Jump to content

Tuning cu powerbox


Eugen HP
 Share

Postare recomandată

Ieri masina mea a fost oficial DOPATA cu nu power box de la JEFF din Timsoara (merci by the way).

In oras nu am avut cum sa vad ce poate a fost ud pe jos si aglomerat cum e in Bucuresti in aceasta perioada si cei 140 de cai stock rupeau aderenta in 1 si 2, dar parca totusi se simtea ceva in aer ceva mai multa voiciune. Asa cum mi-am terminat treaba adica pe la 8 seara am plecat pe Autostrada Soarelui ;) . Vermea nu prea a timut cu mine pentru ca ploua. Am facut cu el mai intai niste teste fara box ca sa vad mai bine diferenta dupa care cu boxu. ;)

In 1 si 2 nu se simtea mai nimil sau nu aveam cum sa simpt pt. ca patina intruna, dar in 3 e nebunie!!! Masina parca explodeaza si vitezometrul parca are o viata proprie. Trage si trage si trage cand dai a 4-a senzatia continu 150-160Km/h si in a 5-a a venit bomba in dau in dau si ajung la 4000 de ture si zic hai sa schimb (vreo 190km/h)...cand vad ca ea merge mai departe si 200..205km/ :blink:h Atat am mers dupa care am dat a 6-a si am lasat-o sa isi revina totusi era ploaie-lapovita si ud pe jos si o viata avem!!!

Ce mai sunt multumi,t chiar foarte multumit. Jeff a setat boxu sa intre de la 2000 de ture pentru ca ambreiajul sa aiba timp sa prinda ca sa nu am probleme si in plus am o telecomanda care ma lasa sa pornesc si sa opresc boxul fara a umbla nicaieri ci doar prin simpla apasare a unui buton!!!

Am optat pentru box din mai multe cauze:

  • nu vroiam sa imi pierd garantia la masina care are 4 luni si 18000 de km, iar flashul nu imi poate oferi asta
  • decat dopat o viata intreaga mai bine dopat ocazional asa cum am mai spus pot sa-l pornesc-opresc cand vreau eu
  • posibilitatea de vanzare a boxului cand termin cu masina sau cand ma satur de el

Si pentru toata lumea (precizez ca am un box digital ce poate fi rescris in functie de preferinte) NU FUMEGA, deloc si in puls de asta putin ma interseaza daca ar fumega sau nu atat timp cat il pot opri si cand am 30 de cai in puls cu care sa ma joc ;).

Astept comentarile si parerile dumneavoastra.

Va urez sarbatori fericite si La Multi Ani!!! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat costa?

Se poate testa?

Un link...

Modificat de Raf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU nu e sigilat? Sigur nu raman urme de montat acest powerbox? Un telefon al celui care vinde asa ceva ne poti da?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

daca am fi in anul 1999 ai facut ceva ok (sa-ti pui powerbox la masina) ... dar in 2006 majoritatea au inteles ca tuningul motor nu se face cu cutiute aditionale... singurele masini pentru care mai este acceptat boxul sunt cele la care nu ai cum sa le umbli in electronica (japoneze & stuff)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine zici voinea .. dar e partea cu garantia la om .. cred ca de aia a optat ptr tuningul asta .. si plus de asta nu vezi ca omu nu ii vrea mereu ... ii da on cand vrea..:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect Voinea...da asa cum a spus si omul...garantia? Ca la modelul lui din cate stiu ramane scris in registrii ECU de cate ori s-a rescris (contorul ala)

