Jump to content

Curatare admisie


hremus
 Share

Postare recomandată

pai sa zici daca merita efortul,adica daca la relantiu o sa observi scadera consumului si mai ales zgomotul la motor care trebuie sa fie altul....mie imi placea cum se auzea, asa ca un motor electric.a si daca era multe depunere pe acolo.

Absolut nici o diferenta, nici la consum (a ramas tot 0,4l/h la relantiu) si nici la performanta.

Am schimbat si garnitura. Efortul a fost destul de mare, mai ales la demontarea racitorului :) Pana la urma negreala aia a iesit pana la metal cu solutie de curatat aragaze triumf de la farmec si apa fierbinte. Cam de 5-6 ori am stropit inauntru cu solutie, lasam 20 minute, apoi turnam inauntru apa fierbinte si iesea pe partea cealalta neagra. Solutia pateaza aluminiul, deci inauntru au ramas cam toate culorile posibile, dar asta pe mine nu ma deranjeaza. Pe dinafara am curatat cu Carburator Cleaner care nu pateaza (dar nu e la fel de puternica ca solutia noastra autohtona)

Eu am o pierdere de putere peste 3000 rpm si am zis sa mai scot din ecuatie si treaba asta, de aia am facut mai mult operatiunea.

Concluzie: la 60.000 km e mult prea devreme pt. curatare galerie admisie, chiar daca se foloseste masina 70-80% in oras (si am si mers primii 20.000 km mai mult subturat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zgomotul il face clapeta de acceleratie care inchide aerul in admisie.el este electric si la fiecare luare de contact se actioneaza clapeta.

Diesel-ul nu are clapeta de aceleratie nu mai faceti confiuzii, ca induceti lumea in eroare, chestia aia de inchide aerul cand opresti motorul nu se numeste clapeta de acceleratie se numeste anti-shudder valve (valva anti tremurat). Si nici nu e comandata electric, e vacumatic (numai la motoarele mai noi e comandata electric).

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Si la motoarele mai vechi e normal sa faca clam-clamp-clamp dupa ce opresti motorul la cateva secunde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este clapeta de acceleratie, si de protectie pentru motor cind o ia pe ulei sa ii taie aerul sa nu faca soc hidraulic,si anti shuder cum zici tu,.....si la motoarele axr de 101 cp pd este electrica.scoate la tine mufa de la ansamblu cu clapeta si vezi cum o sa mearga motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut ma poate ajuta si pe mine cineva? cand o turez peste 2300 rpm si iau piciorul de pe acceleratie se aude un zgomot ciudat ca si cum ar da aerul afara gen blow of valve dar ceva urat si cand opresc motorul la fel. am si tremurat la oprirea motorului . multumesc ps masina este cea din semnatura BKC, 280 k km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare. ieri am curatat si egr-ul dupa ca acum cateva zile mi s-a aprins in bord becul acela galben care indica defectiune la motor + mesajul emmisions/garrage. Am folosit un tester si mi-a citit alarma 04001 exhaust gas recirculation insufficient flow detected. Cand l-am desfacut era cam murdar. Am incercat sa-l misc folosing o pompa de vacum dar era intepenit. Dupa curatire a inceput sa se miste, cu pompa de vacum. Dupa ce l-am montat si am mers cativa km s-a reaprins becul si aceeasi alarma. Am inceput din nou investigatiile. Am scos furtunul care actioneaza egr si se pare ca are vacuum. Am desfacut furtunul de la admisei sa am o pozitie de a vedea egs. am pornit motorul si nu se misca deloc. apoi am folosit din nou pompa de vacuum si l-am deschis, moment in care motorul a inceput sa toarca, nu mai facea ca un motor de tractor. Cred ca voi fi nevoit sa cumpar altul. probabil membrana din interior este fisurata si nu mai actioneaza la vaccumul din instalatie. probabil ca pompa mea de vacuum era de capacitate mai mare. Am observat ca pe la cele doua orificii de la egr se simte cum trage aer cand foloseam pompa de vacuum, sau chiar cand egr era montat pe motor. Cred ca nu e prea norma sa se simta asa de tare. Probabil asta indica ca membrana este gaurita. Daca a mai avut cineva asa probleme poate imi dati si mie un raspuns. Eu cred ca voi cumpara un egr nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

