Jump to content

Tuning cu powerbox


Eugen HP
 Share

Postare recomandată

Am postat deodata cu tine, Fabian. :)

Cam asa simt eu... 170 cat de bine. Cel putin eu simt o diferenta mult mai mare intre motorul de-acum si cel cu resoftare, decat intre motorul cu resoftare si cel stock.

E... sageata.

Alti parametri n-am prea apucat sa testez. Singurul care imi sare in ochi, e consumul. Eu fac naveta zilnic cam 20 de km la dus, 20 la intors. In aceste conditii aveam un consum mediu undeva la 6-6.2 l/100km. Acum, in aceleasi conditii scot intre 5.2-5.4.

Fum nu scoate deloc.

Aaaa, si ar mai fi un lucru: motorul merge mai fin. ;)

Ce as vrea sa spun: cei ce vor putere multa, nu vor putea scoate dintr-un motor stock + powerbox (de exemplu 101-170 CP). Daca vrei putere adevarata, trebuie investiti si bani pe masura.

Parerea mea ca primul lucru catre o crestere de putere este resoftarea. Apoi alte mici variante de crestere a puterii. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iaca....si aici, ca in orice alt domeniu, pareri si pareri, asa ca pana la urma totul e o mare loterie!!! ;) Ca si la doctor cand te duci, unu iti zice ca ai cutare, altu ca cutare, altul zice altceva, iar tu urmeaza sa dai acasa cu banu de pereti sa vezi pt. care diagnostic te apuci sa faci tratamentul!!! :sick: Cam asa si aici....punem boxu si asteptam.....o fi bun.....n-o fi bun.....crapa ceva.....nu crapa.... :) Io creca o sa testez macar de curiozitate.... :)

Modificat de Alex-F1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma totul e o mare loterie!!!

Dupa cum nici un tuning nu este 100% sigur. Tot o loterie este. :)

Dar cine se teme de apa, nu papa peste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei putere adevarata, trebuie investiti si bani pe masura.

Cosmin, mare adevar! Esti de-al meu :)) Oricum, trebuie sa-ti marturisesc ca cu resiftare sau powerbox de calitate se scoate cu +20..27% mai mult dintr-un motor. Dupa aceea incepe schimbarea turbosuflantei, a admisiei si evacuarii, a chiluasei, a axului cu came, etc... Dar deja nu vom putea folosi masina zi de zi findca consuma foarte mult, scoate normele Euro -2, si se duc foart erepede anumite piese (supapele si scaunele, axul cu came, etc).

Nu am vrut sa te invati, este doar parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io creca o sa testez macar de curiozitate.... :))

Alex, ca la orice firma normala, si la noi powerboxurile se pot testa timp de 7 zile. In acest timp ai timpul sa vezi nu numai puterea si cuplul, dar si consumul.

Bineanteles clientul plateste produsul, dar conform actelor intocmite are dreptul sa returneze daca nu este multumit de rezultate. pana acum 1 client ne-a returnat, si a marturisit ca sotia a facut scandal pentru banii "aruncati".

Inteleg pe deplin clientii ca nu au incredere, uite nici eu nu am curajul sa-mi schimb telefoul mobil... Cine stie cel nou cum imi vine la mana, cum ma obisnuiesc cu meniul... Si asa, incarc in fiecare noapte :vinemosul: Daca as avea posibilitate cumva sa testez timp de cateva zile un telefon, mai usor as putea lua decizia. Dar din pacate nu functioneaza aceasta la telefoane :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum nici un tuning nu este 100% sigur. Tot o loterie este. :offtopic:

Dar cine se teme de apa, nu papa peste...

asa nisi softul stock nu e e SAFE 100%.

dar un soft modificat e mai safe decat un box cara pacaleste senzorii. macar motorul functioneaza dupa o anumita harta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa nisi softul stock nu e e SAFE 100%.

Corect. Si nici un motor nu este "safe" 100%. Dar cred ca 80% din viata unui motor e data de piesa dintre volan si pedale. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista discutii pro si contra. si softul.. modifica presiunea in turbina si e riscul sa cedeze. Cum a patit Rapier...

