Jump to content

Tuning cu powerbox


Eugen HP
 Share

Postare recomandată

Nu e valabil pentru toata lumea. Cel putin la mine nu.

Dar ce legatura are asta cu subiectul topicului? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totul depinde de tine cum o intretii nu de cat a fost proiectat sa reziste piesa X .Poti strica turbina si in 5000 de km si in 500 de mii ,egr-ul se poate infunda si la masinile noi si la alea vechi.Depinde de stilul tau de condus daca conduci un diesel ca pe un benzinar sau daca stii ce reguli tre sa respecti si depinde de cat tii la masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cata26bcn, ce model de PBox folosesti?

Daca citesti topicul de la inceput, ai sa vezi ca temerile legate de injectoare au fost disecate de Soni... despre curatare turbine si alte alea, ai sa gasesti o caruta de pagini pe acest forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

datorita muncii pe care o am,am fost invatat sa "vad" inainte functie, de nr de ore de functionare a unui agregat,ce lucrari de intretinere trebuie facute pentru a evita "neplacerile" cauzate de avarii....asa cum se pot vedea aici sint masini cu sute de km la care stapinii lor sint oarte fericiti ca nu au bagat bani decit in schimburi de lei si alte consumabile,iar cind o turbina,un injector sau alta piesa cade,sta sa caute si un vinovat.....cip tuing,resoftare,box tuning etc.firma la care lucrez a investit sute de mii de euro pe programe computerizate de maintenance,si rezultatele se vad.

si acum legatura cu acest topic: ce se poate intimpla la motor daca TU,ca posesor,iti faci un "plan" de intretinere a masinii,asa cum este cazul schimbului de ulei si consumabile functie de km facuti sa ai si pentru o curatare de turbina,verificare injectoare,curatare EGR,galerie de admisie si evacuare inclusiv catalizator,si exemplele pot continua.nu cred ca ar mai conta ce si cum folosese fiecare,si eventualele probleme pot fi depistate inainte de a aparea....

si inca o intrebare:masina are un soft,o harta care include TOATE variantele si gamele de temperaturi primite de la senzori,si fct de acestea ai domeniul de lucru al motorului.ORICE anomalie=senzor care masoara o valoare ce iese din gama normala de valori,face ca ECU sa dea comanda de eoare si sa intre in programul de protectie.cum de o astfel de valoare citita de sezorul de temperatura,recunoscuta de ECU ca valoare normala(masina nu intra in program avarie),deci cu ajstarile de rigoare pe o harta A PRODUCATORULUI poate crea probleme la motor????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cata.... explica pentru profani ultima fraza. Si tot nu am inteles, tu ce model ai sau ai testat?

EU am inteles din ultima ta fraza, ca valoarea data de PBox, adica 119.5 grade la motorina, este in plaja de valori a ECU, de aceea acesta stie ce comenzi sa dea, si nu poate cauza probleme la motor...

Spune ce specialitate ai, ce experienta in domeniu te fac cunoscator, nu de alta, dar esti prospatura pe forum si deunazi il intrebai pe Voinea ce poate face pentru motorul tau.

Multumesc in avans pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

specialitatea de inginer electro mecanic,adica intretinere-reparatii motoare 5000-12000 kw.

da,este adevarat ca l-am intrebat pe d-nl voinea ce poate face pentru motorul meu,dar problema este ca masin mai este condusa si de sotia mea,care nu a dorit un plus de putere,cei 116 caluti fiind indeajuns.

am pe masina acea "cutiuta" cu rezistenta de 150 ohm,cred ca nu am msurat-o,si momentan sotia (nu eu,am mai avut un opel cae l-am acut de la 75 la 100cp,deci stiu ce inseamna resoftare si restu ) este multumita,eu vreu totusi mai mult dar o resoftare se v-a materializa dupa acomodarea sotiei cu ce este momentan.

sa explic utima faza DAR LA OBIECT : senzorul temp motorina "citeste" temperatura de 120 C (in realitate sint in jur de 60 C,deci si o eventuala problema data de inalzirea motorinei este exclusa,masuatoarea fiind facuta dupa 2 ore de mers in trafic),iar ECU "regleaza" harta de injectie functie de acest parametru plus restu de parametri de la ceilalti senzori.daca softul original sesiza ca este o problema cu aceasta temperatura,ar fi trebut sa intre in "safe mode",sau sa dea o eroare de senzor defect si sa substitue acea temperatura de 120 C cu o temperatura medie din harta luidar se pare ca nu se intimpla.asta inseamna ca acea temperatura se aflain gama d temperaturi admise de ECU,iar injectia+restul reglajelor , avans,egr,etc sint facute si masina lucreaz in parametrii optimi dpdv al calculatorului.

