Jump to content

Probleme cu pornirea la CALD - motor TDI


polar
 Share

Postare recomandată

Problema cu motorul tip ALH 1.9TDI la VW Golf cu pornirea la cald am rezolvat-o cu punerea acelei rezistente pe firul nr.3 de la senzorul de temperatura . Nu stiu exact ce face dar oricum acum porneste imediat nu mai conteaza ce temperatura are motorul . Pentru cei care au aceasta problema merita sa incercati daca alta solutie nu ati gasit . La mine chiar a dat rezultate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasi problema o am si eu la un TDI 105 cp din 2005 , masina are 60.000km si cutie DSG, Trebuie curatat electromotorul sau simpla modificare in ECU o ajuta ? Vibratiile respective au aparut la cutiile manuale sau si la automate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acelasi lucru l-am patit si eu la Golf V 2.0 tdi 140cp,pornea greu cand era motorul cald.Cand motorul era rece pornea imediat.Am fost de 5 ori la Sandra la iasi si habar nu aveau ce are,am lasat masina asa si acu nu mai are nimic.Chestia asta sa intamplat cateva luni bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voinea, sa intelg ca si tu aveai problema de pornit usor la rece si mai greu la cald ,gen 3-5 secunde de dat la cheie si ai reparat demarorul si merge? ce leg are pornirea cu demarorul?nu iti invartea destul? la mine invirte bine dar nu porneste (numa in 3-5 sec) !!!dar asta nu tot timpul, si numai la cald!!!

Ai Golf 4 TDI sau R32 din semnatura?

Pe vag-com imi scrie si ce temp. "vede" G62 sau numai daca e stricat sau nu?? E posibil sa am proble cu el.(asa zicea mecanicul acum 3 ani :) )

Are cineva VAG-COM in TM sa ma ajute si pe mine sa ma scoata la lumina??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok ,multumesc ,dar e din 2006 ultimul anunt :) .oricum cand ajung in TM o sa-l sun de disperare nu de alta. Poate mai face, sau vinde.

@aryes13 tu esti mai vechi, stii multe, recomanda-mi si mie un om serios care are si poate sa-mi trimita prin curierat o interfata, e valabil pt oricine altcineva daca stie.

Multumesc. scuze de offtopic.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

marius1982.11> am si Golf IV TDI dar si Golf V R32. La TDI am reparat eu atunci "demarorul" dar dupa cateva luni a inceput sa porneasca la fel greu. Rezolvarea am putut sa o fac din softul ECUului (calculator de motor). Mi-am modificat rpm-ul de la care sa porneasca . Problema din pacate se regaseste si pe motoare de generatie noua (Golf V, Octavia 2 1.9/2.0TDI) majoritatea din anul 2004 dar si unele mai noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cuvantul exista in DEX ,apoi poate s-o numi altfel la VW, nu stiu.

Am intels ca la 4motion porneste la un RPM mai mic. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu ALH-ul e destul de pretentios la pornire, adica daca demarorul nu invarte cu cel putin 600RPM motorul nu va porni (setare a ECU). Poate gresesc, nu mai stiu exact turatia, dar parca asa mi-a spus mecanicul de la Porche la care imi repar de obicei masina. Mi-a spus clar:"Ai grija sa ai in permanenta bateria incarcata ca altfel nu o sa-ti porneasca"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@voinea, poti sa zici aici, unde trebuie modificata turatia de pornire, pt alh, cu vag-comul ?

Scuze, acum am vazut ca ai umblat in soft. Deci, nu merge cu vag 311.2.

Modificat de misu tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema la pornire si la mine,am vagcom 311 si doresc sa stiu daca o pot rezolva eu prin modificarea RPM la pornire sau daca e cineva dispus sa ma ajute, contracost binenteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

misu tdi> da eu din softul ECU modific sa elimin problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.

am incercat si eu faza cu modificatul din vag com pe cutie automata si se pare ca functioneaza,porneste masina cum nu a pornit de cand o am, multumiri vw forum ca existi :icon_thumright: :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

da este o rezolvare partiala dar aduce doua probleme;

1) calculatorul de motor (ECU , Engine) nu vede calculatorul de cutie de viteze => stocheaza eroare permanenta "missing message from TCU"

2) nu merge smooth masina la accelerare progresiva. O sa intalnesti niste "hopuri" in mersul ei. E si bine si rau. Poti sa faci sa nu le ai din pedala dar unul care nu stie de ele se va "panica" la aparitia lor.