Intr-adevar, T-boxurile alea daunau deoarece produceau mult fum si in timp se infundau diverse, dar le-a trecut vremea :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin, da...piesa aia conteaza..dar aia da o comanda..oricat de usor ai apasa acceleratia, conteaza si ce presiune baga turbina...si ca motorul functioneaza dupa 1 harta..nu doar dupa un parametru si modifica el restul... aplicand harta ca si cum totul ar fi diferit.

redfighter, turbina lu rapier a cedat din cauza defectului de fabricatie. au mai cedat 5 din acelasi lot.

Boxurile nu daunau pt ca produceau fum, ci asta era efectul...producerea de fum insemna ca daunau... insemna ca ceva nu merge cum trebuie. sa nu incuracm cauza cu efectul.

softul nu modifica DOAR un parametru...pe cand Boxul..cam da. si ECU e pacalit de parametru ala. atunci cand masina merge lejer, ECU nu trebuie neaparat sa faca diferenta intre soft si stock...dar tot timpu e pacalit de BOX>..

ideea e...ca nu numai ca nu sunt de acord cu BOXurile din motivele de mai sus..dar mi se pare cam aiurea si cip si box...adica daca tot e soft race..macar stie ECU dupa ce harta lucreaza....dar asa..e pacalit..si cand trage mai mult ca stock... si daca imi ziceti ca asta e la fel de SAFE ca doar soft..sau ca STOCK.... ca asa s eintelege...stock nu e safe, cu soft nu e safe...deci la fel..nici soft+box nu e safe...

daca tot vrei putere asa mare..si consum mic...trebuie facute investitii si hardware.

consumul poate scadea si din cauza temperaturii motorinei...eu sunt curios un consum pompa-pompa..nu ce arata BC, ca ala il pacalesti si din soft.

deci cine poate furniza niste teste..plin-plin cu si fara Pbox?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, fara suparare dar la unele chestii dai cu stangul in dreptul. E vorba de 3 mape dupa care lucreaza ECU.

1) aer

2) injectie

3) sofer

Cip-tuningul modifica parametrii din ambele mape dar in special presiunea aia in turbo. Boxul, NU modifica numai 1 parametru al injectiei.

Inteleg ca sustii cip-tuningul si alte cele, dar sunt multe lucruri care nu au fost spuse niciodata vis-a-vis de lucrurile cu adevarat daunatoare al unui cip-tuning. Lucruri pe care le-am simtit pe propria mea piele si care nu le-as dori nimanui. Dar din dorinta de a nu face reclama proasta, le tin pt mine.

Si da, daca aveam diesel, foloseam si cip si powerbox. !

Cat despre consum, o sa rog pe cineva care are box, probabil pe RIO sa faca un consum pompa-pompa !

Modificat de RedFighter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa cum tu vinzi Boxuri si ai avut experiente negative cu CIPul (desi acolo conteaza tunerul..adica softul cel mai mult, pentru ca asa si eu decat sa recomand unii tuneri, mai bine recomand masina stock...), asa eu am vazut destule prob cu BOX si am incercat destui tuneri incat sa pot sa am o opinie despre softurile modificate.

daca tot generalizam, pana la urma...spune tu ca poate stii mai bine avantaje si dezavantaje ale boxurilor si ale cipurilor. dar chetsii generale..nu doar care se refera la un tuner.

de ce crezi ca unele competitii sportive (gen GTI CUP UK sau CNR la noi) folosesc CIP/soft mai exact si nu powerbox?sau nu..ambele?

exemple clare..superchips care furnizeaza softuri pt GTI CUP si in CNR erau cel putin 2 ibiza TDI cu softuri modificate.

bine, orice masina are SOFT schimbat la curse..dar eu vorbesc unde stiu clar ca e cip prin soft.

poate BOXurile sunt interzise...la curse...habar nu am...dar de ce CIPurile sunt permise si Boxurile nu? pana la urma BOX e o crestere cat de cat standard...pe cand din soft poti avea mai multe "variatii" pe tema softului original.

