Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Am facut un semn in poza colegului :evil:

post-22182-1267370166_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia Tour MPI (avand aceeasi timonerie ca si Golf IV benzina) are probleme cu selectarea vitezelor de noua. Problema acestui tip de timonerie tine de conceptia in sine, nu de acel con din teflon... E posibil insa cu timpul sa intre din ce in ce mai greu daca se uzeaza respectiva piesa.

Si-au dat nemtii cu firma-n cap cu timoneria asta. Nu am mai vazut pe alte masini ceva atat de complicat si nereusit in acelasi timp. Pana cand si batrana Dacie 1300 avea o singura parghie intre schimbator si cutie si schimbai vitezele cu 2 degete.

Vorba aia cu "masina nemteasca" nu prea se adevereste in cazul de fata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Subscriu,

Cea mai proasta timonerie posibila. Cred ca a visat-o neamtu intr-o noapte. Nu puteau sa faca tot ca la TDI cu cabluri? Nuu, trebuiau sa faca cu 'spe mii de articulatii mobile si cu bucati de teflon care la benzina mai stau si descoperite sa le stropeasca noroaiele patriei, praful patriei si sa faca un amalgam de vaselina cu apa cu sare, noroi si eventual 2-3 muste moarte.

Sper totusi sa rezolvati toti problema asta, ca pe mine m-a secat la suflet.

Drive Safe! :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luat golf 4 din autovit.

Probleme mari cutia de viteze pt ca dupa ce se incalzea nu mai intra in vitezea 1,2 deloc.

Dezamagire.Am schimbat uleiul care era negru cu span:nici o inbunatatire.

Am trimis masina la mecanic.UNS TIMONERIA.Cutia de viteze e altfel.

Mai am niste probleme dar e clar acuma de la ambreajul folosit intens deci urmeaza o placa de presiune etc.

Dupa 2 saptamani de chin uns timoneria,schimbat uleiul la cutie,sunt multumit de masina desi simt ca mai ramane ambreajul.

Am spus sa ajut poate pe cineva sa scape de 2 saptamani de chinuri.

Succes

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna. Problema la masina din semnatura este urmatoarea: in treapta a doua, daca demarez, apsaind pedala la maxim, creste turatia insotita de un zgomot ascutit de pe la 1200 rpm pina catre 2200 rpm, dupa care zgomotul devine rotund si placut la auz. Daca accelerez progresiv turatia creste insotita de zgomotul rotund ca si in celelalte trepte de viteza. Mentionez ca acest zgomot a aprut brusc dupa zapada cu viscol de acum aproape doua saptamini. Mecanicul a ajuns la concluzia ca este din cutia de viteze(ceva cu sincroanele). Prima masura a fost sa schimb uleiul din cutie.Zgomoul persista. Mentionez ca inainte cu citeva zile in treapta a doua cam agata si intra numai cu ambreiajul apasat la maxim. Acum, dupa ce am schimbat si uleiul din cutie, intra foarte usor in fiecare treapta de viteza, chiar si intr-a doua, fara a apasa pedala de ambreiaj la maxim.

pedala de ambreiaj trebuie apasata la maxim cand se schimba vitezele.Daca ai mers mult in stilul descris de tine mai sus,nu m-as mira ca zgomotul sa-ti vina din cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Azi am observat ca imi scapa ulei pe la semeringul de planetara din partea stanga, se schimba usor semeringul si daca are cinea sa-mi dea codul de la semeringul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

este topic separat, dar sa ne spui si ce cutie de viteze ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu urmatoarea problema la cutia de viteze.Masina o am de 2 ani si e luata din germania si de atunci mereu imi agata in viteze destul de rau.ambreiajul este schimbat am incercat si cu uleiu schimbat dar degeaba.Dar problema cea mai mare este k akum cutia sa blocat nu mai vrea sa intre in nici una din viteze.Codul cutiei este DUW.am desfacut de pe cautator un surub cu o bila in cap si de atunci intra in trepte.daca il pun la loc nu mai intra.Ce sfaturi imi puteti da oare sa bulit cutia sau sa se fi rupt o furca in cutie.

