Jump to content

Tuning cu powerbox


Eugen HP
 Share

Postare recomandată

Recent mi-am chipuit si eu masina;inainte de a o face,am pus-o pe dyno,stock,cu box si dupa chip;rezultatele au fost urmatoarele:cu box-99cp si 245nm cuplu,stock 101cp si 225nm cuplu si chipuita 107cp si 246nm cuplu.Datele stock date de producator sunt 90cp si 202nm cuplu;concluziile sunt:motorul are mai mult stock cu 11cp si 23nm decat datele date de producator,cu box-ul pierdusem 2cp dar castigasem la cuplu cu 20nm,iar chipuita am castigat 6cp si 21nm cuplu!Toate astea cu avansul retardat,era aproape sub grafic.Am avansat avansul,sa zic ca am acum prin rotunjire 110cp si 250nm;morala?O trageti voi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am citit pe mai toate forumurile ce face si ce nu prea face un box. Parerea mea :

TOATE pacalesc ECU, fie ca e o rezistenta pusa in paralel cu senzorul de temp.(la PD-uri ).fie ca este mai cu multe componente electronice (digital).functioneaza pe acelasi principiu.La cele montate pe injectie unele deschid mai mult electrovalva pt.motorina(spre camera de presiune) ,alte boxuri se pun pe mufa de la electronica pompei mai exact tot pe senzorul de temp. motorina. si tot asa.

DECI.

La orice box montat presiunea din turbina creste foarte putin (o faceECU pentru ca vede temperatura mai mare). Daca se doreste poti pacali si turbina sa mai urce cu 200mbarr dar separat. Cine se pricepe un pic le poate pune pe amindoua. Poate mai sunt forumisti care deja au facut ceva pe tema asta. Voi reveni cu completari

Modificat de forceturbo
Te rog sa respecti Regulamentul si sa scrii corect.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

astazi a-m luat un box de la un prieten,nu ma_i are nevoie de el ca a vandut masina;l_am montat pe senzorul de motorina si am plecat in teste;de la 2200 de ture in sus,masina parca este alta,nu-mi vine sa cred ce diferenta poate sa fie;am pus pe ea vag si a-m vazut ca senzorul de motorina arata 130 de grade,deci mareste temp.la motorina.Curios este ca consumul instant ,la relanti a scazut la 4%,fata de 8 cat era inainte.Am sa masor motorina din rezervor cu vag,si dupa 100 km o sa vad cat a consumat;o s-a revin cu amanunte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am pus si eu un box pe masina,am pus vagul si la fel temperatura de la motorina ie la 130,acum eu stau in dubii daca ce se raporteaza ie adevarat cu consumu,.....adica la relanti consumul instant pe vag scade de la 5,5 mg la 4,8mg,masina trage super bine,dar am mai citit pe alte forumuri ca poti avea ghinionul sa topesti pistoanele in motor datorita faptului ca de injecteaza mai multa motorina ,bineinteles ca nimeni nu vrea asa ceva,de aceea conduc lejer fara talpi grele.drum in afara orasului consum 4,6 pe bord la 110-120,si in oras 6 % ,dupa calculul facut acolo ie consumu....dar toti spun ca la pacalirea senzorului se injecteaza mai multa motorina, nu ca mai putina !:P :blink: :blink: :blink: .....astept pareri .

Modificat de marianu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus vag pe masina si a_m vazut ca am in rezervor 50 litri motorina si a_m dat km pe zero;dupa ce a_m parcurs 255 km,am pus din nou vag pe masina si consumase 14 litri de motorina,deci un consum de 5,4 litri la suta :) ;consum bun,dupa mine,m_ai ales ca am mers si in oras aproape jumatate de distanta;viteza a fost de 90-100;postez si log fara box primul,si al doilea cu box;se vede diferenta la time stamp,ajunge mult mai repede la 4000 de ture;numai bine

log_1.zip

log2.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci consum real 5.4% dar computerul de bord ce consum mediu iti arata in acest timp? Intreb asta ca sa imi dau seama daca e pacaleala ce arata computerul masinii cand i se monteaza un powerbox.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

real 5.4%,pe bord 6.2%;inainte de box aveam consum pe bord 7%;si cel instant a scazut,la 90 km/h arata 4,3 la mers constant,fata de 5,4 cat arata inainte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coco, ce model de power box e cel pe care l-ai montat? Ce marca? Poti sa-i faci o poza?