cum iti explici ca nicio firma mare, de renume nu vinde boxuri (decat una sau doua si asta in caz extrem cand clientul doreste neaparat modificari la masina si firma nu poate face asta prin soft si asa mai mult...e pacalit clientul..sa i se ia banii) si doar cipuri?

pe mai toate masinile de curse am vazut reclame de firme de cipuri, fie softuri, fie care fac schimbari de eprom..dar nu am vazut nicio masina de curse care sa aiba reclama la o firma de BOXuri, bine nici nu stiu asa firma de BOXuri care sa fie cunoscuta...cum e ABT (ABT chiar e infiintata de un fost pilot de la DTM), SKN, MTM, REVO, Superchips, GIAC...etc.

daca citesti revista OPTION AUTO, au facut multe teste comparative.atat direct intre toate tipurile de modificari la electronica cat si stock vs cip..sau stock vs BOX si nu prea au ieist bine boxurile.

ok, am inteles astea noi sunt mai diferite..dar pana la urma..tot acolo se intervine...

LE: cum iti explici ca in VEST, majoritatea masinilor modificate au fie CIP prin schimbare eprom, fie soft... si masini nu doar cele private (desi sia sta spune multe, unde un cip costa 1000e, iar un box sub 50e...)...sunt masini DEMO sau masini care doboara recorduri de viteza...

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogan, nu vorbeam aici decaqt despre powerboxuri daca sunt sau nu "folositoare" sau sunt apa de ploaie. Pana la urma, eu le vad ambele (atat cip-ul) cat si powerboxul, o varianta buna de tuning "low-budget".

Exista si firme mari de powerboxuri, exista si firme mari de tuning electronic.. dar pana la cursele de masini exista cale lunga..Nu'mi spune mie ca maisnile alea sunt stoc si au doar soft p[e ele, ca nu te cred., Si la anumite modificari, e logic sa schimbi softul ca ecu "stie" componentele vechi daca nu'i faci upgrade. La ce ar mai avea venoie de box de 30 de cai cand pun turbina de avion si cine stie ce pistoane si alte interne? CRezi ca participa la curse doar cu un soft?

Powerboxurile sunt pentru oamenii de rand care nu vor/nu isi permit sa schimbe turbina pt 30 de cai. Sau o consider o alternaiva buna la resoftare :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la unele grupe de curse auto, in afara de slickuri, rollcage nu sunt alte modificari permise. la altele au voie si softuri.

tu crezi ca toti modifica turbine si pistoanele si toate sunt modificari hardware?

si oricum, daca softul are grija de parametrii motorului, de ce nu peste soft sa se puna si box?

pai poate exista si boxuri care nu numai ca nu sunt apa de ploaie..dar sunt opusul lucrului folositor. care pot dauna.

de ce nu se poate pacali din soft temperatura motorinei? de ce crezi ca nu se face asa ceva? ce face boxul se poate face si din soft.

poate nu renteaza din punct de vedere financiar sa schimbi turbina pentru 30 de cai (oricum pt 30 de cai nu e nevoie sa schimbi turbina, ca obtii puterea asta din soft)...dar decat sa ai 30 de cai cu turbina la limita, mai bine 30 de cai SAFE.

30 de cai din soft...30 de cai din BOX>.si deja 60 de cai inseamna mult...FARA SOFT RACE..nu ti se pare?

asa..hai sa punem soft race si BOX...

pe de alta parte...cine nu-si permite 30 de cai cat mai SAFE, mai bine sa se abtina...ma indoiesc ca isi va permite sa repare diferite defectiuni aparute...

30 de cai in plus nu sunt obligatorii...nu ne permitem..ne multumim cu ce avem./..nu mai depasim camionul la limita..il depasim dupa 3 minute cand putem...

atentie ca sunt 2 subiecte in discutie....pe care le-ai pornit...BOXul simplus si BOXul+soft !