post-46557-1270112748_thumb.jpg

post-46557-1270112748_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut

Am si eu o problema la masina din semnatura, imi agata cand intra in treapta a 3a. Zilele trecute am trecut printr-o balta mai mare si nu am scut. E posibil sa fi intrat apa pe undeva, la cutie sau ambreiaj? Nu am verificat si nici nu am schimbat uleiul de la cutie de aproape 3 ani de cand am masina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut,am si eu o intrebare se potriveste o cutie de viteze de pe un motor 1.9TDi 90 cai tip agr pe un 1.9TDi 110 cai tip AHF?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se potriveste, insa difera rapoartele de demultiplicare ale treptelor 2,3,4 si 5. Raportul de transmisie finala al diferentialului, cat si cele ale treptei 1 si M.I. sunt aceleasi.

Salut

Am si eu o problema la masina din semnatura, imi agata cand intra in treapta a 3a. Zilele trecute am trecut printr-o balta mai mare si nu am scut. E posibil sa fi intrat apa pe undeva, la cutie sau ambreiaj? Nu am verificat si nici nu am schimbat uleiul de la cutie de aproape 3 ani de cand am masina!

Scutul nu etanseaza ermetic compartimentul motor, deci apa ti-ar fi intrat si daca l-ai fi avut. A aparut problema dupa incidentul cu pricina? Daca ar fi ambreiajul dus, ar trebui sa agate si in alte trepte, nu numai in a 3-a.

In privinta uleiului din cutie, chipurile ar fi garantat pe viata, insa nu ar strica sa verifici nivelul si starea lui (culoarea, daca are span) si eventual sa il schimbi pt. a elimina o posibila cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut....am masina din 2003,1.9 TDI variant,101cp.....are 295.000Km si agata la 1 si se aude un zgomot,ca si cand ar scapa pinionul,iar la marsarier abea ca mai intra.Nu am verificat niciodata uleiul,ce credeti ca are,oare costa mult reparatia?????ambreiajul a fost schimbat la 242.000Km......multumesc.

Modificat de ilea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

JustJoky

Incearca sa gresezi mecanismul culisant de la cutia de viteze (ansamblul de deasupra cutiei) deoarece daca a ajuns apa pe acolo...de obicei problema asta mai apare dupa spalarea motoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o mica problema.Cand e rece motorul si plec cu ea merge perfect cutia de viteza....cand se incalzeste dupa cativa km intra mai greu in toate vitezele.Ce poate fii ???? Mersi boys.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.

Am si eu probleme cu cutia de viteze....intra putin mai greu in viteze, si ce am observat mai ciudat cand accelerez, indiferent de treapta are un joc usor vizibil.

Ce se poate face???

1.Problema cu intratul in viteze o sa incerc sa pun putina vasilina deoarece motorul a fost slalat.

2.Oare sa fie din cauza nivelului de ulei din cutia de viteze?Acesta cum il verific.

3.Timoneria cum o pot regla?

Va multumesc

golf 4 pacific 1,4 75cp 2003

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb si eu cum pot verfica uleiul din cutia de viteze cod cutie ert

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa verifici uleiul din cutia de viteze trebuie sa desfaci roata din stanga fata,dai jos scutul de protectie jos,si in capatul cutiei ai un buson cu cap de imbus parca de 17.Il desfaci si pe acolo ii verifici nivelul si daca e nevoie completezi.Am atasat o poza cu busonul de verificare a uleiului

post-46557-1273144654_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ksinocooler

