Jump to content

Tuning cu powerbox


Eugen HP
 Share

Postare recomandată

dar ce om pune si scoate "caii" la masina in fiecare zi? care ar fi ideea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

waw ce tare ii poti pune si tii poti da jos cand vrei :) cum vine asta in functie de vreme ?? azi e soare si frumos pun power box :lol: hai frate ma lasi mi-e unu mi se pare o investitie un pic aiurea sa iti faci soft + power box

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

madmike te obliga cineva sa faci alegerea asta ?

Bogdan, poate unora le este frica sa nu forteze prea mult motorul si apeleaza la powerbox (surplusul de putere) doar cand considera. In rest, poate sunt multumiti doar cu resoftarea.

Eu am avut resoftare + powerbox pe celalalt passat (AVB) si am fost foarte multumit mai ales din prisma consumului care era la fel cu cel de pe BC, implicit mai mic decat cu resoftarea.

Dupa resoftare, eu am avut un consum la fel cu cel al unui passat de 131 CP (9-10 in oras, 6-6.5 afara)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu vrei sa risti ceva e simplu nu merge cu pedala la podea :flower:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact, nu trebuie sa folosesti tot xxx de cai pe care ii ai tot timpul. nu trebuie sa mergi neaparat in 4000 rpm...

rio, si cum iti explici ca pe paginile trecute nici consumul masurat pompa-pompa nu prea se "batea" cu ce arata BCul?

pe langa englezi parca erau si colegi de-ai nostri care au masurat.

oricum, sincer, nu mai inteleg rostul discutiei, am adus cifre, am adus motive, am adus optiunea de a pune softul de cate ori vrei...si tot vedeti ca e mai bun PBOXUL....treaba voastra.

da, daca vrei sa pui la avion 4 aripi, el poate zbura...dar de ce cand o poate face la fel de bine cu 2? va simtiti mai puternici cu box+cip?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, depinde si de cel care ti-a facut softul. Unii se bazeaza un pic mai mult pe presiunea din turbo, si in combinatie cu avansul powerboxului, iese lucru frumos (testat pe AVB + soft sau pe passat b6 140+soft ...) , lucru ce nici din soft race nu ai cums a il obtii . Alex are soft bazat mai putin pe aer si powerboxul nu mai are efect mare. NU sunt Gica _Contra dar trebuie sa privim si nin lateral nu doar in fatza! Pot pune pariu ca din niciun soft race nu obtii acel cuplu ;)

p.s: La passat, in viteaza a 3-a fluierau rotile si poate mutla lume sa confirme asta. Intr-adevar, softuirile erau TCM pe toate (presiuena din turbo despre care vb mai sus) :blah:

Modificat de RedFighter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

scuze ca masina e offtopic dar 143Nm in plus ti se par putini ? (vezi atasament cu masina urmatoare ce a scos 643,6Nm@2350rpm . Stiu ca e motor mare dar puteau fi doar 80-90-100Nm :P )

post-1-1236887829_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos, ma refer strict pe AVB-ul ala sau pe AJM-ul lui Alex :P Am spus ca niciun soft race nu prea are cum scoate din AJM (in conditii safe) acel cuplu :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine vrea 643Nm din punctul meu de vedere poate foarte bine sa-si ia un camion. E un mod mai eficient de a face praf rotile. Mai ales cu tractiune fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

docman> bmw-ul nu e tractiunea fata :wacko: (de aia am zic ca masina e offtopic) dar de fapt noi eram dar discutam despre cuplu mult dupa modificari bla bla bla intelegi tu :screwy:

RedFighter> cu siguranta se pot scoate si cu un soft si in conditii mai sigure decat in combinatia aia ... dar o sa zici ca e parerea mea. Eu o sitiu doar sigur si din teorie. Practic o pun doar daca cere clientul.

legat de ce a fost scris mai sus ca boxul il scoti cand vrei exista solutii la diverse firme de ciptuning (TCM, revo etc) la care poti cumpara o cutiuta magiga OBD si ai soft in ea al masinii (si ai original + cateva variante tunat) si le alternezi tu cand doresti. Da stiu ca nu il schimbi in 30 de secunde ca la powerbox dar nici capota nu o ridici sau te arzi de la motor ca e incins cand vrei sa schibi programul... si tot optimizare 100% la nivel de biti este si e varianta corecta corecta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos, eu nu incerc sa conving pe nimeni. Nu ma ocup cu comercializarea powerbox-urilor, deci nu am absolut nici un castig ! Eu spun doar din experienta. Sunt la a 2-a masina la care am powerbox si nu am de ce sa ma plang. Nu spun ca nu mi-as dori si o resoftare, dar toate la timpul lor.

Voinea, ok ok, dar cam cat costa o jucarie dinaia ?:P Ca, in cazul acesta ar fi foarte bine, dar ma gandesc ca este un pret destul de piperat pentru o astfel de jucarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos, eu nu incerc sa conving pe nimeni. Nu ma ocup cu comercializarea powerbox-urilor, deci nu am absolut nici un castig !

