Jump to content

Tuning cu powerbox


Eugen HP
 Share

Postare recomandată

:) am si eu o intrebare daca nu e cu suparare - care este diferenta intre remapare si chip tuning? sau mai bine zis ce este remaparea ca chip tuning am inteles si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

remapare=chiptuning facut prin mufa de diagnoza a masinii sau prin rescrierea softului direct cu ecu-ul pe masa. Sau in cazul masinii tale se pune mufa sculei de chiptuning direct pe ecu,in locul mufelor masinii care intra in el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

shoni, m-am gandit ca daca se poate pune box peste soft, poate se pot pune si 2 boxuri mufate in linie sau in paralel :ceuameni:

Nu se pot pune 2 boxuri nici in paralel nici in serie. Daca se pune un box ca lumea, este de ajuns, nu trebuie mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ar fi interesant de pus 2 boxuri, dar unul la senzorul de temperatura a motorinei, pt a optimiza avansul(si/sau cantitatea injectata), iar celalalt la senzorul MAP,pt a mari putin si presiunea data de turbina, dar nu mai mult de 200 mbari si asta la o presiune in turbina necipuita. Trebuie luat in calcul ca daca in mod normal limp mode iti intra la 2500mb acum va intra la 2700mb, deci stresul pe turbina va fi mai mare in cazul unei geometrii blocate sau actuator gripat. Ar mai fi nevoie de un boost gauge pt a monitoriza in permanenta presiunea pe turbo.

Concluzia e ca o resoftare e mult mai safe, dar cine vrea sa faca modificari proprii cu bani putini poate incerca si aceste mici modificari rudimentare care au cam acelas efect ca si resoftarea dpdv al performantelor.

Cat despre pb care se monteaza pe senzori, cred ca nu e nici o diferenta intre cele cu o simpla rezistenta si cele cu n circuite, rolul lor fiind acelas, de a trimite o valoare mai redusa a curentului inapoi catre ecu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant ce spui tu flavius insa... cred ca prezinta un oarecare risc pentru turbina si nu prea vrea nimeni sa incerce sa faca . Si sa cumperi 2 boxuri cu ...sa zicem un 100 de euro bucata inseamna ca te apropii ca si economie a modului de obtinere al cailor de pretul unei remapari care face in mod virtual ce fac mai multe powerboxuri pe mai multe harti .

Asa ca ...daca nu ne dai solutia exacta nu ne mai amagi ca ramanem cu buza umflata :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat 1-ul powerbox acum 2 ani si am mers cu convingerea ca am 174 cp cum au fost garantati de producator

Am investit in decembrie 2008 un DYNO MAHA nou nout cu cel mai nou si performant soft,si am facut test pe masina mea(precizez ca momentan am si aceasta Toyota Avensis 2,2 D-4D 150CP) si surpriza aveam cu powerbox-ul nr1 doar 168cp

Nemultumit in februarie am luat altul din germania de la "Chip Chiptunig" (asta e numele lor desi vand un powerbox) care la pretul de 250EUR garanta 190cp, hm cam mult dar speram macar 175-180cp,cind colo 162,2cp amarati dar cu un cuplu mare de 401Nm.

Dau mail in germania le dau filmul cu masuratoarea cu graficele si? pauza mare,zici ca au murit.

Gata am pierdut 250EUR.

Am lua legatura cu primul producator de pbox care a vanit cu solutia de a pune o cutiuta si la senzorul de turbina pentru a mari presiunea,astep sa vad ce vor realiza,deocamdata sunt in discutii cu ei.

Pe 07.03 am testat un golf 1,4 FSI de la mama lui 90CP care avea PowerBox de la POWERTUNING (de la noi din Romania) ,si i-au au promis +15CP.Realitatea la masurare am gasit+1(unu)CP,de aici jale la proprietar care a dat 1600RON pe el.

Deci va las pe voi sa trageti concluzii ,si cei ce vorbesc de powerbox-uri sa la varifice inainte de a plati produsul ,nu doar ce se simte diferit la drum (la VAG daca nu exista dyno macar se poate verifica pe VAG-COM cuplul in 01-Engine -> Meas.blocks -> 020 )

post-41392-1236533105_thumb.jpg

post-41392-1236533357_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si a dat 1600 RON pentru 15 cai, mai ales ca astia veneau din PBOX? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si a dat 1600 RON pentru 15 cai, mai ales ca astia veneau din PBOX? :icon_thumright:

multe lucruri sunt incredibile,dar ulterior am aflat ca sunt dealeri pe ploiesti la aceasta firma,asa ca am inteles culoarea neagra din obrajii lor,si nu cred ca voi pupa vreun client rezolvat de ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
si a dat 1600 RON pentru 15 cai, mai ales ca astia veneau din PBOX? :)

cifrele spuneau altceva , iar masina era un D4D cu ecu DENSO asa ca aia e singura solutie sa ii dai ceva in plus. Acum are doua variante diferite :biggrin: dar amandoua cu cativa CP in plus doar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da fara echivoc concluziile :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pozele atasate sunt de la Toyota mea cu graficul la PowerBox-ul ce garanta 190CP,cind colo 162CP,si le-am pus ca sprijin in afirmatiile mele.

si a dat 1600 RON pentru 15 cai, mai ales ca astia veneau din PBOX? :)

ce la mine nu a garantat de la 150cp la 190cp?un plus de 40cp

cind colo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cifrele spuneau altceva , iar masina era un D4D cu ecu DENSO asa ca aia e singura solutie sa ii dai ceva in plus. Acum are doua variante diferite :) dar amandoua cu cativa CP in plus doar.

dragos, eu intelesem ca era vorba de un GOLF:

"Pe 07.03 am testat un golf 1,4 FSI de la mama lui 90CP care avea PowerBox de la POWERTUNING (de la noi din Romania) ,si i-au au promis +15CP.Realitatea la masurare am gasit+1(unu)CP,de aici jale la proprietar care a dat 1600RON pe el."

la un 1.4 FSI simplu, sa dai 1600 RON pentru...15 cai posibili, mi se pare mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Bogdan_wrc> ups aia nu am observat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea personala este ca un plus de un...10-12 cai acolo cu un powerbox ar fi binevenit iar daca stii sa il folosesti e si mai bine.

