Jump to content

Valva EGR


zonkkk
 Share

Postare recomandată

si ce e de facut? sa fie ceva dus prin ecu sau vreun fir intrerupt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ce e de facut? sa fie ceva dus prin ecu sau vreun fir intrerupt?

Nu cred ca e vreo problema. Eu vechiul EGR il puteam adapta cu toate ca pistonasul era blocat definitiv si rupt in el. Am dat jos borna de la baterie, am pus EGR nou, dau sa adaptez, ERROR. Apoi am luat EGR vechi(care mergea adaptat), pun doar mufa in el si tinut in mana, dau adaptare, ERROR la fel... Am incercat sa resetez ECU si toate adaptarile si valorile stocate, am re-adaptat iar si clapeta, aceasta merge, EGR tot nu merge. Te-ai uitat ce eroare ai pe engine fault codes? Din cate stiu, primesti eroare pe potentiometru, iar acel potentiometru functioneaza doar daca ai pus pe EGR furtunul ala mic de vacuum. Eu am observa diferente la adaptare: daca nu am furtun de vacuum pe acea teava mica, face ADP run 2 secunde dupa care ERROR. Daca pun furtunasul de la EGR vechi, sta vreo 5-7 secunde apoi da ERROR, ceva legatura eu cred ca are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am reusit sa adaptez EGR-ul! am apasat pe un buton(undeva pe la 08 - measuring blocks) care testeaza pompa de benzina si pune EGR-ul la masa si dupa aia a mers adaptat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Tot nu reusesc cu adaptarea EGR... Am facut deja vreo 200 km cu EGR nou, am pus laptopul iar si tot Error perform basic settings. Check engine nu am aprins, si nici alta eroare, doar treaba cu basic settings. Am incercat sa las masina fara curent, tot nu vrea. Am masurat rezistentele pe EGR in pinii 1-5 , 2-4 , 2-6 pt potentiometru, totul ca la carte. Am masurat voltajul in cablaj pe 1-5, 2-4, 2-6 totul functional. Pe vcds la adp run imi arata cum voltajul oscileaza de la minim spre maxim(4,7) si revin iar la minim (aprox 0.7 volti), si se aude cum ticaie atat la adaptare cat si la output tests.

Acesta e EGR pe care l-am comandat 

http://www.ebay.com/itm/390509212099?item=390509212099&viewitem=&sspagename=ADME:X:eRTM:MOTORS:1123&vxp=mtr

Poate am luat eu o porcarie insa valva functioneaza ok, codul e VW : 036131503R , care e potrivit si pentru AZD din cate am vazut in manual.

Am simtit parca o mica crestere la consum sau doar mi se pare, nu am calculator bord, doar din ce testez de la bec rosu la rosu. Relanti sta fixat batut in cuie, probleme in mers nu am observat, masina nu dardaie, totul e functional si normal. Asta e, merg asa cu ea, nu am de ales si ma multumesc cu faptul ca nu se aprinde check engine :) ca alte idei nu mai am ce sa-i fac.

p.s. Ciudat e ca adaptarea pe vechiul EGR mergea, insa acum scot mufa din egr nou, tin egr vechi in mana, bag mufa in el, dau adaptare...si la fel. ERROR, si chiar am print screen in care dadea cu vechea valva ADP OK.

Am masurat si voltajul bateriei dupa o zi de stationare, 12.7 v si vreo 14 la relanti..

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te-ai gandit si la varianta ca EGR-ul sa aiba ceva "defect" in el??

Nasol ca ai dat ceva banii pe el si sa vezi ca nu merge.

L-ai comandat de pe ebay?il mai poti returna?

Dar ai mai incercat si cu un alt tester sa vezi daca merge?Ma gandesc sa nu fie ceva ok si de aia sa iti faca vreo figura.

Daca chiar e dute la reprezentanta si zile sa iti faca o adaptare a EGR-ului poate reusec ei.Nu te costa mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit initial si la ideea de a avea un EGR defect, insa am pus vechiul EGR care mergea adaptat OK, si nici ala nu mai merge...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am curatat egr, l am masurat cu un ohmetru si am urmatoarele valori :

cum as putea sa verific ca e functional?

post-96840-0-02294100-1382384729_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

vin si eu cu o intrebare..

daca obturez cu o tabla EGR la un benzinar 1.6, o sa-mi apara eroare? sau eroarea apare doar daca EGR-ul nu lucreaza corect.. 

masina va trage mai bine in deficitul noxelor? gazele vor iesii direct in catalizator din moment ce nu mai trec iar in admisie si e posibil sa-l infunde mai repede?

toate bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.apare eroare

2.va trage dar aproape insesizabil

3.foarte mici sanse.

4.CHECK aprins

5.daca anulezi egrul cresti uzura motorului acesta incalzindu;se mai greu in primul rand si apoi o crestere de consum al carburantului...

In concluzie faci mai mult rau decat bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta de la egr trebuie sa inchida etans? Deoarece am curatat egr si cand suflu pe orificiul acestuia trece foarte putin aer sau cand pun lichid pe clapeta acestuia se prelinge usor si in partea cealalta a clapetei. Am si acea eroare de aer fals in sistemul de admisie si ma gandesc sa nu fie din cauza ca egr-ul nu mai etanseizeaza perfect. Este vorba de un golf 5, 1.4fsi. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa e si la mine

Ai cumva eroare de aer fals si tu? Sau asa este normal sa mai treaca putin aer, chiar si atunci cand este clapeta inchisa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am eroarea de aer fals, am obs. si eu ca nu e perfect etans, si e clar ca nu are cum sa fie, acea supapa inchide metal pe metal sau poate doar obtureaza acea gaura de trecere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiu,

 

VAlva EGR trebuie sa inchida etans! de aceea este facuta conic.