90% ai dreptate si s-a spart membrana in actuatorul EGR-ului si iti trebuie unul nou. Daca zici ca ai pompa de vacuum, pune-o pe actuator, fa vacuum si lasa un minut asa. Daca scade vacuumul inseamna ca e fisurata membrana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am facut chestia asta. nu are rost sa tim ceva timp caci se simte la mana cum trage aer pe gaurile alea doua de sub ciuperca. Gaurile alea cred ca sunt acolo sa compenseze marirea volumului atunci cand membrana ridica pistonasul. dar la mine trage aer incontinuu si destul de multa cantitate. Merci oricum pentru informatie. Saptamana viitoare il schimb si sper sa rezolv problema. Chestia interesanta este ca mie nu mi se aprinde imediat becul acela galben si cu eroarea de emmisions/garrage. Spre exemplu ieri am sters din nou eroarea dupa ce am facut testele, apoi am mers 15 km si inca nimic. prima data cand am resetat eroarea, ca sa-mi revina la loc am mai mers 30 km. Probabil ca si calculatorul face o medie a fluxului si in functie de conditiile de mers ale masinii descide mai mult sau mai putin egr-ul. alta idee nu am. Adevarul e ca nu stiu daca egr are doar 2 pozitii, inchis si deschis sau poate sta si in pozitie intermediara si cand are nevoie calculatorul sa il deschida la sarcini mici sau mari? oricum merci pentru raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, nu se aprinde imediat martorul ci dupa maxim 30-40km asa cum spui. La mers normal supapa se misca tot timpul intre pozitia maxim inchis si maxim deschis, tot asa cum banuiesti. Se inchide de tot doar la WOT si la relantiu. La relantiu are un ciclu maxim inchis/deschis. Se si aude cum se schimba sunetul motorului cand se inchide la relantiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La golf 5 unde se afla EGR-u?m-ar ajuta o poza daca se poate.mersi anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult de poza.Acuma vin cu alt set de intrebari:) Se desface greu?se poate face acasa? am 100000km si masina ii din 2006, merita sa il desfac sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

pai daca nu ai probleme de ce sa il desfaci ? doar asa preventiv doar sa vezi cum se prezinta .:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o rugaminte la masina din semnatura..

Anul acesta, in august, fiind nevoit sa ajung la reprezentanta pentru schimbarea ambreiajului, in urma celor citite pe acest topic, le-am cerut sa-mi faca si o curatare a EGR-ului.

Insa de ceva timp, la scanarea cu VAG-COM imi apar urmatoarele erori:

19557 - Servomotor clapeta canal admisie-V157- circuit întrerupt /scurt la masã

P3101 - 35-10 - - - intermitent

19559 - Servomotor clapeta canal admisie-V157- defect

P3103 - 35-10 - - - intermitent.

Am incercat sa le sterg insa apar din nou instantaneu.

In mersul motorului nu simt nici-o diferenta ca ar trage mai greu.

E defecta piesa sau o noua curatare a clapetei ar rezolva ceva?

Va multumesc pentru orice sfat.

Modificat de nesfarsit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ca o observatie, poza data de userul olteanu82 cu localizarea EGR este gresita. :nono:

Pt. VW / Audi/Seat/Skoda, Exhaust Gas Recirculation Valve (EGR), cel putin la motorul de 2.0 TDI este localizat, si arata precum in pozele atasate mai jos.

post-82454-0-75146500-1323730573_thumb.j

post-82454-0-07752900-1323730580_thumb.j

post-82454-0-83302300-1323730586_thumb.j

post-82454-0-35549800-1323730599_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ stegosaurus, vezi ca poza nu e gresita. Este chiar acolo EGR pentru motoarele 1.9 PD TDI. Mai documenteaza-te! :rules:

Modificat de olteanu82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@stegosaurus - din ce an e motorul din poza ta? eu as zice ca e anterior motoarelor de pe Golf 5 pt. care era intrebarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poza pusa de @olteanu82 seamana foarte mult cu motorul meu BKD,2.0 TDI (2005) tot PD (cu plasticele alea pe el e aproape identic).

In urmatoarele zile o sa incerc sa pun o poza cu motorul meu ca sa vedeti cum arata.Aceasta serie de motoare a fost montata inclusiv pe Golf5.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu poza motorului meu BKD,2.0 TDI (2005) PD. Va las pe voi sa judecati cat e de asemanator cu cel de 1.9 mentionat mai devreme de @olteanu82.

post-82454-0-85950600-1324998250_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vazut motorul de doi litri pana acum, se pare ca aici galeria de admisie e pe partea opusa motorului de 1.9

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Aveti idee unde pot gasi un set de garnituri ptr setul de furtune care vin de la intercooler spre egr si retur ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un moment dat am achizitionat asa ceva de la reprezentanta.set O-ringuri se numea" punguta"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la care dintre reprezentante si cam cat au costat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul nu ti-l pot spune pentru ca am facut operatiunea in 2010 in vara la schimbarea distributiei si au fost multe piese.oricum pretul nu a fost mare ca altfel tineam minte sigur.mai mult ca sigur este cineva care le-a achizitionat la randu-i si iti va da un pret.

De la porsche buc vest au fost luate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc alerg spre loculmentionat savad daca gasesc, asta maine nu acum :icon_bounce:

scuze mai revin cu o intrebare, am citit canva aici (acum nu mai gasesc probabil din cauza orei si a oboselii) despre montarea unei flanse la cuplarea furtunului la egr, era o chestie facuta de un nene la strung cu suruburi mai lungi ptr a nu mai sari furtunul din siguranta , ma puteti directiona spre acel linc , inca o data va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!