GB.K06506329.wi__24895994.xml_xsl_3.pdf

vw_wi___rl_V.en_GB.K06506329.wi__24895995.xml_xsl_3.pdf

Modificat de piratu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Functionarea lui este similara cu a celor 3 bujii incandescente de incalzirea apei. Dupa cum scrie in pdf atasate are 3 elemente care le comanda ECU prin 2 relee. La pornire NU conectati consumatori, ex luneta, oglinzi faruri, etc pentru a nu incarca alternatorul prea mult. Consumul insumat este destul de mare 560W.deci depaseste 1/2 din puterea unui alternator. Si butonul de caldura tb sa fie la maxim, pentru a se activa un contact. Se masoara tensiunea de la bornele PTC-ului. Daca nu ajunge tensiunea acolo se verifica switchul de sub butonul de caldura.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. Am si eu o problema legata de temperatura. :)

Am schimbat senzorul acela G62 dar am observat ca temperatura apei creste foarte greu. Ramane sa incerc acum si termostatul. Asa mi-au recomandat mai multi prieteni si am observat ca si pe forum sunt aceleasi discutii. Intrebarea mea este: cum sa cer la magazin? Este un cod anume pentru acest termostat sau pur si simplu cer unul pentru passat? De schimbat imi este un pic frica sa il schimb pentru ca nu am nici cea mai vaga idee unde se afla si cum sa fac sa nu curga antigelul. Am citit pe acest forum dar nu stiu cum sa procedez :)

In primul rand vreau sa cumpar acest termostat si apoi voi decide cum si unde il voi schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in primul rand nu poti sa pastrezi antigelul decat daca il scoti din motor. Codul termostatului este 044 121 113 F0.

Il schimbi dupa cum am scris eu in postul 76 cat de cat... E destul de simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am climatronic? Tu zici ca ar trebui sa am doar motorul pornit, fara consumatori, si setata temparatura pe HI (high) ??

Ce e ala un PTC ? Ce switch de sub butonul de caldura?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca eu am vreo unul din aceste sisteme de incalzire...dar dimineata cand pornesc motorul si am climatronicul la 29-HI incepe sa dea caldura din prima chiar daca acul la temperatura apei nici nu s-a clintit.Pot sa aflu daca am incalzirea asta auxiliara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista pt Passat 2 tipuri de termostate, care deschid la 87 sau la 92 grade !

Banuiesc ca cel de 92grd e pentru tari nordice, impicit mai bun iarna !

post-8072-1228818732_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

credeti ca iluminatul slab in bord si la BC pana cand se incalzeste putin motorul e tot de la termostat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. E regulator termic de intensitate a luminii.

Glumeam :D .

Probabil unele componente din cluster reactioneaza urat la temperatura joasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA poti sa afli daca ai incalzire suplimentara.

Te uiti in cartela de date! Daca ai unul din codurile 7E5 sau 7E6...

Cartela e lipita in caietul service sau in compartimentul rotii de rezerva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pret vascocuplaj 466.04 lei. Pret service.

Acelasi Vascocuplaj l-am gasit la 339.72lei

daca te intereseaza da-mi un PM nu stiu daca pot sa pun aici adresa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca eu am vreo unul din aceste sisteme de incalzire...dar dimineata cand pornesc motorul si am climatronicul la 29-HI incepe sa dea caldura din prima chiar daca acul la temperatura apei nici nu s-a clintit.Pot sa aflu daca am incalzirea asta auxiliara?

Cred ca ai elemente PTC, daca vine caldura asa de rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca ai unul din codurile de PR de mai jos (in cartela de date):

7E0 w/o heat accumulator/auxiliary heating

7E1 engine residual heat system

7E2 heated crankcase ventilation system

7E3 sheathed type glow plug heater

7E4 auxiliary heating for water circulation

7E5 sheathed type glow plug and crankcase ventilation system heater

7E6 electric auxiliary air heater

7E7 electric auxiliary air heater with anti-snow system

7E8 auxiliary heating for water circulation with anti-snow system

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!