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt colegi pe forum care au folosit 50 000 de km powerbox si nu au nicio problema. Dar depinde de powerbox .

plus ca si cu soft, daca ai TDI si crezio ca prin soft, ai benzinar, clar ca tuna motorul. La fel si cu powerbox. Daca te crezi benzinar, mai bine te abtii ! Si powerbox+cip => more safe fun !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt colegi pe forum care au folosit 50 000 de km powerbox si nu au nicio problema. Dar depinde de powerbox .

repet..as vrea sa evitam experientele personale ! ca exemple se pot da mii de ambele parti.

Si powerbox+cip => more safe fun !

cum poti sustine afirmatia asta?

mai mult cai..mai mult FUN...am inteles ideea...dar de ce mai SAFE?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am exprimat putin gresit. Vroiam sa scriu more fun la fel de safe ;)

Modificat de RedFighter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

repet..cum poti demonstra ca e la fel de SAFE?

pacalirea senzorului de temperatura a motorinei ti se pare la fel de safe? sau ce alte avantaje are fata de CIP? si ce dezavantaje vezi la CIP?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt oameni care nu isi permit sa de-a 200 de euro pentru resoftare,poate vinde masina dupa 1an si crezi ca pe respectivul care o cumpara e interesat ca ai resoftare? asa ca iti iei jucaria jos. si resoftarea si powerbox-u are farmecu lui

Am circulat cu bora cu powerbox 2 ani si nu am avut nici un limpmode, masina avea 200.000 de mii de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce dezavantaje vad la cip?

Pur si simplu,, cand mi s-a facut cip-tuning, mi-a fost omorat ECU. Maisna nu a mai pornit 3 saptamani pana ce nu am primit ecu nou. Asta este 1 dezavantaj.

Cunosc caz, in care a facut cip-tuning si ECU s-a blocat.Nu mai raspunde la diagnoza.

Cunosc caz in care a crapat turbina, din cauza presiunii (lasand la o parte faza cu defect de fabricatie, bla bla) mai stiu unul.

Astea sunt dezavantaje. In rest, nu comentez nimic pentru ca mi se pare la fel de bun si spectaculos (si chiar safe) ca si un powerbox.

Avantaje la box? Pai sunt cateva.

In primul rand il poti folosi numa' cand ai tu chef, il poti da jos, revinde la aceeasi suma.

Costurile sunt mult sub cele a unui cip-tuning, face cam acelas lucru (-5% maxim).

Nu pierzi garantia masinii ca si in cazul cip-tuningului.

Daca vrei sa o vinzi, nu trebuie sa cauti pe careva sa'ti dea jos "placerea"

Fiecare cum considera,nu?

Modificat de RedFighter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt oameni care nu isi permit sa de-a 200 de euro pentru resoftare,poate vinde masina dupa 1an si crezi ca pe respectivul care o cumpara e interesat ca ai resoftare? asa ca iti iei jucaria jos. si resoftarea si powerbox-u are farmecu lui

Am circulat cu bora cu powerbox 2 ani si nu am avut nici un limpmode, masina avea 200.000 de mii de km

adica dai 10 000e pe o masina dar nu mai ai 200e sa faci o modificare..daca tot o vrei?

atunci lasa masina asa cum a facut-o neamtul. crezi ca softul stock nu e mai bun decat o cutie de 20e?

puterea aia nu e ceva obligatoriu !!

repet..de ce masinile din vest..mare alor majoritate fie au cip, fie sunt stock, fie alea mai scumpe au softuri la firme mari ?

daca nu-ti permiti ceva...e timpul sa realizezi ca asta e. nici eu nu-mi permit S3 cu 265 de cai...dar sunt constient ca atata pot....fie iau alta masina, fie fac alte modificari, fie stau in banca mea si ma intind cat e plapuma....no offence.