NetFlow, in cazul montari unui PowerBox nu se umbla DE LOC la ECU. El se monteaza pe traseu folosind de obicei mufe originale si nu se taie cabluri, etc (substituie valorile date de ECU cu unele care le are setate box-ul). E Plug & Go. Dezavantajele sunt in alta parte, au mai fost discutate ... exista o "intarziere" in raspunsul masinii (pt ca informatiile nu vin direct de la ECU ci sunt modificate...oricat de rapida ar fi modificarea, o intarziere tot exista) Ca este sau nu sesizabila de conducator, asta e alta poveste...dar performanta overall este alta. De asemenea, modificarea direct a ECU prin remap/reflash/etc se face cu mai multa finete si la mai multi parametrii ducand la posibilitati mai extinse decat in cazul unui PowerBox care este facut "universal" pentru un anumit tip de motor sau o gama larga de masini. Evident, pentru cine nu poate, sau nu vrea sa-si umble direct in ECU, solutia cu PowerBox-ul cred ca ramane singura. Detalii mai multe despre diferente pot da cei care sunt specialisti in acest domeniu, dar nu stiu daca nu iesim off-topic in acest caz.

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, deci ....

oricum , nu scoate fum, ca e noua. nici a mea nu scoate fum, si are gramada de km.

si faza cu telecomanda mi se pare mai mult dezavantaj decat avantaj...

cand vrei sa ii dai un pic, "Stai sa gasecs telecomanda...unde o fi..unde o fi?" ce sa te mai complici... vrei sa te alergi, apesi acc si gata.

masina cu soft are tot timpul dopajul , dar il folosesti cand vrei. nu tre sa apesi mereu acc pana la podea.

cel mai simplu, soft, stii ca il ai mereu, il folosesti cand vrei.

faza cu vanzarea: cine cumpara box setat pt alta masina, fie el si digital, cand putin peste banii aia iti iei un soft facut special pt masina ta.

ai ar mai fi alte lucrui, dar ma opresc aici. vrei masina modificata sau vrei stock?

nu comentez diferenta de putere si/sau rasp al motorului ca ma indoiesc ca acolo sunt asa mari diferente..

singurul mom in care mi-as pune powerbox, atunci cand nu as putea umbla cu 2 softuri si sa fie alese de mine cand sa le utilizez printr-un switch, si cand as avea pe masina soft stage I si in box soft race. atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asa cum am scris in post power boxu e digital si poate fi rescris pentru orice masina in parte asa ca daca vreau sa il vand nici o problema. :)

Si eu consider remapare ECU o varianta mult mai sanatoasa, dar cu garantia ce facem cand oricine din Romania o sa imi schimbe softu si o sa imi pastreze garantia sa ma treaca pe lista!!! Pana atunci raman la ideea mea.

Aseara am facut niste cronometreri pe vitezometrul de pe clima cu si fara box. Fara am scos cam 9.3-9.4 pana la suta (de fabrica e dat 9.3) am masurat de mai multe ori si rezultatele se tot invarteau in jurul acestei valori. Cu boxu am scos cam 8.0-8.1 tot asa masurat de vreo 6 ori si toate rezultatele s-au clasat pe aici +-0.2. :icon_santa:

Despre urme nu au ce sa ramana pentru ca nu desfaci nimik scoti o mufa, introduci boxu intre mufa si locul de mufare dupa care faci legaturile la baterie si gata. Nu sunt cine stie ce mecanic, dar am reusit sa-l montez si sa il fixez in 20 de minute cu o trusa de scule obisnuita. Vorbea cineva de disigilat ECU nici vorba e intercalat intre cablul care pleaca din ECU si merge la injectoare.

Nr. lui JEFF 0745316775, iar despre bani vorbiti cu el e in jur de 350 de euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca am fi in anul 1999 ai facut ceva ok (sa-ti pui powerbox la masina) ... dar in 2006 majoritatea au inteles ca tuningul motor nu se face cu cutiute aditionale... singurele masini pentru care mai este acceptat boxul sunt cele la care nu ai cum sa le umbli in electronica (japoneze & stuff)

Nu inteleg de ce domul Voinea este ata de impotriva power boxului. In calitate de persoana care ajuta lumea sa obtina ce isi doresc, de ofertant pe aceasta piata, de ce nu ofera si el asa ceva ca o alternativa. Bun oricat de bun ar fi remaparea nu are ce sa ii faca la garantie. Sincer eu am stat foarte mult penduland intre sa imi fac sau nu remapare, dar in final asa am considerat eu ca e mai bine. Daca domnul Voinea oferea asa ceva nici nu mai stateam pe ganduri!!! Dar din pacate nu ofera. Imi convenea mai mult puteam sa rescriu softu de pe box in Bucuresti si alte avantaje client ce ar fi putut sa apara.