TOCMAI asta incercam sa discutam din punctul de vedere al unui utilizator normal, fara sa fim influentati de castigurile cuiva din vanzarea softului sau a boxului.

spre diferenta de tine, eu incerc sa conving (si nu pentru ca as avea un castig material) sa nu se foloseasca chestii aiurea pe masini, fie ca vorbim de faruri aiurea, de roti ovale, sau de multe altele.

legat de ce a fost scris mai sus ca boxul il scoti cand vrei exista solutii la diverse firme de ciptuning (TCM, revo etc) la care poti cumpara o cutiuta magiga OBD si ai soft in ea al masinii (si ai original + cateva variante tunat) si le alternezi tu cand doresti. Da stiu ca nu il schimbi in 30 de secunde ca la powerbox dar nici capota nu o ridici sau te arzi de la motor ca e incins cand vrei sa schibi programul... si tot optimizare 100% la nivel de biti este si e varianta corecta corecta

Dragos, la unii stiu ca modificarea de soft se poate face si mai repede, fara ridicarea capotei..direct din "comanda" din masina. si de exemplu la REVO, parca ai 10 nivele de setare. de udne poti seta cuplu, caii, etc.

da, e mai scump decat un soft+box, dar banuiesc ca toti vrem ce e mai bun pentru masini, nu doar ce e mai iaftini. urasc oamenii care vor sa scoata caii din motoare cu 10 lei. gen solutii home-made.

cine vrea 643Nm din punctul meu de vedere poate foarte bine sa-si ia un camion. E un mod mai eficient de a face praf rotile. Mai ales cu tractiune fata.

hmm..asta chiar nu am inteles-o.... sunt dieseluri care se lauda cu un cuplu urias si care fug grav. (R8 TDI, Q7 V12 TDI)... da, normal, nu pe FWD, dar ca idee.

plus ca nu trebuie sa folosesti mereu cei 600 NM.

am vrut sa tac...sa nu zici ca o sa caut nod in papura....dar..

Dar poate ca mai patineaza si ambreiajul celui cu Box, mai scapa si gumele lui :P Zabin si-a schimbat ambreiajul EXACT in ziua in care A facut intrecerea cu Alex (ma rog, dupa intrecere) deci iti dai seama cum era ambreiajul lui de dus.

asta poate fi un nivel de masurare al uzurii...ca a fost schimbat in ziua aia? il putea schimba cand nu mai poate pleca de pe loc, sau din contra..cand a patinat 1 singura data, daca omu stie ca va avea nevoie de el...

Bogdan, depinde si de cel care ti-a facut softul.

p.s: La passat, in viteaza a 3-a fluierau rotile si poate mutla lume sa confirme asta. Intr-adevar, softuirile erau TCM pe toate (presiuena din turbo despre care vb mai sus) :blah_:

repet, hai sa vorbim de softuri bune, nu de ebay...

da, unii tuneri dau mai mult aer, altii mai multa motorina/benzina...dar tocmai de aia, consider ca mai bine ceri direct tunerului soft mai agresiv.

faptul ca patinau rotile pentru mine nu inseamna nimic decat ca soferul nu accelera CUM TREBUIE. o masina ca sa fuga bine tre sa inainteze...nu sa piarda aderenta...

nu ma intereseaza sa masor puterea masinile care NU POT sa puna puterea jos. si faptul ca in a 3a patina...repet, nu este un motiv real care sa insemne ceva....

TDIul lu zGb nu patina nici in a 2a, si asta nu pentru nu avea putere. daca vrei sa masori puterea nu compari...PANA IN CE TREAPTA PATINEAZA...

am inteles ca avea mai mult putere decat doar cu soft, dar din moment ce oamenii au masurat 9 cai, tu compari o fisa dyno, cu faptul ca masina patina si in treapta 3?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o scurta paranteza deoarece nu doresc sa intru in acest versus incandescent :-)

La softurile Revo, care au o caracteristica unica fiind "fully adjustable", prin intermediul dispozitivului Select Plus poti seta sute de variante, dintre care 3 se pot memora pe Select Plus. Pentru a schimba intre variante sunt necesare aproximativ 10-15 secunde, dar este valabil doar la motoarele pe benzina (1.8T, 2.0 TFSi, noua la generatie de TSI/TFSi cu ECU MED17, RS4, R32, Noul S5, etc.)

Over and out :-)

Modificat de Adrian@superchips
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar din moment ce oamenii au masurat 9 cai, tu compari o fisa dyno, cu faptul ca masina patina si in treapta 3?

Bogdane, tocmai asta vorbeam. Unele softuri (precum TCM de exemplu) care sunt bazate pe aer, au efect mult mai mare cu powerbox. Softul lui Alex nu e TCM, e baza mai mult pe injectie, de acolo rezultatul de doar 9 cp, intelegi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bazate pe aer zici?Ciudat pentru ca dragos de obicei face softuri cu presiune mica exact asta imi place la softurile lui ca stie sa foloseasca si celelalte resurse ale masinii.A ca mai e loc de dat combustibil asta e partea a doua....asta nu inseamna ca si tre sa faci lucrul asta....egtul ce spune...spune bye bye turbolader

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ma contrazica Voinea sau alti tuneri.