(eu mi-am ales tunerul nu pentru ca era ieftin, pentru ca aveam si varianta mai ieftina...ci pentru ca am ncredere ca ce face e bine si sunt multumit de rezultat...si decat sa dau 200e pe un soft prost, sau 50e pe un box, daca tot vreau soft, mai bine dau 1000e pe un soft bun....)

stiti vorba aia cu "suntem prea saraci sa luam lucrui ieftine?" unde ieftin UNEORI inseamna si prost....nu e neaparat aczul boxurilor.

tu ai cumpara o masina care a avut powerbox? sau cip? EU NU! decat daca stiu f bine cum a mers proprietarul...

dar de ce ne gandim doar la cateva sute de euro..cand e vb de siguranta motorului...de poate alte mii bagate sa refaci ceva aiurea?

ati putea sa lasati exemplele personale deoparte? asa am si eu 3536372728 de exemple in favoarea mea! dar ma abtin sa le dau pentru ca stiu ca nu sunt concludente.

eu nu am nimic personal nici cu cei care monteaza, nici cu cei care le vand...nici cu cei care le produc...dar de aici pana a sfatui oamenii ca e mai bine decat un soft..sau sa puna box pe langa soft..mi se pare aiurea.

voi realizati ca un soft deja impinge masina mai sus..iar un soft race nu e recomandat tuturor?

la fel, nu vorbim de un anumit tuner..care poate avea si softuri bune si rele...deci daca discutam, discutam la modul general.

redfighter..daca e sa o luam asa..un CIP costa 1000e. crezi ca la MTM, SKN, daca iti omoara ECU iti da altu sau nu?

repet...ce ar iesi din masina cu soft race +box?? cu 200e softul+50e bocul..aproape ai dubla puterea masinii (la un TDI de 130..ar fi 50-60 cai din CIP si alti 30 din box). deci la o masina care a costat ~20 000 ii dublezi puterea cu ~ 1% din bani?? nu vi se pare nimic dubios??

se doreste cresterea cu xx% a puterii masini...si asta pacalind niste senzori...

macar la soft, ECU lucreaza dupa harta completa. cu date corecte...de presiune, de temperatura motorina...de blah blah.

e ca si cum ai lega o remorca mereu in spate si ai urca panta...ca sa vezi cat baga turbina cand ii dai blana. normal ca va da tot ce poate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand oamenilor soft+box, pentru ca stiu multe cazuri in care s-au folosiut atat soft cat si powerbox si motoarele nu au avut nicio problema dupa 50 000 de km si nu erau tocmainoi motoarele alea. aveau peste 180 000 de km. nu e doar un caz izolat, trebuie sa dam exemple!

Vb lui Cosmin, daca te temi de apa, nu papi peste !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

powerbox intercalat la mufa senzorului de temperatura motorina :

mi-a scazut consumul la ralanti de la 0.6 la 0.4 (interesant e ca pe motor rece e 0.3 dupa ce se stabilizeaza un pic dupa pornire)

iar pe anumite portiuni pe care consumam 9% imi arata acum 7,5%

alt exemplu: plecare de acasa pana in momentul pornirii consumului instant pe BC era undeva peste 15%; acum e 11%

nu stiu daca e un consum real sau nu; bine adevarul e ca daca ii dau talpa creste consumul mediu mai rapid parca decat inainte :rolleyes:

sprint are mai bun (probabil e o modificare la avans din cate simt eu) si trage mai cu incredere pana in rosu :icon_thumright: (nu ca inainte nu tragea... :Driver: )

fum nu este in schimb au aparut niste reziduuri pe capatul tevii (funingine - probabil de la motorina in exces, nearsa)

ce parere aveti de consumul indicat de BC? e real sau nu?

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabian, Sorin (RIO) a facut test de la plin la plin si a caluclat consumul. "surpriza" a fost sa fie acelasi cu cel afisat de BC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la toate masinile avuta exista totusi o mica diferenta BC fata de real.

fa un plin-plin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(empiric) privind acul si autonomia ramasa mi s-a parut ca a sugativat ceva mai mult decat consumul indicat (deh...ochiul format...:icon_thumright: ) - poate ma insel...

bine...hai sa lasam deoparte diferentele pe care le stim dintre consumul afisat pe BC si cel real (in situatii stock)

ma refer la eventualitatea unor diferente mai mari de 1%

am observat si un foarte fin tremor la ralanti (fata de cel normal desigur :rolleyes:)

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!