Am cunostinte la serviceuri de reprezentanta VW si am vazut golfuri V la 52000, la 74000, la 98000 de km care isi schimbau turbina pe garantie. Plus alte probleme care pot aparea. Sunt multe persoane care isi cumpara masini noi pentru garantie. Nu ma numar printre aceia, dar dorm mai linistit cand stiu ca pentru doi ani nu trebuie sa imi fac griji prea mari :).

Imi place sa merg cu masina, sa ma dau cu ea. Nu sunt genul care vezi domne ca m-a depasit ala hai sa dau dupa el. NU. Imi place sa ies noapte prin Bucuresti si sa ma bucur de ce imi poate oferi masina. Cand plec din oras plec atipic pentru a reusi sa ocolesc traficul si de a ma bucura de drumul spre munte. Cand ma intorc plec pe la 10.00-10.30 seara si de regula sa intampla duminica cand e super liber. Spre exemplu de la Brasov-Bucuresti acum o saptamana am facut 1.30h si nu am exgerat pe liniile drepte (max 160Km). :icon_santa:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am montat pe masina powerbox de aproape 2 ani si acum 3-4 saptamani a inceput sa ia limp la 78.000km. Cu powerbox-ul montat dadea fum de se vedea in oglinda (parca era pe lemne). Dupa ce am scos powerbox-ul nu mai da fum DELOC. Am pus pe cineva sa stea in spate si sa se uite. Cu limp-ul am rams...ramane sa pun testerul pe ea sa vad ce anume face figuri. Mi-a zis mecanicul ca e posibil sa fie de la valva de turbo sau turbina sa fie incarcata de funingine...totisi 78.000 mii e cam putin pt. o curatare de turbina. Nu mi-as mai pune niciodata powerbox pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Nu inteleg de ce domul Voinea este ata de impotriva power boxului. In calitate de persoana care ajuta lumea sa obtina ce isi doresc, de ofertant pe aceasta piata, de ce nu ofera si el asa ceva ca o alternativa.

Eu nu promovez powerboxul ca alternativa decat la masinile ce nu pot fi tunate prin chiptuning. Civic Type-R, LandCruiseruri, Opelurile recente 2.0DTI si 2.2DTI ce au ECU integrat in pompa de injectie.. astea sunt masinile pentru care promovez powerboxul. Pentru restul chiptuning.

De ce sunt reticent ? Am un Golf IV TDI Jazz Blue. Masina am luat-o la aproape 15.000km si powerboxul fuseste montat la insistentele mele de fostul proprietar (varul meu) inca de la 11.000km. Masina a mers echipata cu powerboxul PSI ( link spre acest producator -> http://www.psi-motorsport.com/turbodiesel/powerbox.php ) pana la 75.000km cand limp modul "s-a instalat" si mi-a tot facut probleme. Nu stiam la acea vreme ce inseamna si cum se mananca... turbina era blocata deschisa si limp aprea numai la viteze mari (in general doar pe treapta 4 sau 5). Am vandut powerboxul , am curata turbina, am facut chiptuning AED Germania, a urmat Upsolute (prin ASPAD) ,Dimsport si acum masina are softul TCM turbo. Are 230.000km , turbo este cel original curatat la 80.000km.

Asta este unul din motivele pentru care NU prefer powerboxul (ce modifica 1-2-3 parametrii ce forteaza ECU sa ridice "stacheta" la acele valori) in favoarea optimizarii softului din ECU.

Parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bag si eu in seama,cu toate ca am avut montat pe masina cip si power box,dar tot de la Jeff(softul doar).

Initial am cumparat power boxul(nu de la Jeff) ci de pe ebay,iar Jeff imi spunea insistent sa il dau jos sau sa fac o remapare,ca este mai bine.

Nu doream sa umblu la softul masinii si am zis"da-l naibii ,o fi bun si power boxul".Numai ca power boxul care eu l-am cumparat chiar nu era bun.Se monta pe senzorul de temperatura al masinii si in timp(Jeff chiar mi-a zis ca va pica la un moment dat) acesta a picat,s-a stricat.

Nu am ascultat de el si nu am montat un power box k lumea ci unul super ieftin(25 euro),care practic mintea niste lucruri prin motor.

Masina nu fumega,consuma super putin,in stil normal de condus,si avea mai multa viata.

Dupa vreo 10.000 cu aceasta "bomba" de power box,cind am vazut pe VAG COM ca senzorul respectiv e dus,am ajuns sa remapez masina,softul de fapt.

Am mers cu masina vreo 30.000 cu cip,niciodata nu am avut probleme cu masina,cu motorul sau turbo cel putin,si am vindut-o cind avea 295.000 km.

Ce vreau sa spun de fapt,ca orice ai pune pe masina,cip sau power box sa pui doar de calitate,si nu sa te uiti la bani,caci mai tirziu vei baga mina mai adinc in buzunar si ajungi per total vorbind mai scump.

Daca Jeff te-a asigurat ca acel power box este ok,atunci bucura-te de el,si de masina.

Nu fac reclama nimanui,dar din cite am vazut eu Jeff nu se complica cu lucruri"ieftine",asa ca sigur ceea ce ti-a dat este bun.

Vezi unii au avut probleme cu power boxul,altii spun ca au avut probleme cu softul,altii ca nu mai stiu ce.

Eu unul am avut probleme cu power boxu' ca era de kk scula in sine,dar uite cu softul am fost super mega satisfacut(10x Jeff,si 10x Voinea,ca am inteles ca atunci softul era de la tine sau ceva de genu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot in 'jeg' dasta am avut. Se motnta pe senzorul de motorina undeva in fata(se scotea o mufa , puneam powerboxul in locul mufei scoase si apoi mufa in powerbox). Tot cam 25-30 euro am dat de pe ebay....dupa ce l-am dat jos l-am si demontat si am gasit o simpla rezistenta intre fire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut un power-box italian.Masina fugea de manca asfaltul,dar in sarcina maxima am reusit performanta de a fumega mai tare decat un autobuz din ala vechi,romanesc cu motor de raba. :blink: :rr: (precizez ca am motor de 1.4L).

Am analizat ce stricaciuni imi poate face "chestia" asta si am renuntatla ea,optand in cele din urma la chip tuning....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am cumparat masina din semnatura cu tot cu powerbox pe ea,nu stiu nimic despre powerbox... cum pot sa aflu cevadespre efectele ce le are pe masina,cum e programat,cum poate fi programat etc ? o scanare vag-com ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu crezi ca vreau sa fac glume pe seama ta dar...cu Google ai incercat? Sincer. Eu acolo am gasit o gramada de informatii despre powerbox (la modul general, comparatii, etc). Motivul pt care probabil nimeni nu o sa iti spuna ceva exact ci numai generalitati, este faptul ca depinde de modelul si marca powerbox-ului. Cel mai sigur gasesti info pe site-ul firmei care il produce (daca are vre-unul). Despre efectele powerbox-ului, eventual si diferente fata de tuning-ul "clasic" (remap/reflash/etc) gasesti si aici pe forum cu "search". O scanare cu VAG-COM-ul nu cred ca va scoate multe la iveala... Motivul pentru care spun asta este ca VAG-COM-ul se conecteaza la ECU si citeste valorile furnizate de acesta. Iar powerbox-ul se interpune de obicei intre ECU si pompa de injectie si substituie valorile trimise de ECU cu cele proprii, pentru a modifica anumiti parametrii. Astfel, parametrii cititi de VAG vor fi cei dati de ECU, dar cei reali pe baza carora functioneaza motorul sunt dati de powerbox. Poate cineva specialist in diagnoza sau tuning sa iti spuna mai multe la capitolul asta si daca se poate face o citire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum am spus masina a fost cumpara cu powerboxu gata montat ... si in afara de TDI POWERBOX ce scrie pe el altceva nu stiu despre el .... cum as putea afla habar nu am ...