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe cealalta parte m_ai scrie +35 hp,si se monteaza pe senzorul de motorina

post-67749-1275638633_thumb.jpg

Modificat de forceturbo
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Din poza nu pot sa-mi dau seama de cine e facut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu,nu scrie nimic;prietenul care m_i la dat a spus ca l_a luat din canada,de pe ebay,nu stiu m_ai multe amanunte

Modificat de forceturbo
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e o marca anume. Inauntru contine o simpla siguranta de 200 ohm-i (cititi paginile anterioare de pe acest thread, veti gasi si un link al unui site chesc care arata cat de simplu e si ce contine inauntru). Ideea e ca aceasta siguranta susbtituie semnalul real dat de senzorul de temp. a motorinei, pacalind ECU-ul cu informatia ca motorina are o temperatura mult mai mare decat in realitate (130 de grade in loc de vreo 60-70 real). Astfel combustibilul e injectat in mod diferit (unii zic ca se schimba doar avansul injectiei in timp ce altii sustin ca se injecteaza mai multa motorina). Rezultatul: se simte o crestere de putere si un consum mai mic pe computerul de bord (ceea ce nu e neaparat si real intrucat ECU fiind pacalit nu mai poate calcula corect).

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am cumparat si eu o rezistenta de 200 ohmi (20 bani), am bagat-o in mufa senzorului de temperatura motorina dupa ce am scos-o de pe senzor, si intradevar trage mult mai bine, dar la demaraje puternice se vede fum negru in oglinda. Eu am si o resoftare de 25 de cai, si deocamdata ma multumesc doar cu ei. Rezistenta am pus-o sa vad daca merge, si intradevar merge. Ma gandesc sa o pun cu un buton in bord, si sa o cuplez doar cand am nevoie, dar ma mai gandesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

merge tuning pe AHU 90 CP. mentionez turbina geometrie fixa...

si inca ceva va rog unde este EGR-ul si MAF-ul la AHU si daca are de fel? niste poze ar fi ideale ca nimic nu seamana cu motoarele mai recente la acest model. Am tot privit poze pe aici cu turbine dar pare ca toate sunt ceva mai recente, semanand doar in principiu, structura si amplasarea fiind diferite. Motivul pentru care doresc sa stiu mai multe este ca de ceva vreme passatul meu nu mai are acea energie, a cam imbatranit sa spunem si odata cu asta a crescut si consumul iar sunetul motorului in loc este al unui batranel...ragusit. Nu mai are acea tonalitate joasa, grava cunoscuta la acest tip de motor. Mentionez ca in rest nu are probleme. Ulei i-am pus numai castrol 10-40 si are vreo 200 k la bord. cu un an si jum in urma consuma ca la carte 5.1 mediu acum ia si 8 mediu daca o calk. multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa imi iau si eu un powerbox din anglia . tdi-tuning.co.uk e siteul lor . gasiti acolo mai multe detalii .

eu am 1.9tdi 110cai nonpd . o sa revin cu feedback dupa ce il montez . ei zic de o crestere pana la 138cai si 293nm . sper sa fie pe aproape . pe mine ma bucura faptul ca este reglabil . astfel pot sa reglez "puterea" si eventual sa dea mai putin fum .

ceva de pe tdiforum despre powerbox

tdi powerbox punct2

Modificat de nutzuXXL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols
merge tuning pe AHU 90 CP. mentionez turbina geometrie fixa...

si inca ceva va rog unde este EGR-ul si MAF-ul la AHU si daca are de fel?