In rest nici un bec pe bord aprins si e muuuult mai buna decat tampenia de solutie cu o rezistenta pe senzorul de temperatura pacalind ca e mereu rece motorul => ECU mergea mereu in mape de motor rece

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu am cutie automata, apar aceste smucituri, daca modific turatia de pornire? Sau am inteles gresit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

codand ECU pe cutie automata o sa-ti apara smuciturile in exploatare dar va porni bine si la cald si la rece (de fapt la cutia automata porneste de la mai putine RPM din soft). O solutie eleganta si buna ramana editarea in softul de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

01312 -Powertrain Data Bus 37-00- Faulty ....a aparut azi la scanare, poate fi un efect secundar la trecerea pe cutie automata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asadar...dupa cum scrie in paginile anterioare, daca problema cu pornirea greoaie la cald provine de la senzorul de temperatura, e o problema software?? Masina mea e din 2001, si daca-i scot mufa de la senzor porneste impecabil. astazi am descoperit asta. Inlocuirea senzorului respectiv nu schimba cu nimic datele problemei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic, ar trebui sa se rezolve. Ramane de vazut, in practica. Parerea mea, e ca se rezolva totul, cu un nou senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fly_lex , te rog sa ne anunti cum ai rezolvat, daca a mers cu un senzor nou :lol: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( ...din pacate...nu a functionat...deci schimbarea senzorului nu a schimbat cu absolut nimic modul in care porneste masina la cald. I-am pus senzor SWAG...e de culoare verde si a costat in jur de 30 lei. Dar stau si ma gandesc acum ca totusi am fost putin neglijent. Cred ca trebuia sa fi incercat sa curat mufa si sa-i dau cu spray pt contacte. Este clar: cu mufa scoasa porneste imediat la cald...cu mufa pusa porneste dupa 2-3 secunde. La rece porneste imediat...

N-am dat atentie prea mare pana acum pt ca eram aproape convins ca e de la capul hidraulic...avand in vedere ca masina are 210 mii de km. Ma multumeam ca porneste bine dimineata si ca nu mi s-a intamplat niciodata sa nu porneascai indiferent cald/rece. Dar de cand am vazut ca daca ii scot mufa porneste imediat...parca ma cam oftic. Asa ca am cateva intrebari:

1. e posibil sa fie o problema de contact din mufa si merita sa mai incerc osteneala sa curat mufa si sa-i dau cu spray pt contacte?

2. cate probleme pot sa cauzez daca merg cu mufa scoasa? :D din cate mi-am dat eu seama masina merge un pic diferit...si cred ca bujiile incandescente stau aprinse mai tot timpul...dar totusi... porneste ca una noua :icon_cheesygrin: ...

3. care este rezolvarea in situatia asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, trebuiau curatate si contactele din mufa.

Daca ECU nu vede senzorul de temperatura, acesta inlocuieste valoarea care ar trebui sa vina de la senzor cu valoarea de 5 grade, asa stiu eu.

Pages_from_16_Motorul_1.9_TDI_AGR__ALH_OCTAVIA.pdf

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@al bundy: Asta stiam si eu...si de aici probabil si vesnica functionare a bujiilor incandescente, atunci cand mufa e scoasa...la Octavia 1 se aude destul de bine "tacanitul" acela al releului, cred, de la bujii. Dupa ce se incalzea motorul nu se mai auzea dar acum am observat intr-un drum de vreo 5 km, cu mufa scoasa, ca nu era nicio schimbare. Acum, cu senzorul nou, totul e ca inainte. Si de aici nedumerirea mea. Deci senzorul transmite catre ECU temperatura motorului, iar acesta anuleaza cand are temperatura optima, comanda catre bujiile incandescente. Asadar senzorul functioneaza...functiona si cel de inainte.

Ce se intampla totusi la pornire?

E posibil ca din cauza unei mufe murdare si unui contact imperfect, valorile date de G62 catre ECU, atunci cand pun contactul sa fie "distorsionate" la cald si de aici sa rezulte pornirea mai greoaie? Un astfel de contact imperfect, nu ar fi dat o eroare pe VAG? E drept ca atunci cand am scos mufa, aceasta a iesit foarte, foarte greu.

Poate cineva sa ma lamureasca daca problema e totusi din software?

Sunt recunoscator pentru orice sugestie...mercy!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@'fly_lex' problema e din soft(mai exact harta de pornire). Tu cand scoti mufa ecu pune o temperatura default sau se ia dupa temp motorina, 30-40 grade de obicei. Trebuie corectata harta de pornire si va fi ok. Daca mergi cu mufa scoasa ecu nu o sa stie temperatura reala, performantele pot fi mai slabe si consum mai mare. :)

Modificat de terrabyt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!