Moderator: Nu mai da quote la mesajul anterior!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva unde pot sa aflu ceva informatii despre powerboxul meu in Targu Mures ? unde as putea sa il calibrez sa obtin ceva despre el ,dar cineva cine sa se priceapa,un service ceva...nescar nu se pricep decat cu chip-uri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am gasit cateva poze cu ceea ce se afla in cutia power box-ului. Practic e ceva destul de rudimentar. Nu pot da foarte multe detalii deoarece cred ca nu e corect sa spun informatii de astea ( spuneti voi daca se poate).

Asa ca : tot chip tunigul e mai sigur. Fie ca e obd-tuning fie ca e prin rescrierea fizica a memoriei. Insa si asta e discutabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu te superi, dau eu detalii. E vorba de un box cu care lucrez si eu, programabil, digital, pentru motoare PD. Contine si un microcontroller PIC, deci nu e deloc rudimentar. Cum am mai spus, sunt boxuri si boxuri. Atentie la tzepe.

pdboxdt9.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spre deosebire de ce am vazut eu desfacut ce a prezentat jeff e de domeniul SF-ului :)) . ALA vazut de mine se conecta pe sonda de temperatura motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad multe reactii negative legate de powerbox din partea unora care "au auzit ei" ca nu e o solutie sanatoasa. Dupa cum am mai spus, exista o varietate mare de powerboxuri. Subscriu la faptul ca un chiptuning bine-facut este mai eficace decat un box, cu 10-20% mai eficient decat acesta din urma - recomand chiptuning ca si prima optiune. Dar ca si solutie de compromis, un powerbox BUN si programat CORECT este mai mult decat ok. Ca sa vedem cum sta treaba, o sa va propun un experiment. Voi lua legatura cu colegul Eugen_HP, cel care a initiat aceasta discutie, si o sa-l rog sa colaboreze cu noi pentru a vedea cum sta treaba. Propun ca cineva experimentat si obiectiv sa faca niste loguri in mers cu masina lui Eugen, fara powerboxul activat, apoi cu el. Sa vedem si noi cum se comporta boxul lui, care sunt cantitatile injectate, etc. Ar fi interesat si un dynotest, tot asa, cu si fara - in masura implicarii financiare a posesorului. Se ofera cineva din Bucuresti sa coopereze?

Mersi anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

daca are timp sa facem log-uri ziua ma bag eu... desi pot fi numit concurenta.. Cu dyno pot discuta sa facem la pret bun .

Ideea in ziua de azi ( 24 Ianuarie 2007 ) este ca sa-l folosim pe masini ce nu permit chiptuning (Opel cu ECU in pompa de injectie, Isuzu 3.0 cu hibrid, toyota modele de la asiatici etc). Cand avem o masina nemteasca cu electronica BOSCH sau Siemens sa ii facem chiptuning pentru ca asa cum ai spus si tu rezultatul este mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jeff este adevarat ca powerbox-ul poate duce la rezultate neplacute datorita faptului ca in caz ca ceva e in neregula masina nu mai intra in limp-mode, parametrii primiti de ECU fiind afectati de powerbox?

P.S. Nu e intrebare la misto, am auzit chestia asta si chiar sunt curios daca-i adevarata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!