 

Curatarea EGR ului nu consta numai indepartarea mizeriei depuse in interiorul tubului ci si in deblocarea tijei  valvei EGR, ceea ce putini o fac.

 

Cum se interpreteaza functionalitatea unui EGR, cea mai sigura metoda este cu testul  Basic Setings  003, cand motorul se accelereaza la 1400 rpm si EGR ul vine inchis/deschis la intervale aprox identice.

 

In acest test ai 2 valori  OFF unde egr ul trebuie sa fie inchis, si ON unde EGR ul trebuie sa fie deschis.

 

Cum interpretezi?

 

La OFF  valoarea trebuie sa fie de 450 mg/str , la ON valoarea trebuie sa fie aprox jumatate din valoarea OFF respectiv aprox 225mg/str

 

  • Daca aceste valoari nu sunt atinse atunci defectiunea este undeva intre un MAF imbatrinit/murdar ori Valva EGR nu mai inchide.
  • Daca aceste doua valori ON/OFF nu sunt stabile , penduleaza (cel mai corect este sa faci un log si sa pui ingrafic atunci vezi linia care face un zig zag)  In acest caz fiind axa valvei EGR blocata/intepenita/franata acolo unde trece prin peretele EGR spre membrana vacuum.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mmm nu stiu despre nici o membrana vacum la egr (vorbim de benzinare euro 4 de dupa 2000)

 

din ce imi aduc aminte in canalul 3 sunt doar parametri ai motorului nimic legat de egr,

la mine valori despre egr se gasesc pe canalele 74 (pe care se poate si adapta sau se vede pozitia lui care nu e on/off ci are valori de tensiune a potentiometrului de pozitie intermediare variabile) si 75 (unde se vede acea diferenta de presiune intre pozitiile lui de inchis/deschis complet)

post-75511-0-80068900-1384153991_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Sergiu,

 

VAlva EGR trebuie sa inchida etans! de aceea este facuta conic.

 

Curatarea EGR ului nu consta numai indepartarea mizeriei depuse in interiorul tubului ci si in deblocarea tijei  valvei EGR, ceea ce putini o fac.

 

Cum se interpreteaza functionalitatea unui EGR, cea mai sigura metoda este cu testul  Basic Setings  003, cand motorul se accelereaza la 1400 rpm si EGR ul vine inchis/deschis la intervale aprox identice.

 

In acest test ai 2 valori  OFF unde egr ul trebuie sa fie inchis, si ON unde EGR ul trebuie sa fie deschis.

 

Cum interpretezi?

 

La OFF  valoarea trebuie sa fie de 450 mg/str , la ON valoarea trebuie sa fie aprox jumatate din valoarea OFF respectiv aprox 225mg/str

 

  • Daca aceste valoari nu sunt atinse atunci defectiunea este undeva intre un MAF imbatrinit/murdar ori Valva EGR nu mai inchide.
  • Daca aceste doua valori ON/OFF nu sunt stabile , penduleaza (cel mai corect este sa faci un log si sa pui ingrafic atunci vezi linia care face un zig zag)  In acest caz fiind axa valvei EGR blocata/intepenita/franata acolo unde trece prin peretele EGR spre membrana vacuum.

 

Cred ca tu vorbesti de principiul de functionare la diesel. La benzinare nu are nici o tija si nici nu este conica. Cel putin la 1.4fsi, egr-ul este format dintr-o clapeta care inchide si deschide, exact ca la clapeta de acceleratie. Mai mult, 1.4fsi nu are MAF.

Poza cu egr la 1.4fsi : 1260398.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze sergiu ma refeream la 1.9 tdi am obs deja si am incercat sa sterg postarea , dar vad ca nu a functionat.

 

Ignora postarea mea nu are nimic de a vedea cu masina ta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva unde e localizat egr-ul la TSI cod motor BMY (140 CP)? o poza m-ar ajuta mult ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-l mai căuta că nu are. Ai scăpat de-o grijă :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut, am si o intrebare la un golf 4 1.6 16V motor BCB furtunul care iese din valva EGR, e k o supapa de sens, deoarece furtunul meu nu are nimic in cap gen sita, supapa, sau altceva. ms anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat sa sufli prin ea si nu merge decat intr-un sens aerul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am suflat si merge in ambele sensuri aerul, e corect? deoarece un mecanic mi-a zis ca ar trebui sa fie ca o supapa de sens adica doar sa traga aer. ms anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit pe forum ca ar fi vorba doar de un filtru de aer

 

intr-un manual Haynes zicea ca acel stut se leaga la filtru de aer al motorului printr-un furtunas

 

prin al meu trece aerul in ambele sensuri dar am impresia ca a bagat doar mizerie in egr si motor fiindca prin stutul respectiv intra aer si l-am anulat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie să aibă un filtru de aer micuţ, este posibil ca la unele modele să meargă în filtrul de aer. În nici un caz nu trage aer direct din atmosferă.

 

am suflat si merge in ambele sensuri aerul, e corect?

Corect

 

...... deoarece un mecanic mi-a zis ca ar trebui sa fie ca o supapa de sens adica doar sa traga aer. ..

Ăla ştie cu ce se mănâncă un EGR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut baietii! Am pus tester pe un polo 9n din 2002 si mi s-a spus sa curat EGR. Mi-a sters eroarea in bord (check engine) si apoi am dat jos cu cineva acel EGR, era negru de funingine asa parea...l-am curat si l-am pus la loc. Am 100 km acum si nu a mai aparut nimic. Vorbeau ceva baietii de adaptare etc? Mai trebuie sa fac ceva sau e ok asa? Mentionez ca masina trage mult mai bine acum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!