Adica sunt 2 reguli de aur pe care daca le respecti nu o sa ai probleme cu masina in veci :

1 Nu mergi subturat cu ea desi se simte ca poate la turatii de 1200-1300 rpm (tine-o macar la 1800 acolo

2 Daca o coxezi bine las-o sa mearga la ralanti 1 minut inainte sa opresti motorul ( ca EGT-ul este marit cu acest powerbox si este necesara racirea corpului turbinei )pentru a evita transformarea in lacuri a uleiului ramas in turbina ce ajunge brusc la o temperatura de sute de grade.

E doar o parere nefundamentata stiintific ci doar experienta personala + cultura generala .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la o masina nemodificata regurile sunt aceleasi,ca egtul e mai mic asta e partea a doua dar tot dreaq ala e..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut all, de cand urmaresc acest topic de abia acum vine cineva cu o proba palpabila a ceea ce poate un Powerbox.

Nu ca as fi interesat de achizitionare dar ...parca parca ma incerca un gand.

Mai ales cand am vazut cu cata ardoare se sustineau de catre vanzatori aceste produse.

Acum ar fi interesant de vazut si cealalta opinie ( a vanzatorilor)

VA pupa tata si :P Safe ...cu cat mai multi caluti REALI sub capota

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci fiti atenti la tata :D .....azi am urcat masina pe dyno (in Timisoara!!!! - cine vrea detalii, pe PM va rog, ca sa nu fie considerata reclama) si treburile stau cam asa (a se retine ca am remapare + power box):

- stock masina a avut 115 CP si 285 Nm (nemasurati pe dyno, ca nu mai aveam cum, ci dupa carte)

- prima masuratoare (am scos boxul si-a ramas doar resoftarea): 150 CP / 365 Nm

- a doua masuratoare (cu boxul montat "peste" resoftare): 159 CP / 405 Nm :lol:

Concluzii personale: boxul (cel putin modelul meu) pus "peste" resoftare (cel putin a mea), se pare ca nu mai da prea multi CP, dar in schimb cuplu a dat peste asteptari!!!! Interesant era de aflat cati CP si Nm ar da boxul asta pus pe stock.....si ca sa aflam asta il invit pe colegul Zabin sa dea o fuga pana la Timisoara!!!! :salut: Pt. cine nu stie, la o mica intrecere, eu si Zabin, motoare identice, dar eu cu resoftare si el cu box, am fost egali (am mers tot timpul paralel) pana la 110 km/h.....ceea ce teoretic ar insemna ca el doar cu boxul (acelasi model ca al meu) a ajuns de la 115 CP la ~ 150?????? :o Whatever, una peste alta, a zis si mesteru de la dyno ca "motorul asta e tapan de tot", asa ca io ma declar multumit si in consecinta ma opresc aici cu investitiile in performantele motorului..... :offtopic:

Modificat de Alex-F1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum sa aiba aceiasi parametrii cu boxul .

Probabil ca mai patineaza putin abreiajuuu'...mai scapa gumelee...una-alta.Si uite asa pierzi intrecerea.

Softul modifica mai multe chestii pe acolo atat dpv al cantitatilor de aer si combustibil cat si al modului de injectie functie de turatie si alte alea si daca e facut cum trebuie are sigur avantaj fata de box.

Boxul e mai brutal , mai direct ca si modificare insa e si el o solutie... s-au discutat avantaje si dezavantaje .

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex si ce ai realizat?Ai dat bani pe powerbox cand puteai sa iti faci soft agresiv din prima si obtineai acelasi rezultat...Oricum 130de nm in plus e destul de mult pt ambreiaj mergi cu grija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum sa aiba aceiasi parametrii cu boxul .

Probabil ca mai patineaza putin abreiajuuu'...mai scapa gumelee...una-alta.Si uite asa pierzi intrecerea.

Dar poate ca mai patineaza si ambreiajul celui cu Box, mai scapa si gumele lui :) Zabin si-a schimbat ambreiajul EXACT in ziua in care A facut intrecerea cu Alex (ma rog, dupa intrecere) deci iti dai seama cum era ambreiajul lui de dus.

Intr-adevar, la ALex nu s-a simtit foarte spectaculos, fiind pus peste resoftare dar am pus pe un AVB cu soft TCm si rezultatul a fost destul de interesant, masuratorile au indicat undeva la 160 de cai (in conditiile in care cu resoftare a indicat 130 de cai, deic valori corecte +-1) :scratch:

Sper ca in viitorul apropiat sa mearga i Zabin sa testeze pe Dyno sa vedem cati cai REALI are :)

Modificat de RedFighter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din nou, ce rost are sa pui Powerbox peste fisier normal de chiptuning?

Daca omul chiar vrea "race", se poate face chiptuning "race" din prima, nu dubla investitie, si chip, si Pbox.

Modificat de nistor@QMT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ca softul race nu-l poti pune si da jos de cate ori ai tu chef.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!