Din cate stiu eu trebuie respectat un raport stoichiometric pentru functonarea optima chiar daca este un motor diesel si nu unul pe benzina (la benzina e clar ca e 14.7parti aer la 1 parte benzina ca sa aiba efect scanteia bujiei).

Asa ca nu cred ca ar avea vreun rost sa faci masina sa functioneze cu aer comprimat ca sigur nu se obtine putere din asta (deci nu vad ce tuner ar remapa masina sa mearga "lean fuel" astfel incat sa ti-o lase le fix cat sa vii cu un plus cu boxul si "poooc" ai obtinut raportul optim.

Eu cred ca boxul modifica si modul in care este introdusa motorina in cilindri.

Practic injectia are loc in timp de cateva milisecunde (acest lag al injectiei este marea problema pentru care motoarele diesel nu pot fi facute motoare de turatie...ar mai fi si biela mai lunga fata de benz) iar box-ul , alterand informatia trimisa catre ecu il face pe acesta sa deschida intr-un alt mod injectoarele .

Oameni ca Voinea sau Kiss Lorand (in general cei care fac harti) stiu ce si cum insa ...nu vor sa scuipe nici un cuvintel ca e secretul meseriei ... asa ca ne lasa in ceata.

Hai Voinea ... :salut: share with us the big secret :D

Later edit ...sa nu se inteleaga altceva

Am si eu box pe masina stock. Insa nu ma prind ce se intampla in motor cu si fara el .

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva o schema, montaj cu valorile pieselor de la un powerbox simplu? am vazut un tip care tind sa cred ca se cupleaza la sensorul maf si altul care se cupleaza la senzorul de temp. care este mai bun. Nu vreau resoftare!

am vazut varinata cu rezistenta la senzorul de temp motorina, dar am vazut altele si mai "smart" si relativ ieftine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce va bazati voi pe aceste cutiute care pacalesc anumiti senzori si alte chestii . De curand am un nou soft pe masina "remapare" si pot sa zic SUNT FOARTE MULTUMIT am mult mai multa incredere in soft decat in cutiutza magica . Daca erau asa de Jmechere dece nu au folosit si fabricantii asa ceva ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca erau asa de Jmechere dece nu au folosit si fabricantii asa ceva ???

Poate pentru ca au lasat intentionat loc pentru aceasta "eroare" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da fabricantii de obicei lasa loc sa mai castige o paine si ala care pune powerbox...ya right!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca actiunea se petrece in ECU, de cine e gandita? Nu de fabricanti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

am sa te contrazic dar in ECU ei incearca din rasputeri sa nu avem acces. Mercedes au deja ECUuri inchise cu 8 suruburi (4 interioare 4 exterioare). Un flash complet de astfel de ECU se vinde cu bani cam de valoarea unui powerbox bun ca e foarte greu sa desfaci placa fara sa risti sa se sparga... dar daca vrei Vmax pe asa ceva e nevoie de un full-flash. ECuurile EDC16 (unele permit powerbox) aveau in ele similar telefoanelor mobile un port BDM. Vorbeai cu procesorul fara sa se vada la revizii si aveai acces la toate memoriile ECUului (EPROM, EEPROM, Flash-extern etc). Acum la modele 2009 (VAG,Mercedes, BMW , PSA deja folosesc) EDC17 nu mai are BDM in el. Il deschizi usor pe metoda invatata dar nu prea mai ai ce face. Il tunezi pe mufa si la majoritatea sculelor se vede (ce bine ca e una totusi la care nu se vede operatia daca costa a draq' ceva bani).

Pbox ramane solutie (si chiptunerii buni il au si ei in oferta) pentru masini ce nu permit modificari in soft (in mare doar asiatice). Cine cauta powerbox cauta solutia de la 0 lei la 100euro... dar "is not the real thing" . Azi faceam un 1.9 JTD CR si cu damosul in fata eram uimit zecilie de posibilitati . Ti-as da exemplu de 5 mape ce nu le va atinge in veci vecilor un pbox si oricine de aici le va considera necesare sa fie modificate pentru o optimizare completa (parca asta e ciptuningul pana la urma ... optimizarea parametrilor pentru un motor in norme de poluare ok si cu randament mai bun)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tipul asta de tuning ala "cutiuta magica" mi-am facut si eu la o Dacie inlocuind jiglerele carburatorului cu altele mai mari. E cam acelasi tip de tuning, adica mai mult combustibil!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andy, stii ce e ciudat? ca am un powerbox cu on/off si in timpul mersului, cu valori masurate pe vag-com, cand treceam pe box, cantitatea injectata era MAI MICA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum crezi ca masura Vag-Comul cantitatea injectata daca senzorul de temperatura combustibil era "pacalit"?

LE: de fapt, cum masura ECU nu Vag-Com?

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!