Uite aici in prima poza atasat de carcasa filtrului de aer e MAF-ul;in a 2-a poza e egr-ul;Nutzu pretul e destul de ieftin,poate cand il primesti il desfaci sa vezi ce e inauntru,un rezistor sau o placa cu circuite.

post-30690-1279450327_thumb.jpg

post-30690-1279450370_thumb.jpg

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat si eu un "powerbox" w-e asta. Sunt aproape sigur ca inauntru se afla doar un rezistor pentru ca toata dracia arata ca in poza din postul 534. Masina are ceva mai mult cuplu la 2000 rpm, accelereaza ceva mai bine insa nimic senzational. Consumul pe computerul de bord a scazut de la 0.7 l/h la relanti pana la 0.4 l/h. Implicit a scazut si consumul mediu pe traseele pe care merg de obicei. Totusi nu cred ca e real consumul, ECU, fiind pacalit, nu mai poate estima corect. Nu am avut ocazia sa merg cu masina in afara orasului pentru ca dupa o ora de mers prin Bucuresti am dat jos dracia (la passat e bine sa faci asta cand e motorul rece :D ; fiind cald m-am cam ars la maini).

De ce l-am dat jos? Pai in primul rand motorul tremura la ralanti.Si nu e tremuratul obisnuit al TDI-ului ci unul care ma scotea din minti. Nu varia turatia, dar vedeam cum tremura oglinda, volanul si maneta de viteze. Paharul s-a umplut cand i-am dat o talpa in treapta a doua si masina a dat pe esapament un mic norulet de fum. Nu era cine stie ce, dar eu nu am vazut niciodata fum in retrovizoarea de la passat.

Concluzia dupa o ora de mers: adio powerbox. Poate voi recurge la o remapare, insa nici aia nu mi se pare prea sanatoasa. In mod clar, acolo, i se cere turbinei sa dea mai mult, sa moara un pic mai devreme. 131 cp sunt suficienti momentan. Daca voi vrea mai mult, va trebui sa schimb masina.

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Pentru un post ce reda atat de corect adevarul oricand vei dori o remapare (ciptuning) pentru passatul tau da-mi un mail/PM si vei avea un pret corect, mai mic decat lista, confidential . Cine tine la masina lui alege un soft optimizat. Cine nu-i pasa cand va ceda ceva pune un pbox de 2lei sau un tuning de la un costel mecanicu' ce experimenteaza si el ideea de a face ciptuning.

PowerBox ramane solutie doar pentru masini ce nu permit deloc citirea ECUului (OPEL PSG16, Nissan Navara, mitsubishi l200 etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata nu am bani de schimbat masina :D, deci te voi contacta intr-un viitor apropiat si facem treaba. Multumesc pentru oferta voinea

PS: macar la chiptunning se stie de la bun inceput ca vei cere turbinei sa dea mai mult, dar totusi in limitele sigure. La powerbox, fumul negru (motorina nearsa) precum si EGT (temperatura esapamentului) marita ucide fara mila turbina. Producatorul nu a gandit-o pentru asa ceva si clar e in afara limitelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cazul powerboxurilor reglabile se poate regla cantitatea de fum . dracul nu e chiar asa negru . iar cu un boost controller + powerbox se pot obtine multe .

ce ai avut tu , a fost o paraitoare de tuningbox . sunt si altele mai bune si mai evoluate