despre injector si cresterea presiunii de injectie,poate sa imi explice cineva cum se poate modifca o presiune de injectie doar electric,adica prin eventuala intirziere la injectie fara a intervenii mecanic??aceste injectoare au un corp fix,deci put crea o presiune maxima fixa care nu poate fi depasita de o evenuala intirziere la injectie.

si inca ceva legat de rezistenta pieselor:orice piesa a fost gindita sa tina un anumit timp sau nr de km,functie de un mod mediu de exploatare.functie de "agresivitaea" soferului acest timp poate fi mai scurt sau mai lung,dar o verificare la o anumita perioada de tip,prin cuatarea ei si verificarea e iti poate da o idee de cum conduci ,ce masuri sa iei si eventua sa te gindesti ca te sa pui bani deoparte penru una noua.

nu sint impotriva pbox,resoftare sau alte metode de crestere a puterii,dar acestea trebuie facute cu cap,si mai aes ca sint facute pe bani mai depind si de buzunarul fecariua.nu trebuie sa "bagam" pe git un anumit tip de crestere a puterii ca ala e mai bumn,ca ala e mai prost si nu stiu ce face.fiecare e constient de cit se poate intinde cu plapuma.

daca sint metode bune,si mai putin bune,totul este functie de cit dai,mai mult nseamna si ceva mai bun.dar sint si oameni care vor "ceva" cu mai putin bani,iar daca cineva STIE si se bazeaza pe FAPTE REALE si pe CUNOSTINTE,poate sa AVERTIZEZE fata de o eventuala viitoare problema.

iei seara am stat pina la 2 dimineata si am citi acest toic cap-coada,si inafara de supozitii,si certuri care vinde ce e mai bun,nu am vazut nimc CLAR sa spuna : "frati romani, aia nu e buna pentru ca....."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...pai trage tu niste concluzii dar pe subiect. Este interesant ce scrii, cum ca daca ar fi ceva anormal, ECU ar reactiona rapid, cam asa gandesc si eu, insa si cei care scriu sunt oameni cu diverse experiente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unul am tras o concluzie,cea data de ECU,daca nu era bun,nu mergea nici masina.sigur ca este ceva "subtire",iar in momentul n care ma voi hotari de ceva mai mult voi apela la remap sau pbox.

avind experienta vinzarii opelului,la care am primit adesea replica "nu ma intereseaza,poti sa-ti iei ce ai pus pe masina,eu o vreau cum a fost",si sa te gindesti ca dupa ce ai dat o caciula de bani se o softezi mai tre sa dai ACEEASI caciula de bani sa o faci la loc,plus ca in cazul unor probleme la motor pe care "mecanicii" nostri le cred de domeniul sf..."ce ti-a trebuit soft domle.....nu poate citi bine,nu stiu acu ce sa mai zic....si alte de genu" de am ajuns sa imi cumpar singur scule de diagnoza si sa o repar singur,poate voi opta pentru ceva ce poate fi dat jos sa devina stock petru verificari si masuratori.

poate ma repet,dar ar trebui ca cei care stiu sa spuna si motive plauzibile de ce nu si de ce da.nu este o jignire, doar vreu sa citesc de la cei care argumenteaza pro sau contra dovezi credibile,reale,nu sa vad ca fiecare isi prezinta marfa ca la piata cu limbajul aferent.

tocmai de aceea am inceput sa scriu si pe aici,deoarece am vazut ca sint oameni de valoare.

Modificat de cata26bcn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca exista avantaje si dezavantaje in cazul power box-ului cum ar fi:o poti scoate daca vrei,pe cand resoftarea ECU nu mai poti sa o scoti decat prin alta resoftare.Dezavantaj ar fi ca pacaleste ECU cu niste valori false care il face sa suprasolicite motorul si anexele lui.Este o parere a mea!Cel mai bine este sa o lasi asa cum a facut-o mama ei.Daca vrei putere exista motoarele de 2,5 tdi de 180cp sau 1,9 tdi de 131cp facute de fabrica!Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia cu pacalitul ECU-lui e cu 2 taisuri.cu cit pacalesti mai multi senzori cu atit creste posibilitatea e a avea probleme cu motorul.cind sint unu sau 2 senzori poacaliti,sint ceilalti care sa sesizeze o anomalie.dar cind toti sint pacalati,sau majoritatea lor,atunci cine mai are grija de motor???

aici intervin explicatiile celor care comercializeaza acele pbox-uri inteligente de a descrie cine ,ce si cum face.

tot aici intervin explicatiile celor care vind resoftari sa explice cum harta pe care o incarca in ECU nu poate dauna unui motor.