Fratilor, sa ma lumineze cineva si pe mine! Am o puternica vibratie in pedala ambreiaj si in schimbator, in accelerare si in frana de motor, deci cu cat turatia e mai mare cu atat si vibratia (parca imi face masaj la talpa, iar schimbatorul in palma). M-am dus la mecanic si am schimbat: tampon cutie initial - facea tot la fel, de aceea i-am cerut sa imi puna tamponul meu la loc. Am dat jos cutia si volant avea o miscare de basculare intre cele 2 angrenaje, dar amortizarea era ok, adica nu clampanea, drept care ei mi-au recomandat schimbarea volantei cu tot kitul (desi il schimbasem acum 1 an). Chiar si dupa asta am aceeasi problema (si am dat o gramada de bani), si parca si un huruit cu bataie, nush cum sa-i zic, parca de rulment, iar cand calc ambreiajul parca nu se mai aude la fel de intens. Dupa manevra asta cu demontatul cutiei, parca intra mai greu in viteze, am senzatia de clei in oala, si asta din ce in ce mai greu cu cat merg mai mult si se incalzeste motorul, cutia... Eu le-am zis ca poate e din cutie, dar cica rulmentul de priza de acolo este ok. Simt ca masina are putere, dar toata treaba asta o impiedica, parca ii pune frana, si mi se pare si consumul cam ridicat, iar bataia aia ma scoate din sarite, si cica am volant noua...dati-va si voi cu parerea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Problema ta e destul de naspa,eu am avut la masina din semnatura o groaza de probleme la cutia de viteze.In fine le-am rezolvat si de aceea te-as putea ajuta cu niste sfaturi.Vibratia puternica care o ai in schimbator si in pedala de ambreiaj poate sa aiba mai multe cazuri cum ar fi:joc in tamponul de la cutia de viteze,care se resimte in schimbator iar vibratia la pedala de ambreiaj poate sa fie ori rulmentul de presiune ori volant sau poate chiar ambreiajul.Am vazut ca ai scris ca ai demontat cutia si ca volant avea o usoara basculare intre cele doua angrenaje.Din ce stiu eu acolo nu are voie sa aiba deloc joc sau sa clampane ceva.Si cu intratul greu in viteza incearca sa schimbi uleiul in cutie,si sa ungi tijele de la schimbatorul de viteze sau in cel mai rau caz sa nu fie placa de presiune dusa de intra mai greu.Si daca va fi nevoie sa desfaci cutia incearca sa fi de fata cand se da jos si se pune la loc ca meseriasii poate sa isi bata joc ca sa iti mai ia niste banii,eu am patit chesti de gen si de atunci stau langa ei sa vad ce fac.Spor la treaba :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cu intratul greu in viteza incearca sa schimbi uleiul in cutie,si sa ungi tijele de la schimbatorul de viteze sau in cel mai rau caz sa nu fie placa de presiune dusa de intra mai greu.

Schimbatul uleiului in cutie merita incercat in prima faza. In privinta tijelor de la schimbator, nu are ce sa unga caci timoneria la cutia lui este prin cabluri. Cu ambreiajul si volant (daca sunt noi) nu vad ce problema ar mai fi... Doar daca au fost piese AM de proasta calitate. Apropo, nu ai nici o garantie la lucrare si piese? Daca ai schimbat cam tot ce era suspect, sa nu fie vreo piesa rebut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. am experimentat si eu in primele zile cand am luat masina ceva dificultati in incercarile de a cupla in a 1-a si a 2-a dar dupa o perioada si-a revenit (presupun ca eu eram de vina neavand experienta pe masina) dar de cateva zile am observat ca atunci cand incerc cuplez a 1-a a 2-a si eventual o scot pe liber schimbatorul ramane in partea stanga...e pe liber dar sta lipit parca de perete stang in dreptul vitezelor 1-2 si nu revine la o pozitie mediana in dreptul vitezelor 3-4...am auzit aprox 5 cauze pana acu niciuna asemanatoare cu cealalta. cea mai interesanta fiind ca trebuie sa schimb cutia cu totul. eu unul sunt novice in tot ce inseamna mecanica asa ca va rog sa ma scuzati daca este o intrebare relativ absurda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa stai linistiti nu trebuie sa schimbi cutia de viteze ca nu are nimic cutia.Problema care ti-o face cu schimbatorul de viteze o am si eu si da e adevarat cand se incalzeste nu mai revine in zona mediana in dreptul vitezelor 3-4.Eu nu iam facut nimic doar iam curata tijele de la timonerie cu WD-40.Si de atunci nu mai face chiar asa.Eu zic sa stai linistit ca nu are nimik cutia de viteze. :wub:

Modificat de Marius
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici nu aveam de gand sa iau in considerare acea optiune dar am mentionat-o totusi sa se vada cum unii mecanici sunt atat de avari incat ar fi in stare sa puna omu sa schimbe motorul cu totul pentru o bujie. din ce am mai auzit si pare ceva mai plauzibil este incercarea de a unge parghiile cutiei ( dupa cum am spus nu stiu nimic despre mecanica acum am reprodus ce mi s-a spus si mie.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Dupa ce am citit cam tot topicul, nu am reusit sa ma lamuresc in privina problemei mele...

Sa precizez si niste detalii inainte ... kit ambreiaj nou acum circa 12k , ulei in cutie schimbat cam acum 2 ani , castrol nu mai stiu de care . nu prea imi agata cand incerc sa cuplez dupa loc in 1 sau 2 , nici in mers f mult , eu zic ca este cel putin ok avand in vedere ca este o cutie veche si cu destui km ( 135k). ok toate bune pana aici .... cu ploaie de ieri am inotat in destule piscine din buc lol ...

Acum problema ... cuplez 1 f probleme accelerez sa zicem pana la 2500 , scot din 1 ( iese usor ) si cand cuplez in 2 ( destul de rapid , cam 1 sec dureaza trecerea de la 1 la 2 ) am un CARAIT gen crrr , metalic din cutie ca la masinile ratb vechi .... varianta 2 . trepta 1 accelerez pana la 2500 , scot pe liber stau 2-3 sec pe pct mort si cuplez 2 , intra ok .... dar am pierdut toata inertia deja treapta 2 pleaca de la 1500 in loc de 2000.

Tin sa mentionez ca acel carait si acea piedica intre 1 si 2 am mai intalnito ce-i drept foarte rar ...oricum , atunci cand incerci sa faci o oarecare [cenzurat] 1-3200 si schimbat rapid 2 ... m-am lasat de sportu asta ca nu e rentabil si eventual cutia avea sa cedeze.

Aceasta problema nu am avut-o pana acum la un condus normal, am sesizat-o astazi dupa ce am mers intr-un trafic infernal prin buc , la intoarcere am avut problema asta ... vreo idee ceva ?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ksinocooler

multumesc razva 88 si x-tremist. Am garantie, am schimbat tot kitul rulment, placa, disc, volant. Totul s-a facut sub ochii mei. Nu stiu ce sa mai cred. V-am zis ca se aude si un huruit. am rulat cu motorul oprit, si tot se auzea dar foarte incet, cu motorul pornit se aude mai tare si nu continuu ci hurrr .... hurrr...hurrr, iar cu ambreajul calcat la podea iarasi se diminueaza dar parca tot se aude. Se aude si stand pe loc, pe liber, iar cand calc ambreiajul se aude mai incet spre deloc. Tin sa mentionez ca si sunetul de injectie e ciudat: se aude parca ar avea nisip, sau nush cum sa explic, cu un fasait, dar numai cand accelerez si intra injectia (m-am gandit eu ca motorul trage greu pentru ca pe undeva e o frecare ori in cutie, ori pe cureaua de accesorii , ori pe distributie. Ar mai fi posibil si un rulment de roata, dar am mers stanga dreapta si nu se simte nici o schimbare in huruit cum am avut odata la rulmentul de la o roata) Inca mai astept opinii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!