Modificat de nutzuXXL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sigur ca exista si mai evoluate. Insa sunt mai scumpe (gen Kuberl...nu stiu daca am scris chiar corect). Chiar mai scumpe decat un chip-tuning. Nu cred totusi ca "regleaza cantitatea de fum". Poate regleaza doar in ce masura sa minta ecu-ul masinii (adica poti regla ca acea rezistenta sa nu stea in 200 de ohmi, iar ecu sa creada ca motorina are temperatura 130 de grade, ci sa dea mai putin iar ecu sa creada ca motorina e doar la 100 de grade...automat aici se va injecta mai putina motorina...rezulta mai putin fum negru de motorina nearsa...dar e "mai putin" si nu "deloc"). In continuare EGT va fi marit, in continuare motorina nearsa se va depune in turbina, in continuare masina va tremura ca naiba (sunt "curios" cum ar fi tremurat la iarna cand motorina ar fi avut temperaturi cu minus la pornire), in continuare BC-ul va indica un consum de motor hybrid, care nu are nici o legatura cu realitatea, in continuare vei avea un cuplu marit o idee si doar pe un interval restrans de turatii/ minut.

Deci ce realizezi cand pui un powerbox? Minti ecu-ul masinii dar mai ales te minti pe tine insuti. Te imbeti cu apa rece gandidu-te ca vei avea un consum de vis si extra-putere. Nu am nimic cu cei care folosesc powerbox-uri, fiecare face ceea ce considera ca e mai bine pentru masina sa. Pe a mea o cunosc destul de bine, am mers destul de mult cu ea, si m-am documentat foarte mult in ceea ce priveste tehnologia ce echipeaza aceasta masina. A fost deajuns o ora sa-mi dau seama ca powerbox-ul ii facea rau.

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad de ce sa nu modifice si boost-ul un power-box adevarat! Cum e mintit ECU poate "minti" si alte componente/actuatori. Plus ca nu trebuie ca in permanenta sa modifice valoarea aceea de la temperatura motorinei, ar putea doar la talpa. Vorbesc de un powerbox adevarat.

Eu personal, om fara strop de experienta practica intr-ale tuningului (inca stau in dubii daca sa-mi fac sau nu), dar care am citit pe ici pe colo, din informatiile gasite nu pot decat sa fiu 100% de acord cu Voinea! Nu se justifica powerbox decat daca nu poti face chip tuning. In cazul ideal un powerbox tinde sa fie identic ca si functionalitate finala cu un chip-tuning (pacaleste in asa fel incat la fiecare regim de functionare parametrii sa fie cei doriti de "creatorul" boxului, care sa nu dauneze motorului). Dar probabil ca acest caz ideal nu prea exista.

"Si mai" LE: daca vrei sa modifici parametrii de functionare la liber si nu esti chip-tuner cu echipament dedicat, exista o alternativa mult mai buna la power-boxuri cu rezistenta: ECU aftermarket.

Modificat de xxscorp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa este . ambele au avantaje/dezavantaje si chiptuningul si powerboxul . depinde ce vrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu nu cred ca e asa. Pentru ca: chiptuningul nu are dezavantaje. Asta daca se poate face.

Iar powerboxul nu are avantaje, decat ca e plug&play. Imi mentin parerea ca daca doresti ceva reglabil la cerere (de exemplu pentru masini de curse), ECU aftermarket este absolut necesar.

Modificat de xxscorp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am dovezi concrete dar si eu cred ca powerboxul mareste si boost-ul. Incontestabil stim ca acesta mareste cantitatea de motorina injectata. de aici rezulta arderi mai mari in motor. Pentru a se intretine aceste arderi marite eu zic ca e nevoie si de o admisie mai mare. Deci implicit ar trebui sa forteze si turbina sa dea mai mult, tocmai pentru a intretine arderea motorinei injectate in plus. Si daca ma gandesc mai bine...cine antreaza turbina ? Nu gazele de esapament? Pai cum ele sunt in cantitate mai mare atunci cand se monteaza PB-ul, nu rezulta si faptul ca turbina lucreaza mai mult? (asta chiar nu e o intrebare retorica, as vrea pe bune sa aflu raspunsul la intrebarea asta).

In sprijinul obtinerii unui raspuns concret la intrebarea "PB mareste boost-ul?" cred ca voi incerca zilele astea sa montez la loc dracia si sa fac teste cu VAG COM-ul pe turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!