si in urma unor astfel de explicatii omul poate intelege ce e bun pentru el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ieri am si io un box pus peste remapare [....] consum: aici e SF curat (cel putin pe afisajul BC-ului)....adica pana nu fac la pompa concret, pur si simplu nu cred: 4.0l/100 km media pe cei 50 km extraurban (era sa fie 3.8, dar am mai calcat-o putin + cateva depasiri si a ajuns la 4.0), cu mers cuminte, maxim 110 km/h si - aici vine partea paranormala - 5.4 media pe cei 45 km in oras :o ....asta e cam greu de inghitit si pana nu fac testu cu pompa, pur si simplu n-o cred.....inainte aveam in oras 8.2 (acum iarna).....wtf, ar fi mult prea tare sa fi scazut consumu in halu asta

Deci, momentul adevarului a sosit: am facut consumul la pompa si.....surpriiiiiiise.....dupa fix 100 km parcursi doar in oras, au incaput 8,2l.....adica EXACT cat imi arata BC inainte de a pune boxul.....deci BC indica perfect inainte, acum e mincinosul mincinosilor (5,8 :Driver: )......era prea fain sa fie si adevarat.... Si inainte de remapare tot 8,2 aveam consumul in oras iarna, deci practic nici remaparea, nici boxul n-au modificat deloc consumul......sa fie asta un semn bun sau rau??? :( Ce parere aveti? :D

P.S.: cata26bcn, m-ai ametit de cap cat ai scris.....vorba multa, saracia omului.....deci CONCRET, ce vrei sa ne transmiti in final si la urma urmei.....asa, in 2 cuvinte?

Modificat de Alex-F1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, incearca sa faci un drum extern sa vezi.

In oras am observat si eu ca, consumult nu e cu mult diferit fata de normal, in schimb afara, chiar este diferit si este exact cat este scris pe BC. De lucrul acesta m-am convins acum, dupa un drum Arad - Petrosani (500 km) in care am bagat aproape 26, iar in mod normal, aveam un consum de 6,5, adica, cam 33 de litri.

Modificat de rio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca aia cu consumul e sigur o indicatie eronata. Cand aveam turbina schimbata pe masina si softul pentru ea, consumul aratat de BC era cu aprox 2.5 litri sub cel real facut la pompa (si in afara si in oras). Sigur e ceva acolo, fa un consum "la pompa" si vezi dupa aia....

Alex, am spus si eu mai demult chestia asta. In anumite situatii (nu neeaparat de la box, eu aveam remapare), consumul aratat pe BC nu mai este real. Ar fi fost o "revolutie" daca dupa un soft sau powerbox scadea consumul de la 8 la 5, nu crezi? Asta e, consumul a ramas aprox la fel, poate o sa il ai ceva mai mic in exteriorul orasului (dar nu te astepta la asa ceva neeaparat), in schimb ai un plus de putere. Daca esti multumit asta conteaza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In oras difera consumu, bc degeaba imi arata mie media de 6% si eu merg bara la bara 1 ora si dupa o ora de mers bara la bara urca la 6,2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate am scris eu mult,asta e,am incerca sa ma fac inteles.....da ce e aici???

15 pagini s inca nici un raspuns cit mai concret?decit o dezbatere pe aceasta tema si cu unele "inghionteli"?

cine intelege ceea ce am scis eu intelege,de aceea a fost vorba multa,dar de saracie nu stiu e sa zic,doar pentru ceilalti.

mai mult ar trebui sa scrie cei care comercializeaza,e interesul lor pe de o parte,si al nostru pe de alta parte sa INTELEGEM,ca doar sint masinile si buzunarele noastre care vor suporta consecintele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine functioneaza cam asa:

- in 2 minute dupa ce am pornit motorul (poate chiar mai putin), consumul instant la relanti scade (de la 0.9, sau 1.1, sau 0.7 etc - depinde de temperatura mediului ambiant) la 0.4%, adica exact cat arata motorul meu la relanti intotdeauna, probabil cu o mica scadere (undeva la 3.55%, pentru ca mai fluctueaza foarte foarte rar si la 0.3)

- la prima pornire din zi, apa ajunge la 90 de grade ca si fara PBox, insa la a doua, a treia creste mai rapid, ca si vara in soare...

- puterea se simte inca de la 1500rpm fata de 2000 inainte, asadar, intre 1500-2000 trage frumos

- consumul afisat este valabil in afara, in oras este mai mare, probabil ca la inceput daca nu ,,o calc"

- depasirile sunt ceva mai sigure, probabil am castigat undeva la o secunda din timpul 0-100 sau 80-120 kmh

mi s-a parut la un drum in care am urcat mult si am avut si 140kmh ca nu a functionat decat la intoarcere... o fi intervenit ECU :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, incearca sa faci un drum extern sa vezi. In oras am observat si eu ca, consumult nu e cu mult diferit fata de normal, in schimb afara, chiar este diferit si este exact cat este scris pe BC

De consumul afara eram super multumit si inainte, deci nu aici e problema......orasul ma preocupa pe mine, fiindca aici ma deplasez ~ 85% din totalul kilometrilor parcursi anual.... :alien: Sorine, tu ce ti-ai pus mai intai pe masina, boxul sau remaparea? Ca poate conteaza si ordinea, draq stie..... De multumit sunt multumit, dar sincer ma asteptam la ceva mai multa putere si la o scadere macar cu 1l a consumului in oras (asa cum am fost asigurat de vanzator :) - Luci sa pregatesti vaselina siliconica... :lol: )....poate fiindca aveam remaparea n-am mai simtit io asa tare cresterea de putere.....nu cred sa fie mai mult de 15-20 cp....cine stie un dyno prin zona, ca acuma chiar as fi curios???? :nono: Cel mai multumit is de chestia cu fumul, care intr-adevar a disparut cu desavarsire, oricat si oricum as calca-o.....nu era el mult nici inainte, dar era ceva totusi, mai ales cand ii dadeam blana......bun si-asa....cel putin salvez planeta.... :D Cam asta e!

Modificat de Alex-F1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca faci o scanare cu vag-ul vei gasi poate cod de eroare pe neprezent legat de G61 parca,referitor la senzorul de temperatra motorina.sint momente cind ECU trece pe valoarea medie sesizind poate ca este "pacalit" datorita valorii mari si invariabile.am in plan sa desfac cutiuta magica sa vad daca acea rezistenta este in PARALEL cu senzorul,sau este by-passat senzorul,adica firele senzorului sint in aer,iar in mufa este cuplata doar rezistenta.

voi incerca (in limita timpului ramas pina la plecare) sa masor rezistenta termistorului la temperatura maxima de lucru si sa adaug o rezistenta pina la valoarea de 150 hm,in felul acesta temperatua citita v-a fi una variabila si nu una fixa.

oricum nu trebuie sa va mai asteptati sa vedeti un cnsum "real" dupa montarea cutiutei,asta deoarece calculul consumului se face si functie de temperatura motorinei citita de senzorul pacalit.deci difrenta de temperatura a creat acea "economie"indicata de BC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca se trag urmatoarele concluzii:

1 Boxul e bun pentru cei care stiu sa conduca cu el si anume :

sa schimbe vitezele pana in 3500 rpm si

sa nu mearga cu motorul la 1500 rpm sa zica ...uite ca trage la 1500 la fel cum tragea la 2000 rpm fara box.2

2 Modificarea consumului este falsa dat fiind ca ECU calculeaza consumul in functie de densitatea motorinei la temperatura citita

Eu as alege un box mai putin agresiv (poate un 10 cai acolo ar fi suficient)

:nono: sau mi-as trage un buton langa volan ca la nitro sau chiar un potentiometru gradat in ...cai putere ( ai' ca sunt tare nu? :))

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, adica eu nu stiu sa conduc :) :alien: Nu merg niciodata la 1500 :nono: insa cand accelerezi invariabil treci de la 1500, chiar daca nu o calci... incearca tu sa pelci din I si sa sari in III fara 1500 :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia cu trasul unui potentiometru se poate rezolva.... :nono: ,doar loc sa ai ,ca m-am chinuit sa gasesc un loc ptr statia cb ci inca mai caut loc pentru scaner.in loc de rezistenta de 150 ohm,pui un potentometru..si gata. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cata, nu toate boxurile au inauntru doar o rezistenta....asta ce-l am io are un mic montaj, cu cateva piese + o cutiuta sigilata pe care scrie "control unit"....deci sa zicem ca e ceva mai elaborat! :) O sa incerc si o scanare, sa vad daca da ceva erori....

Suntem pe-aici cel putin 4 persoane cu masini si motoare IDENTICE, deci putem face niste comparatii oarecum relevante:

1. Cosmin: box + remapare (am scris bine ordinea?)

2. Zabin: box

3. dukku: ..... nu mai stiu......ai box sau nu?

4. subsemnatul: remapare + box

Modificat de Alex-F1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doamne fereste!!! .

Nu am vrut sa jignesc pe nimeni .

Ma refeream la mers sistematic si spuneam asta ca am o cunostinta cu un Megane care a fost atat de economicoasa incat a terminat turbina dupa mers cu 3% in oras timp de 1 an , zi de zi .(surge si tot tacamul).

Scuze daca am jignit .

OT.

Pentru statia cb merge pusa sub torpedo. O sa fac o poza sa vezi locasul.

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde este cuplat?pe ce mufa??

Tot acolo, la senzorul de temperatura motorina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!